תפריט עמוד

לגור בלב הטבע הפראי של קנדה: נוק טסלי

שבע שנים חיפש דורון אראל את המקום המושלם, בטבע הפראי של רכס הרי החוף החוצה את קנדה, הרחק מכל ישוב ועל שפת אגם אלפיני. בסוף הוא מצא: נוק טסלי, בקתות נופש שאפשר להגיע אליהן רק באמצעות מטוס ים

שני רכסי הרים גדולים חוצים את קנדה, רכס הרי הרוקיס ורכס הרי החוף. בעוד שהרי הרוקיס מפורסמים הרבה יותר, הרי שרכס הרי החוף גבוה, פראי וגדול מבין השניים. כל 20 הפסגות הגבוהות ביותר בקנדה נמצאות ברכס הרי החוף, ויש בו את שדות הקרח הגדולים ביותר בעולם מחוץ לקטבים.

בזמן שהרי הרוקיס סובלים מפיצוץ אוכלוסין ומפיתוח מאסיבי, עם יותר משמונה מיליון מבקרים בשנה, הרי שברכס הרי החוף מבקרים פחות ממיליון, וגם אלה מגיעים בעיקר לאזור הדרומי, ליד ונקובר. יתרת הרכס, יותר מ-1,500 ק"מ, נותר פראית וכמעט ללא פיתוח או תשתיות לתיירות. למעשה, זהו רכס ההרים האחרון בצפון אמריקה שנותר כמעת לחלוטין בצורתו הבראשיתית.


השילוש המנצח: מקום מבודד, מרהיב ביופיו, על שפת אגם אלפיני

בחיפוש אחרי המקום הנכון

בשבע השנים האחרונות חיפשתי באלסקה ובמערב קנדה אחרי מקום שאוכל לקנות. הדרישות שלי היו פשוטות: מיקום מרהיב ביופיו, על שפת אגם אלפיני, ושיהיה מבודד לחלוטין. זה נשמע כמו משימה פשוטה למצוא מקום שכזה במרחבים האינסופיים של הצפון, אבל עד מהרה גיליתי שזה לחלוטין לא כך. ראיתי מקומות נהדרים, חלקם היו בהרים, הרבה מהם על שפת אגמים, מקצתם מבודדים, אבל באף מקום לא מצאתי את השילוש המנצח. כל זה היה נכון עד לרגע שבו מטוס הים נחת ים ב-Nuk Tessli.


הבקתות של נוק טסלי בצילום אווירי. ירוק, כחול ושלווה אינסופית

Nuk Tessli, "רוח מערב" בניב האינדיאני המקומי, ממוקמת בלב רכס הרי החוף, על שפת אגם בגובה 1,600 מטרים, בבדידות מוחלטת. הדרך היחידה להגיע לשם היא בעזרת מטוס ים בקיץ ומטוס על סקי בחורף, וברדיוס של שלושים קילומטרים מסביב אין איש. שלוש בקתות עץ נמצאות במקום, הן נבנו בידי גברת בשם כריס צ'ייקובסקי, שחיה כאן 21 שנים. כריס הכירה את האזור היטב לפני שבחרה בנקודה הזו. היא ידעה בדיוק מה היא מחפשת, ולשמחתי זה היה בדיוק מה שאני חיפשתי. לפני שלוש שנים כריס החליטה שדי לה ואני הייתי הראשון שקפץ על המציאה.


מטוס ים נוחת על המים. זאת הדרך היחידה להגיע לכאן

ההכנות

כל החורף תכננתי את הכניסה למקום, וכשהקרח על האגם נשבר ונעלם באמצע יוני, טסתי לשם. טיסה של 20 דקות במטוס ים הנחיתה אותי על אגם קטן, מוקף יער אורנים, ומסביב הרים לכל הכיוונים, ארץ בראשית מושלמת. בעזרתם של קבוצת מתנדבים צעירים ונלהבים והמשפחה, עבדנו במהלך הקיץ, שדרגנו את המקום ולמדנו איך לחיות מבודדים בלב ה-Wilderness הקנדי.


טיול הליכה בנופי בראשית של רכס הרי החוף, גן עדן לחובבי טיולים רגליים

טיילתי המון באזור. למדתי את האגמים, היערות וההרים שסביבי. מצאתי שם את ארץ החלומות שלי. פסגות הרים משוננות, קרחונים, אגמים אלפיניים ומשטחים של פרחים שצובעים את העמקים הגבוהים. חמישה קילומטרים מן הבקתות עובר קו הגבול של שמורת הטבע הגדולה ביותר בבריטיש קולומביה, Tweedsmuir Park, 10,000 קמ"ר שטחה. בעזרת מטוס ים הגעתי לכמה מקומות נהדרים בלב השמורה כדי לטייל שם ברגל או לחתור בקנו. ובכל הטיולים הללו באזור הענק הזה שמסביב, לא פגשתי איש.


קרחונים ברכס הרי החוף. בשונה מהרוקיס המתוירים, לכאן מגיעים רק מעטים

בכלל, האזור הוא גן עדן לחובבי טיולים רגליים. יש מערכת של שבילי הליכה פרטיים, בעזרתם אפשר לטייל בכל האזור. שבילי ההליכה מתאימים לכל הרמות, מהרפתקנים אמיתיים ועד למשפחות.

להתגעגע עוד לפני העזיבה

קשה לתאר במילים את הקיץ שעבר עלי. הגעתי עם חששות, שאחרי שבוע ארגיש כמו בבית כלא, ועזבתי לאחר שלושה חודשים כשאני מתגעגע עוד לפני שעזבתי. במרץ חזרתי למקום בחברתם של אשתי ובני הבכור. נחתנו על האגם במטוס שמצויד במגלשי סקי במקום גלגלים וחפרנו את הבקתות מתוך השלג שכיסה אותן. בעזרת ציוד סקי מיוחד לטיולים (Touring Ski) והמטוס שהנחית אותנו בנקודות שונות באזור למדנו להכיר את ממלכת ההרים שלנו גם בחורף.


נופי קיץ קסומים ברכס הרי החוף

ועכשיו קיץ חדש בפתח. באמצע יוני ימס הקרח באגם ואני אצא לגור ביער בהרים למשך 100 ימים, גם הפעם בחברת מתנדבים צעירים והמשפחה. בתוכנית – להמשיך לשדרג את המקום ואת מערכת שבילי ההליכה שמסביב, לטייל הרבה ובעיקר לחיות שם בקצב מזג האוויר והטבע.


החיים הטובים בנוק טסלי. האט טאב בלב הנוף המושלג


בקיץ הלבן מפנה מקום לנופים ירוקים


הנוף הנשקף מחלון הבקתה. להתעורר כל בוקר ליופי הזה

רוצים לבלות במקום המופלא הזה? אפשר להזמין מקום דרך אתר האינטנרט www.nuktessli.com או במייל nuktessli@gmail.com.

המיקום של נוק טסלי בלב רכס הרי החוף החוצים את קנדה:


הצג את במפה גדולה יותר

לחצו להגדלה

 

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.