תפריט עמוד

הטיול החסכוני – ברצלונה בחינם

ברצלונה היא לא יעד זול. מחירי הלינה בה יקרים, כמו בכל מערב אירופה, וגם האוכל והבילויים הם עניין לא זול בכלל. הבשורה המשמחת היא שברצלונה היא עיר שמרבית האקשן בה מתקיים בחוץ, ואחד התענוגות הגדולים שהעיר מספקת הוא שיטוט רגלי ברחובותיה. ככזו, היא מציעה היצע מסחרר של אטרקציות שהכניסה אליהן חופשית. למעשה, מרבית האטרקציות הבולטות בברצלונה, בין אם מדובר בפנינים ארכיטקטוניות או בחופי העיר, הן חינמיות, וגם באטרקציות שהכניסה אליהן כרוכה בתשלום, כמו חלק מהמוזיאונים, אפשר ליהנות מכניסה חופשית במועדים מסוימים. אז הנה שבעה דברים נפלאים שאפשר לעשות בברצלונה בחינם.

מידע נוסף, כתבות והמלצות על ברצלונה, קטלוניה, ספרד

1. שדרת לה רמבלה
שדרת לה רמבלה (Las Ramblas) היא הלב הפועם של ברצלונה. אין תייר שלא מטייל בה לפחות פעם אחת, ומרבית התיירים חוזרים ללה רמבלה שוב ושוב, מבלים שעות ארוכות בהליכה מקצה אחד של השדרה לקצה השני, ובחזרה. מי שהיה שם יודע שהפעילות הזו לא משעממת לרגע. בשדרה הרחבה, שנמתחת מכיכר קטלוניה עד הנמל, יש אקשן 24 שעות ביממה. פסלים אנושיים, אמני רחוב, להטוטנים, שוק פרחים ושוק ציפורים, לצד מבחר עצום של בתי קפה ומסעדות. משדרת לה רמבלה אפשר לעשות גיחות לכמה אזורים מעניינים נוספים, כמו שוק לה בוקריה הססגוני, ששווה לבקר בו גם אם לא קונים דבר, והבארי גותיק, הרובע הגותי היפהפה של העיר, שעליו נרחיב בהמשך.


שוק הפרחים בשדרת לה רמבלה | צילום: deming131, flickr

2. סיור ארכיטקטוני
ברצלונה מזוהה יותר מכל הארכיטקטורה של אנטוניו גאודי, האדריכל בן העיר שאפשר לראות את יצירותיו המודרניסטיות בכל רחבי ברצלונה. היצירות של גאודי מתאפיינות בקווים עגולים, גגות קמורים, קשתות ופסיפסים צבעוניים, והן שובות גם את ליבם של אנשים שבדרך כלל אין להם כל עניין בארכיטקטורה. גאודי הוא לא האדריכל המודרניסט היחיד שפעל בעיר. בתקופתו פעלו אדריכלים נוספים כמו לואיס דומנק אי מונטאנר ופוג' אי קאדפאלק שתרמו לא פחות לעיצוב פני העיר. יש כמה אזורים בעיר, כמו רובע אשאמפלה, שמכילים ריכוז גבוה במיוחד של אתרים מדרניסטיים, כמו קאסה באליו, קאסה ליאו מוררה, קאסה אמאלייר, קאסה מילה ועוד. הכניסה לחלקם בתשלום אבל גם מבט על החזיתות המרשימות מבחוץ יותיר אתכם נפעמים. גם מכנסיית הסגרדה פמיליה, היצירה המפורסמת ביותר של גאודי, שבנייתה החלה ב-1881 וטרם הסתיימה, אפשר להתרשם היטב מבחוץ. לפארק גואל, הגן הקסום שתכנן גאודי שבו פזורות יצירותיו הצבעוניות, עדיין ניתן להיכנס בחינם, אבל החל מאוקטובר 2013 ייגבה תשלום בכניסה לפארק.


קאסה באליו, אחת היצירות המפורסמות של גאודי | צילום: ArminFlickr, flickr

לא רק מארכיטקטורה מודרניסטית ניתן להתרשם בעיר. ברובע הגותי של ברצלונה, הבארי גותיק, ניתן לטייל בין הסמטאות הצרות ומרוצפות האבן, הבתים העתיקים ווהכיכרות היפות. לקתדרלה הגותית המרשימה של ברצלונה, שנוסדה ב-1298, ניתן להיכנס בחינם בשעות מסוימות (מ-12:45-8:00 ומ-19:30-17:15 באמצע השבוע ובשבתות, ומ-13:45-8:00 ומ-19:30-17:15 בימי ראשון ובחגים). ברובע הגותי יש כנסיות גותיות יפות נוספות, לצד מבנים מעניינים כמו בית העירייה או משכן הממשלה הקלטאנית.

3. מזרקת הקסם
בכל סוף שבוע מתקיים בכיכר אספניה המופע המרהיב של מזרקת הקסם (Font màgica de Montjuïc), אחת מהאטרקציות החינמיות המלהיבות של ברצלונה. מזרקת הקסם, בתכנונו של קרלס בויגאס, הוקמה ב-1929 לרגל התערוכה העולמית שהתקיימה בעיר. המזרקה מתיזה מים לגובה של כחמישים מטר, כשסילוני המים מוארים בשלל צבעים ונראים כרוקדים לצלילי המוזיקה שברקע (בדרך כלל מוזיקה קלאסית או פסקולים של סרטים). בסך הכל המזרקה יכולות ליצור 1,200 וריאציות שונות של צורה וצבע.


מזרקת הקסם. 1,200 וריאציות שונות של צורה וצבע | צילום: nottooamused, flickr

המופע הוא אחת החוויות הוויזואליות היפות הומרגשות שמחכות לתיירים בברצלונה, לגמרי בחינם, ולא במקרה האזור של כיכר אספניה גדוש בהמוני תיירים בשעות הערב בסופי השבוע. המופע נמשך כעשר דקות ומתקיים מדי חצי שעה בשעות הערב בסופי שבוע, אבל שעות המופע משתנות בהתאם לעונה ולכן כדאי להתעדכן בהן טרם ההגעה.

4. מוזיאונים בחינם
בברצלונה יש הרבה מוזיאונים מצוינים, שעל אף שהכניסה לכולם כרוכה בתשלום, ברבים מהם אפשר ליהנות מכניסה חופשית במועדים מסוימים. המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה (Museu Nacional d'Art de Catalunya), מוזיאון מצוין ששוכן במבנה מרשים ומכיל אוסף עצום של ציורים, פסלים וצילומים של אמנים מקטלוניה. בימי שבת החל מהשעה 15:00, ביום ראשון הראשון בכל חודש, ובכמה מועדים נוספים (ה-11 וה-24 בספטמבר וה-18 במאי) הכניסה למוזיאון חופשית. כתובת: Palau Nacional. Parc de Montjuïc.


המבנה המרשים של המוזיאון הלאומי לאמנות של קטלוניה | צילום: tobym, flickr

גם למוזיאון פיקאסו (Museu Picasso), אחד מהמוזיאונים הבולטים בעיר, שבו מוצגות למעלה מ-4,200 עבודות של האמן, אפשר להיכנס בחינם בכל יום ראשון החל מהשעה 15:00, בכל יום ראשון הראשון בחודש וכן ב-11 וב-24 במאי וב-18 בספטמבר. כתובת: Montcada 15-23. גם למוזיאון פרדריק מארס (Museu Frederic Mares) הנהדר אפשר להיכנס בכל יום ראשון הראשון בחודש ובימי ראשון אחר הצהריים.כתובת: Plaça de Sant Iu, 5. למוזיאון הארכיאולוגי של קטלוניה (Museu d'Arqueologia de Catalunya) אפשר להיכנס בחינם ביום ראשון האחרון בכל חודש. כתובת: Passeig de Santa Madrona, 39-41.

5. בילוי בחופי העיר
תיירים רבים בוחרים לבלות את החופשה בחופי קוסטה בראווה וממנה לעשות גיחות לברצלונה. אבל מי שרוצה קצת ים בחופשה ולא רוצה לוותר על תענוגות העיר הגדולה, יכול להתמקם בברצלונה ולהקדיש כמה שעות לבילוי באחד מחופי העיר. במרחק קצר ממרכז העיר יש רצועת חוף באורך ארבעה קילומטרים של חופים זהובים ויפים.


חוף ברצלונטה. הכי קרוב למרכז העיר | צילום: אייסטוק

החוף הכי קרוב למרכז העיר הוא ברצלונטה (Barceloneta), ומטבע הדברים הוא גם העמוס ביותר. זהו חוף רחב למדי, עם לא מעט בתי קפה, ברים ומסעדות. קצת יותר רחוק נמצא חוף Icaria, חוף שקט למדי עם כמה מסעדות מעולות. מי שרוצה באמת להתרחק מהכל יכול להגיע לחוף Mar Bella, שמושך אליו לא מעט נודיסטים לצד גולשי גלים. החסרון הבולט הוא ההגעה: מרחק של עשרים דקות הליכה מתחנת המטרו הקרובה, Poble Nou.

6. סיורי הליכה מודרכים
ברצלונה היא עיר שתענוג לשוטט בה ברגל, להיסחף אחרי ההמונים בלה רמבלה, ללכת לאיבוד בסמטאות של הבארי גותיק ולגלות את ההפתעות שהעיר הנהדרת הזו מציעה בכל פינה. למרות זאת, יש יתרון גדול בהצטרפות לסיור היכרות מודרך עם העיר, שמאפשר לקבל הדרכה מעמיקה, לשמוע סיפורים מעניינים ואנקדוטות ולשים לב לפינות חבויות שלא תמיד מגיעים אליהן באופן עצמאי. ישנן כמה חברות שמציעות סיורים חינמיים ברחבי העיר, אם כי כדאי לקחת בחשבון שהמדריכים לא מקבלים משכורת ופרנסתם מבוססת בעיקר על טיפים שמשאירים המטיילים.


סיור לילי ברובע הגותי של ברצלונה | צילום: Jonathan Taglione, flickr

Runner Bean Tour מציעים סיור מודרך בחינם ברובע הגותי, שכולל ביקור בכמה מהכיכרות היפות בעיר (שחלקן נחשבות לסודיות ולא מופיעות בכל מדריך תיירים), בקתדרלה ובכנסיית סנטה מריה דל מר, בחורבות העיר הרומית העתיקה וברובע היהודי. אותה חברה מציעה סיור נוסף, בעקבות הארכיטקטורה של גאודי, שכולל סיור בכמה מהמבנים הכי חשובים שהוא תכנן בעיר. שני הסיורים נמשכים כשעתיים וחצי ויוצאים מכיכר ריאל מדי יום בשעה 11:00, ובאביב ובקיץ גם ב-16:30. אתר אינטרנט

גם Barcelona Free Tours מציעים סיורים דומים ברובע הגותי ובעקבות גאודי. הסיורים יוצאים מדי יום בשעה 10:00 מבית האופרה של ברצלונה בכתובת la Rambla, 63-65, ונמשכים כשעתיים. פרטים נוספים באתר האינטרנט.

7. טאפאס בחינם
כמו שכתבבנו בהתחלה, ברצלונה אולי מציעה מבחר עצום של אטרקציות חינמיות, אבל בכל הנוגע למסעדות ובילויים היא ממש לא זולה. אבל גם בתחום הזה יש הפתעות. בברצלונה יש כמה ברים שבהם אפשר לקבל טאפאס בחינם עם הזמנת משקה. ברובע אשאמפלה נמצא הטאפאס בר Ambiente del Sur, טאפאס בר ידידותי להפליא באווירה אנדלוסית שבו המשקאות מלווים בצלוחיות קטנות של טאפאס (כתובת: Carrer de Viladomat, 85). טאפאס בר נוסף הוא Atrapatapa, טאפאס בר פופולרי עם טאפאס מצוינים תוצרת בית שמוגשים בחינם כשמזמינים משקאות. המבחר רחב מאוד וכולל פירות ים, גבינות, דגים נקניקים ועוד. (כתובת: Carrer del Comte d’Urgell, 77).


טאפאס. גם את זה ברצלונה מציעה בחינם | צילום: אייסטוק

כדאי לבדוק גם את Bagoa, שם מגישים עם כל הזמנה של משקה צלוחית של זיתים או של תפוחי אדמה על חשבון הבית (כתובת: Plaça del Doctor Letamendi).  ב-Cassette Bar יש אווירה נעימה ותפריט גדול במיוחד של קוקטיילים על בסיס ג'ין וטוניק, ומי שיגיע בימים שני ושישי ייהנה מטאפאס בחינם ביחד עם המשקה (כתובת: Carrer de l’Est, 11).

מפת ברצלונה:


לחצו להגדלה

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.