תפריט עמוד

הפלגה ים תיכונית

אם אתם מתלבטים בין חופשה על חוף הים לטיול ביעד אירופי מרתק, הפלגה בים התיכון מאפשרת ליהנות מכל העולמות. בחלק מהזמן האנייה עוגנת בערי נמל מרשימות ואפשר לטייל בהן, בימים אחרים, כשהאנייה שטה בים, פשוט נרגעים ונהנים מנופש מפנק על הסיפון

מלטה או כרתים? נאפולי או רומא? כשההיצע באזור הים התיכון גדול כל כך והיעדים מבטיחים כל כך, קשה להחליט לאן לנסוע. בדיוק בגלל זה, הפלגה ים תיכונית צוברת אוהדים רבים. ההפלגות, בעיקר הארוכות שבהן, עוגנות בשישה או שבעה יעדים שונים, ובכל מקום שבו עוצרים אפשר לטעום מהמיטב של היעד. במקום להתלבט אם לסייר בסמטאות העתיקות של בירת מלטה, לעשות קניות בשוק מקורה בכרתים או לאכול פסטה בכיכר מקסימה ברומא – בהפלגה בים התיכון תוכלו לעשות את כל אלה, ובנוסף ליהנות ממנעמי האנייה עצמה.

במקום להתלבט בין חופשה ליד הים או טיול עירוני באיטליה או יוון, ההפלגה משלבת בין השניים

חופשה ליד הים או טיול עירוני באירופה? ההפלגה משלבת בין השניים | הצילום באדיבות מנו ספנות

יתרון נוסף של ההפלגה במקום חופשה רגילה, הוא שאתם לא צריכים לדאוג לדבר: לא צריך לתכנן מסלול, לקנות כרטיסי טיסה, להזמין מלונות, לדאוג לסידורי תחבורה או להתלבט באיזו עיר לעצור, איפה לישון או לאכול. בהפלגות שיוצאות מישראל, אתם פשוט מגיעים עם המזוודה, עולים לאנייה ויוצאים לחופשה שתמיד חלמתם עליה. האנייה היא למעשה מלון שט, שלוקח אתכם מיעד ליעד, ואתם חופשיים ליהנות בראש שקט.

האנייה היא למעשה מלון שט, שמלווה אתכם לאורך כל הטיול

האנייה היא למעשה מלון שט, שמלווה אתכם לאורך כל הטיול | הצילום באדיבות מנו ספנות

ההפלגה משלבת באופן אופטימלי בין טיולים לנופש. בימים שבהם האנייה שטה בים אפשר לנוח על הסיפון, לשחות בבריכה, להירגע בג'קוזי, לקנות בחנות דיוטי פרי, לאכול טוב, ליהנות מצוות הבידור, והכל מול הים הכחול. ומה רואים בדרך? הנה כמה מקומות נפלאים שבהם עוצרים במהלך הפלגה ים תיכונית:

חאניה, כרתים

היעד הראשון שבו עוגנים הוא חאניה (Chania), עיר יפהפייה במערב האי כרתים. ההשפעה של הכובשים מהעבר ניכרת גם היום ברחובות העיר העתיקה, בעיקר ברובע הוונציאני  – מבוך של סמטאות צרות ומלאות קסם עם מבני אבן עתיקים, מסעדות וחנויות קטנות. גם הנמל הישן יפה במיוחד. שבו באחד מבתי הקפה שעל הרציף, שתו קפה יווני קטן וחזק או פראפה, הגרסה היוונית לאייס קפה, השקיפו על הים, והרי לכם פתיחה נהדרת לחופשה. אל תוותרו על קניות בשוק המקורה של חאניה, עם עשרות חנויות שבהן אפשר לקנות שמן זית, מוצרי קוסמטיקה, עבודות יד ומזכרות. בחאניה יש גם נקודה יהודית – בית הכנסת עץ החיים הוא שריד לקהילה היהודית שחיתה פה לפני מלחמת העולם השנייה.

סמטאות האבן המקסימות של חאניה

סמטאות האבן המקסימות של חאניה | צילומים: שאטרסטוק

פלרמו, סיציליה

היעד הבא בהפלגה הוא פלרמו (Palermo), בירת סיציליה. העיר המסורתית, שבה נולדה המאפיה האיטלקית, מציעה הרבה מוקדי עניין למטיילים בה. בין השאר, כדאי לבקר בארמון המלוכה הנורמני מהמאה התשיעית, המשמש כיום כמקום מושבו של הפרלמנט. בקומה הראשונה נמצאת קאפלה פלטינה המעוטרת בתקרה מצוירת ובעבודות פסיפס יפהפיות. לחוויה מעט מצמררת, בקרו בקטקומבות של הקפוצ'ינים, שם נמצאות אלפי גופות חנוטות של בני המעמד העליון מהמאה ה-16 ועד ראשית המאה העשרים. מומלץ לבקר גם בקתדרלה המרשימה של פלרמו. אחרי הביקור באתרים המרכזיים, כיף פשוט לשוטט ברחובות, לעצור לקפה באחת הכיכרות האלגנטיות ולקניות בשוק בלארו הססגוני.

הקתדרלה של פלרמו

הקתדרלה של פלרמו

רומא, איטליה

המשך השייט יוביל אתכם לבירת איטליה, רומא. קצרה היריעה מלכתוב על כל הפנינים של רומא ובביקור של יום אחד לא ניתן לראות הכל. אבל אפשר בהחלט לטעום משהו מהעיר הנהדרת. לפני הכל, למה שלא תקפצו למזרקת טרווי המפורסמת שנמצאת בלבה של העיר. אחרי שהתפעלתם מהפסלים והעיטורים הרבים, אל תשכחו להטיל מטבע למים כשאתם עומדים בגבכם למזרקה – סגולה לחזרה מהירה לעיר הנצח. וכמובן מומלץ לבקר באתרים ההיסטוריים החשובים, כמו הפורום הרומאי והקולוסאום, לשבת לקפה או ארוחת צהריים בפיאצה נבונה, אחת הכיכרות היפות בעיר, לטפס במדרגות הספרדיות ולהשקיף מראשן על המוני האנשים, שממש כמוכם, מבקרים עכשיו ברומא, העיר שלא נחה לרגע ושקל כל כך להתאהב בה.

פונטנה די טרווי, אחת המזרקות היפות והמפורסמות ברומא

פונטנה די טרווי, אחת המזרקות היפות והמפורסמות ברומא

נאפולי, איטליה

מרומא מפליגים דרומה לנאפולי,  וכאן מצפה לכם חוויה שונה לחלוטין, שממחישה את פניה הרבות של איטליה. נאפולי, הנמצאת במפרץ נאפולי למרגלות הר הגעש ווזוב, היא עיר צבעונית, הומה, תוססת ורועשת שהביקור בה הוא חוויה לכל החושים. יש כאן ארמונות מפוארים, המרשים מכולם הוא פלאצו ריאל שנבנה במאה ה-17, מוזיאונים מצוינים, כמו המוזיאון הלאומי לארכאולוגיה, שבו מוצגים ממצאים מפומפיי והרקלונאום. אם תרצו לחוות את נאפולי שרואים בסרטים תוכלו לעשות זאת ברובע ספאקנאפולי (Spaccanapoli) הכאוטי, שבו תוכלו לטייל בסמטאות הצרות שחבלי כביסה מתוחים בין בתיהן, לבקר בקתדרלה המרשימה ולהתענג על פיצה נפוליטנית משובחת.

נאפולי שוכנת במיקום נפלא ליד הים, עם הר הגעש ווזוב ברקע

נאפולי שוכנת במיקום נפלא ליד הים, עם הר הגעש ווזוב ברקע

קטניה, סיציליה

אם התלהבתם מפלרמו, אנחנו בטוחים שלא תתאכזבו מהעצירה בקטניה (Catania), בקצה הצפוני-מזרחי של סיציליה. קטניה עצמה היא עיר מעניינת, אבל הסיבה העיקרית לבקר בה היא מה שנמצא מסביבה. האתר המרכזי הסמוך לעיר הוא הר הגעש אטנה. זהו הר הגעש הפעיל הגבוה ביותר באירופה והטיול אליו הוא חוויה מיוחדת. ניתן לעלות ברכבל, מיטיבי לכת יכולים להמשיך בטיפוס רגלי ולהתקרב ללוע המעשן. יש גם מיניבוסים שלוקחים את המטיילים במעלה ההר, משם נשקפים נופים מקסימים של האי. אם נשאר לכם זמן, מומלץ לטייל בעיירה המקסימה טאורמינה, ששוכנת במיקום מושלם בין הר אטנה לים. שוטטו במבוך הסמטאות הצרות, שנפתחות לכיכרות מקסימות, שבו באחת המסעדות וקנו מזכרות בחנויות הקטנות. חובבי ארכיאולוגיה ייהנו מסיור בתיאטרון היווני העתיק.

התיאטרון היווני העתיק בטאורמינה, ממנו נשקף נוף של המפרץ ושל הר אטנה

התיאטרון היווני העתיק בטאורמינה, ממנו נשקף נוף של המפרץ ושל הר אטנה

ולטה, מלטה

לאחר הביקור בקטניה נפרדים מאיטליה וממשיכים בהפלגה לוולטה (Valleta), הבירה היפה של האי מלטה. זוהי עיר הבירה הקטנה ביותר באיחוד האירופי, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית בשל האוצרות התרבותיים והארכיטקטוניים הרבים שבה. בוולטה יש ארמונות, מבצרים, כנסיות, תאטראות ומבנים מרשימים נוספים, הבנויים בסגנון הבארוק והרנסאנס, כולם מרוכזים בשטח קטן מאוד. כדאי לבקר באחד הארמונות היפים בעיר, ארמון הגראנד מאסטר, תצפית יפה על העיר והים יש ממבצר סנט אלמו.

קו הרקיע של ולטה בירת מלטה. ריכוז אדר של ארמונות, כנסיות ומבצרים בעיר הבירה הקטנה באירופה

קו הרקיע של ולטה בירת מלטה. ריכוז אדר של ארמונות, כנסיות ומבצרים בעיר הבירה הקטנה באירופה

אגיוס ניקולאוס, כרתים

התחנה הראשונה בהפלגה הים תיכונית היתה בכרתים וכך גם התחנה האחרונה. אגיוס ניקולאוס (Agios Nikolaos), במזרח כרתים, היא עיר חוף נעימה השוכנת במפרץ מקסים. בעיר יש אגם קטן, אגם ווליסמני, שעל פי המסורת, האלה אתנה נהגה לרחוץ במימיו. תענוג לטייל ברחובות, לשבת באחת הטברנות לצד האגם, להשקיף על הים ולקנות מזכרות בחנויות הרבות שמסביב. אפשר גם לטייל לעיירת הנופש היוקרתית הסמוכה, אלונדה, או פשוט להשתזף באחד החופים היפים.

אגיוס ניקולאוס מפורסמת הודות לאגם ווליסמני

אגיוס ניקולאוס מפורסמת הודות לאגם ווליסמני

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.