תפריט עמוד

סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו לטייל באזור הכינרת ודרום רמת הגולן

כבר אפשר להרגיש באוויר את סוף החורף, למרות שכשמש יורדת קר אבל לאוויר כבר יש ריח של אביב.

הכול מסביב פורח ובמיוחד השקדיות מתחילות לצבוע את הדרכים הבין עירוניות בוורוד בהיר.

את דרכנו לכינרת עשינו בנחת. התחלנו בטיול רגלי קצר באזור עמק יזרעאל. בשיפוליה המזרחיים של גבעת המורה (ממזרח לעפולה), מערבית לכפר נעורה תורמוס ההרים בשיא פריחתו. כל הגבעה צבועה בסגול עמוק – תורמוס עם נקודות של אדום – כלניות וורוד – רקפות. מרבדי הפריחה המרהיבים פזורים על אדמת הבזלת וקירטון, לבאים מדרום (צומת יששכר בכביש 71), יש לנסוע עד הכניסה הדרומית לנעורה ולהסתובב. הכי נוח פשוט לכתוב בווייז "שמורת תורמוס ההרים נעורה".

המשכנו מהתורמוסים לדרך הנופית בית קשת. דרך נוף שנבנתה על ידי קק"ל חוצה יער טבעי המשולב עם יער נטוע. אורכה של הדרך כ-15 ק"מ, כוללת נקודות תצפית על הר תבור וסביבתו. יש אפשרות לרכב על אופניים את כל הדרך. אנחנו בחרנו לחנות את הרכב בכניסה לדרך ולצעוד מעט ברגל. ליהנות משפע השקדיות ופרחי הבר. זה הזמן המושלם לשלוף את ערכת הקפה להירגע ולחוש את הטבע מקרוב.

כל הדרך מהגליל התחתון ועד לכינרת טובלת בירוק בתקופה זו. התחושה היא כמו לנסוע בתוך גלויה. עושר אין סופי של פרחים ועצים מלבלבים ממש ממלא את הלב בשמחה.

בית יגאל אלון

על שפת הכינרת בקיבוץ גינוסר במיקום מושלם ניצב בית יגאל אלון. בית יגאל אלון הוקם בשנת 1986 על ידי העמותה להנצחת מורשתו של יגאל אלון: המצביא, המדינאי ואיש הקיבוץ. בית אלון הינו גם מוזיאון המחבר בין האומנות להיסטוריה של תקומת ישראל. תפיסת עולמו וערכיו של אלון מהווים השראה לפעילות המתקיימת במקום. מצד אחד שימור הזיכרון לדורות של בניית הארץ ופועלו של יגאל אלון מתקופת הפלמ"ח ועד לפועלו בכנסת ישראל ומאידך המקום מהווה מרכז חינוכי וחברתי המקיים מפגשים בין תרבויות למשתתפים בכל הגילאים ומכול שכבות העם.

המוזיאון מארח קבוצות ויחידים לפעילויות מגוונות כמו חדרי בריחה, ימי יצירה, תערוכות ועוד. מדי סוף שבוע המוזיאון פותח את שעריו לקהל הרחב לסיורים ללא תשלום כחלק מהמיזם החשוב של שבת ישראלית .

הסיור בבית אלון היה מרשים במיוחד. במהלכו למדנו על תחנות חייו ופועלו של יגאל אלון. שמענו את הסיפור המרגש על גילויה של "הסירה העתיקה" – סירת עץ בת אלפיים שנה שנמצאה בחוף הסמוך לבית יגאל אלון. התצפית מראש המגדל של המבנה מרשימה מאוד – אל תפספסו.

ממליצה לאחר סיור בבית אלון להתרווח על שפת הכינרת וליהנות ממזג האוויר האביבי. אם תוקף אתכם רעב קל לאחרונה נפתח במקום בית קפה צלמון הפועל רק בשישי שבת. בו ניתן לאכול ארוחות קלות – פיצה כריכים וסלטים נחמדים. במקום מדשאות ואף גן משחקים שישמח כול ילד צעיר.

בית יגאל אלון

בית יגאל אלון. צילום ניסים לוי

בית יגאל אלון. צילום ניסים לוי

בית אלון, מקום של שלום והידברות. צילום ניסים לוי

בית אלון, מקום של שלום והידברות. צילום ניסים לוי

מגדלא העתיקה – אתר ארכיאולוגי

העיר מגדלא העתיקה ולצידה כפר הדייגים שכנו לחוף הכינרת סמוך לצומת מגדל הוקמה לפני כ-2000 שנה הינה מקום קדוש לנוצרים. בזכות אמונתם של הנוצרים כי מרים המגדלית (מריה מגדלנה), שהיתה מתומכיו הבולטים של ישו הנוצרי, חייתה במקום זה. לפי האמונה הנוצרית, היא זו שטיפלה בגופת ישו לאחר שהורד מהצלב, ויחד עם אימו של ישו התבשרה על תחייתו.

בביקורנו באתר העתיקות מלווה אותנו ואסים העובד במקום מאז פתיחתו ב-2009, ומרגיש שהוא מכיר כל אבן וכל חלק בפסיפסי המקום באופן אישי. סיפור הגילוי של האתר הארכיאולוגי המרשים הוא ממש סיפור בלשות שלא היה מבייש סרט של שפילברג. במהלך חפירות לבניית כביש באזור התגלו שרידים ארכיאולוגים ששינו כליל את התוכניות. בשנת 2009 רכש האב חואן סולאנה מספר דונמים באזור על מנת להקים  בית תפילה. במהלך החפירות להקמת הכביש שינגש את מתחם הכנסייה נחשפו שרידי בית כנסת עתיק, מהמאה הראשונה לספירה, הנחשב לבית הכנסת הקדום ביותר שהתגלה בגליל – התקיים עוד לפני חורבן בית המקדש השני. ממצא ארכיאולוגי יוצא דופן שנמצא במהלך החפירות במקום הוא "אבן המגדלא", אבן מלבנית מעוצבת, ועליה תבליט מנורה בין הקדומים בעולם. החוקרים סוברים כי אבן זו מהווה ייצוג תלת-ממדי של בית המקדש השני בירושלים.  האבן המגולפת הינה יחידה מסוגה, עד היום לא נתגלו ממצאים דומים בעולם. החוקרים סוברים כי אבן זו הייתה סוג של תחליף לעליה לבית המקדש בשלושת הרגלים, עבור המאמינים שגרו רחוק מירושלים. כדי להגיע באזור הכינרת לירושלים ברגל / על גמל ולחזור בחזרה על פי הערכת המומחים נדרשו כשלושה – ארבעה שבועות. מה שאומר שהאנשים היו "מבלים" מעל ל-3 חודשים בדרכים כדי למלא את מצוות שלושת הרגלים. כדי להקל על המאמינים יצרו את אבן מגדלא שהיוותה תחליף לעליה לרגל לבית המקדש.

פרט לבית הכנסת העתיק, נמצאו במתחם שרידים ליישוב הקדום – שוק , חנויות, בתי אמידים וריכוז מקוואות שניצלו את מפלס מי התהום הגבוה באזור, רובע דייגים בו התגלו לא מעט קרסים ומשקולות לרשתות, מחסן ואף מפעל להמלחת דגים.

בנוסף לשימור וטיפול במתחם הארכיאולוגי החשוב נבנה במקום מרכז רוחני עכשווי המכונה Duc in Altum – "העבר אל העומק", ומשלב ריכוז קפלות (קפלת הסירה המנציחה את ישו המטיף מהסירה, קפלות המנציחות אירועים שונים מהברית החדשה).

במקום מבקרים קבוצות רבות של נוצרים המגיעים לקיים טקסים דתיים. בביקורינו פגשנו גם קבוצה של מטיילים ישראלים שהתרשמו מאוד מהמקום

האתר הארכיאולוגי פתוח כל יום בין השעות:

08:00 – 18:00 אימייל visit@magdala.org טלפון: 04-620-9900

אבן המגדלא. צילום ניסים לוי

אבן המגדלא. צילום ניסים לוי

עין אי"ה

את הלילה תכננו לעשות בספא ווילג' בחמת גדר. אפשר היה לנסוע בדרך הקצרה אל המלון אך אנחנו בחרנו לעשות סיבוב מלא של הכינרת ולהגיע ראשית לעין אי"ה הצופה אל נקודת החיבור בין שלושת הגבולות ישראל, ירדן וסוריה. ההגעה למעיין היא בנסיעה מכביש 98 בדרום רמת הגולן לכיוון מושב מיצר. גם במקרה זה המקום מצוין בווייז.

מי המעיין הצלולים נובעים במעלה המדרון ונאגרים בבריכת בטון מרובעת בה אפשר ונעים לטבול. במקום פזורים מספר ספסלים בפינות מוצלות וקרירות. התצפית על העמק בו זורם נהר הירמוך מהממת.

המעיין נקרא על שם סמ"ר אילון יעקב הורביץ ז"ל בן מושב נוב, ששירת בפלחה"ן גבעתי ונהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן בשנת 2004. חבריו של אילון ז"ל שיפצו וניקו לזכרו את הבריכה, אשר נבנתה במקור בידי הסורים.

השמש כבר נטתה לשקוע וזה היה הזמן בשבילנו להתחיל לרדת בכביש המתפתל לכיוון חמת גדר.

עין אי"ה

עין אי"ה

חמת גדר

הספא ווילג' הינו בית מלון בוטיק השוכן לצד אך בנפרד מחוות חמת גדר. בית המלון מארח רק מבוגרים מעל גיל 18. במקום נבנו 31 סוויטות מאובזרות. בכל סוויטה  מוצב ג'קוזי רחב ידיים אליו מגיעים מים תרמו-מינרלים  היישר מבטן האדמה.

עייפים ומרוצים הגענו על גבי טוקטוק שהגיע לחניה כדי לאסוף אותנו אל תוך המלון – פינוקים כבר אמרתי? החדר שלכם עוד לא מוכן אמרה נציגת הקבלה החיננית. אז קיבלנו חלוק ומגבת וירדנו למתחם הבריכות עם המים התרמיים. "ברגע שהחדר יהיה מוכן אתקשר" אמרה.

כך עשינו לבשנו בגדי ים והתעטפנו בחלוק לבן וצמרי (היה כבר קריר) וירדנו למתחם הבריכות. בריכות המים התרמו-מינרלים ממוקמות בינות צמחייה טרופית המקנה למקום מראה של אי אקזוטי באוקיאנוס השקט. למרות נוכחותם של לא מעט אנשים המקום היה שקט ורגוע והאווירה הייתה שלווה מאוד. מסביב הבריכות פזורות  מיטות מנוחה ושיזוף, פינת תה/קפה חופשית, אזור למנוחה ורגיעה, סאונה וג'קוזי. מהמים עולים אדים מה שמעיד על חומם. נכנסנו לאט למים החמים טמפרטורה של 42 מעלות. איזה כיף, איזה עונג אחרי יום ארוך של הליכה, טיול ונסיעות להתרווח במים החמים. נעמדים מול צינורות היציאה של המים שהינם סוג של ג'קוזי הממוקם בדיוק על המקומות הכואבים בגב. בחוץ השמש שקעה מזמן. התקשרו להודיע שהחדר שלנו מוכן ואני ממש לא רוצה לצאת מהמים.

בסופו של דבר יצאנו מהבריכה אל האוויר הקריר. הבריכות פתוחות 24 שעות ביממה כך שחזרנו אחרי שעתיים של מנוחה בחדר שוב לבריכת המים.

מסעדת המלון מגישה ארוחת בוקר עשירה כמו שאנחנו הישראלים אוהבים מלאה בכל טוב. סלטים, גבינות מאפים וגם מיץ תפוזים שניסחט טבעי במקום. כמו כן ניתן להזמין לאורך כל היום ארוחות קלות .

במתחם הבריכות התרמו-מינראליים, נמצאים גם חדרי טיפולים המציעים מגוון רחב של טיפולי ספא. שום חופשת פינוק לא יכולה להיות שלמה ללא מסאז' טוב. אני בחרתי בעיסוי שוודי אותו עשתה לריסה המקצוענית. לא ידעתי שיש לי כל כך הרבה מפרקים בגוף ולריסה טפלה בכל אחד מהם ביסודיות. כל כך נהניתי יצאתי תחת ידיה ממש "חדשה".

אי אפשר לבקר בחמת גדר בלי לצפות בתנינים המרשימים הגדלים בחווה הקרובה. התנין הוא הזוחל הגדול בעולם. בסיור על גבי הגשרונים המוגנים ניתן לראות מקרוב את בעל החיים כיום בחווה קיימים 3 סוגים שונים של תנינים (אמריקאי, אפריקאי והודי) סה"כ כ-40 תנינים בכל הגילאים שהצעיר ביניהם בן 4 שנים.

כדי שחופשה תהיה מוצלחת בעיני חשוב שיהיה בה מגוון של חוויות במינונים נכונים. טיול רגלי, פרחים, אתר היסטורי וכמובן הדובדבן שבעוגה – פינוק שווה. גם בחופשה של 24 שעות אפשר להגיע לאיזון ולמלא את המצברים לעוד כמה שבועות של עבודה משפחה וחברים.

מחיר של לילה באמצע שבוע בספא וילג' 1400 ₪ בממוצע – ובסוף שבוע 1700-2000 ש"ח

המים בג'קוזי בחדרים הינם מים תרמו-מינרלים צילום ניסים לוי

המים בג'קוזי בחדרים הינם מים תרמו-מינרלים צילום ניסים לוי

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

תחרות סרטי מסעות 2023
תחרות סרטי מסעות 2023

קול קורא לחובבי קולנוע, מסעות וטיולים פסטיבל הכנרת ה-3 לסרטי טבע ומסע מתקרב, ואנחנו שמחים וגאים להזמינכם להגיש מועמדות לתחרות סרטי המסעות שלנו (שכבר הפכה למסורת!) ע"ש מוטי קירשנבאום