תפריט עמוד

פסטיבלים ואירועים בברצלונה

כיאה למעמדה כאחת הערים היפות, המעניינות והמתוירות ביותר באירופה, מעמידה ברצלונה רשימת אירועים ענפה וצפופה. הנה רשימה חלקית

הלילה שבין ה-23 ל-24 ביוני > לילו של סן חואן
שילוב בין ל"ג בעומר ליום העצמאות: הספרדים חוגגים את לילות שיא הקיץ במדורות ובזיקוקים בכל רחבי המדינה. בברצלונה חוגגים את "ליל האש" (La Nit del Foc) בכמה מוקדים בעיר (אשאמפלה, לס קורטס, סנט מונטז'ואיק ועוד) מהשקיעה ועד לזריחה שלמחרת. מופעי רחוב, במות בידור ודוכני אוכל הם חלק מהחבילה.מידע נוסף, כתבות והמלצות על ברצלונה, קטלוניה, ספרד

יוני-אוגוסט > Festival del Grec
פסטיבל הקיץ של ברצלונה מעלה יותר משבעים מופעי תיאטרון, מחול ומוזיקה, עם דגש על רפרטואר מודרני.
אתר אינטרנט

יוני > מצעד הגאווה
ברצלונה היא אחת מבירות ההומואים והלסביות של אירופה, ומצעד הגאווה השנתי הוא אירוע צבעוני וצוהל במיוחד, שמסתיים במסיבות נוצצות.

אוגוסט > פסטה מז'ור דה גראסיה
שבוע של מסיבות קיץ בחוצות העיר. החגיגות המקוריות ביותר של פסטה מז'ור דה גראסיה (Festa Major de Gràcia) הן באיזור גראסיה, שם החלה המסורת בשנות העשרים של המאה ה-19. לכל רחוב תפאורה מרשימה ותוכנית אמנותית משלו, כולל מופעי רחוב, ריקודים ואווירת קרנבל כללית.

אוגוסט-ספטמבר > הפסטיבל האירופי לסרטים קצרים
הפסטיבל מתקיים במרכז לאמנות בת זמננו, תחת כיפת השמים, ומוצגת בו תערובת של סרטים קצרים וסרטי אנימציה, רובם של יוצרים צעירים.
הכניסה חינם.

11 בספטמבר > חגה הלאומי של קטלוניה
לציון התבוסה שנחלו הקטלאנים ב-1714 מול הכוחות הספרדיים ואת הכניעה לכוחותיו של המלך פיליפ החמישי.

נובמבר > יריד לאספני תקליטים
מי שדסקיות הוויניל עדיין זורמות בעורקיו ישמח לגלות שיריד אספני התקליטים השנתי של ברצלונה הוא מהגדולים מסוגו באירופה. פרט לתקליטים נדירים, יוצעו במכירה פומבית גם מזכרות אחרות, כמו בגדים של מוזיקאים מפורסמים, כלי הנגינה שלהם ואפילו קווצות שיער שובבות. היריד מתקיים במרכז הירידים פירה דה ברצלונה (Avda. Reina Ma Cristina).

אוקטובר-דצמבר > פסטיבל הג'אז הבינלאומי של ברצלונה
זהו אחד הגדולים והנחשבים בפסטיבלי הג'אז של אירופה. הפסטיבל כולל הופעות מגוונות מאוד ומושך כוכבי ג'אז מכל העולם.

ינואר > פייסטה מז'ורקית
תהלוכות של מתופפים, זמרים מחופשים ושדים אדומים צועדים ברחובות של איזור גראסיה וחוגגים את הפייסטה המז'ורקית (Majorcan Fiesta). זוהי הווריאציה המקומית לחגו של סנט אנטוניו, פטרון חיות הבית. בעלי החיים עצמם משתתפים היום בחגיגה רק בצלחות הסועדים. המשתתפים ממשיכים בריקודים ובמחולות עד לשעות הלילה.

ברצלונה – למידע נוסף>>

 

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.