תפריט עמוד

ברצלונה עם ילדים: אין רגע דל

פארקים, מזרקות מרקדות, מדרחוב תוסס, אקווריום, גן חיות, אצטדיון כדורגל אגדי - ברצלונה מציעה אינספור פעילויות מרתקות לילדים, וגם ההורים ייהנו פה בלי סוף

ברצלונה, בירת קטלוניה, היא מקום מושלם לילדים. היא עיר חייכנית ומאירת פנים, ושמחת החיים ברחובות כובשת לבבות מכל הגילים. העובדה שבכל שעות היום תמיד קורה משהו, עוזרת להעביר רגעי משבר במהירות ובקלות. הילדים מייבבים שמשעמם להם? קפצו לרמבלה או גשו לפלזה קטלוניה, האקשן כבר יגיע מעצמו.

ברצלונה נעימה מאוד לשיטוט רגלי. יחד עם זאת, העיר לא קטנה, ובטיול עם ילדים, בעיקר צעירים, ודאי תזדקקו למנוחה מפעם לפעם. כדאי לשקול נסיעה באוטובוס התיירים, שעוצר בכל האטרקציות החשובות בעיר, ובכל האטרקציות שמוצעות כאן. נסיעה באוטובוס יכולה להיות גם חווייתית עבור הילדים, בעיקר אם תופסים מקום על גג האוטובוס, שם אפשר ליהנות מרוח נעימה ומנקודת תצפית טובה על העיר. אפשר לקנות כרטיס ליום, יומיים או שלושה ובמהלכם לעלות ולרדת ככל שתחפצו בכל אחת מהנקודות שלאורך המסלול. האוטובוס נוסע בשלושה מסלולים ועוצר ב-44 תחנות ברחבי העיר. פרטים נוספים באתר האוטובוס.

לה רמבלה

שדרת לה רמבלה (La Rambla), השדרה המרכזית בברצלונה, מתחילה בכיכר קטלוניה ונגמרת בנמל. השדרה שוקקת חיים בכל שעות היום, ובכל רגע קורה בה משהו מעניין. מופעי רחוב, אמנים, פסלים אנושיים, קוסמים, להטוטנים ודוכנים שבהם מוכרים פרחים, ציפורים וחיות מחמד הם חלק מהחגיגה.  כדי להשלים את החוויה, השדרה שופעת בתי קפה, מסעדות, דוכני מזון וחנויות.
רכבת תחתית: Drassanes, Liceu או  Catalunya

שדרת לה רמבלה. תמיד קורה כאן משהו מעניין, מצחיק או מרגש

שדרת לה רמבלה. תמיד קורה כאן משהו מעניין, מצחיק או מרגש | צילום: KarSol / Shutterstock.com

מזרקת הקסם

מזרקת הקסם בכיכר אספניה היא אחת האטרקציות המרגשות שיש לברצלונה להציע, והיא שובה בקסמה ילדים ומבוגרים כאחד. הנתונים הטכניים היבשים לא מצליחים להעביר את הקסם של המזרקה, שתוכננה על ידי האדריכל קארלס בויגאס לרגל התערוכה הבינלאומית שנערכה בברצלונה ב-1929. המזרקה מתיזה מים לגובה של 50 מטרים וסילוני המים משנים צורה וצבע ונראים כרוקדים לצלילי המוזיקה שמלווה את המופע.  בסה"כ המזרקה יכולות ליצור 1,200 וריאציות שונות של צורה וצבע. זהו קיטש, אבל קיטש נהדר שגם גדולי הציניקנים יתקשו לעמוד בפניו. המופע, שנמשך כעשר דקות, מתקיים בסופי שבוע בשעות הערב, מדי חצי שעה. שעות וימי הפעילות משתנים בהתאם לעונה ולכן כדאי להתעדכן לפני ההגעה. המוני האנשים המהופנטים למופע מהווים גן עדן לכייסים ולכן כדאי להשגיח היטב על חפציכם.
רכבת תחתית: Placa Espanya

מזרקת הקסם בפעולה. אין ילד שיעמוד בפני קסמה

מזרקת הקסם בפעולה. אין ילד שיעמוד בפני קסמה | צילום: שאטרסטוק

איצטדיון קאמפ נואו

ביתה של קבוצת הכדורגל המהוללת אף.סה ברצלונה, או פשוט ברסה, הוא האטרקציה מספר 1 בעיר לכל חובב כדורגל, על אחת כמה וכמה אם גובהו מתחת מטר וחצי. ההתרגשות מתחילה בקצה הרחוב, כשהאצטדיון המאסיבי נגלה באופק, ומתגברת למראה תמונות השחקנים הדהויות התלויות מסביב. בפנים, ההמולה רבה, וקשה להתאפק מהצצה בחנות הענקית שבה אפשר לקנות הכל מכל וכל בצבעי הקבוצה: צעיפים, כדורים, חולצות, נעלי ספורט, לוחות שנה, ספלים, מחזיקי מפתחות, עטים, עפרונות, מגנטים, ילקוטים ומה לא. אבל כדאי לשמור את החנות לסוף, כדי לא להיסחב עם שקיות כבדות.

המוזיאון בקאמפ נואו. מקדש קט לקבוצת הכדורגל האהובה

המוזיאון בקאמפ נואו. מקדש קט לקבוצת הכדורגל האהובה | צילום: Resul Muslu / Shutterstock.com

הסיור המלא כולל ביקור במוזיאון המוקדש לקבוצה ובאצטדיון. הוא עובר דרך חדר הלבשה, חדר התפילה שבו השחקנים מתפללים לפני המשחק, המסדרון המוביל לדשא, חדר התדרוך לעיתונאים, וגולת הכותרת: יציע הכבוד ממנו אפשר לנעוץ עיניים מעריצות בדשא שנרמס תחת הרגליים המהוללות. הסיור נחתם במוזיאון בו מוצגות מזכרות שונות, כמו הגביעים הרבים בהם זכתה הקבוצה, חולצות של שחקנים מפורסמים, שולחנות כדורגל עתיקים, סרטי וידאו של גולים נחשבים במיוחד ועוד ועוד.
רכבת תחתית: Collblanc בקו 5 או Maria Christina בקו 3
אתר אינטרנט

פארק גואל

אמנם ילדים לא ממש מתעניינים בארכיטקטורה, אבל בלי גאודי אי אפשר. ייחודו של גאודי הוא בכך שגם ילדים ימצאו עניין ביצירותיו הצבעוניות, הנותנות מקום רב לדמיון ולפנטזיה. אלה מגיעים לשיאם בפארק גואל, שנראה כמו פארק ענקי של פנטזיות, ונופי ברצלונה והים הנשקפים ממנו מצדיקים אף הם את ההגעה לכאן. יצירותיו של גאודי פזורות ברחבי הפארק הירוק והמוצל. בין היתר תראו כאן מזרקה בצורת לטאה, דרקון המעוטר בקרמיקה צבעונית שמפיו פורצים סילוני מים, פטריות אבן ענקיות, ספסל צבעוני המורכב מעשרות ספסלי אבן שנראים ביחד כמו נחשול גלים, יער עמודי אבן, בית ורוד שנראה כאילו נלקח מן האגדות ועוד הרבה הפתעות.

יצירה מסקרנת של גאודי בפארק גואל

יצירה מסקרנת של גאודי בפארק גואל | צילום: Christian Bertrand / Shutterstock.com

ההליכה לפארק מתחנת הרכבת התחתית נמשכת כ-20 דקות בעלייה תלולה למדי, אם אתם מטיילים עם ילדים צעירים, פעוטות או תינוקות בעגלה, כדאי לקחת זאת בחשבון. ניתן לקחת מונית מתחנת הרכבת התחתית או לנסוע בקו 24 שיוצא מכיכר קטלוניה ומוריד את הנוסעים ליד הכניסה הראשית לפארק.
רכבת תחתית: Lesseps

פארק המצודה

אחרי יום של כיתות רגליים ברחובות, כדאי להגיע לפארק המצודה (Parc de la Ciutadella), גן מקסים שמהווה מקום מפלט משאון העיר, מקום מנוחה להורים ומקום להתרוצצות לילדים. קשה להאמין שהאתר שעליו מוקם הפארק היה בעבר מעוז צבאי מבוצר, שהוקם בשנת 1716 בפקודת המלך פליפה החמישי. זהו פארק גדול וירוק, שבלבו אגם בו שטים בשלווה ברווזים. אפשר לשכור סירה ולשוט באגם, אפשר לשכור אופניים ולטייל בשבילי הפארק ואפשר פשוט לנוח על הדשא.

פארק המצודה, מפלט מהמולת העיר

פארק המצודה, מפלט מהמולת העיר | צילום: שאטרסטוק

גם כאן אפשר ליהנות מיצירתו של גאודי – באגם נמצאת מזרקה ענקית הקרויה "הגברת עם המטריה" שתכנן גאודי בצעירותו. בפארק יש אטרקציות נוספות, בהן מצודת שלושת הדרקונים, ביתן בסגנון ניאו גותי שתכנן האדריכל המודרניסטי לואיס דומיניק אי מונטאנר לרגל התערוכה הבינלאומית של 1888(היום שוכן שם המוזיאון הזואולוגי); טירת המצודה, שהיום שוכנים בה הפרלמנט הקטלאני ומוזיאון לאמנות מודרנית; וגן החיות של ברצלונה.
רכבת תחתית: Ciutadella Vila Olimpica

גן החיות

גן החיות של ברצלונה משתרע בחלקו הדרומי של פארק דה לה סיוטדליה, וכדאי להסתובב מעט ברגל או באופניים ברחבי הפארק לפני הביקור. הגן עצמו רחב ידיים, מוצל מאוד ובעלי החיים שוכנים במתחמים מודרניים, נטולי סורגים מדכדכים. יש כמה מתחמים שאפשר להשקיף על החיות מלמעלה, מגשרים העוברים מעל אזורי המחייה. לטובת רגליים קטנות המתעייפות במהרה אפשר לשכור רכב חשמלי לנהיגה עצמית ברחבי הגן. אכזבה קלה נרשמה כשהתברר שהפנדה המופיעה במפת הגן היא בעצם פנדה זנובה (או פנדה אדומה), שדמתה יותר לשועל שמנמן מאשר לדמות השחורה-לבנה האהובה… בגן יש גם מתחם של יונקים ימיים, עם מופעי דולפינים המתקיימים כמה פעמם ביום. הכניסה לגן החיות דרך Passeig de Picasso או Carrer de Wellington
רכבת תחתית: Barceloneta
אתר אינטרנט

קופים בגן החיות של ברצלונה

קופים בגן החיות של ברצלונה | צילום: Christian Bertrand / Shutterstock.com

הנמל והאקווריום

הנמל הישן, Port Vell, השוכן במקום בו שדרת לה רמבלה פוגשת את הים התיכון הוא מקום נפלא ומרתק לכל המשפחה. בכיכר שלפני הנמל כדאי לעצור ליד אנדרטת קולומבוס, פסל ענק ומרשים מסוף המאה ה-19. אפשר לטפס במעלית לתצפית יפה על הסביבה. הנמל עצמו ישמח כל מי שספינות מסעירות את דמיונו: מצד אחד עוגנות ספינות קרוז ענקיות, שנראות כמו גושי בניינים עצומים הצפים על פני המים. מצד שני, סירות דייגים, יאכטות ומפרשיות יפהפיות. בתווך, גשר עץ רחב מחבר את הכיכר עם מרכז קניות, בתי קפה ואקווריום הבנויים מעל המים. בכל פעם שספינה עוברת הגשר זז לאטו לצד אחד, יוצר הפרדה בין המבקרים שזה עתה הגיעו לאלה שרוצים לעזוב. כולם מחכים בסבלנות ובעניין עד שהספינה תעבור והגשר יחזור למקומו.

הנמל, מקום מושלם למי שאוהב אניות, קניות ויצורים תת ימיים

הנמל, מקום מושלם למי שאוהב אניות, קניות ויצורים תת ימיים

במרכז הקניות, שנקרא מארה מגנום (Maremagnum), בין היצע החנויות הרגיל, יש חנות מזכרות רשמית של אף.סה ברצלונה (כן, עוד אחת). אחרי הקניות, קצת אוכל לחיזוק הגוף: בסביבת הקניון פזורים כמה בתי קפה ומסעדות נחמדים עם איזורי ישיבה בפנים ובחוץ.

בסמוך למארה מגנום נמצא האקווריום של ברצלונה: יותר מעשרת אלפים יצורים ימיים מכל קצות תבל, גדולים וקטנים, יפים ומוזרים, שוחים בבריכות ובמכלים. גולת הכותרת היא מנהרת הכרישים – 80 מטרים שלאורכם ינעצו בכם מבטים כרישים אימתניים וחדי שיניים.
רכבת תחתית: Drassanes
אתר האקווריום

פארקי שעשועים בסאלו

במרחק של שעה ורבע נסיעה ברכבת מברצלונה, בעיירת הנופש סלאו (Salou) שבקוסטה דורדה, נמצא פארק שעשועים שישמח מאוד את הילדים (וירושש את הוריהם). פארק השעשועים פורט אוונטורה (PortAventura) משתרע על שטח ענק והוא מורכב ממתחמים שונים, דוגמת סין, מקסיקו, פולונזיה, המערב הפרוע ועוד. כל מתחם מקושט במוטיבים אופייניים ומכיל מתקנים ברמות שונות של פחד וריגוש. המכורים לאדרנלין ייהנו במיוחד מדרגון קאן, רכבת הרים שמתהפכת בשמונה לופים בזה אחר זה, ומפיוריוס באקו, מתקן מטלטל קרביים שמאיץ מאפס ל-135 קמ"ש בתוך 3 שניות. אבל אל חשש, גם הרגועים שבילדים ימצאו פה שפע של מתקנים מהנים, וההורים ישמחו לגלות מבחר נאה במיוחד של מסעדות וחנויות מזכרות ברמה אחת מעל ההיצע הרגיל למקומות כאלה.

רכבת הרים בפורט אוונטורה, אחד מפארקי השעשועים המוצלחים באירופה | צילום: PortAaventura World

פורט אוונטורה, אחד מפארקי השעשועים המוצלחים באירופה | צילום: PortAaventura World ©

ואם נשאר לכם כוח ומזומנים אחרי הביקור בפורט אוונטורה, צמודים אליו עוד שני פארקים מוצלחים מאוד: פארק המים קריב (Caribe Aquatic Park), עם בריכות, מגלשות ומסלול אבובים, ופארק פרארי, שנפתח ב-2017 בחסות יצרנית רכבי היוקרה האיטלקית, וכולל מתקנים בהשראת אתרי מרכזיים במולדת – כיכר סן מרקו בוונציה, הקולוסיאום ברומא ועוד. בפארק הזה נמצאת גם רכבת ההרים הגבוהה והמהירה באירופה.

לסאלו אפשר להגיע ברכבת מברצלונה, יורדים בתחנת הרכבת שעוצרת מול הכניסה לפורט אוונטורה. מידע על רכבות מברצלונה באתר , אתר הפארק

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. כתוב נחמד מאוד. חבל רק שהכותב לא מבין את סבל בעלי החיים המוחזקים בגני חיות ואקוואריומים. מקווה שלא תמליצו על דברים אלה כפעילויות ובכך להמשיך לממן את הסבל. גם מבחינה חינוכית אין שום סיבה לחנך ילדים לניצול של חלשים מאיתנו2

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.