תפריט עמוד

פארק גואל, ברצלונה

פטריות אבן ענקיות, מזרקה בדוגמת לטאה, בית ורוד שנראה כאילו לקוח מהאגדות, כיכר גדולה שמשמשת גם כספסל ענקי – כל אלו ועוד רבים לקוחים ממקום אחד ויחיד שאין שני לו בעולם – פארק גואל בברצלונה  (צילום ועריכה: מיקי אלקלס)

בצפונה של ברצלונה, בנקודת תצפית מרשימה על העיר, מתנוסס לו פארק שאין שני לו בכל העולם. פארק גואל הוא אחת מיצירות המופת של אנטוניו גאודי, הארכיטקט הגאון, שמזוהה יותר מכל עם ברצלונה. הפארק תוכנן ועוצב על ידי גאודי בין השנים 1900 ל-1914, במטרה להקים פרבר ירוק לעשירי ברצלונה, אך הפרויקט נכשל כשלון חרוץ ומה שנותר ממנו הוא פארק ציבורי עם מרחבים ייחודיים ויצירות שנראות כמו חלק מהטבע. 

הכניסה לפארק מעוטרת באריחי קרמיקה ומשני עבריה ניצבים שני בתים הנראים כאילו נלקחו מעולם האגדות. ברחבי הפארק שבילים המעוטרים במגוון יצירותיו של גאודי ובמרכז הפארק בית ורוד ומקסים בו התגורר גאודי עד ליום מותו. בית זה משמש כמוזיאון ובו מוצגים חפציו של גאודי וגם כמה מעבודותיו. 

גולת הכותרת של הפארק היא רחבת עמודי האבן הנקראת Sala Hipostila ומעליה הכיכר הגדולה, סביבה ספסל ארוך ומפותל הנקרא Banc de Trancadis ומעוטר באריחי קרמיקה ("trencadis") בשלל צבעים וצורות. ממרומי הכיכר תצפית מדהימה על כל העיר ואפילו על הים.

כתובת: Carrer d'Olot.
מידע נוסף בטלפון: 93-4132400(34).

    האם המאמר הזה עזר לך?

    עזר מאדדי עזרלא כל כך עזרכלל לא עזר




    תגובות פייסבוק