תפריט עמוד

שביל סובב כנרת

כל מי שחשב שהכנרת זה רק מקום לנפוש בו, מקבל הזדמנות לשנות את קו המחשבה ולהפעיל את השרירים. החברה להגנת הטבע עמלה בשנים האחרונות על הכשרתו של שביל חדש להליכה ולרכיבה סביב הכנרת

עד לאחרונה, חובבי הליכה ורכיבת אופניים שרצו לטייל לאורך חופי הכנרת נתקלו בבעיה: לא היה שביל שנמשך לאורך כל החופים. מה שכן היה הן כ-120 גדרות, שמנעו מעבר חופשי מסביב לאגם. אבל יש חדשות טובות: לפני מספר שנים הונחה אבן הפינה לשביל חדש – שביל סובב כנרת, שביל הליכה רגלי אשר יקיף את הכנרת לכל אורכה קרוב ככל שניתן לקו המים. מטרתו של השביל, כפי שמצהירה עליה החברה להגנת הטבע, להשיב ולנכס את הכנרת חזרה לציבור הרחב. בשל ייחודו של השביל, החליטה הוועדה לשבילי ישראל לסמנו בצבע מיוחד: לבן-סגול-לבן.

מזה מספר שנים שוקדים בחברה להגנת הטבע על פריצת השביל, ועד היום הוכשרו וסומנו קטעים המסתכמים ב- 35 ק"מ מתוך 60 הקילומטרים המקיפים את הכנרת. כחלק מהתפיסה החינוכית של החברה להגנת הטבע הוחלט ששלב ההכשרה הראשון של השביל יבוצע על ידי קבוצות נוער מכל רחבי הארץ: חניכים מחוגי הסיירות של החברה להגנת הטבע, מתנועות הנוער, ממכינות קדם צבאיות וקבוצות נוספות. במקביל, החלה החברה להגנת הטבע לגייס משאבים ולפתח את השביל ברמת פיתוח גבוהה שתאפשר, ככל הניתן, נגישות לכל סוגי המטיילים.

חזונה של החברה להגנת הטבע כולל את שילובו של השביל במסלולי הטיול הקיימים במרחב הכנרת, חשיפת ייחודה של הכנרת כנכס טבע ייחודי לצד היותה נכס היסטורי, דתי ותרבותי ולמצב אותה כאתר תיירות מהחשובים בארץ. השביל צפוי לחבר ולקשר בין מוקדי העניין הרבים הפרוסים לאורך האגם.

אחד המהלכים העיקריים והחשובים שנעשים כתוצאה מהקמתו של השביל הוא הסרתן של גדרות וחסימות שמנעו את המעבר החופשי לאורך החוף. במסגרת הפעילות של החברה להגנת הטבע כבר נפתחו מספר מעברים לציבור הרחב שקודם לכן היו חסומים, הנה כמה מהם:
מפרץ אמנון – כפר הנופש במפרץ אמנון היה עד לפני כשנה מגודר משני צידיו והיווה מחסום בקטע השביל מכפר נחום לשפך הירדן. אחרי פעילות תקשורתית, הסירה חברת 'אלעד מלונות' את הגדרות הללו.
אכסניית עולי הרגל בט'בחה – על אף העובדה שהתכניות החלות על השטח מבטיחות גישה חופשית אל החוף ולאורכו, בפועל נחסמה הגישה של הציבור לחוף. כתוצאה מפעילות שקיימה החברה להגנת הטבע לסימון המעברים הציבוריים החל המקום לפתוח שעריו.
חופי המועצה האזורית גולן – בתחום חופי הרחצה של המועצה האזורית גולן הוסדר וסומן המעבר הרגלי החופשי לאורך כל רצועת החוף.
נוקייב (חלוקים – גופרה) – כתוצאה מסחיפת מוקשים מהמוצב הנטוש לחופי הכנרת חסם הצבא בגדרות את התנועה לאורך החוף. שביל סובב כנרת היה אחד הזרזים לפינוי המוקשים והשבת רצועת החוף לכלל הציבור.
האון- מעגן – במסגרת הכשרת קטע השביל בין קיבוץ האון לקיבוץ מעגן הוסרו מספר גדרות ישנות שחסמו את המעבר לאורך רצועת החוף.

המועצה הארצית לתכנון ולבניה העבירה לאחרונה הוראה לשינוי תוכנית מתאר 13 – מרחב הכנרת וחופיה. מטרת השינוי לאפשר בהוראות התכנית התוויית מעבר חופשי ורצוף לציבור לאורך ולרוחב חופי הכנרת ובסמיכות לקו המים – באמצעות שביל/טיילת ולתת הנחיות לתכנונו.

אף שהשביל עדיין לא גמור, ניתן כבר היום לטייל בחלקים ממנו. החברה להגנת הטבע מציעה בשלב זה ארבעה מסלולי טיול לכל המשפחה בשביל סובב כנרת:
• שביל מעגלי בעקבות ראשית ההתיישבות בכנרת היוצא מאתר ירדנית
לפירוט המסלול »
• טיול משפחתי נינוח מהגן הלאומי כפר נחום למפרץ אמנון
לפירוט המסלול »
• מסלול הליכה לכל המשפחה ברצועת חוף קסומה מחזית כרי דשא ועד למעיין עין איוב
לפירוט המסלול »
• מסע בן חמישה קילומטרים בעומק הסבך על גדת הכנרת מדרום לקיבוץ האון.
לפירוט המסלול »

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. פולינה ליבין הגיב:

    השביל באזור קיבוץ האון (דרומית וצפונית) מוזנח, לצערנו מרוב הצמחייה היבשה והקוצנית לא הצלחנו ללכת בו.
    הסימון דחוי ושבור.
    עצוב.
    איו חלופה לקמפנגים הבריוניים שעל החוף.

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...