תפריט עמוד

קפריסין – מסלולי הליכה יפים במיוחד

בקפריסין נעים לטייל ברגל כל השנה. עשרות שבילי הליכה מסודרים עוברים באזורים היפים ביותר, דרך נופים מגוונים, צמחייה עשירה וכפרים מסורתיים. הצעה לשלושה מסלולי טיול ביער טרודוס עם נופים נפלאים והפתעות משמחות לאורך הדרך

אומרים שכדי להכיר מקום באמת, צריך לטייל בו ברגל. וכך גם בקפריסין, אי קטן אך מגוון להפליא, שהטיול בו חושף נופים משתנים – מחופים מקסימים, דרך עמקים ירוקים ועד פסגות הרים נישאות, נחלים ומפלים, כפרים עתיקים שבהם נשמרות מסורות בנות אלפי שנים, ואל הכל אפשר להגיע בטיול רגלי בשבילי הליכה נוחים ומסודרים, שעוברים באזורים הכי יפים ברחבי האי.

נקודת תצפית בהרי הטרודוס. משבילי ההליכה נשקפים נופים מקסימים | צילום: A. Lorenzetto

נקודת תצפית בהרי הטרודוס. משבילי ההליכה נשקפים נופים מקסימים | צילום: A. Lorenzetto

ברחבי קפריסין יש יותר מ-70 שבילי הליכה מסודרים – לאורך החופים ודרך אזורים כפריים ירוקים. ההליכה בשבילים מאפשרת לשים לב לפרטים הקטנים שמרכיבים את הנוף: פריחות עונתיות, עצים עתיקים, יערות וחורשות, שדות חקלאיים מעובדים, נהרות ופלגי מים ובעלי חיים, שהמפגש איתם מעשיר את החוויה ומקרב אתכם עוד יותר לטבע היפה והשופע. שבילי ההליכה של קפריסין מתחלקים לשלוש קטגוריות, על פי דרגת הקושי: בקטגוריה 1 השבילים קלים להליכה, עם שיפועים מתונים, והם מתאימים לכל הגילאים ולכל רמות הכושר. בקטגוריה 2 יש שבילים ברמת קושי ממוצעת, ייתכנו בהם עליות או ירידות או פני שטח לא אחידים, וכדי ללכת בהם נדרש כושר הליכה טוב. השבילים בקטגוריה 3 מזמנים אתגרים והם מתאימים למטיבי לכת.

מתוך המבחר העצום של טיולי הליכה, נביא כאן שלושה מסלולים, שכל אחד מהם מדורג ברמת קושי שונה וכולם מציעים נופים יפים להפליא לצד נקודות עניין נוספות. שלושת המסלולים עוברים בפארק הלאומי יער טרודוס, אזור ירוק מאוד, עם מאות זנים של צמחים, בהם אנדמיים, כלומר שצומחים אך ורק כאן.

טיולי הליכה מאפשרים להכיר מקרוב את הטבע הקפריסאי השופע | צילום: G. Bertolucci

טיולי הליכה מאפשרים להכיר מקרוב את הטבע הקפריסאי השופע | צילום: G. Bertolucci

מסלול ארטמיס (Artemis)
אורך המסלול: 7 ק"מ
זמן הליכה משוער: שעתיים וחצי עד שלוש
סוג מסלול: מסלול מעגלי
דרגת קושי: קטגוריה 1, מסלול קל, מתאים להולכים בכל הגילאים
נקודת התחלה וסיום: 300 מ' מהמקום בו הדרך לפסגת הר אולימפוס ב-Chionistra פוגשת את הדרך המחברת בין טרודוס לפרודרומוס (Troodos-Prodromos).

אם תרצו להצטייד לפני היציאה לדרך בהסברים, מרכז המבקרים של הפארק הלאומי יער טרודוס נמצא ב-Troodos Square, שני קילומטרים ורבע לפני תחילת המסלול. המסלול מקיף את פסגת הר אולימפוס, Chionistra, בגובה של 1,850 מ', ונשקפות ממנו תצפיות מרהיבות לכל עבר. הדרך עוברת ביער של עצי אורן שחור, בהם תזהו שני עצים עתיקים במיוחד, בני כ-500 שנה כל אחד, שלצדם יש שילוט עם הסברים. עוד במסלול – צמחייה אנדמית (ייחודית לאזור), ציפורים ועופות דורסים ועם קצת מזל תוכלו אולי לפגוש גם שועלים וקיפודים שזהו אזור המחייה שלהם. לחובבי ההיסטוריה מצפים שרידים של ביצורים משנת 1571, שהוונציאנים ששלטו אז בקפריסין בנו כהגנה נגד העות'מנים.

מפת מסלולי ארטמיס ואטלנטי, מתוך מדריך למסלולים בטבע בהוצאת לשכת התיירות של קפריסין visitcyprus.com כל הזכויות שמורות state copyright © 

מפת מסלולי ארטמיס ואטלנטי, מתוך מדריך למסלולים בטבע בהוצאת לשכת התיירות של קפריסין visitcyprus.com כל הזכויות שמורות state copyright ©

מסלול אטלנטי (Atalanti)
אורך המסלול: 14 ק"מ (גרסה מקוצרת של 9 ק"מ דורשת הקפצת רכבים, ראו בהמשך)
זמן הליכה משוער: ארבע עד חמש שעות
סוג מסלול: מסלול מעגלי
דרגת קושי: קטגוריה 2, קושי הליכה בינוני, מתאים לאוהבי לכת
נקודת התחלה וסיום: כיכר טרודוס, Troodos Square

גם מסלול זה, בדומה למסלול ארטמיס, מקיף את פסגת האולימפוס, Chionista, אלא שהוא כפול באורכו ועובר מתחת למסלול ארטמיס, בגובה של 1,700 עד 1,750 מ'. השביל מוקף בצמחייה צפופה של אורנים שחורים וערערים, ובדרך תפגשו ערער גדול וקשיש מאוד, שגילו כ-800 שנה. מהשביל נשקפים נופים מופלאים של האי כולו. נקודת עניין מיוחדת לאורך הדרך היא תעלת הכניסה של מכרה כרום, שהכרייה בו פסקה בשנות השמונים המוקדמות.

שביל הליכה ביער טרודוס | צילום: A. Lorenzetto

שביל הליכה ביער טרודוס | צילום: A. Lorenzetto


אם התעייפתם מההליכה, תוכלו לסיים את המסלול תשעה קילומטרים לאחר תחילתו, בנקודה שבה השביל פוגש את הכביש המוביל ל-Chionista (לשם כך נדרשת הקפצת רכבים מכיכר טרודוס לנקודת הסיום הזאת). אם תרצו להמשיך ללכת, עליכם לחצות את הכביש וללכת כ-200 מ' בדרך שבחורשה לכיוון כנסיית Ayios Nikolaos tis Stegi, שם שלט עץ יפנה אתכם להמשך השביל. הדרך מסתיימת בכיכר טרודוס, ואם לא ביקרתם לפני תחילת ההליכה במרכז המבקרים, עשו זאת עכשיו – יש כאן מידע רב על הטבע והאקולוגיה של אזור יער טרודוס.

טיול רגלי בפארק הלאומי יער טרודוס מפגיש עם עצים רבים, בהם ייחודיים לקפריסין

טיול רגלי בפארק הלאומי יער טרודוס מפגיש עם עצים רבים, בהם ייחודיים לקפריסין, כמו הארז הקפריסאי (בתמונה) | צילום: לשכת התיירות של קפריסין

מסלול קלדוניה (Kaledonia)
אורך המסלול: 3 ק"מ
זמן הליכה משוער: שעה וחצי
סוג מסלול: המסלול אינו מעגלי
דרגת קושי: קטגוריה 3, למיטבי לכת
נקודת התחלה: 300 מ' מהדרך הראשית המחברת בין כיכר טרודוס (Troodos Square) לפלטרס (Platres) – כשלושה קילומטרים אחרי Troodos Square. אפשר להגיע לנקודת ההתחלה גם מהדרך הישנה בין טרודוס לפלטרס, מאחורי ארמון הקיץ הנשיאותי.
נקודת סיום: פאנו פלטרס (Pano Platres, פלטרס עילית)

מפלי קלדוניה, הנופלים מגובה של 12 מטר, מצפים להולכים בשביל קלדוניה היפהפה | צילום: G. Bertolucci

מפלי קלדוניה, הנופלים מגובה של 12 מטר, מצפים להולכים בשביל קלדוניה היפהפה | צילום: G. Bertolucci

זהו אחד ממסלולי ההליכה הפופולריים ביותר בהרי הטרודוס, בין השאר בזכות מפלי קלדוניה המקסימים שעל פניהם השביל חולף ונקודת הסיום הנעימה בכפר העתיק פאנו פלטרס, שנהנה מאוויר צלול ומנופים יפהפיים. השביל עובר דרך יער צפוף וממשיך לאורך הנהר הקר, Kris Potamos, שבו המים זורמים במשך כל השנה. הדרך חולפת על פני מפלי קלדוניה, שנופלים מגובה של 12 מטר בלב החורש (ביום חם, תוכלו ליהנות מרסס המים המרענן). השביל מסתיים באזור Psilo Dentro שבצפון הכפר פלטרס עילית, שם אפשר לשבת בנחת באחת הטברנות וליהנות מאוכל קפריסאי מצוין. משפחות שרוצות ללכת ברגל למפלים יכולות לעשות זאת בדרך ההפוכה – השביל שיוצא מ-Psilo Dentro אל המפלים עובר בחורש מוצל, לאורך מים מפכים, ואורכו כקילומטר. מומלץ בחום!

מפת מסלול קלדוניה

מפת מסלול קלדוניה, מתוך מדריך למסלולים בטבע בהוצאת לשכת התיירות של קפריסין visitcyprus.com כל הזכויות שמורות state copyright ©

מידע נוסף ניתן לקבל במשרדי לשכת התיירות של קפריסין, אתר אינטרנט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.