תפריט עמוד

מידע מעשי לונקובר וקולומביה הבריטית

הכנות - ויזה, איך מגיעים, מתי נוסעים, בריאות ועוד

כל מה שצריך לדעת כשמתיישבים לתכנן את הטיול: מידע על שגרירויות ונציגויות קונסולוריות, אשרות והיתרים נדרשים, איך מגיעים ליעד, מתי הכי כדאי לנסוע, האם צריך חיסונים, כללי בטיחות מומלצים ועוד

אשרות ושגרירויות
ישראלים המבקרים בקנדה אינם זקוקים לאשרה.

שגרירות קנדה בישראל
כתובת: רחוב נירים 3/5, תל אביב
טלפון: 03-6363381/00

שגרירות ישראל בקנדה
כתובת: 50 Ocoonor St, Suite 1005, Ottawa, Ontario
טלפון: 1-613-5676450
דואר אלקטרוני: mailto:info@ottawa.mfa.gov.il  
אתר השגרירות


איך להגיע
נמל התעופה העיקרי בקולומביה הבריטית נמצא בעיר ונקובר. אין טיסות ישירות מישראל, אולם ניתן לטוס דרך יעדים שונים בארצות הברית וקנדה. 

אפשר להגיע לקנדה ברכבת, באוטובוס או במכונית מארצות הברית. מעבר הגבול בין קנדה לארצות הברית שוכן רק 24 קילומטר מדרום לוונקובר. כמו כן פועלת מעבורת לונקובר היוצאת מסיאטל שבארצות הברית וממשיכה עד יעדים שונים באלסקה.


מתי כדאי להגיע
שיא עונת התיירות בקנדה הוא בקיץ (יוני עד אוגוסט). מזג האוויר נעים, ואירועי תרבות רבים מתקיימים בערים הגדולות. האביב הוא אלטרנטיבה טובה לעומס התיירות בקיץ, אך מזג האוויר בלתי צפוי. כדאי להימנע מטיול בחורף הקר והגשום. עם זאת יש לזכור שגשם יכול לפקוד את האזור גם בשיא הקיץ.

מידע כללי - כסף, תקשורת, תחבורה ועוד

לשכות תיירות, מטבע מקומי בשימוש, הפרש השעות בין היעד לבין שעון ישראל, קידומת טלפון בינלאומית, אמצעי תחבורה מומלצים ונפוצים, מידע למטיילים עם מוגבלויות ועוד

לשכות תיירות
ניתן לפנות ללשכת התיירות הקנדית בישראל. 
טלפון: 03-6201484.
אתר לשכת התיירות הקנדית בישראל
 


מטבע
דולר קנדי


הפרש שעות
קולומביה הבריטית מאחרת את שעון ישראל בעשר שעות.


תקשורת
קידומת החיוג הבינלאומית של קנדה היא 1. הקידומות המקומיות של קולומביה הבריטית הן 604 או 250.


תחבורה
חברת אייר קנדה היא המובילה בטיסות פנים, ולצדה פועלות כמה חברות תעופה קטנות יותר. רשת האוטובוסים יעילה ונוחה, והנסיעה זולה בה יותר מהרכבת, שמגיעה למספר יעדים קטן יותר. ניתן לשכור רכב בכל הערים הראשיות.

אטרקציות ואתרים מומלצים

העיר ונקובר (Vancouver)
במשאלים וסקרים המנסים למצוא את "העיר הטובה ביותר באמריקה" או "העיר הטובה ביותר לחיות בה" עולה שמה של ונקובר לא מעט, ועוקף בקלילות ערים מפורסמות ממנה, ולא בכדי. יש בה את כל היתרונות של עיר קוסמופוליטית גדולה – ההיצע התרבותי והקולינרי למשל – ולצדם אווירה ידידותית שובת לב ונופי חיק הטבע השוכנים ממש בסמוך לבניינים המודרניים. התפאורה בה יושבת העיר נפלאה – מוקפת מים משלושת עבריה, נהנית מנוף הרים ויערות, הנצבעים בסתיו בגווני אדום-כתום-צהוב של שלכת, סמוכה להרי הרוקי הקנדיים רמי ההוד, לאתר הסקי וויסלר ולאי היפהפה הנקרא אף הוא ונקובר. היא הגדולה בערי קולומביה הבריטית, ונהנית ממזג אוויר מתון יחסית לשאר קנדה, ואפילו לא מתכסה בשלג מקפיא בחורף.

לשכת התיירות של ונקובר מפעילה אתר אינטרנט עשיר במידע ומרכז מידע לתיירים יעיל ומומלץ:
שעות פתיחה: מדי יום 18:00-8:30
כתובת: Plaza Level, 200 Burrard St, Downtown Vancouver

בנוסף לקבלת מידע על העיר ואירועי תרבות המתרחשים בה, ניתן לרכוש במרכז כרטיסים בחצי מחיר להצגות ואירועים של אותו היום, להזמין סיורים ופעילויות, להחליף כסף זר ועוד.

התחבורה הציבורית בוונקובר מופעלת על ידי TransLink, רשות התחבורה של מחוז ונקובר. היא כוללת את רשת האוטובוסים העירונית, את מעבורות SeaBus ואת הרכבת העילית (SkyTrain), ומשרתת אזור של כ-1,800 קילומטר רבוע בעיר ובסביבתה.

דאונטאון (Downtown)
הדאונטאון הוא מרכזה של ונקובר, ולבו הוא רחוב רובסון (Robson St) הומה האדם. זהו אזור קניות ומסעדות פופולרי שנעים לשוטט בו.

יילטאון (Yaletown)
מתוצאותיה של בועת ההיי-טק בסוף שנות התשעים. בעבר היה זה אזור מחסנים ועסקים משעמם למדי, אך עם פתיחתן של חברות סטארט-אפ בשכונה החלל המקום להשתנות במהירות. כיום זוהי שכונה יאפית תוססת, ובה בתי קפה, מבשלות בירה, חנויות, מועדונים, מסעדות ושלל פעילויות. יילטאון שוכנת בדרום הדאונטאון של ונקובר, על חוף פולס קריק (False Creek).

צ'יינטאון (Chinatown)
בועה של אסיה בלב העיר הקנדית. זהו אחד הרבעים הסינים הגדולים ביותר בכל צפון אמריקה, והגדול ביותר בקנדה, בו מתרכז המיעוט האתני הגדול ביותר בעיר. בשכונה יש שווקים מרתקים, מסעדות סיניות נפלאות לטעום בהן את הטעמים האסייתיים המיוחדים, וחנויות מעניינות לתרופות ומתנות מהמזרח הרחוק. בסופי שבוע קיציים הופכים הרחובות קיפר (Keefer St) ופנדר (Pender St) לשוק לילה רוחש חיים. בביקורכם בצ'יינטאון, סורו אל הגינה הסינית הקלאסית על שם ד"ר סאן יט-סן (Dr. Sun Yet-Sen Classical Chinese Garden), גן טאואיסטי יפה ושלוו. צ'יינטאון הקנדית מתגאה גם בבניין הצר ביותר בעולם, בניין סאם קי (Sam Kee Building), שרוחבו 1.80 מטרים בלבד.

האי גרנוויל (Granville Island)
אי בלב העיר שהיה בעבר אזור תעשייה מוזנח ובעקבות שיפוצים נרחבים הפך לאתר בילויים וקניות פופולרי. בגרנוויל תמצאו מבחר גלריות, חנויות, בתי קפה, מסעדות, בית ספר לאמנות ותיאטראות, אך האטרקציה המרכזית היא השוק המקומי. בלתי אפשרי לעבור בין דוכני השוק בלי להיכנע לפיתוי ולמלא את הבטן בתוצרת המקומית – מאכלי ים, מעדנים מקומיים, פירות מתוקים, בשר ועוד. הריחות נפלאים ושלל להטוטנים ואמני רחוב מספקים בידור בשעת הזלילה.

גזטאון (Gastown)
המקום שבו החלה ונקובר. בשנת 1867 הגיע אל החוף מחפש הזהב "Gassy Jack" עם חבית וויסקי, והבטיח לעובדים באזור שאם יקימו בר הוא יספק את המשקאות. האגדה מספרת שתוך יממה בלבד הוקם סלון לתפארת. היה זה תחילתו של היישוב שב-1886 שמו שונה לוונקובר, על שם חוקר ארצות בריטי. בשנות השישים של המאה העשרים שוחזרה ושוקמה השכונה המוזנחת, וב-1971 הוכרזה כאזור היסטורי. נעים לשוטט בגזטאון המטופחת בין הבתים ההיסטוריים, המסעדות, בתי הקפה, הגלריות, החנויות ושעון האדים ההיסטורי, שהינו נקודת צילום חביבה על תיירים. גזטאון נמצאת ממזרח לדאוטאון ומצפון לצ'יינטאון.

גשר קפילנו (Capilano Suspension Bridge)
גשר הולכי רגל שהינו אחת האטרקציות הגדולות ביותר בעיר, ומהוותיקות שבהן. אורכו של הגשר התלוי הוא 137 מטר ורוחבו כמטר וחצי, והוא תלוי בגובה של שבעים קילומטר מעל נהר קפילנו הגועש, בנוף מיוער יפהפה. הגשר המקורי נבנה ב-1889 מחבלים ועץ, אך במרוצת השנים הוחלף בגשר מתכת המעוגן בבטון. באזור נוספה בשנים האחרונות מערכת גשרים המאפשרת צפייה מקרוב בצמרות עצי יער הגשם הממוזג. כמו כן אפשר ליהנות בפארק מתצוגות על יער הגשם, סיורים מודרכים ופארק עמודי טוטם.

המוזיאון הימי של ונקובר (Vancouver Maritime Museum)
מוזיאון הסוקר את הקשר בין קנדה לאוקיינוס השקט, ומציג תערוכות בנושאי פיראטים, שיט, ספינות טרופות, מגדלורים ועוד. האטרקציה המרכזית היא St Roch, מפרשית ותיקה שהיתה הראשונה לחצות את נתיב המים הצפון-מערבי של אמריקה משני הכיוונים. המוזיאון כולל גם תצוגות מיוחדות לילדים.

המוזיאון האנתרופולוגי של אוניברסיטת קולומביה הבריטית (UBC Museum of Anthropology) מוזיאון המוקדש לתצוגות אמנות אינדיאניות, לצד אמנות משאר חלקי העולם (אפריקה, המזרח הרחוק ועוד). כ-14 אלף פריטים מוצגים במוזיאון, השוכן בבניין יפה הצופה על הים וההרים.

גלריית האמנות של ונקובר (Vancouver Art Gallery)
גלריית אמנות המציגה עבודות של אמנים קנדיים לצד אמנות בינלאומית, כולל עבודותיה של הציירת הקנדית המפורסמת אמילי קאר.

מוזיאון ונקובר (Vancouver Museum)
מוזיאון שהוקם בסוף המאה ה-19 ומוקדש למורשתה של העיר, וכן מציג תצוגות אמנות מתחלפות.

הר גרוס (Grouse Mountain)
פסגת ההר, בגובה של 1,128 מטר מעל פני הים, היא המקום הטוב ביותר להשקיף ממנו על העיר. בחורף ניתן ליהנות כאן ממסלולי סקי וסנובורד וממשטח החלקה על הקרח, ובקיץ ממסלולי הליכה וצניחה.

Harbour Centre Tower
עוד נקודת תצפית מומלצת על העיר. ממרפסת הצפייה בגובה של כחמישים קומות נשקפת תצפית בת 360 מעלות של ונקובר. הבניין מתנשא לגובה של 177 מטר, והינו הגבוה ביותר בקולומביה הבריטית גולה.

פארק המלכה אליזבת (Queen Elizabeth Park)
ריאה ירוקה ופורחת, ממנה נשקפת תצפית מצוינת על קו הרקיע של ונקובר. אל תחמיצו את החממה הנהדרת Bloedel Floral Coservatory, שבה ניתן לצפות לא רק בפרחים צבעוניים אלא גם ביותר ממאה ציפורים טרופיות המתגוררות בצמחייתה העשירה.

פארק סטנלי (Stanley Park)
הפארק העירוני הגדול ביותר בוונקובר משתרע על פני כ-4,000 דונם. בפארק גינת ורדים, גן פרחי דודודנדרון, בריכה, פארק מים, רכבת קטנה לילדים, גני משחק, האקווריום של ונקובר ועוד. ב-Brockton Point מוצגים עמודי טוטם צבעוניים. ב-Prospect Point נמצאת אחת מנקודות התצפית הפופולריות בעיר, המשקיפה על גשר Lions Gate וההרים. בפארק נערכים אירועי תרבות רבים.

האקווריום של ונקובר (Vancouver Aquarium)
האקווריום של ונקובר מציע לכם מפגש עם יצורי הים, משלל דגים נפלאים ועד לווייתני בלוגה, דולפינים, כוכבי ים ומדוזות.

מרכז החלל (H.R. MacMillan Space Centre)
סימולטור טיסה לחלל, פלנטריום ותצוגות אינטראקטיביות בנושאי אסטרונומיה ומסע לחלל. המרכז נמצא בפארק Vanier.

עולם המדע (Science World)
אתר מומלץ למטיילים עם ילדים. את הבניין קל לזהות בזכות הכדור הגיאודטי שנבנה במקור עבור יריד אקספו העולמי ב-1986. במקום תצוגות, חלקן אינטראקטיביות, בנושאי מדע וטכנולוגיה, גוף האדם, חלל ועוד, וכן קולנוע IMAX.

Canada Place
את הבניין הזה קשה לפספס: הוא נשלח כלשון לתוך המפרץ מהדאונטאון, בארכיטקטורה שמזכירה חמישה מפרשים לבנים. המתחם כולל קולנוע IMAX, מלון, חנויות, מסעדות, מעגן ספינות שיט, מרכז כנסים ועוד.


ויקטוריה והאי ונקובר (Victoria)
במרחק של 96 קילומטר מדרום מערב לעיר ונקובר שוכנת בירת קולומביה הבריטית, ויקטוריה, הממוקמת באי ונקובר. רוב האי אינו מיושב, ומורכז כשמורת טבע. מחוז האי ונקובר כולל למעשה לא רק את האי עצמו, אלא גם חלק מקו החוף של היבשה שמול חלקו הצפוני, וחלק מאיי המפרץ בינו לבין היבשה.

העיר ויקטוריה שוכנת בקצהו הדרום-מזרחי של האי, ומשמשת כבירתה ומרכזה הפוליטי של קולומביה הבריטית. זוהי עיר יפהפייה, השומרת על אופייה ההיסטורי ונהנית מנופי טבע מרהיבים המקיפים אותה מכל עבר. האקלים בה מתון ונעים מבערים קנדיות אחרות, והיא מלאה גנים ירוקים ואדניות פורחות המשווים לה מראה ידידותי ושלוו.

גני בוצ'ארט (Butchart Gardens)
כשמסתכלים על הגנים היפהפיים, קשה להאמין שפעם שכנה כאן מחצבה נטושה ומכוערת. בתחילת המאה העשרים החליטה אשתו של בעל המחצבה לשקם את הנוף הפעור והקימה את הגינה השקועה. עם השנים הורחבו הגנים והפכו לאטרקציה המרכזית של ויקטוריה. כל עונה מביאה עמה צבעים וריחות משלה, ובקיץ נערכים מופעים מוזיקליים בערבים הנעימים ומופעי זיקוקי דינור בשבתות, בעוד הגן מואר בשלל צבעים. בחג המולד מקושטים הגנים באינספור נורות צבעוניות המעניקות לו מראה של ממלכה קסומה בשעות החשיכה.

המוזיאון המלכותי של קולומביה הבריטית (Royal BC Museum)
אחד המוזיאונים הטובים בקנדה, העוסק בהיסטוריה, בטבע, בתרבות ובאנתרופולוגיה של קולומביה הבריטית. התצוגות הקבועות במוזיאון המלכותי כוללות גלריה על הילידים האמריקאים לפני ואחרי בוא האירופאיים, גלריה להיסטוריה מודרנית ובה שחזור של נופה האורבני של ויקטוריה בזמנים עברו, וגלריה המוקדשת לטבע ואקלים. לצד אלו מוצגות תערוכות מתחלפות מעניינות, ובמוזיאון פועל גם קולנוע IMAX.

גלריית האמנות של ויקטוריה (Art Gallery of Greater Victoria)
אוסף אמנות מעניין בלב שכונה היסטורית, הכולל גם תצוגה מרתקת של אמנות אסייתית וכן מקדש שינטו יפני קטן בגן הגלריה. במקום ישנה תצוגה קבועה המוקדשת לציירת הקנדית הנודעת אמילי קאר. המתעניינים יוכלו להמשיך אל בית אמילי קאר הנמצא בעיר, בו נולדה הציירת.

המוזיאון הימי של קולומביה הבריטית (Maritime Museum of British Columbia)
זהו המוזיאון הוותיק ביותר במערב קנדה, הפועל מאז 1889. בבניין היסטורי מרשים מוצגות תערוכות בנושאי שיט, ספינות טרופות, ציד לווייתנים ודיג, פיראטים, מודלים מוקטנים של ספינות, חיל הים הקנדי ומשמר החופים, משלחות מחקר ועוד. בקומה השלישית מצוי בית משפט משוחזר שפעל במקום במאה ה-19.

מוזיאון השעווה הלונדוני המלכותי (Royal London Wax Museum)
למי שפספס את מוזיאון מאדאם טוסו בלונדון. בניגוד לדגש על סלבריטאים וכוכבי תרבות בבריטניה, במוזיאון השעווה של ויקטוריה מוצגות כ-300 בובות בדמות אישים היסטוריים חשובים (איינשטיין, מארק טוויין, דיקנס, שייקספיר ועוד), פוליטיקאים ומדינאים ובני מלוכה בריטיים.

העולם המיניאטורי (Miniature World)
בעולם המיניאטורי מוצגים דגמים ממוזערים ומרשימים במיוחד של עולמות שונים, על צמחייתם ואוכלוסייתם: שני בתי בובות עצומי ממדים, מנסרה מיניאטורית שאפילו פועלת, מושבת חלל עתידנית, דגם מוקטן של לונדון, אחד מדגמי מסילת הרכבת הארוכים בעולם, עולמו של דיקנס, המערב הפרוע, קרקס ועולם האגדות.

גן החרקים של ויקטוריה (Victoria Bug Zoo)
גן החרקים הוא מקום מצוין לפגוש בו יצורים רבי רגליים מכל גודל ומקום על פני כדור הארץ: עכבישי טרנטולה, עקרבים זוהרים בחשיכה, חוות נמלים עצומה בגודלה, חיפושיות בשלל צבעים ועוד.

גן הפרפרים (Butterfly Gardens)
חרקים יפים יותר למראה מעכבישים שעירים ומפחידים תוכלו למצוא בגן זה, בו מתגוררים מאות פרפרים מכחמישים זנים שונים. פרט לפרפרים אפשר לראות במקום פריחה נהדרת, ציפורים אקזוטיות ודגים צבעוניים.

WildPlay Element Parks
פארק פעיל והרפתקני יותר נמצא ביער דאגלס פיר (Douglas Fir Forest) לגדת נהר מנאימו (Manaimo). הפארק כולל מתקן לקפיצות באנג'י, מסלול מכשולים המטפס על עצים דרך סולמות, מתקנים שונים ואומגות, ונדנדת ענק המגיעה למהירות של עד 140 קילומטר לשעה מעל הקניון.

טירת קרייגדוץ' (Craigdarroch Castle)
מי אמר שצריך לנסוע לאירופה כדי לבקר בטירות? הטירה של ויקטוריה נבנתה במאה ה-19 כביתו של מיליונר מקומי בשם רוברט דנסמויר, שעשה את הונו מתעשיית הפחם. יש בה 39 חדרים המתפרשים על פני ארבע וחצי קומות. כיום משמשת הטירה מוזיאון, והיא שוחזרה למצבה הראשוני, כולל הריהוט ויצירות אמנות.

צפייה בלווייתנים
ויקטוריה היא נקודת מוצא לסיורי שיט לצפייה ביצורי הים הגדולים ביותר, הלווייתנים. באזור ניתן להבחין בלווייתן הקטלני (אורקה) היפה בזכות צבעי השחור-לבן שלו, ובלווייתנים אפורים. במהלך השיט ניתן להבחין לעתים בחיות נוספות, כמו דולפינים וכלבי ים.

אל תסתפקו בביקור בוויקטוריה בלבד, וצאו אל חלקיו הפראיים הנפלאים של האי ונקובר. חובבי טרקים מושבעים ייהנו ממסלול החוף המערבי (West Coast Trail), העובר בפארק הלאומי פסיפיק רים (Pacific Rim National Park). זהו מסלול מאתגר בן 75 קילומטר, הפתוח בין מאי לספטמבר. אם חשקה נפשכם במסלול נינוח יותר, גם מאלו לא חסרים בפארק היפה, הכולל יער גשם ממוזג, רצועת חוף בתולית, הרים ומערות. מסלולי הליכה באורכים שונים ניתן למצוא בפארקים נוספים ברחבי האי, כמו חואן דה פוקה (Juan de Fuca Provincial Park), איסט סוקה (East Sooke Regional Park), קייפ סקוט (Cape Scott), סטרטקונה (Strathcona Provincial Park) ואחרים.

פעילויות אחרות שמוצעות ברחבי האי כוללות רפטינג בנהרות גועשים, ביקור במערות חשוכות ומסתוריות, גלישת גלים, סיורים לצפייה בבעלי חיים ימיים ובדובים, סיורי צפרות, צלילה, שיט, רכיבה על סוסים, רכיבה על אופני הרים ועוד.

כתבה: יעל רגב