תפריט עמוד

לרנקה – מה כדאי לעשות ולראות

עם חופים יפים, טיילת נהדרת, אתרים ארכאולוגיים, טירה, אגם מלח ואתר צלילה מפורסם, לרנקה מספקת הרבה עניין וכיף למבקרים בה. ואחרי שביליתם וטיילתם, יש לנו המלצות לכמה מסעדות טובות

לרנקה, עיר הנמל בחוף הדרומי של קפריסין, היא יעד נחשק, ואין פלא. עם 25 קילומטר של חופים, אתרים ארכיאולוגיים, אגם מלח עם פלמינגו, אתרי צלילה ומסעדות טובות, לרנקה מהווה יעד תיירותי מבוקש על מטיילים מכל רחבי העולם, ובוודאי מישראל, הנמצאת כמעט במרחק נגיעה. הפלגה ים תיכונית הכוללת עגינה בלרנקה מהווה הזדמנות מצוינת לגלות את כל מה שהעיר מציעה.

שולחן ליד הים

שולחן ליד הים

החופים של לרנקה

רוב החופים בעיר מטופחים, מתאימים לרחצה ומאובזרים. החופים כוללים כסאות, סככות צל, מתקני הצללה, מקלחות, מסעדות, שירותי הצלה ועוד. בין החופים בעיר יש כמה מומלצים במיוחד: חוף פיניקודוס (Finikoudes Beach) עם טיילת הדקלים שלו הוא אחד החופים המפורסמים ביותר. יש בו מסעדות מקומיות טובות, אטרקציות של ספורט מים ובתי מלון. עוד חוף מומלץ הוא מקנזי (Mckenzie Beach), עם חול נקי, מתקני הצללה, מיטות שיזוף, מקלחות, מלתחות ושאר אטרקציות תיירותיות. בעונת השיא מתקיימים בחוף ירידים ומופעים. שני החופים הוכתרו כחופי דגל כחול, דבר המעיד על ניקיונם ורמת השירותים שבהם.

אתרים ארכאולוגיים

כמה אתרים ארכיאולוגיים חשובים נמצאים בלרנקה וסביבתה. כירוקיטיה (Khirokiti) הוא אתר ארכאולוגי מהתקופה הנאוליתית, בין לרנקה ללימסול. זהו היישוב הראשון בקפריסין שהתאפיין בתרבות מפותחת.  האתר התגלה בשנת 1934 והוכרז כאתר מורשת לאומית של אונסק"ו.

האתר הארכאולוגי כיתיון

האתר הארכאולוגי כיתיון

אתר ארכיאולוגי מומלץ נוסף הוא כיתיון (Kition) , הכולל שרידים של עיר עתיקה, מקדשים לאלים יווניים וכנסייה ביזנטית. במקום יש גם מוזיאון ארכיאולוגיה מרתק.

אטרקציות מומלצות בלרנקה

במרחק נסיעה קצרה מעיר תוכלו למצוא את אגם המלח. האגם משמש חניית ביניים לציפורים נודדות ובעונה אפשר לראות כאן המוני ציפורים. בחורף אפשר לראות להקה של פלמינגו.

פלמינגו באגם המלח

פלמינגו באגם המלח

אוהבים לצלול? בלרנקה תוכלו למצוא אתר הצלילה הפופולרי בקפריסין ואחד הטובים בים התיכון. מעבורת שוודית טבעה אל מול חופי לרנקה בשנת 1980 ושרידיה הפכו אתר צלילה מרהיב. הצוללים עוברים בין חדרי הספינה, צופים בדגים ומופתעים לגלות את המשאיות העמוסות בסחורה שנמצאות עדיין על הסיפון. האתר מתאים לצוללים מתחילים ומתקדמים.

טיילת הדקלים היא אחד מאזורי התיירות הפופולריים בלרנקה. מקומיים ותיירים מבלים במסעדות, בחופים, בבתי הקפה ובטברנות. בקצה הטיילת נמצאת הטירה של לרנקה.

הטירה של לרנקה

הטירה של לרנקה

הטירה של לרנקה (Larnaca castle) הוקמה במאה ה-14 במטרה להגן על הנמל. בשנים בהן הבריטים שלטו בקפריסין הטירה שימשה כבית סוהר. היום זהו אתר תיירותי, עם גן מטופח, תותחים מהתקופה העות'מאנית ומוזיאון ארכיאולוגי מעניין. ממרומי הטירה יש תצפית מרהיבה על העיר והים.

כנסיית לזרוס הקדוש (Agios Lazaros), כנסייה ביזנטית מהמאה התשיעית, נחשבת לאחת הכנסיות החשובות בעיר. על פי המסורת בכנסייה נמצא קברו של הקדוש הנוצרי לזרוס, אשר הקים לתחייה את ישו. עיטורי זהב, אייקונים דתיים ופריטי אומנות מקשטים את הכנסייה.

כנסיית סנט לזרוס

כנסיית סנט לזרוס

מסגד הלה סולטן (Hala Sultan), מסגד עות'מאני מראשית המאה ה-19, במרחק של שלושה קילומטרים מערבית ללרנקה, סמוך לאגם המלח. על פי המסורת המוסלמית, המסגד הוקם בשטח קברה אום חרם, אמו החורגת של מוחמד.

מסעדות טובות בלרנקה

לאורך החוף ובטיילת הדקלים תמצאו עשרות מסעדות טובות שמציעות ארוחות עסקיות במחירים נוחים. ברוב המסעדות אין צורך בהזמנת מקום מראש. הכלל הרגיל נכון גם פה: מסעדה עמוסה במקומיים, סביר להניח שהאוכל בה טעים ואותנטי. תמיד העדיפה אותה על פני מסעדה שרק תיירים אוכלים בה, וממסעדה ריקה בשעות העומס – מומלץ לחפש מקום אחר…

בין המקומות הפופולריים והמומלצים נזכיר את Militjis מסעדה מסורתית שפועלת מעל ארבעה עשורים. בתפריט תמצאו מנות קפריסאיות מצוינות, בהן קלפטיקו – תבשיל של כבש בתנור (כתובת: Piale Pasha 42).לדגים ומאכלי ים טריים, נסו את Varoshiotis Sea Food מציעה דגים ומאכלי  ים טריים (כתובת: 7 Piale Pasia Str) ואם מתחשק לכם משהו שונה לגמרי, The Balti House מגישה אוכל הודי, כולל מנות צמחוניות טובות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.