תפריט עמוד

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

זו השנה השלישית שבית גבריאל על גדות הכנרת מארח את פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע. הפסטיבל הראשון נפתח חגיגית במרץ 2020, רגע לפני פרוץ מגפת הקורונה, ולכן – כמו רוב אירועי התרבות הגדולים – גם לא התקיים שנה לאחר מכן. בשנת 2022 חזר במתכונת רחבה יותר, והשנה זהו הפסטיבל הגדול והעשיר ביותר מבחינת סרטים ואירועים נלווים.

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע נולד במוחם הקודח של הקולנוענים והמפיקים גדי נמט ויגאל לרנר. השניים הכירו במסגרת לימודי הקולנוע לתואר שני באוניברסיטת חיפה. החיבור ביניהם היה מידי, והם החליטו לקחת את האהבה והתשוקה שלהם למקצוע צעד אחד קדימה.

"תמיד חשבנו איך אפשר להשתמש במדיה הקולנועית כדי להפיץ יופי, אהבה ונתינה לעולם," מספר גדי, "ואין כמו סרטים שמדגישים את היופי והעוצמה של הטבע מצד אחד ונפש האדם מהצד השני."

הפסטיבל אכן שומר על קו מאוד ברור מבחינה תוכנית, בין אם בסרטים דוקומנטריים או עלילתיים. תוכלו לפגוש במגוון של רעיונות, ז'אנרים וסגנונות המתאימים לכל אחד ולכל גיל. ישנם סרטים השמים את הטבע במרכז, לעתים ללא קריינות כלל, שבהם תוכלו פשוט לשבת ולהתפעם ממה שקורה שם בחוץ, מעבר ליומיום ועולם הניידים הדיגיטלי, וישנם סרטים המדגישים דווקא את המסע שעובר האדם עצמו, בין אם באופן פיזי ובין אם באופן מטאפורי. ישנם סרטים קטנים מקומיים, וישנם סרטי קאלט בינלאומיים ידועים כמו "דרכים צדדיות" או "איזי ריידר". לכל סרט הסיפור שלו, היופי שלו.

"אנחנו מאוהבים בבית גבריאל," מספר יגאל. "זהו בית הקולנוע היפה ביותר בארץ ואין מתאים ממנו, ומהכנרת, כדי לארח פסטיבל בנושא כזה

"אנחנו מאוהבים בבית גבריאל," מספר יגאל. "זהו בית הקולנוע היפה ביותר בארץ ואין מתאים ממנו, ומהכנרת, כדי לארח פסטיבל בנושא כזה

מדוע דווקא בית גבריאל?

"אנחנו מאוהבים בבית גבריאל," מספר יגאל. "זהו בית הקולנוע היפה ביותר בארץ ואין מתאים ממנו, ומהכנרת, כדי לארח פסטיבל בנושא כזה. פנינו לאיה רוזן, מנכ"לית בית גבריאל, נפגשנו איתה ועם נועם שוחט המנהל הטכני, שיקפנו בפניהם את חזון הפסטיבל משם הכל היסטוריה."

כראוי לפסטיבל שמכבד את עצמו, גם פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע מארח שלל אירועים מיוחדים, אמנים ואנשי תקשורת. השנה בין השאר תיערך מחווה מפוארת לצלם והבמאי משה אלפרט שבמסגרתה יוקרנו לא פחות מארבעה מסרטיו, כאשר סרטו "וביום השישי…" ילווה בקונצרט חי של התזמורת הסימפונית ירושלים; הסרט "הדרך לאילת" בכיכובו של שמואל ויל'וזני יוקרן בהקרנת טרום בכורה; הבמאי היפני נחשון טאישי טאנאקה יתארח בפסטיבל במסגרת הקרנת סרטו "הדייג האחרון בים כנרת"; אופק רון-כרמל יעביר סדנת צילום בסמארטפון בשיתוף "מסע אחר אונליין"; מיקי חיימוביץ' תשוחח על תפקידה של התקשורת במשבר האקלים; כנען קירשנבאום יארח את ירון לונדון במסגרת הקרנת סרטו "קירנשבאום" המביא את סיפור חייו של אביו, איש התקשורת וממקימי הטלוויזיה הישראלית מוטי קירנשבאום ז"ל; יוסי אוד ירצה על חיי הקסם של הדבורים; השף ברק יחזקאלי יעביר הרצאה בעקבות הסדרה "אנחנו על המפית"; במסגרת הקרנת הסרט "דרכים צדדיות" ייערך מפגש מרתק עם הייננית מיקה מנדל; תערוכת צילום "מסע בים" באדיבות "מסע אחר" תוצג בבית גבריאל; וכן ייערכו סיורים ופעילויות בדגש קיימות וטבע המתאימים לכל המשפחה.

גולת הכותרת של הפסטיבל, כמו בכל שנה, היא תחרות סרטי המסעות נושאת הפרסים ע"ש מוטי קירנשבאום. השנה יתחרו על הפרסים השונים תשעה סרטים מקומיים, כאשר גם הצופים מוזמנים לבחור את המצטיין שלהם לפרס "חביב הקהל".

פסטיבלי תרבות, לא כל שכן פסטיבלי קולנוע, הם כידוע לא עסק כלכלי, ומתקיימים בעיקר בזכות מענקים וחסויות. גדי ויגאל שוקדים יומם ולילה לאפשר למחירי הכרטיסים להקרנות והפעילויות השונות להיות נגישים ומתאימים לכל כיס, כולל משפחות המעוניינות לשלב נופש, טבע ותרבות. בנוסף, ישנם לא מעט מבצעים והטבות (כמו "רבע לטבע" לדוג') המיועדים לבאי הפסטיבל המעוניינים ללון בקירבת מקום, וכן הקרנות ואירועים חינמיים.

איך אתם מגדירים את שיתוף הפעולה ביניכם?

"מאז הפסטיבל הראשון אנחנו עובדים ביחד. אחד מאזן את השני, ולכל אחד כמובן יש את היתרונות והיכולות שלו." מבחינת תחומי האחריות אפשר לומר שגדי הוא שר הפנים ויגאל הוא שר החוץ, "אבל כל ההחלטות משותפות לכל דבר ועניין," הם מציינים.

ומה התוכניות שלכם להמשך?

"להמשיך להשתפר ולהתקדם, להביא טוב ויופי לעולם, בין אם באמצעות הפסטיבל שהוא בבת עינינו ובין אם על ידי הפרויקטים האישיים של כל אחד מאיתנו. לוגו הפסטיבל הוא דוגמה מצוינת לכך – הפרפר, כמו הפסטיבל, מגיע לכמה ימים, מפיץ יופי וצבע, נעלם ואז שוב חוזר."

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע,
חמישי-ראשון 26-23.3,
בית גבריאל

פרטים וכרטיסים באתר הפסטיבל >

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.