טיול יין וקולינריה בריברה דל דוארו

טיול מאורגן, קסום ומשכר חושים אל ריברה דל דוארו – אזור היקבים והיינות הטובים ביותר בספרד

טיול יין וקולינריה בריברה דל דוארו

נחיתה רכה – יום 1

טיסת בוקר סדירה וישירה, תביא אותנו לשדה התעופה של מדריד, שם ימתין לנו מיניבוס אלגנטי איתו נצא ישירות לכיוון ריברה דל דוארו.

ביקב Pago de Carraovejas ימתינו לנו לארוחת צהריים פרטית בחדר הטעימה המשקיף אל הכרמים, בליווי מיטב יינות היקב.

משם נמשיך לצ'ק אין מהיר בבית מלון במרכז העיר העתיקה של Aranda de Duero.

לאחר מנוחה קלה והתארגנות נצא לטיול קצר בעיר היפה, במהלכו נגיע למרתף תת-קרקעי עתיק, בו נערוך טעימת יינות מיוחדת ונאכל ארוחת ערב.

מסורת עתיקה ושורשית – יום 2

יינות אזור ריברה דל דוארו זוכים להכרה ברחבי העולם. האזור נחשב לביתם של כמה מהיקבים הטובים ביותר בספרד וכאן נגלה יקבים ותיקים שלהם מסורת בת מאות שנים.

Bodegas Ismael Arroyo שוכן בראש גבעה שמנהרות רבות מתפתלות בה. בעבר לכל משפחה בכפר היתה המנהרה שלה בה יושן היין וכיום כולן אוחדו למבוך אחד, גדול ומרשים בו מאוכסנות החביות של משפחת Arroyo. נבקר, נטעם ונכיר את המשפחה. נמשיך לביקור וארוחת צהריים בסגנון פיקניק בכרמים של היקב המרשים: Dominio de Cair. אחר הצהריים נבקר במפעל בוטיק לייצור חביות מעץ אלון.

ארוחת הערב היום תהיה בסגנון טאפאס ספרדי, כאשר ננדוד מבר למסעדה ונטעם ממיטב המנות האזוריות.

איכות וחדשנות – יום 3

היום נבקר בשני יקבים איכותיים שבמקביל למסורת, לא נרתעים ממחקר, פיתוח וגילוי של טכניקות, זני ענבים וסגנונות יחודיים של יין.

אלחנדרו פרננדז הוא מהחלוצים של ריברה דל דוארו. היקב שלו, Pesquera, מפורסם ברחבי העולם. לצד היינות הקלאסיים הוא בוחן ומגלה אזורים חדשים ומייצר את אחד היינות הלבנים הטובים והמיוחדים בספרד, מענבי Airen הגדלים באזור לא מאנשה.

יקב AALTO הגדול והמודרני נבנה ממש לאחרונה, במרכז הכרמים ובמיקום ששמור למכירים בלבד. נבקר ביקב נטעם ונכיר. ארוחת צהריים דשנה ומאוחרת במסעדה השייכת ליקב, שאמון על הכנת היין למלך ספרד: Linaje Garsea. לצד הארוחה נטעם ממגוון היינות. נגיע למלון בשעות אחר הצהריים המאוחרות ונזכה לערב חופשי בעיירה העתיקה: Arranda de Duero.

הטירה של Peñafiel – יום 4

הבוקר נצא לביקור ביקב משפחתי קטן, שזוכה בשנים האחרונות לתשבוחות מהמבקרים החשובים בעולם. Casajus הוא יקב קטן ומסורתי, שם לצד הביקור המרתק, נזכה לארוחת צהריים ספרדית כמיטב המסורת.

לאחר הארוחה נצא לביקור בטירה המרשימה של Peñafiel בה שוכן גם מוזיאון יין. הטירה חולשת על האזור כולו ונוכל להשקיף ולהבין טוב יותר את הטרואר של ריברה דל דוארו. בסמוך לטירה שוכן היקב הוותיק Protos בו נבקר באירוח VIP וטעימת רוחב מרתקת. ביקב כ 6,000 חביות! הפזורות במרתפים ובמנהרות שכאילו לא נגמרות.

לאחר זמן למנוחה והתארגנות נצא לארוחת ערב במסעדה מקומית, מסורתית.

קולינריה ספרדית – יום 5

היום יוקדש לגילוי הקולינריה המקומית.

נתחיל את היום בביקור אצל יצרן גבינות ייחודי, נשמע על הטכניקות היחודיות לאזור ונטעם מגוון של גבינות איכות טריות.

בצהריים נפגוש שף מקומי לסדנת בישול מרתקת, במהלכה נכיר את חומרי הגלם האזוריים ונתנסה באופן בבישול מקומי.

אחר הצהריים נגיע לביקור באחד היקבים היפים ביותר באזור, יקב Abadia Retuerta. היקב המרשים הוא חלק מאחוזה רחבת ידיים שכוללת גם מלון אלגנטי שזכה לתואר: המלון הטוב ביותר בספרד.

המלון ממוקם במנזר עתיק מהמאה ה 12 ובו שוכנת גם מסעדת מישלן בה נסעד לארוחת ערב חגיגית.

סגוביה ומדריד – יום 6

הבוקר נפרד מהמלון ונצא לכיוון דרום. נעצור לביקור בעיר היפיפה: Segovia שם נטייל בסמטאות הציוריות ונאכל ארוחת צהריים מסורתית.

נגיע למדריד לקראת שעות הצהריים ונוכל להנות מהעיר היפה עד שעות הערב, כל אחד בקצב ובסגנון המועדף עליו.

בשעות הערב נפגש ונמשיך לטיסת ערב ישירה ממדריד לישראל.