תפריט עמוד

נערכים לקיץ: קרפטוס או פאפוס?

למרות שהשמות כמעט מתחרזים, יש הבדלים ניכרים בין פאפוס וקרפטוס, שני יעדי נופש פופולריים. אז איזה יעד מתאים לכם יותר? כל הפרטים לפניכם

שניהם קרובים וזולים, שניהם יפים ומסבירי פנים לתיירים אך לכל אחד מהם אופי וגודל שונה. לקראת עונת הקיץ הקרבה ערכנו בדיקה לאיזה אי מתאים לכם להזמין את החופשה הבאה – קרפטוס שביוון או פאפוס שבקפריסין?

האי קרפטוס הוא יעד מיוחד ואותנטי, הממוקם בין רודוס לכרתים, בים האגאי. באי עצמו ישנם מספר כפרים שבמרביתם הזמן עומד מלכת. חלק מן הכפרים שוכנים על מצוק מעל הים וחלקם האחר שוכן בתוך הטבע הפראי שבו. כמו כן, האווירה באי היא מאוד שלווה ואפשר להגיד שהאי הוא מסוג המקומות בהם מתנתקים ממירוץ החיים, מורידים את הרגל מדוושת הגז, תופסים מיטה בחוף לבן או כיסא בטברנה אקראית ושותים כוס של אוזו משובח או יין לבן צונן. באי נמצא הר הלאסטוס המיתמר לגובה 1,215 מטר, מצוקים מרהיבים בחוף קירה פאנאיה, ספארי צלילה, מערת נטיפים קטנה וחופים מושלמים עם גלים ורוח טובה לקהילת הגולשים.

פאפוס לעומת זאת, היא עיר חוף תוססת בדרום מערב קפריסין. העיר עצמה מתחלקת לעיר התחתית, שבה מתרכזות מרבית האטרקציות התיירותיות, ולעיר העליונה, בה ניתן לחוות את התרבות הקפריסאית במלוא הדרה. בעיר ישנם לא מעט אתרים ארכאולוגיים, כנסיות מרשימות, פארק מים, מרכז קניות וכמובן, חופים כחולים.

דרכי הגעה וזמן ההגעה ליעד

פאפוס: בכדי להגיע לפאפוס ניתן לקחת טיסה ישירה ללרנקה, האורכת כשעה, ובשדה לעלות על אוטובוס או מונית לפאפוס – נסיעה העורכת כ-40 דקות. יש גם טיסות ישירות לפאפוס, ומשדה התעופה אפשר לקחת מונית למלון.

קרפטוס: החל מחודש מאי "איילה אל האופק" משיקה טיסה ישירה ובלעדית לאי, שעורכת כשעה ועשרים דקות.

וכמה תעלה החופשה? ככל שמתקרבים לשיא העונה, המחיר עבור חופשה לאדם בחדר זוגי מתייקר, למרות שבקרפטוס ההפרשים הם לא גבוהים. באופן כללי נראה שקרפטוס יותר משתלמת מבחינת העלויות, כיוון שהחבילות יותר זולות מהחבילות עבור פאפוס. מחירים לדוגמה: חבילה הכוללת טיסה ישירה ללרנקה ו-3 לילות במלון 5 כוכבים עם ארוחת בוקר תעלה (באמצע או בסוף שבוע) 655 דולר לאדם בחדר זוגי; חבילה דומה, עם טיסה ישירה ו-3 לילות במלון 5 כוכבים בקרפטוס תעלה 566 דולר לאדם ביולי ו-639 דולר ביולי. באוגוסט, חבילה של 3 לילות במלון 5 כוכבים בפאפוס תעלה 874 דולר לאדם בחדר זוגי, ובקרפטוס חבילה דומה תעלה 734 דולר לאדם.

האי קרפטוס. שילוב של כפרים אותנטיים, חופים נהדרים וטבע

האי קרפטוס. שילוב של כפרים אותנטיים, חופים נהדרים וטבע יפה | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

קניות

פאפוס: בעיר יש מרכז קניות אחד ובו מיטב המותגים הבינלאומיים, דוגמת מנגו, זארה, בירקנשטוק, אלדו, ברשקה, אדידס וכו'. בנוסף, ישנם מספר סניפי אאוטלט בשם "נאטיס", שבהם ניתן לרכוש פריטים ממגוון מותגים במחירים מוזלים. בשוק העירוני תמצאו בעיקר מזכרות ופריטים תיירותיים למיניהם. ואם בשווקים עסקינן, בפאפוס קיים שוק פשפשים אשר בו ניתן למצוא מוצרי יד שנייה, עתיקות, דוכני מזון ועוד מציאות שונות ומשונות, כפי שניתן למצוא בשוקי פשפשים שונים ברחבי העולם.

קרפטוס: חובבי השופינג עשויים להתאכזב מעט, מאחר שבשונה מאיים אחרים, בקרפטוס אין מרכזי קניות גדולים עם שלל חנויות מותגים. עם זאת, בכל הכפרים שבאי יש שווקים תוססים ודינמיים עם אווירה שמחה ומלהיבה  בהם ניתן לרכוש דברים בתוצרת מקומית כמו שמן זית, גבינות, יין ובירות, מזכרות, פריטי לבוש ואקססטוריז.

הטיילת של פאפוס. בעיר ובסביבתה יש חופים יפים, פארק מים, מרכזי קניות ואטרקציות משפחתיות

קולינריה

פאפוס: בפאפוס תוכלו למצוא מסעדות מגוונות בסגנון הודי, תאילנדי וקפריסאי. כמו כן, בעיר אפשר נמצאים סניפים של סטארבקס, בן & ג'ריס ועוד. אחד המאכלים הלאומיים של קפריסין היא גבינת החלומי המיוצרת בעיקר בכפרים מחלב עיזים וכבשים. מלבד כל אלה, ישנן לא מעט טברנות שלכל אחת יש ייחודיות משלה.

קרפטוס: באי לא תמצאו רשתות מזון למיניהם ומרבית האוכל מקומי ואותנטי. כמו כן, בדומה לשאר יוון, באי מייצרים יין, שמן זית מזיתים מופלאים ודבש שמשתלב בלא מעט מאפים ועוגות. כמו כן, באי מייצרים גבינות עזים טובות. מומלץ לטעום מהגבינה המקומית – גבינת קרפטוס' אותה ניתן להשיג בכל מרכול. בעת ביקורכם בכפר אולימפוס, אל תפספסו את המקרונס – בצקניות פסטה טרייה שמכינות נשות הכפר בעשר אצבעות ומגישות עם הררי בצל מטוגן וגבינת עיזים מגוררת. גם אוכלי הדגים ושאר מאכלי הים יוכלו להנות ממטעמי גורמה טריים.

במהלך חופשה בקרפטוס, אל תוותרו על ביקור בכפר ההררי אולימפוס

במהלך חופשה בקרפטוס, אל תוותרו על ביקור בכפר ההררי אולימפוס

חיי לילה

פאפוס: חיי הלילה בפאפוס יחסית תוססים וישנם לא מעט מועדונים אשר כולם מרוכזים באזור שנקרא Bar street . בהשוואה לקרפטוס ישנה סצינת מסיבות של ממש בין אם זה מסיבות טכנו או מיינסטרים. מבחינת השתייה להרמת האווירה הבירות הינן הזולות אך המשקאות האלכוהוליים האחרים יקרים יותר.

קרפטוס: בחודשי הקיץ ישנם לא מעט פסטיבלים מדי ערב. ישנם פסטיבלים בהם מכינים כלי נגינה ומנגנים עליהם וישנם פסטיבלים של אוכל מתוצרת מקומית הכולל דגים, יין, גבינות וזיתים. מלבד זאת, כמובן שיש את אזור הטיילת והנמל שבהם מגוון של ברים וכמובן טברנות עם תפריט אלכוהול עשיר והכל במחירים זולים.

אם כך, פאפוס מתאימה לאנשים שתרים אחר מועדונים ומסיבות, אלה שרוצים לנצל את מירב השעות ביממה בשביל בילויים חגיגות ואילו חופשה בקרפטוס מושלמת עבור אנשים שמחפשים מקום להטעין מצברים, לתבל ברומנטיקה את הזוגיות, לשכב בטן גב בחופים בתוליים או לטייל עם חברים בטבע הפראי שבאי.

העיר פאפוס מתחלקת לעיר התחתית, הסמוכה לים, והעיר העלית שבה נמצאים מבנים היסטוריים מעניינים

העיר פאפוס מתחלקת לעיר התחתית, הסמוכה לים, והעיר העלית שבה נמצאים מבנים היסטוריים מעניינים

אטרקציות ובילויים

פאפוס: מלבד החופים, השווקים ומרכז הקניות שציינו קודם לכן, בעיר ניתן לבקר במצודת פאפוס החולשת על הנמל הנמצא בעיר התחתית. במקור שימשה המצודה כמבצר ביזנטי שהגן על הנמל ובהמשך גם ככלא וכמחסן מלח. כמו כן, בין אתרי החובה בחופשה בפאפוס מומלץ להגיע לאתר קברי המלכים שהוכרז כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. אטרקציות נוספות שהעיר מציעה היא ביקור בגן החיות הראשון שהוקם בקפריסין וגם הגדול ביותר. בגן תוכלו לראות מגוון בעלי חיים מרחבי העולם כמו אריות לבנים, פלמינגו, פינגווינים, קנגורו ועוד. אם ברצונכם להמשיך לטייל באווירת טבע ובעלי חיים באפשרותכם להגיע ליער פאפוס החולש על שטח עצום ובו המון עצים גבוהים ועתיקים, חיות בר, ציפורים ומקורות מים מרעננים. מקום נוסף בו תוכלו להתרענן הוא פארק המים "אפרודיטה" הכולל מגלשות מים מפותלות, ספינת פיראטים, בריכות שחייה ובריכות גלים.

קרפטוס: באי תוכלו ללכת בנמל עתיק, לסייר בסמטאות העיר העתיקה ובשווקים אותנטיים. כמו כן, מומלץ לצאת לשייט ולהפליג בין האיים הקטנים שמסביב בעלי מפרצים קסומים, לשנרקל בכחול הגדול ואולי אף תזכו לראות את כלב הים הנזירי באזור. החופים בקרפטוס מאופיינים במי טורקיז צלולים וחופים דיי שקטים שבחלקם יש רוח אידיאלית לגלישת קייט, רוח וגם גלים. לאלה שמאסו באטרקציות ימיות, קרפטוס מציעה טיפוס לפסגת הר הלאסטוס שגובהו 1,215 מטרים. מדובר בחוויה שלא כדאי לוותר עליה בגלל הדרך היפה והנוף המדהים עליו תוכלו להשקיף כל הדרך עד לפסגת ההר ומהפסגה עצמה. כמו כן, גם הביקור בכפר הציורי אולימפוס מומלץ מאוד ואל לכם לוותר על הטיול במצוקים הנישאים לגובה בחוף קירה פאנאיה. זאת ועוד, בכדי באמת להרגיש את ההווי היווני, האי מלא בהמון טברנות שמחות ואפילו במוזיאון פולקלור שבו תצוגה גדולה של מלאכות ועבודות יד מסורתיות ופריטים נוספים המשקפים את התרבות והחיים של תושבי האי לאורך ההיסטוריה. אפרופו היסטוריה, ברחבי האי פזורים שרידים ארכיאולוגיים רבים וכן תחנות רוח המונעות על ידי מים.

• הנתונים באדיבות "איילה אל האופק"

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.