תפריט עמוד

גינוסר וצפון הכנרת: שלווה מושלמת

בירידה בכביש 807 אל עבר הכנרת הירוק האביבי, מנוקד במרבדים צהובים, ממלא את העיניים ומרומם את הלב. מצוק ארבל, יפה כמו חלום, מכוסה בפלומה ירקרקה והוא מלווה אותי לאורך פיתולי הדרך ולא עוזב גם כשאני מגיעה אל היעד: קיבוץ גינוסר. כאן תכול הכנרת, המלאה במים כפי שלא ראיתי אותה שנים רבות, משתלב באופן מושלם עם הירוק מסביב.

אל מלון נוף גינוסר הגעתי ביום הראשון שבו הוא נפתח מחדש, אחרי חצי שנה שהיה סגור בשל הקורונה. בחודשים הארוכים האלה הטבע לא נח לרגע, הגשמים מילאו את הכנרת ואת הנחלים בסביבתה, הצמחים צמחו והעצים לבלבו והוריקו, פרחי בר צצו מכל עבר, קמלו והתחלפו באחרים,  יפים לא פחות. לפני שאכנס למלון – הכל בהתאם לתו הירוק כמובן, אני יוצאת לטייל רגלי קצר, כי איך אפשר בלי לנשום קצת כנרת?

פריחה אביבית על שפת הכנרת בקיבוץ גינוסר | צילום: רותם בר כהן

פריחה אביבית על שפת הכנרת בקיבוץ גינוסר | צילום: רותם בר כהן

מפגש ראשון עם גינוסר

הטיול הקצר והקרוב ביותר הוא בשביל נוף גינוסר. זהו שביל נעים, באורך של כשני קילומטרים, שמתחיל בכניסה לקיבוץ ועובר בין עצים גדולים, כשהכנרת ומצוק הארבל מלווים את המטיילים לאורך הדרך. לקראת סוף השביל חוצים גשר שצופה על נחל צלמון במקום בו הוא נשפך לכנרת.

קסם על ים כנרת. שעת בין ערביים בגינוסר | צילום: רותם בר כהן

קסם על ים כנרת. שעת בין ערביים בגינוסר | צילום: רותם בר כהן

אפשרות נוספת להכיר את הסביבה הקרובה היא פשוט לטייל בקיבוץ, קרוב ככל האפשר לשפת הכנרת. אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לראות בתים של אחרים (ולקנא קצת על הדרך, כי הדשא של השכן הרי ירוק יותר), תתמוגגו ממראה בתיהם של חברי הקיבוץ, שפעם היו חלק מהמגורים המשותפים והיום הם שייכים לתושבים, חלקם כמעט נוגעים במים וכולם מוקפים במשטחי דשא וגינות פורחות. לאורך הדרך תבחינו בפסלים מגולפים באבן בזלת, מעשה ידיו של פסל מקומי, ובמעגן הקטן שבסוף השביל סירות דייגים משלימות את התמונה הפסטורלית.

פסל על שפת הכנרת בקיבוץ גינוסר | צילום: רותם בר כהן

פסל על שפת הכנרת בקיבוץ גינוסר | צילום: רותם בר כהן

בימים כתיקונם, לפני או אחרי הטיול בקיבוץ ובסביבתו תוכלו לעצור בבית הקפה הקטן והמתוק שנמצא בקומת הקרקע של חלל עבודה משותף עם נוף לכנרת. ואם כבר הזכרתי קנאה, גם בעובדים כאן, המקלידים במרץ במחשבים ניידים, קל לקנא, שכן כל שהם צריכים לעשות זה להרים מבט מהמקלדת ולנעוץ עיניים בכחול-הכחול הזה כדי לקבל השראה להמשך היום.

אל טיולים נוספים בסביבה תכף נגיע, בינתיים נעצור במלון נוף גינוסר, שכמה טוב שהוא כבר קולט אורחים, כרגע רק ישראלים, נקווה שבקרוב גם התיירים יורשו להגיע.

לילה מאוד שקט

נוף גינוסר נוסד ב-1964 והוא המלון הקיבוצי הראשון בארץ. מאז אותם ימים רחוקים הקיבוצים עברו מהפך של ממש, אבל המלון עדיין נמצא בבעלות הקיבוץ, הוא נקי ומטופח ונהנה מאווירה כפרית נעימה. 254 חדרי המלון פזורים בכמה בניינים, שמוקפים במדשאות ובעצים. החדרים מתאימים לזוגות ומשפחות של עד שני ילדים, משפחות גדולות יותר יכולות להזמין חדרים עם דלת מקשרת. החדרים מעוצבים בצבעים רכים והם נוחים ונעימים מאוד, עם מרפסת הצופה לגנים או לכנרת, מקלחת גדולה ומפנקת, מיני מקרר וערכת קפה / תה.

חדר בנוף גינוסר

חדר בנוף גינוסר

אם באתם בהרכב משפחתי הכולל ילדים אתם יכולים להפסיק לדאוג איך לשעשע אותם. המדשאות הנרחבות, מגרשי הספורט, הבריכה, החוף הצמוד והקיאקים – כל אלה מספקים שפע של אפשרויות בילוי והוצאת מרץ לילדים בכל גיל. בסופי שבוע, בחגים ובחופשת הקיץ מתקיימות במלון פעילויות לכל המשפחה והפעלות שונות במועדון הילדים. בין השאר תוכלו לצאת לסיור באוטובוס הצהוב – רכב חשמלי פתוח שנוסע ברחבי הקיבוץ, בין הרפת למטעי הבננות, ומאפשר לילדים שגדלים בעיר להבין שחלב לא נוצר בקרטון ופירות לא גדלים בסופרמרקט…

האוטובוס הצהוב במטע הבננות של הקיבוץ | צילום: אורי אקרמן

האוטובוס הצהוב במטע הבננות של הקיבוץ | צילום: אורי אקרמן

במהלך הסגר הראשון חדר האוכל הגדול שופץ והמנות מוגשות בו בהתאם להנחיות התו הסגול. אחת ההטבות המשמעותיות שמוצעות כאן למשפחות מתייחסת לגיל הנופשים: בשונה ממלונות אחרים, שבהם ילד הוא עד גיל 12, כאן ילד הוא כל מי שגילו עד  16 – הטבה כספית משמעותית.

חוף נוף גינוסר | צילום: סטודיו 2020

חוף נוף גינוסר | צילום: סטודיו 2020

טיולים באזור הכנרת

בשטח המלון יש המון מה לעשות, אבל אם כבר הגעתם לכנרת, ודאי תרצו לטייל מעבר לגבולות הקיבוץ. למרבה השמחה, במרחק נסיעה קצרצר מגינוסר תמצאו שפע של אתרים, שמורות טבע ושבילי הליכה יפים. הנה כמה הצעות (שימו לב, בשל מגבלות התקופה, כניסה לשמורות מתאפשרת רק בהרשמה מראש, פרטים ותיאום ביקור באתר שמורות הטבע והגנים):

שמורת מג'רסה

בשטחה של שמורת הטבע מג'רסה (המוכרת גם כבקעת בית צידה) יש נחלים ובריכות מים, צמחייה סבוכה ובעלי חיים רבים. זוהי אחת השמורות היפות באזור הכנרת והטיול בה ישכיח מכם את העובדה שאנחנו גרים בארץ שחונה למדי. בשמורה יש מסלולי טיול, חלקם יבשים, אחרים כוללים הליכה במים. המסלול הפופולרי מכולם מצריך שחייה במים עמוקים ולכן אינו מתאים לילדים צעירים שעדיין לא יודעים לשחות. אל תשכחו להביא אתכם לטיול שקיות אטומות למים בהן תשמרו את המצלמה והטלפונים הניידים.

שמורת מג'רסה. מים בששון | צילום: שאטרסטוק

שמורת מג'רסה. מים בששון | צילום: שאטרסטוק

שמורת טבע ארבל

מצוק ארבל, שחולש על צפון ומזרח הכנרת, נמצא בלבה השמורה היפה, שיש בה גם שרידים של בית כנסת קדום, מצודה עתיקה ומערות רבות. בשמורה יש כמה שבילי טיול, אם אתם מטיילים עם ילדים תוכלו ללכת בשביל נוח אל מצפור חרוב, משם נשקף נוף מרהיב במיוחד. אם אתם מטיבי לכת ואינכם סובלים מפחד גבהים תוכלו לאתגר את עצמכם בשביל שמוביל אל המערות וכולל ירידות ועליות תלולות, תוך שימוש בידיות אחיזה ומדרגות ברזל הקבועות בסלע.

מצוק הארבל באביב | צילום: שאטרסטוק

מצוק הארבל באביב | צילום: שאטרסטוק

שביל סובב כנרת

בשנים האחרונות באיגוד ערים כינרת ורשות הכינרת, בעזרת תלמידים מתנדבים, מכשירים שביל שמקיף את הכנרת. השביל, שאורכו הסופי יהיה 65 קילומטרים ורובו הגדול כבר הוסדר, מאפשר להגיע אל פינות חמד רבות, שעד כה היו חסומות למטיילים. המקטע האחרון שנפתח למטיילים, נכון לכתיבת שורות אלו, מחבר בין קיבוץ גינוסר לחירבת אל-מניה – שרידים של ארמון בן כאלף שנה מצפון לגינוסר. השביל מסומן ונוח להליכה והוא עובר לאורך הכנרת, דרך חורשה מקסימה ובנחל עמוד. אורך המסלול כשלושה קילומטרים והוא ברמת קושי בינונית. ההליכה בשביל סובב כנרת אינה דורשת הרשמה מיוחדת ואין דמי כניסה.

שביל סובב כנרת בקטע בין גינוסר לחירבת אל-מניה | צילום: דניאל וקנין

שביל סובב כנרת בקטע בין חירבת אל-מניה לגינוסר | צילום: דניאל וקנין

מידע מעשי

לכל אחד מהאתרים המוזכרים כאן אפשר להגיע בקלות בעזרת הווייז, פשוט רשמו את השם וצאו לדרך.

מלון נוף גינוסר נמצא בכניסה לקיבוץ גינוסר והוא פועל בהתאם להנחיות הקורונה: הכניסה מותנת בהצגת תו ירוק או תעודת מחלים, ילדים עד גיל 16 נדרשים להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה 48 שעות לפני ההגעה. וכמה זה עולה? החל מ-830 שקל באמצע השבוע ו-1,030 שקל בסוף שבוע לזוג, על בסיס לינה וארוחת בוקר. ילד עד גיל 16 זכאי ל-50% הנחה. פרטים נוספים בטלפון 04-6700320 ובאתר

מפת אזור גינוסר:

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהכנרת וטבריה

ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית
ההתגלות: חגיגות האפיפניה נחגגו בירדנית

התגלות האלוהים בדמות אדם נחגגה בסוף השבוע הקודם בטקס האפיפניה שהתקיים הפעם באתר הטבילה "הירדנית" סמוך לכנרת. לידתו של ישוע היתה ההתגלות הפיזית שלו, אך ההתגלות השנייה והחשובה ביותר בנצרות, היתה באותם הרגעים בהם ירד ישוע כנער לטבול ...

פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית
פסטיבל כנרת לסרטי טבע ומסע יוצא לדרך זו הפעם השלישית

הפסטיבל, אשר ייפתח בחמישי 23.3, ייערך בבית גבריאל ויתפרש על פני ארבעה ימים. בין השאר יכלול הפסטיבל סדנאות אמן, הרצאות, הצגות, סיורים ייעודיים, מופעים מיוחדים והופעות חיות. שילוב מושלם של נופש, טבע ותרבות

סיור סוף חורף באזור הכנרת
סיור סוף חורף באזור הכנרת

אוהבי היציאה לטבע מתחלקים לשתי קבוצות – אלו העומדים בפקקים בדרך לחרמון כדי לתפוס שאריות אחרונות של שלג ואלו העומדים בפקקים בדרך לדרום האדום מכלניות יפהפיות.  אנחנו בחרנו לצאת לטיול לכיוון אחר ואז לעמוד פחות בפקקים - יצאנו ...