תפריט עמוד

שלושה ימים בברצלונה

ברצלונה מציעה למבקרים בה שילוב של ארכיטקטורה מרתקת, גנים יפים, מוזיאונים, אוכל טוב ובילויים עד השעות הקטנות. איך מספיקים את כל אלה בסוף שבוע קצר? מדריך לשלושה ימים אינטנסיביים בברצלונה

בברצלונה אפשר לבלות שבוע או יותר מבלי להשתעמם אפילו לרגע. אבל אם הגעתם לחופשה קצרצרה של סוף שבוע, גם אז תוכלו להכיר את אתריה המרכזיים של העיר, להתאהב בקצב החיים המיוחד שלה ולהיסחף לאווירה התוססת. הנה הצעה לשלושה ימים בברצלונה, שמאפשרים לבקר בכמה שכונות מעניינות במיוחד ומשאירים די זמן לשבת בבתי קפה או להתענג על טאפאס בבר שכונתי ולצפות בנעשה סביבכם.

יום 1
בוקר:
מיקומה של כיכר קטלוניה, הכיכר המרכזית מברצלונה, הופך אותה לנקודת פתיחה אידיאלית למסלולים שונים בעיר. כאן נמצאת גם לשכת התיירות של ברצלונה, ומכאן יוצאים סיורים באוטובוס התיירים, שהנוסעים בו יכולים לעלות ולרדת בכל האטרקציות התיירותיות המרכזיות של העיר. הכיכר היא גם נקודת ההתחלה של שדרת לה רמבלה. זוהי אחת השדרות התוססות והנעימות ביותר באירופה כולה. שוק פרחים, שוק ציפורים, פסלים אנושיים ומופעי רחוב הם רק חלק ממה שתראו שתצעדו בין המוני האנשים בשדרה. מצד ימין תראו את הכניסה לשוק לה בוקריה, שוק מקורי וססגוני שמציע מפירות וירקות ועד לגבינות, בשרים ומאכלי ים. בהמשך, מצד שמאל, תגיעו לכיכר ריאל היפה, וזה בדיוק הזמן למנוחה באחד מבתי הקפה הרבים שבכיכר. המשך הסיור בלה רמבלה מוביל לכיכר פורטאל דה לה פאו בה נמצאת אנדרטת קולומבוס. אפשר לעלות במעלית לראש האנדרטה וליהנות מתצפית נפלאה על העיר והנמל. עלייה על גשר להולכי רגל תוביל אותנו לפורט ול, הנמל הישן. אם יש לכם עוד זמן או שבאתם עם ילדים, אפשר לבקר באקווריום של ברצלונה, אחד מהגדולים באירופה.

 

אנדרטת קולומבוס והנמל הישן | צילום: G. Foto

 

צהריים:
הנמל הוא מקום מצוין לארוחת צהריים של דגים ופירות ים מול הים. אפשרות נוספת לארוחת צהריים היא ברובע ברצלונטה, שכונה אופנתית עם סמטאות צרות ועתיקות. גם כאן יש שפע של מסעדות דגים ופירות ים, רבות מהן מצויות בטיילת חואן דה בורבו. אחת המוצלחות והוותיקות שבהן היא Can Costa שמגישה פאייה מצוינת וקלמרי משובח. אחרי הארוחה אפשר לצאת לטיול בשכונה ומי שלא שבע ממראה הים יכול להמשיך לנמל האולימפי, אחד מאיזורי הבילוי הפופולאריים בעיר, שבו יש טיילת יפה.

אחר הצהריים וערב:
בשעות אחר הצהריים כדאי לצעוד לכיוון הבארי גותיק, הרובע הגותי של ברצלונה. זהו הרובע העתיק של העיר, עם סמטאות מרוצפות אבן ומלאות בקסם. אל תחמיצו את הביקור בקתדרלה המרשימה הבנויה בסגנון נאו גותי. אל תוותרו גם על כיכר סנט ז'יימה בה ניצבים בית העירייה וארמון הג'נראליטט, מקום מושב הממשל האוטונומי של קטלוניה. אין כמו שיטוט ברחובות השכונה, ואם אתם לא יכולים בלי שופינג כדאי לטייל במדרחוב בוקריה המשובץ חנויות מעצבים לצד חנויות לפשוטי העם. בערב הרחובות המוארים של הבארי גותיק יפים במיוחד והרובע מציע שפע של מסעדות לארוחת ערב וברים לבילוי לילי. כדאי לנסות את Harlem Jazz Club, בר אינטימי עם הופעות של מוזיקה חיה כמעט מדי לילה, שלאחריהן מתקיימות מסיבות עם די.ג'יי.

יום 2
בוקר:
היום השני בחופשת סוף השבוע שלנו יהיה אינטיסיבי במיוחד ויוקדש בחלקו הגדול לסיור בעקבות גאודי והאדריכלות המודרניסטית. גם היום הזה נפתח בכיכר קטלוניה, אלא שממנה נמשיך הפעם, למרות הפיתוי לבקר שוב בלה רמבלה, לטיול ברחוב גראסיה שברובע אישאמפלה. הרחוב הוא אחד מהרחובות המפוארים ביותר ברובע ויש בו חנויות אלגנטיות, חנויות לממכר עתיקות ושפע של בתי קפה בהם אפשר לאכול ארוחת בוקר אם לא אכלתם כזו במלון. ברחוב נמצאים שניים מהבתים המפורסמים ביותר של גאודי: בית מילה (לה פדררה) ובית באליו, ואסור להחמיץ את הביקור בהם. ברחוב אפשר להתרשם מעבודותיהם של אדריכלים נוספים בני התקופה: בית לייאו מוררה שתוכנן על ידי לואיס דומנק אי מונטאנר ובית אמאלייר פרי תכנונו של ז'וספ פוג' אי קאדאפאלק, שניהם מבנים ראוותנים ומצועצעים. מרחוב גרסייה נפנה אל שדרת דיאגונל שהיא מקום מצוין לשופינג, בשל בתי הכלבו הרבים המצויים בה. מכאן אפשר להמשיך גם לעבר כנסיית המשפחה הקדושה (לה סגרדה פמילייה), הכנסייה שבנייתה החלה ב-1882 ולא הושלמה עד היום. הכנסייה, פרי תכנונו של גאודי, הפכה לסמלה של העיר.


שדרת לה רמבלה התוססת | צילום: J. Trullàs, באדיבות לשכת התיירות של ברצלונה

צהריים:
התחנה הבאה במסלול היא פארק גואל, אליו אפשר להגיע בנסיעה במטרו (שלאחריה צפוי לכם טיפוס לא קל עד הכניסה לפארק). זה הזמן למנוחה ולפיקניק בפארק המפורסם המעוטר בפסלים צבעוניים שממנו נשקף נוף מרהיב של העיר והים. אחרי הבילוי בפארק נפנה מערבה לרובע פדרבלאס השליו. נבקר בארמון פדראבלס, שנבנה בשנות העשרים של המאה העשרים ושימש בהמשך כמקום משכנו של הרודן גנרל פרנקו. הארמון מוקף גנים מרהיבים עם בריכה ומזרקות שתכנן גאודי. בארמון שני מוזיאונים: מוזיאון הקרמיקה ומוזיאון האמנויות הדקורטיביות. התחנה הבאה במסלול היא פוויליון גואל, מתחם של ביתנים ואורווה של גואל, פטרונו של גאודי, שגאודי הצעיר הופקד על שיפוצם והפכם למבנה מרשים. שימו לב לשער המעוצב בדמות דרקון. מכאן נמשיך למנזר פדרבלאס, מנזר גותי שעומד בראש גבעה קטנה. בכנסייה שבמנזר יש ויטראז'ים יפים. חצר המנזר השלווה והיפה, שבליבה מזרקה, היא מקום מצוין לנוח בו מן ההליכה הרבה של היום. אם יש לם עוד זמן וכוח אפשר לבקר במוזיאון שבמקום, שמציג אוסף מעניין של ציור ופיסול של אמנים אירופיים, בהם רובנס, טיציאן וטינטורנטו.

 

ספסל בפארק גואל | צילום: Espai d’Imatge

 

אחר הצהריים:
המשכו של היום העמוס שלנו יוקדש לקצת נוף ושעשועים, כדי לתת לראש לנוח מכל מה שראינו. זה הזמן לבקר בהר טיבדאבו. מפסגת ההר נשקף נוף נפלא של העיר והים. על ההר ניצבת כנסייה מודרנית כעורה למדי אך העיקר כאן הוא פארק השעשועים שנבנה ב-1899 וכולל מתקנים מסורתיים לצד מתקנים מודרניים. הדרך המהנה ביותר להגיע לפארק היא בקו הטראם הישן Tramvia Blau ולאחר מכן ברכבל. ליד תחנת הרכבל, בכיכר דוקטור אנדרו (Doctor Andrew's Square) נמצא בר הקוקטיילים Merbeye ששוכן בבניין מהמאה ה-19 ומציע קוקטיילים מצוינים וטאפאס. זה מקום מצוין לנוח בו וליהנות ממוזיקה ג'אז וקוקטייל או קפה מול הנוף.

ערב:
את הערב כדאי להקדיש לבילוי ברובע גרסייה בו יש רחובות תוססים ובהם שפע של מסעדות וטאפאס ברים.

יום 3
בוקר:
את היום כדאי לפתוח במוזיאון פיקאסו שברובע ריברה, המאופיין בסמטאות צרות ומבנים גותיים. במוזיאון מוצגות, לצד עבודותיו המפורסמות של האמן, גם יצירות שצייר בתחילת דרכו. המוזיאון מצוי במדרחוב מונטקאדה האלגנטי שמזמין לשוטטות נעימה. מן המדרחוב נמשיך לפאסייג' דל בורן ממנו עוברים לרובע בורן האופנתי. ברובע יש חנויות מעניינות, גלריות לאמנות ועיצוב ושפע של מסעדות, בתי קפה וברים. זה בדיוק המקום לעשות בו את הפסקת הקפה המתבקשת. ברובע נמצאת כנסיית סנטה מריה דל מאר, כנסייתה גותית מרשימה. מכאן נמשיך לרחוב Sant Pere בו נמצא ארמון המוזיקה הקטלאנית, אחד המבנים המדהימים ביותר של הארכיטקטורה המודרניסטית, אותו תכנן לואיס דומנק אי מונטאנר.

צהריים:
שעות הצהריים יוקדשו למנוחה ואולי גם פיקניק בפארק דה לה סיטודלה. אפשר לשכור אופניים ולטייל בשבילי הפארק, לשוט בסירה במימי האגם או פשוט לנוח. אם זמנם בידכם אפשר לבקר גם בגן החיות שבפארק.

 

מזרקת הקסם. סילוני המים משנים צבע וצורה | צילום: Espai d’Imatge

 

אחר הצהריים וערב:
מפארק דה לה סיטודלה ניקח את המטרו לכיוון כיכר אספניה שבמונטג'ואיק (הר היהודים), שם נבלה את השעות האחרונות של סוף השבוע שלנו בעיר. נצעד במעלה השדרה היפה והמטופחת לכיוון פואבלו אספניול, כפר ספרדי שמציג סגנונות שונים של הארכיטקטורה הספרדית עם כיכרות וסמטאות צרות ונעימות. בכפר יש הרבה חנויות של אומנים לצד חנויות מזכרות , מסעדות ובתי קפה. אפשר לעצור באחד מהם למנוחה קצרה. משם נמשיך לטבעת האולימפית, בה נמצא האצטדיון האולימפי ששימש את אולימפיאדת ברצלונה ב-1992. באצטדיון נמצאת גם הגלריה האולימפית שמציגה את ההיסטוריה של המשחקים. בהמשך נבקר בארמון הלאומי, ארמון מפואר בו נמצא גם המוזיאון הלאומי לאמנות קטלאנית. מהארמון הלאומי נמשיך למכון חואן מירו שמציג רבות מיצירותיו של האמן. אחרי כמה שעות גדושות כדאי לנוח ולהתאוורר באחד מן הגנים הרבים שבסביבה, לפני שיאו של הערב. זהו סוף השבוע, ובל סוף שבוע בשעות הערב מתקיים בכיכר אספניה אליה נשוב מופע מזרקות הקסם. המזרקה מתיזה מים לגובה של 50 מטרים וסילוני המים משנים צורה וצבע ונראים כרוקדים לצלילי המוזיקה שמלווה את המופע, מחזה קיטשי אך מרהיב ומרגש. אם עדיין לא התעייפתם, זה הזמן לחפש מופע פלמנקו טוב, שיחתום סוף שבוע נפלא בברצלונה.

מפת ברצלונה:


לחצו להגדלה

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.