תפריט עמוד

שלוש חופשות בישראל לסוף הסתיו

הסתיו מסרב לעזוב אותנו וזו הזדמנות נהדרת ליהנות ממזג האוויר הנעים וממראה הציפורים הנודדות והשלכת. הצעות לשלוש חופשות נפלאות של סוף הסתיו, מכולן תוכלו ליהנות גם בחורף

בישראל נראה שהסתיו לא ממהר לשום מקום. מזג האוויר נעים, הגשם ממאן לרדת, בשמיים עדיין נראות להקות של ציפורים וישנם מקומות בהם עדיין אשר להבחין בשלכת כמעט אירופית. כל אלה הופכים את הסתיו לאחת העונות הנפלאות ביותר לטיול בטבע הישראלי. אז אספנו בשבילכם הצעות לחופשות של סוף הסתיו, עם המלצות לטיולים, חוויות סתוויות ומקומות לינה מפנקים, מכולן תוכלו ליהנות גם בחורף, כשזה יגיע סוף סוף.

עוד טיולים בישראל

סתיו בעמק החולה

עמק החולה הוא אחד המקומות המזוהים ביותר עם הסתיו בישראל, הודות לכ-500 מיליון הציפורים הנודדות שחולפות בשמי העמק מדי סתיו, רבות מהן נשארות לחרוף באגמון החולה. מלבד זאת, מדובר באחד מאזורי הטיול היפים בארץ, הודות לתצפיות נוף נהדרות ושפע מים בנחלי האזור. יש פה גם שלכת נפלאה שבימים אלה מגיעה לסיומה.

חוויה סתווית: כולם מכירים את אגמון החולה, שמשמש כבית למינים רבים של ציפורים נודדות בעונת הסתיו והחורף, ובמיוחד לעגורים, הדיירים המפורסמים ביותר של העמק. על אף שקשה שלא לראות את אלפי העגורים שמגיעים ללון באגמון מדי ערב גם בטיול שגרתי ברגל, באופניים או ברכב חשמלי, הדרך הטובה ביותר ליהנות מכל השפע הזה היא בסיור בעגלות המסתור. הציפורים הרבות שנופשות באגמון רגילות לטרקטור שנוסע בשדות ומפזר אוכל, ולכן אינן חוששות מנוכחותו. זה מאפשר לעגלות המסתור להיכנס לשטחים החקלאיים הסגורים למבקרים וליהנות מתצפית על העופות ממש מקרוב, לצד הדרכה על אורח החיים של הציפורים.

סיור בעגלות המסתור מאפשר להשקיף על המוני העגורים שבאגמון החולה ממש מקרוב

סיור בעגלות המסתור מאפשר להשקיף על המוני העגורים שבאגמון החולה ממש מקרוב | צילום: שאטרסטוק

במהלך ביקורנו במקום זכינו לראות לא רק עגורים בהמוניהם (בימים אלה לנים באגמון למעלה מעשרים אלף עגורים) אלא גם לבניות קטנות, אנפיות בקר, קורמורנים, מגלנים, ברכיות ואפילו פלמינגו. לסיורים בעגלות המסתור, יש בונוס נוסף – הם מתקיימים בקצוות של הים – בזריחה ובשקיעה. בשעות האלה האגמון רוחש חיים ואפשר לראות (ולשמוע)  כמויות אדירות של ציפורים (העגורים, למשל, ישנים במים, כך שבבוקר אפשר לראות אותם מקיצים ובשעת השקיעה הם מגיעים בהמוניהם ונוחתים בתוך המים, מחזה שלא ישאיר אתכם אדישים). בסיורי השקיעה, עם קצת מזל, תזכו לראות גם בעלי חיים נוספים כמו נוטריות, חזירי בר וחתולי בר. הן בזריחה והן בשקיעה הגוון של השמיים והמים יפה במיוחד, מה שמבטיח שיישארו לכם תמונות עוצרות נשימה מהטיול. פרטים נוספים באתר אגמון החולה

טיול: נכון, כולם מכירים את שמורת נחל חרמון ואין מי שלא היה במפל הבניאס, המפל השוצף והמרשים בישראל, לפחות כמה פעמים. אבל בעוד שרבים מבקרים בשמורה בקיץ, כדי להתרענן מהחום, בסתיו יש בה קסם מיוחד. אחרי הגשמים זרימת המים שופעת, אבל הסיבה העיקרית להגיע היא השלכת היפה, הודות לעצי הדולב שנמצאים כאן בשפע. מראה העלים האדמדמים הנישאים עם המים יפה במיוחד ואין סתווי ממנו. טיול אל השביל התלוי והמפל יאפשר לכם ליהנות משלכת סתווית במיטבה. פרטים נוספים באתר האינטרנט

בסתיו, עם השלכת האדמדמה מסביב, המראה של מפל הבניאס יפה במיוחד

בסתיו, עם השלכת האדמדמה מסביב, המראה של מפל הבניאס יפה במיוחד | צילום: שאטרסטוק

בונוס: עוד מקום ליהנות בו משלכת יפה, מלווה בפחמימות שאנחנו כל כך אוהבים כשמזג האוויר מתחיל להתקרר, הוא "עוז פטיסרי על הדן" במתחם "דג על הדן". הפטיסרי המשובח, אחד מהטובים בצפון, שוכן בין פלגי מים ועצי תאנה ודולב, וכבר כשתצאו מהרכב תרגישו את העלים מתפצפצים מתחת לרגליים. אבל הכיף הבאמת גדול הוא לשבת בין פלגי המים, להאזין למים הזורמים ולהתענג על טארטים אישיים וקרואסונים מושחתים. פרטים נוספים בדף הפייסבוק.

איפה ישנים? מלון גלעדי נמצא בקיבוץ כפר גלעדי, באחד המיקומים הטובים ביותר בעמק, ברדיוס של 20 דקות נסיעה או פחות) מאגמון החולה, מהגשר התלוי בשמורת נחל חרמון ומעוד כמה מהאתרים הנהדרים של האזור כמו שמורת תל דן ושמורת נחל עיון. עם זאת, מדובר במלון הוא הרבה יותר מנקודת מוצא טובה לטיולים. למעשה, הוא כל כך נעים שלא בטוח שתרצו לצאת ממנו לטייל. הנוף הנפלא של עמק החולה והחרמון שנשקף מהמלון, ובמיוחד ממרפסת התצפית שבה פינות ישיבה וספסלים, האוויר הטוב, הגינה המקסימה עם המדשאות ופינות הישיבה המזמינות, האווירה הכפרית הרגועה, החדרים הנעימים והמעוצבים, השירות המצוין וארוחת הבוקר שהיא לדעתנו אחת מהטובות בארץ, הופכים את המלון לאחת מהבחירות הטובות באזור.

מהבריכה המחוממת של כפר גלעדי ומהנוף הנשקך ממנה תוכלו ליהנות גם כשקר וגשום בחוץ | צילום: איה בן עזרי

מהבריכה המחוממת של כפר גלעדי ומהנוף הנשקף ממנה תוכלו ליהנות גם כשקר וגשום בחוץ | צילום: איה בן עזרי

אם מזג האוויר גשום, תוכלו ליהנות בבריכה המחוממת שמהחלונות הגדולים שמקיפים אותה נשקף נוף נפלא. במרחק הליכה קצרצרה תגיעו לשביל הלולים של כפר גלעדי, ובו לולים ישנים שהוסבו לחנויות מקסימות (ובהן חנות ספרים ותקליטים משומשים וגלריות של אמנים), בית קפה חמוד ומבשלת בירה. פרטים נוספים באתר המלון

איזה כיף לשבת במרפסת התצפית של מלון גלעדי ולהשקיף על עמק החולה והחרמון | צילום: יאיר לזר

איזה כיף לשבת במרפסת התצפית של מלון גלעדי ולהשקיף על עמק החולה והחרמון | צילום: יאיר לזר

סתיו בחוף הכרמל

אזור הכרמל מתהדר בכמה מהחופים היפים בארץ, ובהם חוף דור, חוף נחשולים וחוף הבונים. ולמרות שכולם נפלאים בקיץ, הם נפלאים לא פחות בסתיו, ואז הם גם רומנטיים במיוחד, כשהם כמעט ריקים מאדם, למעט הדייגים, ובשמיים אפשר לראות שחפיות וציפורים נודדות.

בבריכות הדגים של קיבוץ נחשולים אפשר לראות ברכיות, פלמינגו ואגמיות | צילום: מילי שאואר

בבריכות הדגים של קיבוץ נחשולים אפשר לראות ברכיות, פלמינגו ואגמיות | צילום: מילי שאואר

חוויה סתווית: ציפורים נודדות אפשר לראות לא רק בעמק החולה. בריכות הדגים של קיבוץ נחשולים כבר אינן מסחריות, אבל עופות המים עדיין שמחים להגיע אליהן מדי סתיו, חלקם גם נשארים לבלות בהן את החורף. זהו אזור שלו להפליא ולא ממוסחר, שתענוג לטייל בו ברגל, להביט על המים ולקנא בברכיות ששטות להן בשלווה. תמצאו שם גם אגמיות, אנפות ולעתים גם שקנאים, אבל גולת הכותרת היא הפלמינגו – כ-30-20 פרטים מגיעים לביקור בכל שנה בסתיו, סביב אמצע אוקטובר, ונמצאים עד חודש מרץ. כבר לא צריך להרחיק עד אילת כדי לראות מקרוב את הציפור הוורודה והאצילית, והמראה מרהיב במיוחד לקראת השקיעה. איך מגיעים? מכוונים את הוייז לבית העלמין של קיבוץ נחשולים, ואחרי שחונים הולכים צפונה לכיוון  בריכות הדגים.

פלמינגו בבריכות הדגים של קיבוץ נחשולים | צילום: לי אייזיק

פלמינגו בבריכות הדגים של קיבוץ נחשולים | צילום: לי אייזיק

בונוס: קיבוץ נחשולים מציע בשטחו לא רק בריכות דגים אלא גם הרבה מוקדי עניין תרבותיים. למשל, מוזיאון המזגגה, שהוקם על ידי הברון רוטשילד כמפעל לבקבוקים שפעל שנתיים בלבד ואז נסגר ועמד נטוש במשך עשרות שנים. היום פועל בבניין היפהפה מוזיאון קטן אך נפלא, שמציג עתיקות שנמצאו בחפירות ימיות באזור, ובהן כלי זכוכית עתיקים, מוצגים ששייכים לצבא נפוליאון שנמשו מן הים, ובהם תותחי נפוליאון, וכן פסיפס יפהפה. לצד אלה מוצגות תערוכות מתחלפות של אמני זכוכית עכשוויים. בימים אלה מוצגת התערוכה המרהיבה "בדימ.יון" של האמנית סילביה צימרמן שמציגה בדים, בגדים ומכונות תפירה, והכל מזכוכית. בקיבוץ יש גם כמה גלריות וסדנאות של אמנים ובית קפה-גלריה מקסים בשם ביו קפה גלריה. כדי להפיק את המיטב מהסיור בקיבוץ וסביבתו, על שלל מוקדי העניין, צרו קשר עם תמיר הירשברג מ"שביל נחשולים". שביל נחשולים הוא מיזם של תיירות מקומית אקולוגית והירשברג, בן הקיבוץ, ישמח לקחת אתכם לסיור שכולל את כל הטוב של האזור: מוזיאון המזגגה, בית הפסיפס, גלריה ביו, בריכות הדגים, תצפית על ציפורים והגן הלאומי תל דור ולהכיר לכם לעומק את כל הפנינים הסודיות של האזור הקסום הזה. פרטים בטלפון 050-4923948 ובדף הפייסבוק.

אלה לא בדים, זו זכוכית. התערוכה "בדימ.יון" של האמנית סילביה צימרמן שמוצגת בימים אלה במוזיאון המזגגה | צילום: מילי שאואר

אלה לא בדים, זו זכוכית. התערוכה "בדימ.יון" של האמנית סילביה צימרמן שמוצגת בימים אלה במוזיאון המזגגה | צילום: מילי שאואר

טיול: תל דור הוא אחד האתרים המפתיעים והיפים בארץ, וכשתבקרו בו לא תוכלו להימנע מההשוואה ליוון. בשטח הגן הלאומי נמצאים שרידי הנמל העתיק והעיר המקראית דור, ואלו משתלבים באופן מושלם ברצועת חוף סלעית יפהפייה, עם מפרצים קסומים, טבלאות גידוד, איים קטנים ולגונות. בסתיו מזג האוויר מושלם לטיול בשמורה – לא חם מדי, אבל נעים מספיק בשביל לטבול את הרגליים בלגונות. אם אתם מגיעים מכיוון נחשולים, הכי מומלץ להתחיל ללכת את ההליכה בשביל החוף, שעובר בין הסלעים והלגונות, לעלות לתל דור ואז ללכת בחזרה לכיוון נחשולים דרך שביל הרכס, שביל מונגש שמספק תצפית מדהימה על כל היופי הזה.

גן לאומי תל דור. סלעים, איים קטנים, לגונות ומים צלולים להפליא | צילום: מילי שאואר

גן לאומי תל דור. סלעים, איים קטנים, לגונות ומים צלולים להפליא | צילום: מילי שאואר

איפה לישון? מלון חוף נחשולים ממוקם על חוף נחשולים, מהחופים היפים בארץ, והוא אחד ממלונות החוף היחידים בישראל, כאלה שכביש לא מפריד בינם לבין החוף עליו הם ממוקמים. ועוד איזה חוף – עם חול רחב ונקי, מים צלולים להפליא בכמה גוונים של כחול וטורקיז, איים קטנים מול החוף וחצי אי שאפשר לטייל עליו. במרחק הליכה קצרה מהמלון תוכלו להגיע לכל המקומות שנזכרו פה, בלי להיכנס לרכב – בריכות הדגים, תל דור, מוזיאון המזגגה והגלריות של קיבוץ נחשולים.

מלון חוף נחשולים ממוקם על אחד מהחופים היפים בארץ | צילום: מילי שאואר

מלון חוף נחשולים ממוקם על אחד מהחופים היפים בארץ | צילום: מילי שאואר

במלון יש כמה אפשרויות לינה, כשכל החדרים פזורים במבנים חד או דו קומתיים בין מדשאות וגנים יפים ומטופחים. חדרי אירוח בסגנון קיבוצי, דירות בוטיק משפחתיות המעוצבות בסגנון יווני, חדרי ים בוטיקיים במרחק כמה צעדים מהחוף וגולת הכותרת – סוויטות רחבות ידיים, מפנקות ורומנטיות להפליא, מהסוג שמשאיר את אפקט ה"וואו" ברגע שנכנסים אליהן. הסוויטות מאובזרות בקפידה, מעוצבות בהשראת הטבע והים, והים ניבט בהן מכל פינה – גם ממיטת הקינג סייז המפנקת וגם מהאמבטיה שקיר זכוכית ענק בה מאפשר להביט על הים (אל דאגה, אם תרצו תוכלו לסגור את הווילון). בקיץ בוודאי תחשקו באחת מהסוויטות התחתונות שלהן בריכה פרטית, אבל בסתיו ובחורף אל תוותרו על הסוויטות העליונות שמהן הים נשקף במלוא הדרו, ותתפללו שהגשם יירד כי מה יכול להיות מענג יותר מלראות ים סוער בגשם בזמן שאתם טובלים באמבטיה חמה?
פרטים נוספים באתר המלון

סוויטה עם בריכה פרטית ונוף לים במלון חוף נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק

סוויטה עם בריכה פרטית ונוף לים במלון חוף נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק

סתיו בהרי ירושלים

הרי ירושלים ידועים בקסמם בעיקר בחורף, כשהשקדיות פורחות והמדרונות מתכסים לפעמים בלבן. אבל בסתיו תיהנו כאן מהשלכת הכי יפה בארץ, מיופיים של הכרמים ומהבוסתנים ובהם עצי רימון מתפוצצים מפרי בשמורת הסטף.

חוויה סתווית: אזור הרי ירושלים עשיר בכרמים, ואיזו עונה מתאימה יותר לביקור בהם מאשר הסתיו, כשהכרמים עומדים בשלכת יפה, רגע אחרי הבציר? אחד מהיקבים המוצלחים באזור הוא יקב צובה, שיינותיו זכו בפרסים רבים. במרכז המבקרים של היקב תוכלו ליהנות מטעימות של ארבעה סוגי יינות, ללוות את הטעימות בפלטת גבינות ונשנושים וליהנות מתצפית על הכרמים שבעונה זו של השנה נמצאים בשלכת. פרטים נוספים באתר היקב

טיול: איפה נמצאת השלכת הכי יפה בארץ? רבים מוכנים להישבע שהתשובה היא "בגן הלאומי עין חמד". הגן הלאומי שבמרכזו זורם ערוץ נחל כסלון, ואשר מפורסם הודות לשרידי המבצר הצלבני, יפה בכל השנה. בסתיו הוא יפה במיוחד, הודות לריכוז גדול של עצי דולב מזרחי שבסתיו עליהם משנים את צבעם לאדום ואז נושרים ומכסים את האדמה במצע אדמדם. אחת הפינות היפות ביותר בגן היא גשר האבן שמעל ערוץ הנחל. כשתראו את הגשר עם  המים הזורמים מתחתיו והעלים האדומים שפזורים סביב, תתקשו להאמין שאתם במרחק חצי שעה מתל אביב.

שלכת בגן לאומי עין חמד

שלכת בגן לאומי עין חמד | צילום: שאטרסטוק

בונוס: ליד יקב צובה תמצאו את חוות השוקולד גליתא, והיא בדיוק מה שאתם צריכים כשמזג האוויר מתקרר ואתם חושקים במתוק. בחוות השוקולד תוכלו להשתתף בסדנאות שוקולד ואחר כך לספק את הדחף למצוק בבית הקפה שפועל במקום, ובו בר פרלינים ומגוון קינוחי ומשקאות שוקולד. פרטים נוספים באתר

איפה ישנים? מלון צובה שוכן קרוב קרוב לכל אלה, במרחק הליכה מהיקב ומגליתא ובמרחק דקות נסיעה ספורות מעין חמד, ומזמן חווית לינה נעימה במיוחד בסוויטות מרווחות ומאובזרות הטובלות בירוק ומשקיפות לנוף ההררי. בסתיו אמנם לא תוכלו ליהנות מטבילה בבריכה, אבל תוכלו לטייל בכמה ממסלולי הטיול שיוצאים ממש מן המלון, לבקר ביקב הצמוד ואם אתם עם ילדים לבקר (הכניסה חופשית לאורחי המלון) בפארק השעשועים הצמוד קיפצובה. בעונה זו מוצעות חבילות לזוגות שכוללות גם טעימות יין ביקב וסיורי טעימות בשוק מחנה יהודה. פרטים נוספים באתר

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו