תפריט עמוד

ברצלונה לצעירים

ברצלונה השמחה והתוססת היא אבן שואבת לצעירים מכל העולם. מה לראות ולעשות? איפה לבלות? מה לאכול? ואיפה תמצאו הוסטלים ומלונות זולים ושווים? ברצלונה לצעירים - ההמלצות הכי שוות

ברצלונה היא אחת הערים הכי כיפיות באירופה. יש בה ארכיטקטורה נהדרת, חיי לילה סוערים ואוכל משובח, אבל הסיבה שבגללה כל כך הרבה מטיילים מחפשים טיסות לברצלונה וכל כך הרבה מטיילים, בעיקר צעירים, בוחרים לחזור אליה שוב ושוב, היא האווירה השמחה והקלילה של העיר הזו, שגורמת גם למבוגרים שמגיעים אליה לחזור בזמן. הנה כמה המלצות נפלאות לצעירים שמבקרים בברצלונה:

מה לעשות ולראות בברצלונה?

מרבית המטיילים בוחרים להתחיל את הסיור בעיר בשדרת לה רמבלה (Las Rambla), שנמתחת לאורך 1.2 ק"מ מכיכר קטלוניה ועד לאנדרטת קולומבוס שליד הים. תענוג לשוטט בשדרה הרחבה, ביום ובערב. תמיד קורה פה משהו – מופעי רחוב, פסלים חיים, קוסמים ולהטוטנים, וגם דוכנים של פרחים ומזכרות. משני צדי השדרה יש המון חנויות אופנה של רשתות כמו נייק ו-H&M והרבה בתי קפה.

שדרת לה רמבלה. תמיד קורה כאן משהו מעניין

שדרת לה רמבלה. תמיד קורה כאן משהו מעניין | צילום: imagIN.gr photography / Shutterstock.com

אזור נוסף שתענוג לשוטט בו ברגל הוא הרובע הגותי, הרובע העתיק של ברצלונה שראשיתו במאה ה-14. זהו רובע מקסים ומלא אווירה עם סמטאות מרוצפות אבן ומבנים ימי ביניימיים הבנויים בסגנון גותי, כיכרות יפות, כנסיות ומוזיאונים (ובהם מוזיאון פיקאסו). הכי כדאי להגיע אחר הצהריים או בערב, אז הרובע שוקק חיים, מואר בתאורה מיוחדת ומלא באמני רחוב.

אחד מהמאפיינים הכי בולטים של ברצלונה הוא הארכיטקטורה של גאודי, שמאופיינת בקווים עגולים, בצבעוניות עליזה ובשילוב קרמיקה, ויטראז' ופסיפסי חרסינה צבעוניים שהפכו לאחד מסימני ההיכר שלו. יש המון אתרים של גאודי בעיר, שעם המפורסמים שבהם אפשר למנות את כנסיית הסגרדה פמיליה, בית באליו, בית מילה וארמון גואל. ההמלצה שלנו – אל תוותרו על פארק גואל. הפארק, שממוקם על גבעה באזור שכונת גרסיה, מכוסה בחורש ים תיכוני ומציע תצפית נהדרת על העיר והים. גולת הכותרת של הפארק היא המבנים והפסלים פרי יצירתו של גאודי, ובהם פטריות אבן צבעוניות, דרקונים ולטאות המכוסים באריחי פסיפס צבעוניים ויורקים מים, יער עמודי אבן ועוד, המעניקים תחושה של טיול בארץ אגדות מסתורית.

פארק גואל. כמו טיול בארץ אגדות מסתורית

פארק גואל. כמו טיול בארץ אגדות מסתורית | צילומים: שאטרסטוק

אם תמשיכו בשדרות לה רמבלה עד הסוף תגיעו לנמל של ברצלונה, פורט וול. מלבד ספינות קרוז ויאכטות מפוארות, הנמל גדוש במסעדות ובתי קפה, וכאן נמצאים גם האקווריום של ברצלונה וקניון מארה מגנום. מכאן קצרה הדרך לחופי העיר היפים. חוף ברצלונטה הוא אחד החופים הפופולריים בעיר, עם קהל צעיר ביום ובלילה, טיילת יפה ואזורים לריצה והחלקה על רולר בליידס.

הטיול בברצלונה לא יהיה שלם בלי ביקור באצטדיון הכדורגל קמפ נואו, אצטדיון הבית של קבוצת ברסה האגדית. זהו אחד מאצטדיוני הכדורגל הגדולים בעולם ואתר חובה לכל חובב כדורגל. ניתן לסייר במוזיאון שמוקדש לקבוצה וגם באצטדיון עצמו, כולל חדרי ההלבשה. ואם מתקיים במקום משחק של ברסה, זו בכלל חגיגה.

אם אתם רוצים ליהנות מהיופי של ברצלונה מזווית אחרת, נסו לתור אותה בדרך לא שגרתית. מה דעתכם על טיול סגוויי? הסיורים לרוב מתחילים ומסתיימים ברובע הגותי ועוברים בנמל, ברובע ברצלונטה ובנמל האולימפי. אם אתם מעדיפים להוריד קצת יותר קלוריות וליהנות מבריזה טובה, שכרו אופניים וצאו לדיווש. ואם אתם רוצים לטייל בעיר בסטייל, שכר וספה אדומה ודהרו ברחובות מרכז העיר.

חוף ברצלונטה, החוף הכי פופולרי בעיר

חוף ברצלונטה, החוף הכי פופולרי בעיר

איפה מבלים בברצלונה?

ברצלונה היא עיר של חיי לילה סוערים ונדמה שהיא אף פעם לא הולכת לישון. תמיד קורה פה משהו, מלבד, אולי, בשעות הבוקר המוקדמות, אז העיר עדיין מנומנמת. אז אחרי שחיפשתם דילים לברצלונה ומצאתם דיל שמתאים לכם, תוכלו להתחיל לבלות. ואיפה מבלים בברצלונה?

רובע רוואל (El Raval) הוא אחד ממוקדי הלילה הבולטים בעיר, עם המון ברים ומועדונים, ואפשר לצאת כאן ללילה ארוך של סיבוב בארים שאי אפשר לדעת איך הוא ייגמר. גם רובע גרסייה (Gracia) הוא אחד מאזורי הבילוי הטרנדיים, עם הרבה ברים מצוינים ומסעדות טובות. בלב הרובע נמצאת כיכר Plaza del Sol הגדושה בסטודנטים וסביבה תמצאו הרבה מסעדות זולות. אזור בילויים נוסף הוא פובלה סק (Poble Sec), עם קהל מקומי צעיר שמגיע לבלות בברים ובמועדונים (רק מעט תיירים מכירים את האזור).

בר טאפאס ברובע רוואל

בר טאפאס ברובע רוואל | צילום: Deatonphotos / Shutterstock.com

• בילוי מסוג אחר שיוצא מהנמל של ברצלונה הוא שייט ומסיבה – חברות כמו Booze Cruise מציעות שייט של כשעתיים עם די.ג'יי, בירות וסנגריה ללא הגבלה. יש גם מסיבות ברביקיו ומסיבות שקיעה עם שמפניה וקוקטיילים.

• בילוי נוסף באוויר הפתוח נקרא אלקטריק פיקניק (המוכר גם בשם Brunch in the City). זהו אירוע שמתקיים בסופי שבוע בקיץ, בחודשים יולי עד ספטמבר. למעשה זוהי מסיבה המונית של מוזיקה אלקטרונית עם די.ג'ייז מובילים, במתקיימת בשעות הצהריים ואחר הצהריים בפארק  Jardines de Joan Brossa. יש כאן גם הרבה דוכני אוכל כך שאפשר ליהנות מפיקניק ולשמוע מוזיקה טובה.

• אם אתם בעניין של משהו שקט יותר, בערבי הקיץ פועלים בברצלונה שני בתי קולנוע פתוחים, האחד חינמי בחוף ברצלונטה והשני בתשלום במונז'ואיק, שכולל גם הופעה לפני הסרט. כך או כך זהו אירוע כייפי עם אווירה טובה.

• ברצלונה היא גם עיר של פסטיבלים. אחד הפסטיבלים הפופולריים הוא Sonar שמתקיים מדי יוני. זהו פסטיבל מוזיקה אלקטרונית עם הדי.ג'ייז המובילים בעולם וקהל של למעלה ממאה אלף משתתפים מדי שנה. פסטיבל נוסף הוא Primavera Sound, פסטיבל רוק עם ליין אפ שכולל את שמות וותיקים כמו רדיו הד לצד שמות עדכניים ומבטיחים.

פסטיבל סונאר המקיים בברצלונה בכל קיץ

משתתפים בפסטיבל סונאר, המקיים בברצלונה בכל קיץ | צילום: Christian Bertrand / Shutterstock.com

איפה כדאי לאכול?

ברצלונה מספקת למבקרים בה המון תענוגות קולינריים, וגם מטיילים צעירים ודלי תקציב יכולים לאכול בה טוב, ובזול. הנה כמה המלצות:

• שוק האוכל לה בוקריה, הסמוך לשדרות לה רמבלה, הוא אחד השווקים הכי מפורסמים באירופה. השוק מציע מגוון מסחרר של מאכלים שיבטיחו שלא תישארו רעבים: פירות וירקות טריים, נקניקים, גבינות, מאפים, פירות יבשים, שוקולדים, פירות ים ודוכנים של אוכל מוכן. אל תוותרו על שייק פירות מרענן.

דוכן ממתקים בשוק לה בוקריה

דוכן ממתקים בשוק לה בוקריה

• Kiosco היא המבורגריה גורמה ברובע בורן, עם המבורגרים מבשר משובח שמגיעים עם המון תוספות לבחירה. כתובת: Av. del Marquès de l'Argentera, 1

• אוהבי האוכל האסייתי ייהנו במסעדת Mosquito, מסעדה אסייתית אותנטית וזולה שבה תוכלו לצאת שבעים לגמרי בפחות מ-15 אירו, וללוות את הארוחה בבירות בוטיק ממבשלות מקומיות ובינלאומיות. כתובת: Carrer dels Carders, 46

• Quimet & Quimet הוא טאפאס בר מצוין בפובלה סק. לצד היין או הסנגריה תוכלו לנשנש גבינות, נקניקים וכריכים קטנים. כתובת: Carrer del Poeta Cabanyes, 25

• Fàbrica Moritz Barcelona היא מסעדה במבשלת בירה, עם בירות מקומיות וטאפאס מצוינים. כתובת: Ronda de Sant Antoni, 39 – 41

• Cat Bar – בר-מסעדה חמוד עם המבורגרים טבעוניים, בירות מקומיות וקהל היפסטרי צעיר. כתובת: Carrer de la Bòria, 17

לשוקו חם וקינוחים מצוינים, כמו צ'ורוס עם קצפת או קרם קטלאן, לכו ל-Granja Dulcinea. כתובת: Carrer de Petritxol, 2.

קרם קטלאן וצ'ורוס לצד מאפים נוספים - את כולם תפגשו בעת החופשה בברצלונה

קרם קטלאן וצ'ורוס לצד מאפים נוספים – את כולם תפגשו בעת החופשה בברצלונה

איפה לקנות?

• לוסט אנד פאונד (Lost & Found) הוא שוק מקורה של חפצי וינטג' ויד שנייה שמתקיים אחת לשלושה חודשים. המבחר עצום כי כל אחד יכול להקים דוכן.

• שוק פאלו אלטו (Palo Alto) מתקיים בסוף השבוע הראשון של כל חודש וכולל דוכני בגדים ותכשיטים, דוכני אוכל, הופעות ואווירה של הפנינג.

אל קורט אינגלז (El Corte Inglés) זו רשת ענקית של בתי כלבו, ויש לה כמה סניפים בברצלונה. הסניף הגדול והמרכזי ביותר נמצא בכיכר קטלוניה. יש בו מחלקות של בגדי גברים, נשים וילדים עם מותגים בינלאומיים וספרדים, נעליים, תיקים, אקססוריז, כלי בית, מוצרי אלקטרוניקה, משחקי מחשב, דיסקים ועוד. ואם השיטוט בין הקומות עשה אתכם רעבים, בקומה העליונה תמצאו מסעדה.

תיקים בכלבו אל קורט אינגלז

תיקים בכלבו אל קורט אינגלז | צילום: Ritu Manoj Jethani / Shutterstock.com

אחד הקניונים המפורסמים בעיר הוא מארה מגנום (Mare Magnum). הקניון אמנם לא גדול אבל מיקומו בנמל של ברצלונה מושך אליו תיירים רבים.

קניון פופולרי נוסף הוא מרכז הקניות ארנס (Centro Comercial Arenas de Barcelona), הממוקם בכיכר אספניה. מלבד חנויות, אולמות קולנוע ומסעדות, אל תחמיצו את התצפית הנהדרת מגג המבנה.

• פסאז' דה גרסייה הוא רחוב הקניות המפורסם של ברצלונה והוא גדוש בחנויות יוקרה לצד פנינים ארכיטקטוניות. אם אתם מעדיפים חנויות עממיות יותר, נסו את Avinguda del Portal de l'Angel שם יש חנויות של רשתות בינלאומיות כמו זארה וברשקה.

קניון לאס ארנס, אחד הקניונים הפופולריים בעיר | Kiev.Victor / Shutterstock.com

קניון לאס ארנס, אחד הקניונים הפופולריים בעיר | Kiev.Victor / Shutterstock.com

איפה כדאי ללון?

צעירים המגיעים לברצלונה לא יתקשו למצוא הוסטלים משודרגים בהם אפשר לישון בתנאים נוחים ובמחירים זולים ולפגוש עוד מטיילים מכל העולם. בנוסף, יש בעיר מלונות טרנדיים במחירים סבירים. הנה כמה המלצות:

Sant Jordi Hostel Rock Palace הוא הוסטל עדכני ומעוצב שממוקם קרוב לפסאז' דה גרסייה ולרובע הגותי. ההוסטל מוקדש למוזיקת רוק כך שתמצאו פה תמונות של ג'ים מוריסון ושל חברי הביטלס, בבר ההוסטל מתנגנת מוזיקה בהתאם ויש אפילו מועדון עם שבו תוכלו לנגן בתופים או בגיטרה. יש בהוסטל חדרי מעונות וחדרים פרטיים, בחלק מהחדרים שירותים ומקלחות משותפים ובאחרים צמודים, והמחיר בהתאם. על גג ההוסטל יש בריכה שווה שמשקיפה על העיר ויש גם מכבסה, מטבח ועמדות מחשב.

Kabul Party Hostel Barcelona אמנם לא מציע תנאים יוצאים דופן – החדרים משותפים וכמותם גם השירותים והמקלחות – אבל אם באתם לעיר לחגוג ולהכיר מטיילים נוספים, זה מקום מצוין. ההוסטל ממוקם ברובע הגותי, ליד לה רמבלה, ומציע לאורחיו סיבובי פאבים ומועדונים, סיורים חינמיים בעיר והרבה מסיבות, ערבי ברביקיו ותחרויות שתייה. יש גם מרפסת גג מגניבה ואת מה שתמצאו בכל הוסטל – מטבח משותף, מכבסה ועמדות מחשב עם Wi-Fi בחינם.

Room Mate Emma הוא מלון המעוצב בסגנון עתידני ומלא סטייל ברובע אישמפלה, בקרבת תחנת המטרו דיאגונל. העיצוב מינימליסטי, בגוונים בהירים, עם שימוש באלמנטים מיוחדים של תאורה. החדרים מאובזרים ב-טלוויזיית LCD וכמובן Wi-Fi.

Casa Camper הוא מלון טרנדי וצבעוני ברובע רוואל, קרוב ללה רמבלה. החדרים מרווחים ונוחים ומעוצבים בסגנון מינימליסטי. בנוסף לאבזור הרגיל יש בהם ספות נוחות להפליא ואפילו ערסל שמשתלשל מהתקרה. במקום מיני בר יש גישה למעין מזנון פתוח 24 שעות עם כריכים, סלטים, פירות, קינוחים וחטיפים ללא תשלום. יש גם טרסה עם נוף לעיר, בר ביליארד וחדר כושר.

מפת ברצלונה:

 

 

 

 

 

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. עיר מדהימה, חוויה ממש מהנה ואוכל מאוד טעים גם. אנחנו ניצלנו את זה שהיינו לטיול פירנאים, שכרנו רכב ביורופקאר במרכז ויצאנו ליום שהיה מדהים, ממליצה בחום לחובבי נופים. חזרנו והיו לנו יומיים נוספים של גאודי. עכשיו חוזרת 🙂

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.