תפריט עמוד

שבט לא מוכר התגלה ביער האמזונס

יער האמזונס האדיר משמש מקום מגורים לעשרות שבטים החיים בבידוד קיצוני מהעולם. לאחרונה התגלה שבט חדש, ובסרטון שצולם בהסתר נראים חבריו מסתובבים עירומים בין עצי היער

יער הגשם של האמזונס, היער הגדול בעולם, משתרע בשטחן של תשע מדינות, כשהחלק הארי (כ-60 אחוז) נמצא בברזיל. בלבו של היער זורם נהר האמזונס, הגדול בעולם, ומגוון המינים שבו הוא הרחב ביותר על פני כדור הארץ. במעבה היער העצום הזה חיים שבטים רבים, בהם כאלה שנהוג לכנותם "בלתי נגועים", כלומר שלא נחשפו לעולם שמחוץ לשטח היער. קשה להאמין, אבל גם בימינו, כשנראה כי אין פינה בעולם שלא נחקרה ותועדה, יש אנשים שחיים בתנאי בידוד קיצוניים, מנותקים מכל סממן של החיים המודרניים והיער מספק את כל צרכיהם – מזון, מחסה, תרופות טבעיות וכדומה. על פי הסוכנות לענייני ילידים (FUNAI) בברזיל, רק בשטחה של ברזיל חיים לפחות 27 שבטים בלתי נגועים, אם כי יכול להיות שהמספר האמיתי גבוה בהרבה. מצבם של השבטים הללו שברירי מאוד והעתיד נראה מאוד לא מבטיח: פיתוח תעשייתי, סלילת דרכים, כריתה מאסיבית של עצי היער, מתקפות של סוחרי סמים ועוד – כל אלה מאיימים על אזור המחייה של השבטים הלא נגועים ועלולים לכלותם.

באחרונה התפרסמו תמונות חדשות של קבוצה ילידית שלא היתה מוכרת עד כה, ואשר חיה בבידוד מושלם ביערות שבמערב ברזיל. התמונות (ראו למעלה) צולמו ממטוס שטס בגובה נמוך באזור נהר אנווירה העליון (Upper Envira River). הצוות שהיה על המטוס הבחין בכמה בקתות מכוסות ענפים במעבה היער, ולצדן עמדו אנשים שנופפו בחניתות לעבר המטוס. מסוכנות FUNAI נמסר כי התמונות צולמו ללא אישור וכי הם בודקים מדוע המטוס טס מעל שטח שבו חיים, ככל הידוע, שלושה שבטים לא נגועים. ואולם, כיוון שחברי השבט כבר נחשפו, נציגים של הסוכנות יצאו לאזור כדי לתעד את חייהם. בשונה מהצילומים מהמטוס, הסרט והצילומים של אנשי FUNAI צולמו בהסתר, כשאנשי השבט אינם מודעים לזרים הצופים עליהם. כך אפשר להבחין, כמו שנראה בסרטון הזה, כיצד הם מסתובבים ביער, עירומים לחלוטין, עם חניתות בידיהם. לא ברור עד מתי ימשיכו בני השבט לנהל את חייהם בשלווה ללא הפרעה מהעולם החיצון, אבל ניסיון העבר לא מבשר טובות.


הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.