תפריט עמוד

הקונדיטוריות הטובות בצפון: חמש המלצות טעימות

בקיבוצים בגולן ובגליל המערבי, על חוף אכזיב, מול הכנרת או בין פלגי הדן - כמה מן הקונדיטוריות הטובות בארץ מצדיקות נסיעה ארוכה לצפון, ובכולן תוכלו ליהנות ממאפים מופלאים ומנופים ופסטורליה שבתל אביב אפשר רק לחלום עליה

במשך שנים היה נראה שהסצנה הקולינרית מתרחשת במרכז, או, אם לדייק בתל אביב. אבל בשנים האחרונות, הצפון נותן פייט רציני לתל אביב, לפחות בכל הקשור לפחמימות. בשנים האחרונות נפתחו באזור הצפון כמה קונדיטוריות משובחות, כאלה שמצדיקות נסיעה מיוחדת לצפון. הסימן הברור ביותר להצלחה הוא שחלק מהקונדיטוריות האלה, כמו מטרלו מעין זיוון, פתחו סניפי פופ אפ בתל אביב, שמאפשרים להתענג באופן זמני על המאפים שלהם. אבל הבונוס הגדול של המקומות האלה, שממנו לא תוכלו ליהנות במרכז, הוא האווירה הפסטורלית ובמקרים רבים גם נוף עוצר נשימה שבעיר אפשר רק לפנטז עליו. הנה כמה קונדיטוריות שוות במיוחד:

מטרלו, עין זיוון

לפני כשלוש שנים הקים עדי פרץ, צלם אוכל מעין זיוון, קונדיטוריה קטנה בשם מטרלו (מערוך באיטלקית, אם תהיתם). סביר להניח שגם הוא לא האמין שתוך זמן קצר התל אביבים ייכנסו לרכב וייצאו ממנו כעבור שעתיים וחצי רק בשביל לעמוד בתור ארוך שבסופו יוכלו לטעום את הקרואסונים שלו, שנחשבים לטובים בארץ.

הקרואסונים של מטרלו, שנחשבים לטובים בארץ, נראים כיצירות אמנות | צילום: עדי פרץ

הקרואסונים של מטרלו, שנחשבים לטובים בארץ, נראים כיצירות אמנות | צילום: עדי פרץ

פרץ לא רק אופה קרואסונים משובחים. הוא ממלא אותם במילויים טעימים להפליא, כמו סלמון מעושן, ביצת עין, גבינת שמנת וצנונית; קממבר עם שום קונפי, ריבת בצל, עלים, פרמזן וחומץ בלסמי ואפילו קרואסון סביח עם חציל, טחינה, עגבניה, ביצה קשה ולימון כבוש. התפריט משתנה מדי שבוע בהתאם למצב הרוח ולעונה. בקיץ למשל מככבים בגזרת המתוקים מאפים כמו פטיסייר וניל תאנים, פטיסייר לימון ופירות יער ופטיסייר וניל פטל. כל המאפים לא רק טעימים להפליא אלא גם נראים כיצירות אמנות.

טיולים בסביבה:
אחרי שתסיימו להתענג על האוכל בבית הקפה האינטימי והפסטורלי הזה, הממוקם בתוך הקיבוץ בסמוך למטעי הדובדבן ומשקיף לנוף הרי הגולן, תוכלו להמשיך ולטייל בשכיות החמדה של צפון הגולן. בריכת רם, אתר החרמון, מצפה קוניטרה, עין מוקש ויער אודם נמצאים כולם במרחק נסיעה קצרה.

טלפון: 054-2468019

מתי? ג'-שבת 13:00-9:00

המאפים של מטרלו מתבססים על חומרי גלם טריים ועונתיים | צילום: עדי פרץ

המאפים של מטרלו מתבססים על חומרי גלם טריים ועונתיים | צילום: עדי פרץ

עוז פטיסרי, מתחם דג על הדן

גם הקונדיטוריה של עוז שחרי צברה לעצמה מעריצים רבים מהמרכז, שמוכנים לנסוע יותר משעתיים בשביל ליהנות ממאפים מופלאים במיקום הכי פסטורלי בארץ. הפטיסרי אמנם החל את דרכו במתחם גן הצפון, וכבר אז שמם של המאפים יצא למרחוק, אבל מאז עבר למתחם דג על הדן, האוכל הוא רק סיבה אחת להגיע לכאן. המיקום הוא הסיבה השנייה – איפה עוד בארץ תוכלו להתענג על קרואסון או טארט כשאתם יושבים בשולחנות המוצלים בעצי תאנה ותות, בין פלגי מים וגשרי עץ קטנים, כשמסביב מסתובבים תרנגולים וטווסים?

התפריט כולל קרואסונים מצוינים עם מילויים מפתים (אל תוותרו על הקרואסון המפנק, שבו קרם פטריות וכמהין, תבשיל פטריות וערמונים, ביצת עין, בלסמי מצומצם וגבינת גאודה), סלטים, כריכים וארוחות קלות כמו ביצה בקן עם פרמזן ואספרגוס. יש גם מאפי בוקר מצוינים, כמו מאפה פיסטוק או דייניש שוקולד חלבה וויטרינת קינוחים מפתה במיוחד, ממנה דגמנו טארט מופלא של פטל ווניל.

טיולים בסביבה:
המקום הוא שהוא לא כשר, כך שאפשר להתענג על המעדנים שלו גם בשבת, כשמטיילים באזור. ולא חסר לאן לטייל – שמורת תל דן, שמורת נחל שניר, חורשת טל ושמורת נחל חרמון הם רק חלק מאתרי הטיול שנמצאים במרחק נסיעה קצרה.

טלפון: 054-8842204

מתי? ב'-ה', שבת 14:00-8:00, ו' 13:00-8:00, סגור בראשון.

עוגת גבינה ופטל בעוז פטיסרי | צילום: עוז שחרי

עוגת גבינה ופטל בעוז פטיסרי | צילום: עוז שחרי

מולאן פטיסרי, גבעת יואב

למולאן פטיסרי שבגבעת יואב מגיעים קודם כל בשביל הנוף. הקונדיטוריה שממוקמת במתחם אוהלי היורט ביי גאלי שבגבעת יואב מציעה את הנוף היפה ביותר בארץ. מן המקום נשקפת הכנרת במלוא הדרה ללא שום הפרעה. מיקום כזה יכול להפוך בקלות למלכודת תיירים, אבל זה לחלוטין לא המצב במולאן פטיסרי. חומרי גלם משובחים, עיצוב אסתטי וטעם נפלא הופכים את מולאן פטיסרי למקום ששווה להגיע אליו מרחוק. בין שלל המאפים והקינוחים תמצאו כאן עוגת גבינה מצוינת, טארט לימון מופלא עם קראמבל פיסטוק, עוגת מוס פרלינה ואגוזי לוז, צנצנת מוס קרמל מלוח, ועוד פינוקים מתוקים.

טיולים בסביבה:
אם תרצו לשלב הליכה כדי להוריד את כל הטוב הזה, תמצאו באזור אתרי טיול רבים כמו טיילת מצוקי האון בכפר חרוב, עין פיק, עין שוקו, שמורת המג'רסה ועוד.

טלפון: 054-7621285

מתי? ד'-שבת 16:00-9:001, ביום ה' גם מ-23:00-19:00

מולאן פטיסרי. עוגות מופלאות ותצפית לכנרת | צילום: טלי תלמיד פלקס

מולאן פטיסרי. עוגות מופלאות ותצפית לכנרת | צילום: טלי תלמיד פלקס

תושה בייקרי, אכזיב

על תושה בייקרי הקונדיטוריה של שחף אברהם ותומר סוויסה, כתבנו כאן לא מעט. תושה היתה הסנונית הראשונה בקונדיטוריות הבוטיק הצפוניות שממוקמות קרוב לטבע, ומאז עברה לחוף אכזיב הפכה למתחרה נוספת בקטגוריית הקונדיטוריות עם הנוף היפה בארץ. תושה ממוקמת על רצועת חוף יפהפייה ומשקיפה לים הכחול.

בקיץ תושה פתוחה עד הלילה ואפשר ליהנות גם מדרינקים מול השקיעה | צילום: תמר דניאלי להב

בקיץ תושה פתוחה עד הלילה ואפשר ליהנות גם מדרינקים מול השקיעה | צילום: תמר דניאלי להב

התפריט המתעדכן תדירות כולל מאפים משובחים, מלוחים ומתוקים. תמצאו כאן קרואסון פסטו עם גבינת מנצ'גו וגאודה, מאפה בוקר עם וניל דובדבן או קרם חלבה, סבלה ברטון עם ג'לי אננס, מוס פטל ומוס מנגו פסיפלורה ועוגת שוקולד קרמל. יש גם סלטים מצוינים ומנות קלות כמו כרוב צלוי בשמן זית עם טחינה וסלסת עגבניות. בקיץ המקום פתוח עד 23:00 בלילה ואפשר ליהנות לא רק מאוכל טוב אלא גם מדרינקים מול השקיעה. בחמישי בערב מתקיימות במקום הופעות.

טיולים בסביבה:
מלבד חוף אכזיב הצמוד, תמצאו באזור הרבה אתרי טיול כמו ראש הנקרה, מערת קשת ושמורת נחל כזיב.

טלפון: 050-4712761

מתי? א'-ב' 17:00-8:00, ג'-ה' 23:00-8:00, ו' 14:30-8:00, סגור בשבת

קרואסון כרוב צלוי עם לבנה ומטבעות גבינת עזים מתובלת בתושה בייקרי | צילום: תמר דניאלי להב

קרואסון כרוב צלוי עם לבנה ומטבעות גבינת עזים מתובלת בתושה בייקרי | צילום: תמר דניאלי להב

קורון פטיסרי, עברון

בזמן הביקור בקורון פטיסרי אתם עשויים לדמיין בקלות שאתם בלב פריז ולא בלב קיבוץ עברון, בסמוך למזכירות, במבנה עץ משופץ ששימש בשנות הארבעים כמטבח הקיבוץ. ויטרינת הקינוחים המפתה, חומרי הגלם המשובחים וההקפדה על כל פרט ופרט יקחו אתכם הרחק מכאן. המיקום אמנם רחוק מלהיות אורבני, אבל הוא מאוד מזמין, עם צמחיה ירוקה, מדשאות וציוץ ציפורים. גם השם הוא למעשה התרגום לצרפתית של שמה של הקונדיטורית ובעלת המקום, עטר טורנוא.  זוהי קונדיטוריה קלאסית שמתמחה במאפים צרפתיים מחומרי גלם משובחים – מאפי בוקר עתירי חמאה כמו שוסון או פום (מאפה בצק עלים במילוי תפוחים ווניל), שבלול קינמון, פקאן וקרמל או קרואסון מרציפן פטל, קינוחים אישיים כמו מקרונים, טארטלט פירות יער או פארי פרסט פיסטוק, עוגות שמרים וטארטים. יש גם מאפים מלוחים נהדרים כמו בורקס במילוי מנגולד, ריקוטה, שמנת ופטה, מאפה ארטישוק עם גבינת עזים ועגבניות שרי וקרואסון עם גבינת מנצ'גו ועשבי תיבול.

ויטרינת הקינוחים והמאפים המפתה של קורון פטיסרי | צילום: SPOTLIGHTTIME@

ויטרינת הקינוחים והמאפים המפתה של קורון פטיסרי | צילום: SPOTLIGHTTIME@

כרגע אין ישיבה במקום אבל בעוד חודשים ספורים הקונדיטוריה תעבור למקום חדש בקיבוץ לוחמי הגטאות, שם ניתן יהיה לשבת. בינתיים תוכלו ליהנות מהעוגות והמאפים בדשא הסמוך או באחד מאתרי הטיול שבסביבה

טיולים בסביבה:
גן לאומי אכזיב, עין חרדלית, מבצר יחיעם ועוד.

טלפון: 04-9857787

מתי? א'-ו' 13:00-8:00

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. בפטיסריות הגליליות באמת טעים להפליא, וברובן גם נעים מאוד. קורון, האחרונה ברשימה, היא הקרובה ביותר לביתנו אך רחוקה מלבנו. מוכרים של אמנם מאפים טעימים, אבל לפחות לפי נסיוננו – לא מכבדים את הלקוחות וכנראה גם לא מחבבים אותם… עוגה יבשה כמדבר, שנמכרה ללא אזהרה למרות שנותרו רק יומיים עד שפג תוקפה, לא גרמה לצוות היהיר להתנצל או להציע חלופה ראויה. שיחה מעליבה עם מנהלת בפטיסרי כבר השאירה טעם רע ממש, וחבל…

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו