תפריט עמוד

דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו

לימוד שדה-חן צדוק ביקרה בדובאי ונשבתה בקסמה. המלצותיה כוללות את המבנה האליפטי המיוחד של מוזיאון העתיד, המסגרת של דובאי עם הרצפה התלויה באוויר המעבירה את האתוס של דובאי, התצפית על איי התמרים המלאכותיים, סיור בדובאי העתיקה, שכונת אל סיף השיקית עם הגלריות והמסעדות, ועוד. דובאי היא תופעה ששווה להכיר

דובאי היא משהו שונה ואחר. תופעה שבהחלט שווה להכיר.
אני באופן אישי התאהבתי ומצפה לשוב בהקדם.

מוזיאון העתיד – MOTF

מוזיאון העתיד הוא מבנה אליפטי מרהיב המזכיר לולאה אדירה. פסי פלדה מחפים את המבנה ויוצרים חלונות בצורה של קליגרפיה ערבית (השפה בה הורד הקוראן אל הנביא מוחמד).

אנחנו הופתענו והתאהבנו במקום כבר בכניסה. העוצמה, הארכיטקטורה והעיצוב ממש מהפנטים. רובוט חביב בצורת לוויתן ריחף מעל תור האנשים בלובי וסמוך לקופות. אנשים ניסו ללטף ולהתיידד אתו כאילו היה מדובר בחיית מחמד. במוזיאון חמש קומות. כל קומה מוקדשת לנושא מעניין אחר. החל מתערוכה על ביקור עתידי בירח בשנת 2071 ובטכנולוגיות של העשור הבא ועד לחוויה של גוף-נפש המאפשרת התנסות במדיטציה ו"יחדנס".

הזדהיתי עם מה שנכתב על המוזיאון באתר שלו: "מוזיאון העתיד מזמין אנשים בכל הגילים לראות, לגעת ולעצב את עתידנו המשותף". צאו למסע דרך עתידים אפשריים וחזרו משם להווה כשבידיכם תקווה וידע".
עלות כניסה למבוגר: 145 דירהם

  • כניסה חופשית לילדים מתחת לגיל 3, מבוגרים מעל גיל 60 ובעלי מוגבלויות.
  • ימים ושעות פתיחה: כל ימות השבוע, בין 10:00 – 18:00 בערב.

"המסגרת של דובאי" – Dubai Frame

את הבניין המוזהב הבוהק באור השמש, בצורת מסגרת של ציור, ראינו מכל כיוון. בניין ייחודי בצורת "ח'", המתנשא לגובה של מאה וחמישים מטרים. הבניין מורכב משני גורדי שחקים המחוברים ביניהם בגשר תצפית שרצפתו שקופה. כאן פינקנו את עצמנו בתותים מצופים בשוקולד, הנמכרים על הגשר השקוף של הבניין.

ההליכה על רצפה התלויה באוויר בגובה כה רב ריגשה אותנו והנוף היה מרהיב.

המבנה מעביר את האתוס העיקרי של דובאי: הצמיחה מהעבר כעם של דייגים ושולי פנינים אל העתיד, הקידמה והמודרנה.

  • עלות למבוגר: 50 דירהם
  • ימים ושעות פתיחה: בין ימות השבוע בין 09:00-21:00
  • אתר אינטרנט: www.dubaiframe.ae

ה"וויו" – The View at the Palm

על קו החוף של דובאי נמצאים איי התמרים. פרויקט שאפתני של איים מלאכותיים שעוצבו בצורה של עץ דקל. לא סתם נבחר הדקל עבור צורתו של האי. הדקל משול למוסלמי ביופיו הפנימי והחיצוני ובחוסנו. הוא נחשב לעץ נותן החיים ולעץ הלאומי של האמירויות, הודות לפרי שלו, לשמן, לצל ולחומרי הבנייה שניתן להפיק ממנו.

אנחנו עלינו לתצפית על האי ממגדל בגובה חמישים ושניים מטר . תצפית זו מוקפת בקונסטרוקציה של פלדה וזכוכית מיוחדים. אנחנו לא ויתרנו ועלינו לתצפית נוספת מהמפלס הגבוה ביותר בבניין, בקומה החמישים וארבע. שם התחושה הבלתי אמצעית מהמפגש עם האופק ועם נופי המיזם הגרנדיוזי היו מרשימים ביותר. יש לקנות כרטיסים מיוחדים לקומת תצפית זו. ניתן גם להתרענן עם משקה בלאונג' בבניין. הביקור כאן עורך כשעה וחצי.

  • שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-21:00, שישי-שבת 09:00-23:00
  • מחיר: החל מ-100 דירהם ועד 158 דירהם, בהתאם לשעה ביום
  • כתובת: Nakheel Mall Rooftop – Level 2 Exit

לאחר התצפית המרשימה ירדנו לארוחת צהריים מעולה במסעדת סושי סמבה – Sushi Samba הסמוכה. מסעדת הסושי היוקרתית מלונדון פתחה סניף מרהיב בדובאי, בקומה שמעל אאורה, בריכת השחייה (השנייה הגבוהה בעולם), במרכז אי הדקל.
מבעד לקירות הזכוכית של המסעדה, נהנינו מהתצפית היפה על העיר. הזמנו ארוחת אה לה קארט. לא ברור לי עדיין ממה נהנינו יותר מהטעם או מהאסתטיקה של המנות.
בשעות הצהריים בימי חול (מומלץ להתעדכן באתר שלהם) יש תפריט ארוחות עסקיות ב-140 דירהם, כולל שתי מנות ראשונות (גם רולים של סושי) ומנה עיקרית.

סיור בשכונת אל פהידי – Al Fahidi Historical Neighborhood

אחד הסיורים שהכי אהבתי בדובאי, היה סיור של כשעתיים בדובאי העתיקה בשכונת אל פהידי ההיסטורית. השכונה בה החלה דובאי את דרכה באמצע המאה ה-19. אזור זה משתרע לאורך נחל דובאי (הקריק) ומציג את האדריכלות המסורתית הייחודית לדובאי. מגדלי רוח מסורתיים, בתים בצבע חול, עץ טיק וגבס וסמטאות צרות.

כל סמטה ומגדל רוח מספרים סיפור על החיים שלפני היות שבע האמירויות. צעדנו בסמטאות המתפתלות וגילינו מגוון פעילויות תרבותיות, מוזאונים וגלריות אומנות.

כדאי להתעדכן לגבי אירועי השכונה, במיוחד יריד האומנות סיקה ושבוע המורשת. התלווה אלינו המדריך המקומי ג'אמשד, שהעמיק את החוויה.

שכונת Al Seef

בקרבת שכונת אל פאהידי ההיסטורית נמצאת שכונה חדשה, שיקית עם סצנת רחוב של גלריות, חנויות ומסעדות קטנות. השכונה בנויה ברוח ובסגנון שכונת אל פאהידי ההיסטורית, לאורך גדת נחל דובאי- הקריק.

מומלץ להגיע לקראת הערב ולפגוש כאן את חיי הלילה.

רובע בור דובאי ושווקי התבלינים והזהב

שיטוט באווירה מזרחית אותנטית מומלצת ברובע בור דובאי. ברובע זה נמצאים שווקי הרחוב של דובאי. שוק תבלינים, שוק פשפשים וכלי בית, ביגוד ואל תחמיצו את שוק הזהב. כאן פגשנו את מספר האמירתים הגדול ביותר שפגשנו בכל ארבעת ימי הביקור בדובאי.

נכנסנו לחנויות תבלינים, קיבלנו הסברים מרתקים ויכולנו לטעום ולהריח. הכי אהבתי את  חטיפי התמרים המצופים בטעמים שונים: פיסטוק, שוקולד לבן, שקדים וכו'. אל תחמיצו.

התקשנו לעבור בשווקים מבלי שהרוכלים ניגשו אלינו וניסו להזמין אותנו להכיר את מרכולתם. אווירה וסגנון מזרחי, ים תיכוני. יכולנו לשוטט פה שעות ארוכות והתלהבנו ממש מהשופינג.

החנויות בשוק הזהב נחוו על ידינו כגלריות אומנות. נמר משובץ ביהלומים, טבעת הזהב הגדולה בעולם, שרשראות גדולות מזהב. חגיגה ייחודית ושונה לעיניים.

קניון מדינה

אני אהבתי גם את "קניון מדינה" הודות לסגנון המזרחי שלו וגודלו הקטן יחסית שאפשר לי לא להרגיש שאני הולכת לאיבוד ונכנסת ל"פומו". הקניון בנוי בסגנון ארכיטקטורה מזרחית וניתן למצוא בו חנויות של מזכרות אתניות. אהבתי אותו גם בשל המיקום שלו. הקניון שוכן על גדת התעלות "הוונציאניות" ליד החוף של דובאי. האווירה נעימה כאן ביום ובלילה. מסעדות לאורך התעלות, גשרים וניתן לקחת סירה מסורתית ולשוט. מומלץ לשוט לכיוון מלון בורג' אל ערב. המלון הוא אחד מסמלי אמירות דובאי ומתנשא לגובה של 321 מטר. הוא מזכיר בצורתו מפרש של סירת הדאו המסורתית. המלון הוכרז כמלון היחיד בעולם של שבעה כוכבים.

ספארי מדבר

מי שחשקה נפשו לחוות מעט מן המדבר הסובב את דובאי, אנחנו יצאנו לספארי במדבר עם Platinum Heritage – אטרקציה של חמש שעות של נסיעה וחוויה מדברית בג'יפים, הכוללת ארוחת ערב עשירה, הופעה של נגינה וריקוד אמירתים. הנסיעה נעשית בג'יפים צבעוניים עם שיק מיוחד. קיבלנו כפיות צבעוניות, דהרנו בין דיונות ופגשנו בדרך חוות לגידול ראמים. החוויה כוללת גם רכיבה על גמלים ו"מופע" של ציד באמצעות עיט.

באסקו דובאי

ההבטחה שדובאי היא חוויה קולינרית מענגת, התממשה עבורי במסעדת "באסקו דובאי" – Basko Dubai. הייתי מוכנה לאכול רק בה עד שארית חיי.

שף לבנוני אחראי על המנות הראשונות והעיקריות ושף צרפתי אחראי על המנות האחרונות.

  • כתובת: The Opus by Zaha Hadid, Business Bay
  • ימים ושעות פתיחה: מדי יום בין 12:00 עד 01:00 בלילה. בשעה 23:00 נפתח מועדון הריקודים הסודי למעלה.

 

במסעדת באסקו

במסעדת באסקו

היכן כדאי לישון?

אנחנו לנו במלון SLS Dubai. מלון יפהפה, עם חדרים מרווחים, מרפסות גדולות ואמבטיה מפנקת ממש. המלון נמצא בדאון טאון של דובאי, במרחק נסיעה של כ-20 דקות מבניין בורג' חליפה. הלובי נמצא בקומה ה-71 עם נוף מרהיב על דובאי, אבל כלום לא ישווה לבריכה המדהימה של המלון הנמצאת בקומה ה-75. הבריכה זכתה בשיא גינס בתור הבריכה הגבוהה בעולם. חגגנו בה שקיעות יפהפיות עם מוזיקה טובה ואווירה מיוחדת.

פינוק אלוהי ממש היה המסאז' שחוויתי כאן. ללא ספק המסאז' הטוב ביותר שחוויתי בחיים. יש להזמין מראש ותשאלו האם ברצונכם מסאז' מרגיע או חזק. אני הלכתי על החזק ונרגעתי ממש…

הבריכה במלון SLS זכתה בשיא גינס בתור הבריכה הגבוהה בעולם. חגגנו בה שקיעות יפהפיות עם מוזיקה טובה ואווירה מיוחדת

הבריכה במלון SLS זכתה בשיא גינס בתור הבריכה הגבוהה בעולם. חגגנו בה שקיעות יפהפיות עם מוזיקה טובה ואווירה מיוחדת

מלון ורסאצ'ה

מדי ערב יש מוזיקת לייב בבר ואומן אחר מופיע בו. הגישו לנו מתאבנים איכותיים לאורך המופע.

מידע נוסף כאן

——————

לימור שדה-חן צדוק – פוטותרפיסטית, פסיכואנליטיקאית לאקאניאנית ותרפיסטית בתנועה, הבעה ויצירה. מרצה. צלמת ומדריכת טיולים ותיקה ומוסמכת בעולם. התמחות בהדרכת טיולים בדרום מזרח אסיה החל משנת 1991.
פייסבוק אינסטגרם – zadoklimor

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיחוד האמירויות

מדינות המפרץ לנוסע העסקי
מדינות המפרץ לנוסע העסקי

במסגרת ההסכמים הידועים כהסכמי אברהם שנחתמו ב-2020 עם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן, ההזדמנות המרכזית הייתה ונשארה איחוד האמירויות. זאת מדינה קטנה אבל עשירה, המהווה גם  צוהר לקשר כלכלי עם שורה של מדינות באזור: עם סעודיה, כווית וקטאר. ...

דובאי והעיר הגדולה
דובאי והעיר הגדולה

"על גלי ה"הכי בעולם", התנסיתי בחיים של הביוקר כפי שדובאי רצתה שאחווה. אכלתי כאן את הארוחות הכי טעימות ומסעירות בחיי. עברתי מסאז' של הלייף שאנשים מוכנים לשלם עליו כאן 650 ש"ח. שפשפתי את עיני אל מול האי הפרטי ...

ראס אל ח'ימה: המקום בו המדבר, הים וההרים נפגשים
ראס אל ח'ימה: המקום בו המדבר, הים וההרים נפגשים

ראס אל ח'ימה, האמירות הכי צפונית באיחוד האמירויות, מציעה חוויות אותנטיות, שונות מאוד מגורדי השחקים הנוצצים או האטרקציות מנקרות העיניים של דובאי ואבו דאבי. במקום שבו הים, המדבר וההרים נפגשים תוכלו לנפוש בחוף עם חול לבן ומים צלולים, ...