תפריט עמוד

פאפוס – הדברים שלא תרצו להחמיץ

חופים יפים, אטרקציות משפחתיות, אתרים ארכאולוגים ואפשרויות טיול באזור - כל אלה מושכים נופשים לפאפוס, שבדרום-מערב קפריסין. הנה כמה דברים שאפשר לעשות ולראות בעיר הנעימה, כולל המלצות לאוכל ושופינג

עיר הנופש פאפוס (Paphos), הממוקמת בדרום-מערב קפריסין, זוכה לפופולריות הולכת וגואה בשנים האחרונות. לא קשה להבין את הסיבה: פאפוס קרובה מאוד לישראל, יש בה חופים נהדרים, אתרי עתיקות והרבה אטרקציות משפחתיות. בנוסף, אפשר לצאת ממנה לטיולים בטבע. הטיסות הישירות והזולות והעובדה שקפריסין הוא יעד פופולרי לעגינה במהלך הפלגה ים תיכונית – הופכות את פאפוס לנגישה מתמיד.

הטיילת בנמל של פאפוס

הטיילת בנמל של פאפוס | צילומים: שאטרסטוק

מה לראות בפאפוס?

פאפוס מחולקת לשני אזורים: קטימה, העיר העליונה, בה נמצא הרובע העתיק של פאפוס, והעיר התחתית, קאטו פאפוס (Kato Paphos). מרבית האטרקציות התיירותיות מרוכזות בעיר התחתית. למרות זאת, כדאי להקדיש זמן גם לעיר העליונה, שבה רחובות אלגנטיים וציוריים. העיר העליונה עברה מתיחת פנים בשנים האחרונות, בעיקר לקראת הכרזתה של פאפוס כבירת התרבות האירופאית לשנת 2017. והיא נעימה, מטופחת ומזמינה, עם הרבה חנויות ומסעדות ואמנות רחוב על הקירות.

מצודת פאפוס, החולשת על הנמל, היא אחד המקומות הטובים להתחיל בו את הסיור בעיר התחתית. מהמצודה, שנבנתה בסוף המאה ה-16 על ידי העות'מאנים, יש תצפית יפה על הים והעיר. מכאן המשיכו אל הנמל, הגדוש בבתי קפה וטברנות. בקרבת הנמל נמצא הפארק הארכאולוגי, פארק מרשים עם שרידים ארכאולוגיים מהמאה הרביעית לפנה"ס. גולת הכותרת כאן היא בית דיוניסוס, אל היין היווני, המעוטר בפסיפסים מרהיבים. גם בווילה של תזאוס תמצאו רצפת פסיפס מרשימה. אתר ארכאולוגי נוסף  שלא כדאי להחמיץ הוא קברי המלכים. למרות שמו, באתר ההיסטורי שהוקם בתקופה ההלניסטית לא נקברו מלכים כי אם עשירי העיר, בקברים מפוארים במיוחד. ואם אתם מתעניינים בארכאולוגיה, לא תרצו לוותר על המוזיאון הארכאולוגי שמציג ממצאים מחפירות שנערכו באזור, ובהם פסלים, כדים, עבודות קדרות, מטבעות ועוד.

קברי המלכים, מהאתרים הארכאולוגיים החשובים בפאפוס

קברי המלכים, מהאתרים הארכאולוגיים החשובים בפאפוס

אתר נוסף ומעניין הוא כנסיית כריסופוליטיסה, אחת הכנסיות הקדומות בקפריסין אשר עודנה פעילה. היא הוקמה במאה ה-12 ורצפתה מעוטרת בפסיפסים יפים. סמוך לכנסייה נמצא עמוד סנט פאולוס – לפי המסורת המקומית, פאולוס, שליחו של ישו, הגיע לקפריסין במאה ה-1 לספירה, וכיוון שהטיף לנצרות, הוא נקשר לעמוד והולקה 39 פעמים. העמוד שאליו נקשר הפך לאתר עלייה לרגל.

טבע וטיולים בסביבה

סביבתה של פאפוס שופעת אתרי טבע וכפרים ציוריים. אחת מפניני הטבע האלה היא יער פאפוס, שנמצא במורדות הצפון-מערביים של רכס הטרודוס. היער משתרע על שטח עצום ויש בו צמחייה ים תיכונית, נחלים ובעלי חיים. זהו מקום נהדר לפיקניק, טיול רגלי או רכיבה על אופניים. יעד נוסף לטיול רגלי הוא קניון אבאקס (Avakas), המרוחק כ-16 ק"מ מפאפוס. אורכו של הקניון כשלושה קילומטרים וקירותיו מיתמרים לגובה של 30 מטר. בקניון יש כמה מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות. לחוויית טבע מסוג אחר כדי לבקר במפרץ לארה (Lara Bay). החוף הפראי משמש כשמורת טבע של צבי ים ובעונת ההטלה, מאמצע יולי ועד אמצע ספטמבר, צבות הים עולות מהמים כדי להטיל את ביציהן.

קניון אבאקס, שבו כמה מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות

קניון אבאקס, שבו כמה מסלולי הליכה בדרגות קושי שונות

מבין הכפרים היפים בקרבת פאפוס, מומלץ במיוחד לבקר בכפר פאנו פלטרס (Pano Platres), שמרוחק כשעת נסיעה מהעיר. בכפר ההררי המסורתי יש סמטאות יפות, כנסיות מרשימות וחנויות ייחודיות. בקרבת הכפר יש אתרי טבע רבים, בהם מפלי קלדוניה (Caledonia) הנופלים מגובה של 12 מטר ומפלי מילומריס (Millomeris), מהגבוהים בקפריסין, שנופלים מגובה 15 מטר.

מפלי קלדוניה, מפינות החמד היפות באזור פאפוס

מפלי קלדוניה, מפינות החמד היפות באזור פאפוס

החופים הכי יפים בפאפוס

חופי פאפוס הם מהיפים בקפריסין והם מהווים מוקד משיכה למטיילים ונופשים רבים. חוף אפרודיטה (Afrodita), ממזרח לפאפוס, מפורסם בסלע הגדול שמולו – על פי המיתולוגיה, במקום הזה עלתה אלת האהבה אפרודיטה מתוך קצף הגלים. חוף נוסף יפה במיוחד הוא קורל (Coral) – זהו חוף חולי עם מגוון פעילויות ספורט ימי, מסעדות ובתי קפה. חוף פארוס (Faros), בקצה המערבי של העיר, מציע חול זהוב ומים צלולים ותשתיות נוחות הכוללות מקלחות, מיטות שיזוף, שמשיות ומסעדות רבות. אם אתם אוהבים לשחות ופחות חשוב לכם לרבוץ על החול, נסו את חוף קאטו פאפוס (Kato Paphos Beach) הוא חוף סלעי ללא מיטות שיזוף. יפה במיוחד היא הלגונה הכחולה הנמצאת באזור אקאמס (Akamas) שבמערב קפריסין. הלגונה, שמימיה רדודים וצלולים, נמצאת כחמישים דקות נסיעה מפאפוס ואפשר גם להגיע לכאן גם בסיור שייט היוצא מפאפוס – חלק מהסיורים נערכים בסירות עם תחתית זכוכית.

הלגונה הכחולה ממערב לפאפוס

הלגונה הכחולה ממערב לפאפוס | צילום: GorNatalya / Shutterstock.com

פאפוס עם ילדים

פאפוס היא יעד נהדר לבילוי משפחתי. מעבר לחופים היפים, שאפשר לשהות בהם שעות ארוכות, תוכלו להתרענן מהחום בפארק המים אפרודיטה, פארק מושקע ומתוחזק עם מגוון גדול של בריכות ומגלשות, בועת טיפוס, מסלולי אבובים, בריכת גלים ועוד.

פארק מים בפאפוס. אלטרנטיבה לחופים

פארק מים בפאפוס. אלטרנטיבה לחופים

עוד אטרקציות משפחתיות בפאפוס: גן חיות עם בעלי חיים גדולים וקטנים, מפילים ועד פינגווינים, מיני גולף, קארטינג, פארק דינוזאורים ועוד. במרחק כשעת נסיעה מהעיר, בכפר פאנו פלטרס, יש פארק חבלים אתגרי.

איפה לאכול בפאפוס?

כצפוי, במקום נופש שוקק כמו פאפוס יש מגוון רחב של מסעדות, מטברנות עממיות ועד מסעדות גורמה יוקרתיות. מסעדת ווינדמיל (Windmill Restaurant), היא מקום נעים מול כנסיית  Agia Kyriaki בעיר התחתית, עם תפריט רחב הכולל דגים ומאכלי ים לצד היצע נאה של מנות צמחוניות – גם אם אתם קבוצה מעורבת של אוכלי בשר וצמחוניים כל אחד ימצא כאן מבחר מספק. בנוסף, יש מנות טבעוניות ותפריט ילדים הכולל מאכלים כמו נאגטס וספגטי (כתובת: 19 Pafias Afroditis Street). במסעדת טברנה אגורה (Agora Tavern) יפתחו לכם שולחן עם המון צלחות של מנות פתיחה מקומית, בהן הרבה אפשרויות לצמחונים, במחירים הוגנים. בערב המקום מתמלא במהירות, אז כדאי להזמין מקום מראש (כתובת: Kenedy Square 6). אם תרצו לגוון קצת, Koh-i-noor היא מסעדה הודית מצוינת בדרך קברי המלכים בקאטו פאפוס (העיר התחתית), עם מנות יצירתיות ושירות טוב (כתובת: 110 Tombs of the Kings Road).

שולחן מול הים בפאפוס

שולחן מול הים בפאפוס

מה לקנות בפאפוס?

לא חייבים להיות מכורים לשופינג כדי לרצות להביא מזכרת או שתיים מהביקור בפאפוס. אחד המקומות המיוחדים בעיר, אידיאלי למי שמחפש מוצרי מזון מקומיים איכותיים ומלאכות יד קפריסאיות, נקרא בפשטות The Place. בסדנאות של אומנים מקומיים תוכלו להתרשם מעיצובים מקוריים בשלל תחומים, בין השאר עבודות קרמיקה, זכוכית, תחרה, רקמה, קליעת סלים, תכשיטים ועוד. במרתף היינות של המתחם תמצאו יינות מיקבים מקומיים, כולל היין המתוק המפורסם של קפריסין, זיוואניה (Zivania). אפשר לקנות כאן גם תבלינים ועשבי תיבול, דבש, ריבות ביתיות, שקדים ואגוזים ועוד (כתובת: 56, Constantinou Kanari). אם לעומת זאת אתם רוצים להעשיר את המלתחה שלכם או של הילדים במחירים סבירים ולהתקרר קצת במיזוג באותה הזדמנות, Kings Avenue Mall‬ מציע חנויות של מותגים בינלאומיים מוכרים כמו מנגו, זארה, לאקוסט, גאס, טומי הילפיגר ואחרים במחירים סבירים. מציאות של ממש (צעצועים, משחקים ומוצרים בסגנון "הכל בדולר") תגלו בחנות הענקית ג'מבו. בנוסף, יש בקניון מסעדות של מזון מהיר ובתי קפה (כתובת: Tombs of Kings 2). השוק של פאפוס (Paphos Market), בעיר העתיקה, שופץ לא מזמן והוא נקי ונעים ובעיקר מיועד לתיירים שמחפשים לקנות מזכרות, תיקים, בגדים, סנדלים, רקמות וכדומה. בשוק ובסביבתו יש כמה טברנות נעימות.

מפת האטרקציות של פאפוס:

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. אלונה פאפוס הגיב:

    כדי לצאת לטיולים מצויינים מפאפוס אל הטרודוס הציורי, שמורת האקאמאס יחד עם קולינריה מקומית, הפלגיות מדהימות, טיולי ג'יפים, ספורט ימי, טברנה דמוקריטוס וצלילות ניתן לפנות לאלונה פאפוס. היא ישראלית המתגוררת בפאפוס, בעלת חברת טיולים ואירועים מקומית. כל הצוות שלה מקומי וסופר מקצועי. עם ניסיון של 24 שנים. אם אתם לא רוצים לטייל עצמאית ורוצים לראות את האי דרך נופים מרתקים שלא ניתן להגיע אליהם ברכב, פנו לאלונה בפיסבוק @אלונה פאפוס.
    באתר http://WWW.ALONAEVENTS.COM
    ווצאפ :0035799908191

  2. ישראלים, שימו לב – אלונה פאפוס שמחה כשויויאן סילבר נרצחה. שמחה ברמת הגיבה "ישששששש"? כשחשבנו שראינו הכל.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.