תפריט עמוד

טרק בבריטיש קולומביה

טרק ייחודי באחד האזורים היפים והמבודדים במערב קנדה, בין פסגות פרא, קרחונים ושדות קרח, מפלים ואגמים באינספור גוונים של כחול. אף כביש או בניינים לא פוצעים את הנוף ודיירי האזור העיקריים הם דובים, איילים, שועלים וציפורים

אומרים שתמונה שווה אלף מילים וחוויה שווה אלף תמונות. במקרה של נוק טסלי, בבריטיש קולמביה, גם אלף תמונות לא ישקפו את המציאות, צריך להיות שם כדי להאמין.

עוד טרקים בעולם

אל נוק טסלי הגיע הטייל ומדריך הטיולים דורון אראל במקרה. הגיע והתאהב. אבל זה לא היה פשוט. במשך שבע שנים אראל חיפש את המקום המושלם בו יקים בית: הדרישות שלו היו פשוטות לכאורה, למעשה התבררו ככמעט לא ריאליות. הוא חיפש מקום בקנדה, על שפת אגם, בלב הטבע, וחשוב לא פחות – שיהיה מבודד לגמרי מכל יישוב, אפילו בלי כביש גישה.

כשהגיע לנוק טסלי (Nuk Tessli, "רוח מערבית" בניב אינדיאני מקומי) ידע שהחיפוש בן שבע השנים הסתיים. כמה בקתות עץ ציוריות ניצבו על שפת אגם אלפיני, בגובה 1,600 מטר, מוקפות ביער. איש לא גר ברדיוס של עשרות קילומטרים משם, והדרך היחידה להגיע למקום היא במטוס ים, שנוחת על האגם.

מטוס ים נוחת על האגם. זוהי הדרך היחידה להגיע לנוק טסלי

מטוס ים נוחת על האגם. זוהי הדרך היחידה להגיע לנוק טסלי

ולמה אנחנו מספרים לכם על נוק טסלי? כי המקום המרהיב הזה משמש בסיס יציאה לטרק ייחודי בבריטיש קולומביה, הפרובינציה המערבית ביותר בקנדה.

הרים, דובים ואיילים

שני רכסים חוצים את קנדה – המפורסם שבהם הוא רכס הרוקיס הקנדיים, הגדול מבין השניים הוא רכס הרי החוף. 19 מהפסגות הגבוהות ביותר בקנדה נמצאות ברכס הרי החוף והוא מכוסה בקרחונים ובשדות הקרח הגדולים ביותר בצפון אמריקה. הוא גם נותר פראי וכמעט לא מיושב, גן עדן מושלם לאוהבי טבע וטיולי הליכה, כאלה שרוצים לחוות את הנוף במיטבו, בלי בניינים, כבישים, כלי רכב או אנשים אחרים.

טרק בבריטיש קולומביה. רכס הרי החוף גדול יותר ופחות מטויל מרכס הרוקיס

טרק בבריטיש קולומביה. רכס הרי החוף גדול יותר ופחות מטויל מרכס הרוקיס

על רקע התפאורה היפה כמו חלום, עם אגמים בכל הגדלים ובכל גווני הכחול וקרחונים הגולשים משדות קרח, אפשר לפגוש את עולם החי העשיר והמגוון של האזור. דובי גריזלי צדים דגי סלמון בנהרות, איילי קריבו מלחכים עשב, שועלים חומקים בין עצי היער, עופות דורסים דואים מעל. הנשימה נעתקת והלב מתרחב למראה הטבע שיד אדם לא פגעה בו והוא נותר בתולי ולא מקולקל.

בלי כבישים, בניינים או מכוניות. רק טבע פראי ושובה לב

בלי כבישים, בניינים או מכוניות. רק טבע פראי ושובה לב

לטפס על קרחונים

הטרק בבריטיש קולומביה שונה מטרקים סטנדרטיים, שבהם מתחילים בנקודה אחת ומתקדמים לאורך מסלול מסוים עד לסופו. כאן, בזכות העובדה שביתו של מדריך הטיול נמצא בלב הטבע שבו מטיילים, חלק מהטרק נעשה במתכונת של טיולי כוכב: יוצאים בבוקר מנוק טסלי, הולכים במשך כמה שעות בהרים, וחוזרים לקראת עבר לבקתות הנעימות שעל שפת האגם. חלק אחר מהטיול מתמקד באזורים סביב לייק ווילדרנס (Lake Wilderness), שכשמו כן הוא – נמצא בגובה של 1,800 מ' מעל קו היער, כשמכל עבר נשקף רק הטבע הפראי.  מעל האגם נמצא קרחון ווילדרנס, שהטיפוס עליו מצריך ציוד מיוחד, כמו חבלים וקרמפונים. שווה להתאמץ ולטפס כי התצפית מהקצה העליון של הקרחון תשאיר אתכם ללא מילים.

מערה בקרחון. מהר מאוד מבינים שזהו לא טרק סטנדרטי

מערה בקרחון. מהר מאוד מבינים שזהו לא טרק סטנדרטי

קרחון נוסף שפוגשים במהלך הטיול הוא זה הגולש אל אגם ג'יקובסון (Jacobson Lake). החוויה מתחילה עוד לפני שמגיעים לקרחון עצמו, עם טיסה במטוס ים מעל ההרים. באגם שטים בסירות מנוע קטנות כשממול נמצא הקרחון ומסביב צוקי גרניט מרשימים. גם כאן מטיילים על הקרחון מצוידים ברתמות, חבלים וקרמפונים ונהנים ממראה מרהיב של ערוצים מים ומפלים שנעלמים לתוך הקרחון.

שייט באגם ג'יקובסון אל מול הקרחון הגולש אל המים

שייט באגם ג'יקובסון אל מול הקרחון הגולש אל המים

באוויר, במים, ביבשה

בשלב הזה כבר הבנתם, מן הסתם, שלא מדובר בטרק רגיל. לא רק שמקטעים מהטיול נעשים במטוס ים, הכי קרוב לנוף ולטבע, אלא שמלבד הליכה ברגל וטיפוס על הרים וקרחונים, חלק מהזמן נמצאים על המים – בין אם בקאנו, כלי התחבורה המרכזי באזור, שמאפשר להעביר ציוד כבד בנהרות או בין שרשרות של אגמים.

ארוחה בנהר: דב אוכל דג סלמון שצד זה עתה

ארוחה בנהר: דב אוכל דג סלמון שצד זה עתה

את הטרק מסיימים בעמק בלה קולה, שהנוף השולט בו הוא יער גשם צפוני עם עצים ענקיים, שרכים ומטפסים – ממש יער מהאגדות. טיול בעמק כולל שייט בסירות קטנות כדי לתצפת על דובי גריזלי צדים דגי סלמון בנהר. מחזה מושלם!

קרנבל החורף בקוויבק

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.