תפריט עמוד

עשר סיבות לבקר בקולומביה הבריטית

עם הרים ואגמים, יערות ומפלים וערים נהדרות שמציעות מוזיאונים מצוינים וחיי תרבות עשירים, לחבל קולומביה הבריטית שבמערב קנדה יש המון מה להציע למטיילים. הנה עשר סיבות טובות לבקר באזור

קולומביה הבריטית (British Columbia), המחוז הכי מערבי של קנדה הוא גם אחד מחבלי הארץ היפים ביותר במדינה. תמצאו כאן שילוב מנצח של טבע פראי ונופים חלומיים לצד ערים יפהפיות ומלאות חיים, כמו ויקטוריה וונקובר. האחרונה, אגב, מדורגת תדיר בסקרים כאחת הערים שהכי טוב לחיות בהן, הודות לאיכות חיים גבוהה במיוחד. הנה עשר סיבות מצוינות להרחיק עד קולומביה הבריטית:


יערות ומפלים, נוף טיפוסי לקולומביה הבריטית | הצילומים בכתבה: שאטרסטוק

1. בגלל הטבע והנוף
קולומביה הבריטית, לפני הכל, מציעה נופים שאין מנוס מהקלישאה "עוצרי נשימה" כדי לתאר אותם. יש פה כמה פארקים לאומיים יפהפיים, כמו הפארק הלאומי פסיפיק רים (Pacific Rim National Park) שבאי וונקובר, שבו הרים, יערות גשם ממוזגים, מעיינות חמים וחופים פראיים. בפארק יש שבילי הליכה רבים, שאחד הפופולריים שבהם הוא שביל החוף המערבי, הנמתח לאורך 77 ק"מ. בפארק הלאומי גלשייר (Glacier National Park) יש פסגות שגובהן עולה על 3,000 מטר, חלקן מושלגות כל השנה, לצד יערות וקרחונים. הפארק המחוזי ולס גריי (Wells Gray) הוא פארק פראי ויפהפה, עם צמחיה צפופה, אגמים, נהרות, ומפלים. המפלים הם ממוקדי העניין המרכזיים של הפארק, ובהם מפל הלמקן שנופל מגובה 137 מטר ומוקף בצמחייה עבותה, ומפל דוסון, מפל רחב (91 מטר) שנופל בעוצמה אדירה.


מפלי הלמקן בפארק הלאומי וולס גריי

2. בגלל הגנים והפארקים
הטבע נמצא בקולומביה הבריטית לא רק בפארקים הלאומיים אלא גם בערים הגדולות. שתי הערים הגדולות של החבל, ונקובר וויקטוריה, התברכו כל אחת בפארקים וגנים עירוניים מקסימים. בוונקובר נמצא פארק סטנלי (Stanley), אחד הפארקים העירוניים הגדולים בעולם, המשתרע על שטח של יותר מ-4,000 קמ"ר. בפארק, שגובל באוקיינוס השקט, תמצאו חופים, יערות, שבילי הליכה ושבילי אופניים, גנים מעוצבים ואקווריום מוצלח במיוחד.


פארק סטנלי, מהפארקים העירוניים הגדולים בצפון אמריקה

בוויקטוריה נמצאים גני בוטצ'ארט (Butchart Gardens), אחד הגנים העירוניים היפים בעולם. בין השאר תמצאו כאן גנים שקועים השתולים בתוך מחצבה ישנה, גני ורדים, גן יפני וגן איטלקי. בקיץ הגנים מוארים באלפי נורות זעירות ובשבתות קיציות מתקיים בערב מופע זיקוקים מרשים. בנוסף לגנים הללו, שתי הערים התברכו בפארקים נוספים, בהם פארק ביקון היל בוויקטוריה, הגן הסיני בוונקובר ועוד.


גני בוטצ'ארט המוארים בתאורה מיוחדת לעת ערב

3. בגלל הלווייתנים
קולומביה הבריטית נחשבת לאחד מהמקומות הטובים בעולם לצפייה בלווייתנים. על פי ההערכות, קרוב ל-20 אלף לווייתנים נודדים לקנדה מדי שנה באביב, לאחר ששהו במקסיקו במהלך חודשי החורף הקרים. באזור האי ונקובר ניתן לראות בעיקר לווייתנים קטלנים (Orca), אשר אם להיות מדויקים בכלל משתייכים למשפחת הדולפינים, אבל למה להיות קטנוניים? דרך נוחה במיוחד לצפות בלווייתנים קטלנים היא בשייט שיוצא מהנמל של העיר ויקטוריה. יעד פופולרי נוסף לצפייה בלווייתנים הוא העיירה טופינו (Tofino) בפארק הלאומי פסיפיק רים, שם אפשר לראות, בנוסף ללווייתנים קטלנים, גם לווייתנים אפורים ולווייתנים גדולי סנפיר.


לוויתן קטלן באי ונקובר, אחד המקומות הטובים בעולם לצפייה בלווייתנים

4. בגלל המוזיאונים
קולומביה הבריטית התברכה בריכוז גבוה של מוזיאונים משובחים בקנה מידה עולמי. בוויקטוריה אסור לוותר על המוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית, אחד מהמוזיאונים הטובים באמריקה הצפונית. המוזיאון מוקדש לגיאוגרפיה, לטבע, לתרבות ולהיסטוריה של קולומביה הבריטית, ויש בו תצוגות אינטראקטיביות מרשימות. אין להחמיץ את גלריית האדמה, החיה והים שמציגה את בתי הגידול האופייניים לקולומביה הבריטית, על הנופים, הצמחים ובעלי החיים שבהם. תצוגות נוספות מוקדשות לאוקיינוס הפתוח, לתושבים הראשונים של האזור ולהיסטוריה של קולומביה הבריטית.

גם ונקובר התברכה במוזיאונים נהדרים, בראשם המוזיאון האנתרופולוגי המפורסם שמוקדש לתושבים המקוריים של האזור ומציג עמודי טוטם, חפצי אמנות, מסיכות, תכשיטים ועוד. בפארק ואנייר שבוונקובר יש כמה מוזיאונים מצוינים, בהם המוזיאון הימי ומרכז החלל מק'מילן.


דגם של ממותה במוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית | צילום: FunkMonk, CC BY-SA 2.0

5. בגלל הסקי
במרחק כ-120 ק"מ מצפון לוונקובר נמצא אחד מאתרי הסקי הטובים בצפון אמריקה – וויסלר (Whistler). האתר, שאירח את אולימפיאדת החורף ב-2010, מציע מבחר גדול של מסלולים לגולשים בכל הרמות לצד פארקי סנובורד. העיירה עצמה מקסימה ומציעה הרבה מלונות, מסעדות, חנויות ובתי קפה. גם בקיץ לא משעמם פה לרגע, עם מגוון פעילויות בחיק הטבע כמו הליכה, רכיבה על אופניים, גלישה באומגות ושייט קיאקים.


הר ויסלר, מאתרי הסקי הטובים בצפון אמריקה

6. בגלל הכרמים והיין
אזור קולומביה הבריטית אמנם מפורסם בנופי הפרא שלו, עם ההרים המושלגים והאגמים, אבל יש בו גם נופים פסטורליים שלווים של גבעות מכוסות כרמים לצד מטעי פרי ופרדסים. עמק האוקאנאגן (Okanagan) הוא הטוסקנה של קולומביה הבריטית, והוא מפורסם בנופי הכרמים שלו וביקביו בהם מייצרים יינות משובחים.


כרמים באוקנאנאגן, אזור היין של קולומביה הבריטית

7. בגלל הנמל הפנימי של ויקטוריה
הנמל הפנימי (Inner Harbour) של ויקטוריה הוא אזור מקסים ושוקק חיים שנחשב ללב לבה של העיר. גם נמצאים מונומנטים חשובים כמו בנייני הפרלמנט המרשימים ומלון אמפרס ההיסטורי המפואר, שבטרקלין התה המפואר שלו תוכלו ליהנות משעת תה מסורתית בליווי סקונס, כריכונים ועוגות זעירות. יש פה מוקדי עניין נוספים כמו העולם המיניאטורי שכולל בתי בובות, דגמי רכבות ועוד, ומתחם גן הבדולח שכולל בריכת שחייה, חממות צמחים, מרכז קניות וגן חיות קטן. בערב הנמל הפנימי גדוש באמני רחוב, מוזיקאים, שחקנים ולהטוטנים, ויש אווירת הפנינג.


הנמל הפנימי, לב לבה של ויקטוריה | צילום: androver / Shutterstock.com

8. בגלל האי גראנוויל בוונקובר
האי גראנוויל (Granville) שבוונקובר הוא אחד ממוקדי הבילוי התוססים ביותר בוונקובר ובקולומביה הבריטית כולה. האי, שעד לשנות השבעים של המאה ה-20 היה מוזנח ונטוש, עבר שיקום עירוני מוצלח והיום יש ב המון מוזיאונים, גלריות, חנויות ייחודיות, סדנאות אומנים, מבשלות בירה, מסעדות, בתי קפה תיאטראות ומועדוני הופעות. מוקד העניין המפורסם ביותר באי הוא מתחם שוק המזון המקורה, שכולל שוק איכרים שמציע תוצרת טרייה ומבחר מעדנים מחוות באזור לצד שוק אמנים שמציע תכשיטים, עבודות אמנות, קרמיקה, זכוכית, אביזרי אופנה ועוד.


שוק האיכרים המקורה באי גראנוויל | צילום: DeymosHR / Shutterstock.com

9. בגלל הקוטניי
אזור הקוטניי (Kootenay) שבדרום-מזרח קולומביה הבריטית מציע נופים נפלאים של הרים, נהרות ואגמים, ואם אתם מעוניינים לשלב כמה ימים של נופש שליו לצד אגם במהלך החופשה שלכם בקולומביה הבריטית – זה המקום. לצד הטבע יש פה ערים ועיירות קטנות ומקסימות, כמו העיר נלסון (Nelson) שנחשבת לפנינת האזור ובה מאות בתים היסטוריים הבנויים מעץ לצד בתי קפה, גלריות וחנויות ספרים – מקום שתענוג לשוטט בו. אל תחמיצו גם את הכפר המקסים קאסלו (Kaslo) ששוכן לשפת אגם קוטניי ומוקף בהרים ויערות. הכפר משובץ בבתים היסטוריים אשר חלקם הוסבו לגלריות, סדנאות אמנים וחנויות ייחודיות.


כפר בקוטניי. מתאים לחופשה שלווה באזור

10. בגלל הפעילויות בחיק הטבע
קולומביה הבריטית היא אזור אידיאלי לכל מי שאוהב חופשה פעילה בלב הטבע. יש פה אינספור מסלולי הליכה בכל הרמות, הרים שמזמינים לטיפוס בקיץ ולסקי בחורף ורכבלים שמטפסים לפסגות ומאפשרים ליהנות בדרך מהנוף, כמו הרכבל שמטפס להר גרוס בוונקובר (Grouse Mountain), בגובה 1,250 מטר, הרכבלים של אתר הסקי ויסלר והרכבל שנובע לתחתית קניון פרייזר (Fraser Canyon). יש פה גשרים תלויים בכמה וכמה מוקדים, המפרסם שבהם הוא הגשר של נהר קפילאנו (Capilano Suspension Bridge) שנמתח לאורך 137 מטר בגובה של 70 מטר מעל נהר קפילאנו הגועש. מי שמעדיף פעילויות רטובות ימצא גם מהן בשפע, מרפטינג, שייט קיאקים וגלישה ועד שייט לצפייה בלווייתנים.


הגשר התלוי של נהר קפילאנו | צילום: Lissandra Melo / Shutterstock.com

בתמונה הפותחת: פריחה אלפינית, אגם צלול ופסגות מושלגות – מנופי קולומביה הבריטית

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.