תפריט עמוד

5 עובדות מעניינות על כלכלת האמירויות

הסכם השלום עם האמירויות הפנה את תשומת הלב הציבורית בישראל למדינה הקטנה והמדברית, בין היתר בגלל הכלכלה המשגשגת שלה, שפותחת אפשרויות רבות גם ליזמים ישראלים. אז מה אתם יודעים על כלכלת האמירויות?

איחוד האמירויות הפכה בשנים האחרונות לאחד מהגורמים המשפיעים במזרח התיכון. אחת הסיבות לכך היא העוצמה הכלכלית של המדינה הזאת – סיפור הצלחה מרשים, שמיצב את המדינה שהוקמה רק לפני 50 שנה כישות דומיננטית במיוחד במפת העסקים הבינלאומית. כלכלת האמירויות היא נושא מחקר מרתק עבור הלומדים לימודי כלכלה, אך לא חייבים להתמצא בתחום כדי להבין את הייחודיות שלה. הנה כמה עובדות מרתקות על הכלכלה של מעצמת הנפט המדברית:
עוד כתבות על דובאי
מדריך מסע אחר לאיחוד האמירויות

1. יציבות ראויה לשבח

כלכלת האמירויות חוותה לא מעט משברים במהלך השנים האחרונות – המתיחות בין מדינות המערב לאיראן הביאה לשורה של שיבושים במשק, וכמובן שהיא סובלת גם כעת בעקבות משבר הקורונה. גם המשבר של 2008, זה שהפך לחלק בלתי נפרד מכל תוכנית לימודי כלכלה, השפיע רבות על איחוד האמירויות והביא אותה לסף פשיטת רגל, אך היא יצאה ממנו בזכות סיוע של 20 מיליארד דולר שהגיע מאבו דאבי. למרות כל אלו, הכלכלה של האמירויות היא יציבה במיוחד ובין השנים 2010 ל-2019 נרשמה צמיחה של כ-45 אחוז בתוצר הלאומי. מרשים.

2. היעד המוביל להשקעות זרות בעולם הערבי

בזכות שמירה על עקרונות של פתיחות כלכלית, שוק חופשי וגישה כלכלית ליברלית, איחוד האמירויות ביססה לעצמה מעמד של מדינה בעלת שוק מקומי אטרקטיבי במיוחד. זו אחת הסיבות לכך שהפכה ליעד המוביל להשקעות זרות בעולם הערבי, עם זינוק של 160 אחוז בשווי ההשקעות הזרות בין השנים 2010 ל-2018.

זהב שחור – אבל לא רק

על אף התדמית שלה כמעצמת נפט, הדומיננטיות של מגזר הנפט דווקא ירדה באופן דרסטי ב-30 השנה האחרונות, בעקבות התערבות ממשלתית. כיום, הוא מהווה רק 25 אחוז מהתוצר המקומי הגולמי, ושאר האחוזים מתחלקים בין מגזרי הקמעונאות, ביטוח ופיננסים, ותיירות. לא צריך להיות בוגר לימודי כלכלה כדי להבין שמדובר מהלך חכם – הגיוון של השוק מגן על כלכלת האמירויות מפני זעזועים שקשורים במחירי הנפט העולמיים.

עם הפנים קדימה – השקעה בתיירות, פיתוח המחקר והחינוך

בשנים הקרובות מתכננים באמירויות להמשיך לפתח את הגיוון הכלכלי של השוק ולהשקיע רבות בתחומי הסחר והתיירות. בנוסף, במדינה שואפים לייצר עוד הזדמנויות עבור המקומיים, באמצעות השקעה בחינוך ובמחקר מדעי וטכנולוגי. כבר היום, רמת החיים באמירויות היא גבוהה למדי ודומה לרמת החיים בישראל. עובדה זו תסייע לחברות ישראליות להשתלב בשוק המקומי, שמותאם יותר לתוצרת ישראלית ביחס למדינות כמו ירדן או מצרים.

בדרך למהפכה דיגיטלית

כמו במקומות רבים בעולם, גם באמירויות קידם משבר הקורונה את המעבר לסחר מקוון, שיכלול גם את הפיכתם של הקניונים הגדולים לדיגיטליים. אבל גם לפני המשבר איחוד האמירויות הייתה ידועה כמדינה מתקדמת בתחום הדיגיטלי, המאפשרת הזדמנויות יוצאות דופן ליזמים בתחום. בשנים האחרונות הפכה דובאי לבית עבור מעל ל-10,000 חברות הנזק (סטרטאפים) – לא לחינם היא זכתה לכינוי "המכה של ההייטק".

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיחוד האמירויות

מדינות המפרץ לנוסע העסקי
מדינות המפרץ לנוסע העסקי

במסגרת ההסכמים הידועים כהסכמי אברהם שנחתמו ב-2020 עם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן, ההזדמנות המרכזית הייתה ונשארה איחוד האמירויות. זאת מדינה קטנה אבל עשירה, המהווה גם  צוהר לקשר כלכלי עם שורה של מדינות באזור: עם סעודיה, כווית וקטאר. ...

דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו
דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו

לימוד שדה-חן צדוק ביקרה בדובאי ונשבתה בקסמה. המלצותיה כוללות את המבנה האליפטי המיוחד של מוזיאון העתיד, המסגרת של דובאי עם הרצפה התלויה באוויר המעבירה את האתוס של דובאי, התצפית על איי התמרים המלאכותיים, סיור בדובאי העתיקה, שכונת אל ...

דובאי והעיר הגדולה
דובאי והעיר הגדולה

"על גלי ה"הכי בעולם", התנסיתי בחיים של הביוקר כפי שדובאי רצתה שאחווה. אכלתי כאן את הארוחות הכי טעימות ומסעירות בחיי. עברתי מסאז' של הלייף שאנשים מוכנים לשלם עליו כאן 650 ש"ח. שפשפתי את עיני אל מול האי הפרטי ...