תפריט עמוד

ברצלונה – מה כדאי לראות ולעשות

כיכרות מקסימות, רובע עתיק מלא אווירה, שדרות מהודרות, חופים מוצלחים וכדורגל מהטובים בעולם – מה הפלא שברצלונה הפכה ליעד פופולרי כל כך? הנה כמה דברים שלא כדאי להחמיץ במהלך ביקור בבירת קטלוניה הנהדרת

ברצלונה, בירת קטלוניה השוכנת בצפון-מזרח ספרד, מהווה יעד אהוב במיוחד על הישראלים ולא במקרה: יש בה את כל מה שצריך לחופשה מוצלחת, בין אם יש לכם רק סוף שבוע או שאתם רוצים להקדיש שבוע ויותר לעיר. מזג האוויר הים תיכוני מאיר פנים לאורך רוב חודשי השנה, האווירה בעיר קלילה ונעימה, הקטלונים מסבירי פנים. יש המון מה לראות ולעשות. אפשר להסתובב כל היום מאטרקציה אחת לשנייה או פשוט לבלות על חוף הים, לעשות שופינג ולקנח במשחק כדורגל משובח. והכי טוב: קל להגיע לכאן. יש הרבה טיסות לברצלונה, צריך רק לבחור את התאריך הנוח לכם ואת אורך החופשה.

האתרים שלא כדאי להחמיץ

אין "אתרי חובה" בברצלונה. למעשה, אנחנו מאמינים שלא חובה לעשות משהו מסוים באיזו עיר שלא תגיעו אליה, אחרי הכל אתם בחופשה. אבל יש מקומות ורבעים בעיר שלא כדאי להחמיץ.

התחילו את ההיכרות שלכם עם העיר בכיכר קטלוניה (Plaça de Catalunya), כיכר רחבת ידיים ומקסימה, עם פסלים ומזרקות. המיקום המרכזי הופך אותה בעצם לכיכר העיר, ומכאן אפשר לטייל ברגל לאורך השדרות המרכזיות היוצאות ממנה – שדרת גראסיה, הרחוב היוקרתי והיקר ביותר בעיר, ולה רמבלה, השדרה התוססת ומלאת העניין שמחברת בין כיכר קטלוניה לים. הכיכר עצמה מוקפת בבתי קפה ומסעדות ואפשר לשבת בחוץ ולהתבונן בזרם הבלתי פוסק של העוברים והשבים.

כיכר קטלוניה במרכזה של העיר | צילומים: שאטרסטוק

כיכר קטלוניה במרכזה של העיר | צילום: J2R / Shutterstock.com

לא רחוק מכיכר קטלוניה נמצא הרובע הגותי (Barri Gòtic), הלב העתיק של העיר. כדאי לשוטט ברחובות הצרים ומרוצפי האבן ולהתעכב בכיכרות קטנות שבהן ניצבות כנסיות ובניינים היסטוריים מרשימים. בשולי הרובע נמצא אחד המוזיאונים היפים של ברצלונה, מוזיאון פיקאסו, אחד משני מוזיאונים בעולם המוקדשים אך ורק ליצירותיו של האמן הספרדי הנחשב פאבלו פיקאסו (המוזיאון השני נמצא בפריז). המוזיאון מכיל אלפי יצירות של פיקאסו ומדגים את הקשר המיוחד שלו עם ברצלונה.

עוד מקום שכדאי להגיע אליו במהלך היום הוא שוק לה בוקריה, הנמצא סמוך לשדרת לה רמבלה. השוק ההומה הוא חגיגה לכל החושים, עם דוכנים של פירות וירקות, בשרים, גבינות, לחמים ומאפים ועוד ועוד.

דוכן בשוק לה בוקריה. חגיגה לכל החושים

דוכן בשוק לה בוקריה. חגיגה לכל החושים | צילום: Sergey Kelin / Shutterstock.com

גם אם אתם לא מתעניינים באדריכלות בדרך כלל, אל תחמיצו לפחות אחת מיצירות המופת של האדריכל הקטלאני המפורסם, שבנייניו נראים לעיתים כמו פסלים מורכבים, בעלי קווים מעוגלים וצבעוניות מיוחדת. שני האתרים המפורסמים ביותר שלו בעיר הם פארק גואל (Parc Güell), מתחם גנים הבנוי על גבעה המשקיפה על העיר, וכנסיית המשפחה הקדושה (La Sagrada Família), שבנייתה הופסקה ב-1926 לאחר מותו של גאודי, התחדשה והופסקה עוד כמה וכמה פעמים ולמרות שעדיין לא הושלמה, היא מרשימה להפליא. עוד בניינים של גאודי שאפשר לפגוש במהלך שיטוט בעיר: בית מילה בשדרות גרסיה 92, בית באליו בשדרות גרסיה  43 ובית ויסנס ברחוב קרולינס 24.

כנסיית המשפחה הקדושה, יצירת מופת של גאודי שעדיין לא הסתיימה

כנסיית המשפחה הקדושה, יצירת מופת של גאודי שעדיין לא הסתיימה

מדרום למרכז העיר נמצאת גבעה החולשת על העיר והנמל והמוכרת בשם מונז'ואיק, הר היהודים. אפשר להגיע לראש הגבעה בפניקולר עם קרונות סגורים או ברכבל פתוח היוצא מאזור הנמל (לא פועל בימים גשומים או כשיש רוח חזקה) ואם אתם לא מתקשים בהליכה, תוכלו לרדת מהגבעה ברגל, במדרגות המובילות היישר לכיכר אספניה. במונז'ואיק יש כמה מבנים היסטוריים מרשימים, בהם מצודה מהמאה ה-17, גנים בוטניים, איצטדיון אולימפי, המתחם התיירותי  פואבלו אספניול ("הכפר הספרדי") ונקודות תצפית נפלאות על העיר. תמצאו כאן גם מוזיאון מומלץ ביותר, מוזיאון חואן מירו, המוקדש ליצירותיו הססגוניות של האמן הסוריאליסטי הספרדי.

תצפית ממונז'ואיק לכיוון כיכר אספניה והעיר

תצפית ממונז'ואיק לכיוון כיכר אספניה והעיר

לעת ערב כדאי להגיע לכיכר אספניה שלמרגלות מונז'ואיק למופע מרהיב של מזרקות הקסם עם אורות צבעוניים ומוזיקה שלצליליה זרמי המים נראים כרוקדים.

חופי הכרך

מטיילים השוקעים באתרים במרכז העיר נוטים לשכוח שברצלונה שוכנת על שפת הים התיכון ויש לה  חמישה קילומטרים של חופים חוליים המושכים אליהם רבים מתושבי העיר. החופים של ברצלונה נגישים ברובם גם לאנשים עם מוגבלויות וקל להגיע אליהם ממרכז העיר בתחבורה ציבורית, במונית או באופניים. החופים המוכרים והוותיקים ביותר הם ברצלונטה (Barceloneta) וסן סבסטיאה (Sant Sebastià), שניהם מציעים שירותי הצלה ושירותי חוף שונים, כמו מקלחות, שמשיות להשכרה ועוד. חוף לבנט (Llevant) הוכשר לרחצה ב-2006 באזור שהיה עד אז מאוכלס על ידי מפעלים, צעירי העיר והתיירים הצעירים נמשכים לחוף מר בלה (Mar Bella), שבו יש קטע המיועד לנודיסטים.

חוף ברצלונטה, הוותיק והמוכר מבין חופי ברצלונה

חוף ברצלונטה, הוותיק והמוכר מבין חופי ברצלונה | צילום: Sergey Kelin / Shutterstock.com

כדורגל, זה כל הסיפור

את קבוצת הכדורגל ברצלונה, או בארסה בקיצור, אין צורך להציג: הקבוצה המהוללת ועטורת הגביעים אהובה על ידי ישראלים רבים, יותר מכל קבוצה אחרת בספרד. גם אם אתם מבקרים בעיר בתקופת הפגרה, תוכלו לבקר באצטדיון הבית של הקבוצה, קאמפ נואו (Camp Nou), האצטדיון הגדול באירופה ואחד הגדולים בעולם. הסיור כולל ביקור ביציעים, הצצה לחדרי הלבשה וחדר התקשורת ובמוזיאון שבו מוצגים מדי הקבוצה לאורך השנים, כדורים וגביעים. כמובן שאם אתם חובבי כדורגל ובמהלך הביקור שלכם בעיר מתקיים משחק לא תרצו להחמיץ את ההזדמנות. אפשר להזמין כרטיסים באתר הרשמי של הקבוצה כעשרה ימים לפני המשחק, אל תתפתו לאתרים  מפוקפקים או לספסרים.

אצטדיון קאמפ נואו, מגרש הבית של קבוצת הכדורגל ברצלונה

אצטדיון קאמפ נואו, מגרש הבית של קבוצת הכדורגל ברצלונה | צילום: Kanuman / Shutterstock.com

בארסה היא אמנם הקבוצה המפורסמת ביותר, אך היא לא קבוצת הכדורגל היחידה בעיר. קבוצה ידועה נוספת היא אספניול, המשחקת בליגת העל הספרדית וזכתה בכמה תארים לאומיים. המגרש הביתי שלה הוא קורנליה-לה פראט הנמצא בפרבר של ברצלונה, וחובבי כדורגל ישמחו להגיע גם למשחק ביתי של אספניול.

בתמונה הפותחת: שדרת לה רמבלה ובתי העיר מתצפית בפארק גואל

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.