תפריט עמוד

ברצלונה – עם הבמאי אלמודובר

פדרו אלמודובר, מגדולי הבמאים החיים בעולם, ידוע ביצירותיו הססגוניות ובתיאוריו מלאי האהבה של נשים דרמטיות, גברים שהם נשים ונשים שהם גברים. גיבורת סרטו "הכל אודות אמא" יוצאת למסע אל השוליים של ברצלונה. גיא טייב יצא בעקבותיה

> 18 שנים לאחר שעזבה מנואלה את העיר כשהיא נושאת ברחמה את בנה היחיד, היא חוזרת לברצלונה. לאחר מותו של בנה בתאונת דרכים היא מחליטה לאתר את לולה – בן זוגה לשעבר, שהפך לאשה וכלל אינו מודע להיותו אב. הבמאי פדרו אלמודובר בחר להראות את המונית שמנואלה נוסעת בה בשעת לילה בעודה חולפת על פני כנסיית סגראדה פמיליה ("המשפחה הקדושה"). כנסייה ענקית זו, שגובהה עתיד לעמוד על 170 מטרים והיא הגדולה ביצירותיו של גאודי, היא סמלה של ברצלונה. בניית הכנסייה, המשלבת סגנון גותי ומודרני, החלה בשנת 1882 וטרם הסתיימה.
מידע נוסף, כתבות והמלצות על ברצלונה, קטלוניה, ספרד

חלקיה הבנויים של כנסיית סגראדה פמיליה פתוחים לקהל (כניסה בתשלום). מומלץ לראות את הכנסייה גם בלילה, כאשר היא מוארת.
מיקום: Carrer de Mallorca, 401
טלפון: 073031 932
תחנת מטרו: Sagrada Familia

>
במהלך החיפושים אחר לולה מגיעה מנואלה לאזור הזונות הטרנסקסואליות. לאחר שהיא מחלצת אחת מהן מידי לקוח אלים, מתברר לה כי מדובר באגרדו (כינוי שמשמעותו לקוחה מהמילה "לענג"), חברתה הוותיקה מהימים שחיה בברצלונה. מחלון דירתה של אגרדו מתגלה לעינינו ארמון המוזיקה
(Palau de la Música Catalana), אחד המבנים היפים והמעניינים ביותר בברצלונה. המבנה הייחודי, שנבנה על ידי טובי בעלי המלאכה הקטאלניים, נחנך בשנת 1908, ובשנת 1997 נכנס לרשימת אתרי המורשת העולמית של אונסק"ו. אי אפשר לפספס את הארמון, שאריחי קרמיקה צבעוניים מעטרים אותו ואת עמודיו.

בארמון המוזיקה הקטאלנית מתקיימים קונצרטים ונערכים בו סיורים מודרכים ללא תשלום.
מיקום: Carrer de Sant Francesc de Paula, 2
טלפון: 422822 902
תחנת מטרו: Urquinaona

> האחות רוזה, ידידתה של אגרדו, מנסה לארגן למנואלה עבודה כעוזרת בית בבית אמה שבאזור הבורגני והעשיר של ברצלונה, ה"אישאמפלה"
(Eixample). לסצנה הזאת חיפש אלמודובר בית קטאלני בורגני טיפוסי. אנצון גומז, המעצב האמנותי, הציע לו לראות את ביתם של חבריו הקרובים.
כך הגיע אלמודובר אל קסה רָמוֹן – דירה בבניין נדיר ביופיו שתוכנן על ידי האדריכל ג' טוֹרֶס גראוּ, שבעיצובה שולב הסגנון המזרחי עם הסגנון הקטאלני הצבעוני. הדירה משתרעת על פני כל הקומה הראשונה של הבניין, שטחה הוא כ־500 מ"ר, ויש בה 15 חדרים, חצר אחורית ענקית ובריכת שחייה. מאוד לא אופייני לדירה השוכנת בלבה של ברצלונה.

בבניין מתגוררים אנשים פרטיים ולכן אפשר לראותו מן החוץ בלבד, אלא אם מצליחים לחמוק לביקור קצר בחדר המדרגות.
מיקום: Plaça Lesseps, 32, לא הרחק מפארק גואל
תחנת מטרו: Lesseps

> המבקשים להתחקות אחר הסצנה הטרנסקסואלית בברצלונה לא יפסחו על רחוב קונסל דה סנט (Consell De Cent), שבו מרוכזים רוב הברים של הגייז. כאן נמצאת גם מסעדת אטרנה (Eterna) שבה נערכת בכל סוף שבוע הופעה של צמד מלכות הדראג קירה ושרון. השתיים, המופיעות יחד כבר ארבע שנים ויש להן אפילו תוכנית משותפת בטלוויזיה המקומית, שרות ומבצעות קטעי סטנד־אפ.

מיקום: 129־127 Consell De Cent, בסמוך ל־Plaça d’Espanya
טלפון: 242526 934
תחנת מטרו: Rocafort

> לה קונצ'ה (La Concha) הוא אחד מהברים היותר מחתרתיים של ברצלונה. אף על פי שהוא נמצא בלב העיר, סמוך לרובע הגותי, מעטים יודעים על דבר קיומו. הבר נפתח לפני יותר משלושים שנה, ובתקופתו של פרנקו נחשב לא חוקי. הבר היה שייך בעבר לזוג מלכות דראג שכונו "צמד החואנים", שהיו מעריצים גדולים של שרה מוֹנטיאל, שחקנית ספרדייה מפורסמת משנות החמישים שהשתתפה גם בכמה סרטים הוליוודיים, ולכן המקום מעוטר במאות תמונות שלה. האווירה בבר הקטן ואפוף העשן מיוחדת במינה. המוזיקה נעה בין פסדובלה לשירים ספרדיים מודרניים. פעם בחודש מגיעה להופיע בלה קונצ'ה כָּרמן דה מָיירֶנָה, מלכת הדראג המפורסמת ביותר בספרד, שהתחילה בבר הזה את הקריירה שלה, ואיתה שותפתה פָּסְטי.

מיקום: Carrer de la Guardia 14, ליד שדרת La Rambla
תחנת מטרו: Drassanes

> ורוניקה הטרנסקסואלית (מאחור) וידידה בעבודתן באזור הזונות על יד האיצטדיון נואו קמפ (Estadio Nou Camp). אלמודובר שמע על האזור מבעלת קזה רמון, וביקורו שם הוא שנתן לו את ההשראה לסצנה שבה מגיעה מנואלה למקום לחפש את לולה. ורוניקה, שעבדה באזור הזונות גם בתקופה שצולם הסרט, מספרת שכיכר העפר עם הזונות והמדורות שמוצגת בסרט היא העתק של האזור בתקופת הצילומים, ואלמודובר הביא זונות אמיתיות לשחק כניצבות. הכיכר המפורסמת איננה עוד, לאחר שנהרסה לטובת חניון, אבל באזור עדיין נראות הזונות המתחממות לצד המדורות.

מיקום: Avinguda Aristides Maillol, מערב ברצלונה
תחנת מטרו: Collblanc

> בדרכן לבית החולים עוצרות רוזה הגוססת ומנואלה ליד כיכר פלסה דל דוק דה מדינסלי (Plaça del Duc de Medinaceli). שם נפרדת רוזה מאביה ומהכיכר שבה נהגה לשחק כשהיתה ילדה. בכיכר היפהפייה והשלווה נמצא בר פועלים קטן, בר פאולינו (Bar Paulino), שבו צולמה אחת הסצנות האחרונות בסרט. בסצנה הזאת מנואלה פוגשת את לולה, בעודה מחזיקה בידה האחת את תינוקה של האחות רוזה, ובידה האחרת את תמונתו של בנה ואת ויומנו. כיום תלויות על הקיר שמעל לשולחן שאליו ישבו השתיים כמה תמונות מן הסרט והקדשה של אלמודובר.

מיקום: הכיכר נמצאת ברחוב  Carrer Ampleשבשולי הרובע הגותי, לא הרחק מהנמל. הבר ניצב בבית מספר 7 בכיכר
תחנת מטרו: Drassanes

ברצלונה – למידע נוסף>>

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.