תפריט עמוד

קסם על ים כנרת: טיולים ונופש במזרח הכנרת

חופשת קיץ על שפת הכנרת לא חייבת להיות מורכבת מטבילה במים ומנגל על החוף. קבלו הצעות לכמה דברים נפלאים שאפשר לעשות בצד המזרחי של הכנרת - חלקם מסעירים, אחרים רגועים ויש גם המלצות לקולינריה משובחת. הוסיפו לכך את הווילות החדשות שנפתחו לאחרונה בכפר הנופש עין גב ותקבלו מתכון לחופשה מנצחת

לפנות ערב, כשהשמש מתחילה לשקוע ופס כתום זוהר נמתח לרוחב הכנרת, קשה להסיר את העיניים מהמראה המהפנט. אני משננת לעצמי בלחש את מילותיה של רחל המשוררת: "הו כנרת שלי, ההיית או חלמתי חלום?". למרות שרחל צפתה בכנרת מהגדה ההפוכה, תחושת החלום חזקה לא פחות בגדה שבה אני ניצבת, בעין גב.

הכנרת יפה תמיד, והשנה היא יפה שבעתיים, מלאה במים אחרי החורפים הגשומים האחרונים. ואם אתם רוצים לראות אותה בלי לקום מהמיטה, קשה לחשוב על מקום קרוב יותר לקו המים מאשר הווילות החדשות בכפר הנופש עין גב.

למידע נוסף:

להתעורר מול הכנרת. מרפסת הווילה בכפר הנופש עין גב | צילום: איה בן עזרי

להתעורר מול הכנרת. מרפסת הווילה בכפר הנופש עין גב. צילום: איה בן עזרי

להתעורר מול הכנרת. מרפסת הווילה בכפר הנופש עין גב | צילום: איה בן עזריכמה מילים על הווילות החדשות, לפני שנצא לבלות בשפת הכנרת, במים ובסביבה המעט רחוקה יותר. בזמן שכולנו ישבנו בבית בסגרים של הקורונה, נועצים מבטים עגומים בקירות וחולמים על היום שבו אפשר יהיה לצאת למרחקים, בעין גב לא רק שלא התייאשו, הם החליטו להתרחב. בתקופה קצרה יחסית ובהשקעה של 40 מיליון שקל נבנו 59 וילות משפחתיות חדשות. חיים סתתיהו, מנכ"ל כפר הנופש עין גב, מספר כי "בסגר הראשון חשבנו שתוך זמן קצר ענף התיירות ישוב לפעילות, אך תקופת הסגרים התארכה, השמיים נסגרו ולכן החלטנו לנצל את הזמן להקמת וילות חדשות וכך גם לספק עבודה בשטח… הכשרנו את השטח הסמוך לחוף ובנינו וילות חדשות ונוחות, מהיסוד עד הטפחות, בעיצוב מודרני, הכוללות את כל התנאים הדרושים למשפחה לבילוי מהנה".

למרות שרב הפיתוי להישאר כל היום על הכיסא-ערסל מול הכנרת, בחוץ מחכים דברים נפלאים | צילום: איה בן עזרי

למרות שרב הפיתוי להישאר כל היום על הכיסא-ערסל מול הכנרת, בחוץ מחכים דברים נפלאים | צילום: איה בן עזרי

הווילות בנויות בכמה שורות מקבילות, חלקן בקו הראשון למים, כשרק רצועת דשא ירוקה מפרידה בין מרפסת החדר לגלים הקנטנים שמכים על הגדה בשיר ערש הכי רגוע שאפשר לדמיין. אני מודה שהתפתיתי להישאר על הכורסה התלויה, להתנדנד קלות, לנעוץ מבט בכנרת ולא לזוז כלל. אבל אם תצליחו להתנתק מהיופי הזה, מחכות לכם הרפתקאות נפלאות.

הנה חמישה דברים שכדאי לעשות בצד המזרחי של הכנרת – חלקם סוערים ומסעירים, אחרים שלווים ורגועים, ויש גם המלצות לאוכל מצוין ויין נהדר. בקיצור, כל מה שצריך לחופשה מושלמת על שפת הכנרת. אז בואו נצא לדרך:

1. הרפתקה קופצנית: טיול רייזרים אתגרי

לפני שאנחנו מטפסים לרייזרים, אני מעיפה מבט על המשתתפים האחרים: עם משקפי מגן על העיניים ומסכות שחורות על האף והפה נדמה שאנחנו יוצאים למסע מסתורי בארץ לא נודעת. למעשה, הציוד נועד להגן עלינו מפני ענני האבק שתכף יתרוממו מהרכב שלפנינו. אם תמיד חלמתם על נהיגת שטח קופצנית ומאתגרת, זאת ההזדמנות שלכם. אם אתם כמוני, תוכלו להצטרף כנוסעים ברייזר שמישהו אחר נוהג בו (ואם הצלחתם להיות ברכב המוביל, אפילו חוויית האבק תיחסך מכם…).

הרייזרים של סי רייזר במטע בננות

הרייזרים של סי רייזר במטע בננות

את חברת C-RZR הקים יניב גל, בעברו מנהל בית ספר ואיש חינוך, שהוסיף לרזומה המרשים גם טייטל של מדריך טיולי רייזרים אתגריים. יש כמה מסלולים בדרום רמת הגולן – מטיול יבש של שעה וחצי ועד למסלול מעגלי של ארבעה שעות, שכולל עצירה במעיינות וארוחה בשטח. אנחנו הלכו על האמצע: טיול של שעתיים אל עין שוירח, מעיין בשיפולי מצוקי האון שבדרום הגולן.

אל המעיין: טבילה בעין שוירח

אל המעיין: טבילה בעין שוירח | צילום: רותם בר כהן

הדרך למעיין קופצנית ומלאת ריגושים, כשהרייזרים מטפסים בשבילים תלולים, בין סלעים ובקעים באדמה. ככל שעולים, כך הנוף יפה ומרשים יותר, עם שדות צהובים של תחילת הקיץ ועדרי פרות שחוצות את השביל, וברקע מנצנצים מי הכנרת. תמונה ארץ ישראלית מושלמת. אחרי שעוצרים בסביבת המעיין הולכים ברגל בשביל צר עד לבריכה מלבנית מוקפת עצים נותני צל. חלקנו מיהרו להיכנס למים הקרירים, אחרים נשארו על שפת המעיין. אחרי הטבילה כולנו נהננו מפלחי אבטיח ומלון, כוסית של ערק לימונים הורמה לחיי הטיולים שבדרך.

פרות חוצות את הדרך. ממראות טיול רייזרים בדרום רמת הגולן

פרות חוצות את הדרך. ממראות טיול רייזרים בדרום רמת הגולן

  • סי רייזר – פרטים נוספים על סיורי רייזרים: יניב גל, טלפון 050-5793977.

2. הרפתקה רטובה: קיאק, סאפ או סקי מים?

אפשר להעביר את החופשה בכיף ברביצה נינוחה על שפת האגם, עם טבילות פה ושם, אבל אם כבר הגעתם לכאן לא תקפיצו קצת את האדרנלין עם קצת ספורט מים?

סירת טורנדו בכנרת

סירת טורנדו בכנרת | צילום: רותם בר כהן

במרכז Wake Up שבחוף עין גב אפשר להתנסות בשלל חוויות של ספורט מים, מאבובים ובננות, דרך קיאקים וסאפ ועד שייט מסחרר בסירת טורנדו. גולת הכותרת היא וויקבורד (סקי מים), אם אתם מתחילים בתחום תוכלו לקחת שיעור פרטי, זוגי או קבוצתי. המנהל של המרכז בעין גב הוא ליאור אליהו, אלוף ישראל בסקי מים ומאמן נבחרת ישראל לשעבר, כך שאתם בידיים הכי טובות ומיומנות.

רגע לפני שהאקשן מתחיל... בננות בכנרת | הצילום באדיבות תיירות עין גב

רגע לפני שהאקשן מתחיל… בננות בכנרת | הצילום באדיבות תיירות עין גב

  • מרכז ימי Wake Up, פרטים נוספים באתר או בטלפון 054-4997777

3. ברגוע: שקט על ים כנרת

אם אתם פחות בעניין של ריגושים ויותר רוצים להתפנק והירגע, למה שלא תזמינו עיסוי על החוף או וואטסו במי הכנרת? אולה נוטי, מרפאה הוליסטית במגוון שיטות, הקימה לפני כעשור את עולם המגע. היא מציעה מגוון רחב של טיפולים אלטרנטיביים, מעיסויים, דרך סדנאות תנועה ועד לטיפולי מים. המרכז עצמו נמצא ברמת הגולן, אבל בהזמנה מראש תוכלו ליהנות מכל הטוב הזה במקום בו אתם נמצאים, כלומר על שפת הכנרת. אני התנסיתי בעיסוי רגוע על שפת האגם ובטיפול במים כל כך נפלא שהחיוך לא ירד לי מהפנים במשך שעה ארוכה.

  • עולם המגע, לפרטים נוספים: אולה נוטי, טלפון 052-5595065

4. אוכל, קדימה אוכל

אז מה היה לנו? נוף משגע מחלון החדר ומהמרפסת, עיסוי על החוף ואחריו וואטסו במי הכנרת, טיול רייזרים מסעיר ושייט מהיר בסירת טורנדו. ומה חסר? אוכל, כמובן. ואם אפשר – גם יין טוב. למרבה השמחה, באזור יש כמה אפשרויות מוצלחות, שמתאימות למגוון טעמים והעדפות.

אחרי ארוחת בוקר עשירה בכפר הנופש (כלולה במחיר), עם מזנונים עמוסים בכל טוב, וכמה שעות על החוף ובמים, הגיע הזמן לארוחת צהרים. אנחנו אכלו אותה במסעדת מרינדו, בכניסה לקיבוץ עין גב, ואיזו חגיגה זאת היתה! אמנם יש גם מנות ללא בשר ומנות לטבעונים, אבל בואו נאמר את האמת: גולת הכותרת כאן היא נתחים מובחרים של בשר טלה ועגל על העצם.

מסעדת מרינדו עין גב. בשרים מעולים זה שם המשחק כאן

מסעדת מרינדו עין גב. בשרים מעולים זה שם המשחק כאן | צילום: רותם בר כהן

לשולחן הגיעו מנות ראשונות כמו צלחת חטיפים (אל תתבלבלו, חטיפים בגרסת מרינדו הם פרוסות דקות של אסאדו משובח), ערייאס טלה וכדי להקליל קצת את העניינים – סלט עגבניות עם קצת חריף וטחינה לבנה. כדאי מאוד לשמור מקום למנות העיקריות שכוללות, בין השאר, סטייק פורטר האוס, פריים ריב, טומהוק, טיבון, צלעות טלה, מיקס שרקוטרי (נקניקיות טלה פיקנטיות, צ'וריסו ובייקון טלה), סטייק ואגיו ומנות בשריות נוספות. את כל הטוב הזה אפשר ללוות ביין אדום מצוין מכרם מרינדו או בבירת אייל ממבשלת הגולן שמכינים במיוחד עבור המקום. רגע לפני שאתם צונחים לשנת צהריים לצד השולחן, כדאי לעבור במעדנייה ובקצבייה הצמודות למסעדה ולאסוף כמה פריטים כדי לקחת הביתה או לחדר בכפר הנופש. גם אם לא נראה לכם שתהיו רעבים אי פעם, זה יגיע יותר מהר ממה שאתם חושבים…

  • למרינדו יש כמה חנויות וקצביות ברחבי הארץ ושתי מסעדות (אחת מול הכניסה לקיבוץ עין גב והשנייה ביקנעם). פרטים נוספים על מרינדו עין גב תמצאו באתר ובטלפון 04-6658555.
שקיעה בנמל הדייגים של עין גב. שווה לתזמן את ההגעה לשעה הזאת

שקיעה בנמל הדייגים של עין גב. שווה לתזמן את ההגעה לשעה הקסומה הזאת | צילום: רותם בר כהן

הבטחנו משהו לכל טעם, אז אם אתם חובבי דגים, בנמל עין גב יש שתי מסעדות – מפגש הדייגים ומסעדת הדגים. בשתיהן אפשר לאכול דגים מהכנרת לצד דגי ים. כדאי לתזמן את ההגעה למפגש הדייגים לשעת השקיעה, למראה מרחיב לב במיוחד. לצד השמש השוקעת אפשר לאכול דגים שלמים מטוגנים או פילה על הגריל. את הארוחה ליווינו ביין אקו של יקב תבור, אחד היינות האקולוגיים של היקב, שעוד נחזור אליו בטעימות יין בהמשך הערב.

מפגש הדייגים בנמל עין גב | צילום תקשורות יעל שביט

מפגש הדייגים בנמל עין גב | צילום תקשורות יעל שביט

  • מפגש הדייגים בנמל עין גב, פרטים באתר

עוד אופציה נהדרת לארוחה, אם אתם מטיילים בקבוצה או עם המשפחה המורחבת, היא להזמין קייטרינג של האלטמנים. גילי וג'ק אלטמן הם אחים ושפים, ולחברה שלהם קוראים אלטמנים מבשלים חוויה. ואכן זוהי חוויה טעימה להפליא. הם מציעים ארוחות שף במיקומים לבחירתכם בטבע – על שפת הכנרת, למרגלות המצדה, בפסגת התבור או בכל מקום אחר שתבחרו (אנחנו כמובן אכלנו ליד הכנרת). התפריט נקבע בהתאם למיקום ולאופי האירוע והאוכל מבושל במקום.

אלטמנים מבשלים חוויה. ארוחה נהדרת בטבע

אלטמנים מבשלים חוויה. ארוחה נהדרת בטבע | צילום: רותם בר כהן

הארוחה שלנו נפתחה עם פוקצ'ות פריכות שהוגשו לשולחן לצד שלל ממרחים ומטבלים – סקורדיליה (ממרח יווני של שקדים ושום), פסטו של רוקט ובזיליקום, ממרח של תפוחי אדמה ושעועית לבנה ועוד כהנה וכהנה מעדנים. ולמרות שידענו שזאת רק תחילת הדרך לא הצלחנו להתאפק וסיימנו הכל עד הטיפה האחרונה. לצד הפוקצ'ות והמטבלים הגיעו גם קרואסונים קטנים עם דניס כבוש וקונפי שום, סשימי סלמון כבוש וקרפצ'יו סינטה עם אספרגוס ורוקט. לעיקריות הוגשו שווארמה פרגיות וטלה עם טחינת פיסטוק, מיקס של צלעות ואנריקוט ולטובת הצמחונית בחבורה – רביולי שלדבריה היו מצוינים. גם הקינוחים היו משובחים, למרות שבשלב הזה המחשבה שעוד מעט נצטרך לקום הפכה קשה במיוחד…

  • אלטמנים מבשלים חוויה, פרטים נוספים באתר ובטלפון 054-4933621 (גילי).

5. יין ישמח לבב אנוש (במיוחד כשהוא אקולוגי)

בכפר הנופש עין גב מפתחים בימים אלו כמה דברים חדשים, אחד מהם הוא חדר יינות שבו יתקיימו טעימות וסדנאות יין. אנחנו קיבלנו הצצה לפעילות המשמחת הזאת בטעימות יין מלוות בהרצאה מרתקת של מיכל אקרמן, מנכ"לית יקב תבור. לא רק שמשמח מאוד לפגוש אישה שהיא מנכ"לית של יקב מצליח, אקרמן היא מרצה נהדרת. היא סיפרה לנו על דרכה המקצועית, על ההחלטה לעבור לגדל כרמים אקולוגיים ומה עומד מאחורי היינות המצוינים של יקב תבור – כל אלה ריתקו אותנו עד שעת לילה מאוחרת. בין סיפור לסיפור טעמנו כמה יינות, בהם יין אקו לבו ורוזה מסדרת אדמה, שניהם קלילים ורעננים. קינחנו ביין מלכיה, קברנה סוביניון שהוא יין הדגל של היקב, שכיכב ברשימת 250 היינות הטובים בעולם של מגזין הנחשב Wine Spectator.

טעימת יינות של יקב תבור משולבת בסיפורים מרתקים על ענבים, כרמים ואקולוגיה

טעימת יינות של יקב תבור משולבת בסיפורים מרתקים על ענבים, כרמים ואקולוגיה | הצילום באדיבות תיירות עין גב

  • במרכז המבקרים של יקב תבור אפשר לטעום יינות בלוויית הסברים או ליהנות מכוס יין בלווי מגש גבינות מול התבור. פרטים נוספים באתר ובטלפון 04-6760444.

איפה ישנים?

ובחזרה למקום שבו התחלנו – כפר הנופש עין גב. מדשאות וצמחייה ירוקה, שבילים קטנים וחוף פרטי מטופח להפליא, כל אלה תורמים לאווירה נינוחה של חופש. בכפר יש 174 יחידות נופש, מתוכן 92 מתאימות למשפחות, השאר זוגיות.

איזו מן שלווה. מתחם הווילות בכפר הנופש עין גב | צילום: איה בן עזרי

איזו מן שלווה. מתחם הווילות בכפר הנופש עין גב | צילום: איה בן עזרי

59 הווילות החדשות שנפתחו לאחרונה תוכננו על ידי האדריכל אבנר דרורי ועל עיצוב הפנים אחראי המעצב ארי שאלתיאל. הווילות מרווחות מאוד, עם חדר שינה להורים וסלון נעים שמתאים ללינה של עד שלושה ילדים. במטבחון הנפרד תמצאו מכונת קפה, קומקום חשמלי, מיקרוגל, מקרר ועוד. בחדר הרחצה יש מקלחון מודרני. מרפסת רחבת ידיים בצדה האחורי של הווילה מציעה פינת ישיבה, שולחן אוכל, מקרר ופריזר וכורסה-ערסל למנוחה מושלמת. הווילות בקו הראשון למים יקרות יותר, אבל הנוף שנשקף מהחלונות ומהמרפסת שווה, לפחות לדעתי, את תוספת המחיר.

חדר שינה בווילה. הכנרת במלוא הדרה בחלון | צילום: איה בן עזרי

חדר שינה בווילה. הכנרת במלוא הדרה בחלון | צילום: איה בן עזרי

  • לינה בווילה, כולל ארוחת בוקר לזוג + 3 ילדים – החל מ-1,450 שקל ללילה, לינה ביחידה זוגית, כולל ארוחת בוקר – החל מ- 750 שקל ללילה. לפרטים והזמנות – כפר הנופש עין גב טלפון 04-6659800, אתר

מפת אזור עין גב ומזרח הכנרת:

___

הכותבת היתה אורחת של כפר הנופש עין גב

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...