תפריט עמוד

מסלול טיול בווייטנאם: מהאנוי לדלתת המקונג

מסלול טיול בווייטנאם, לכל אורכה - מהאנוי ועד דלתת המקונג. בדרך מגלים את כל הטוב שיש לווייטנאם להציע: ערים מרתקות ומלאות חיים, מקדשים ופגודות, שדות אורז, מפרצים קסומים, איים קרסטיים וכפרים מסורתיים. ואם יש לכם זמן, אפשר להאריך את הטיול ולבקר בכמה אתרים מרשימים במיוחד בקמבודיה השכנה

וייטנאם מצטיינת בנופים מגוונים הכוללים רכסי הרים, יערות, טרסות אורז, נהרות ומפרצים קסומים, וגם ערים מהיפות בדרום-מזרח אסיה, עם ארכיטקטורה מעניינת ורחובות מלאי אווירה. כשמוסיפים לאלה את התרבות המקומית ואת האוכל הנפלא מבינים למה טיול בווייטנאם מרתק ומושך כל כך. כדי שתוכלו להפיק את המיטב, הכנו בשבילכם מסלול שעובר לאורך המדינה, מצפון לדרום, עם אפשרות להאריך את הטיול גם לקמבודיה השכנה.

האנוי

רוב הטיסות הבינלאומיות שמגיעות ממדינות המערב נוחתות בהאנוי (Hanoi), בירת וייטנאם המאוחדת והעיר השנייה בגודלה במדינה. זוהי אחת הערים הרומנטיות באסיה, עם שדרות רחבות ומוצלות ובתים קולוניאליים יפים. האנוי גדושה באתרים מרתקים, בהם מקדש הספרות, מתחם מקדשים מפואר שנבנה לכבוד קונפוציוס במאה ה-11. המקדש, המוקף בגן יפהפה, שימש כאוניברסיטה הראשונה בווייטנאם. מקדש נוסף שמומלץ לבקר בו הוא פגודת העמוד הבודד, מקדש בודהיסטי שצורתו כשל פרח הלוטוס.

מקדש הספרות שנבנה במאה ה-11 | הצילומים בכתבה באדיבות Asiatica Travel

מקדש הספרות שנבנה במאה ה-11 | הצילומים בכתבה באדיבות Asiatica Travel

אתרים מרתקים נוספים שכדאי לבקר בהם: מאוזוליאום הו צ'י מין שבו שמורה גופתו החנוטה של אבי האומה הווייטנאמית המאוחדת, ומוזיאון האתנולוגיה, אשר מוקדש ל-54 הקבוצות האתניות השונות במדינה. את שעות אחר הצהריים כדאי להקדיש לשיטוט רגלי ברובע העתיק ובערב אפשר לצפות במופע של תיאטרון בובות מים באגם הואן קיאם (Hoan Kiem) שבלב העיר העתיקה.

סייקלו, אופני ריקשה, הם כלי תחבורה נפוץ בהאנוי

סייקלו, אופני ריקשה, הם כלי תחבורה נפוץ בהאנוי

סאפה

התחנה הבאה בטיול היא העיירה ההררית סאפה (Sapa), המרוחקת כ-315 ק"מ מצפון להאנוי. הנופים כאן הם מהפנטים: טרסות של אורז גולשות בתלילות במורדות ההרים, עם כפרים מסורתיים הפזורים פה ושם בעמקים הירוקים. מעבר לנוף היפהפה, בסאפה וסביבתה מתגוררים שבטים שונים, והביקור כאן, במיוחד אם תקדישו לו יומיים ויותר, מאפשר לטייל בין הכפרים ולהכיר מסורות שונות ומרתקות. אם אתם חובבי הליכה, סאפה נחשבת לבירת הטרקים של וייטנאם ואפשר לצאת ממנה לטיולים רגליים באורכים שונים וברמות קושי משתנות.

טיול באזור סאפה רווי בנופים ירוקים ומפגשים עם בני השבטים ההרריים החיים כאן

טיול באזור סאפה רווי בנופים ירוקים ומפגשים עם בני השבטים ההרריים החיים כאן | צילום: שאטרסטוק

נין בין

נין בין (Ninh Binh), הנמצאת כ-90 ק"מ מדרום להאנוי, היא עיר השלווה מוקפת בנופים של שדות אורז פסטורליים וסלעי גיר מרשימים. טאם קוק (Tam Coc), כפר הסמוך לנין בין, יפה במיוחד. נהר נגו דונג זורם כאן בין שדות האורז והסלעים הענקיים, וכדי להתרשם מהנוף הייחודי, מומלץ לצאת לשייט בנהר בסירת משוטים. בקרבת נין בין נמצא הפארק הלאומי  קוק פואנג (Cuc Phuong), שבו אפשר לראות קופים ומינים רבים של ציפורים, לשוט בקיאק ולטייל ברגל.

שדות אורז וסלעים קרסטיים באזור נין בין

שדות אורז וסלעים קרסטיים באזור נין בין

מפרץ האלונג

מנין בין ממשיכים למפרץ האלונג (Halong), מאתרי הטבע היפים בעולם שאף הוכרז כאחד משבעת פלאי עולם הטבע. המראה של המפרץ עם מי טורקיז, מנוקד באלפי איים קרסטיים, עוצר נשימה. חלק מהאיים זעירים, אחרים גדולים למדי, יש בהם כאלה המכוסים בצמחייה סבוכה ויש איים מצוקיים שתוכם חלול ואפשר לבקר בהם במערות נטיפים מרשימות. הדרך הטובה ביותר לטייל במפרץ האלונג היא בשייט בין האיים, כשהסיורים אורכים מכמה שעות עד כמה ימים.

סלעים קרסטיים שמזדקרים מתוך ים טורקיז במפרץ האלונג

סלעים קרסטיים שמזדקרים מתוך ים טורקיז במפרץ האלונג

הואה

אחרי השייט במפרץ האלונג, מתחילים לנסוע דרומה לעיר הואה (Hue). מכיוון שמדובר בנסיעה ארוכה, אפשר לנסוע להואה ברכבת לילה או לטוס בטיסה פנימית מהאנוי. הואה היא עיר היסטורית, הגדושה בפגודות, קברי קיסרים ומצודות. בין האתרים המפורסמים של הואה – אחוזת הקבר המפוארת של הקיסר טו דוק (Tu Duc) ופגודת טיין מו (Thien Mu) המתנשאת לגובה עשרים מטר. בסביבת העיר כדאי לשוט בנהר הבשמים ולעצור בכפרים הציוריים שלאורכו ואפשר גם לדווש באופניים בין הכפרים השלווים.

הואה מפורסמת בקברי הקיסרים המפוארים שבה

הואה מפורסמת בקברי הקיסרים המפוארים שבה

דאנאנג

מהואה ממשיכים להוי אן (Hoi An), בדרך המנדרינית הנופית, שלאורכה חופים יפים ויערות גשם. בדרך כדאי לעצור בעיר הנמל הגדולה דאנאנג (Danang), שם יש כמה מוקדי עניין, כמו מוזיאון הצ'אמפה שבו פסלים וחפצי אמנות של ממלכת הצ'אמפה, ששלטה באזור וייטנאם מהמאה השביעית ועד המאה ה-19.

גשר בעיר הנמל הגדולה דאנאנג

גשר בעיר הנמל הגדולה דאנאנג

הוי אן

במרחק נסיעה קצרה מדאנאנג נמצאת הוי אן, אחת הערים היפות בווייטנאם. עיר התעלות הרומנטית, שהוכרזה כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו, היא אחת העתיקות בווייטנאם. ברובע העתיק יש בתים קולוניאליים, פגודות, מקדשים, תעלות מים וגשרים. כדאי לבקר בגשר היפני, שהפך לסמלה של הוי אן, בפגודת פואוק לם ובבית טראן דואונג  – אחד הבתים הקולוניאליים היפים בעיר. בשאר הזמן, כדאי פשוט לטייל ברגל בעיר העתיקה וליהנות מהאווירה.

עיר התעלות הרומנטית הוי אן

עיר התעלות הרומנטית הוי אן

הו צ'י מין סיטי

מהוי אן ממשיכים דרומה להו צ'י מין סיטי (Ho Chi Minh City), הגדולה בערי ווייטנאם. הדרך הנוחה והמהירה לעשות זאת היא בטיסה פנימית. הו צ'י מין היא עיר הומה עם היסטוריה סבוכה וקרוב לתשעה מיליון תושבים. יש בה מבנים קולוניאליים רבים, כמו קתדרלת נוטרדאם, מהמרשימות בווייטנאם. כדאי לבקר בבית הדואר המרכזי ובבית האופרה. מבין המוזיאונים של העיר אל תחמיצו את מוזיאון שרידי המלחמה שמציג את זוועות מלחמת וייטנאם. לאחר מכן אפשר להקדיש את הזמן לבילוי קליל יותר, כמו ביקור בשוק BinhTay. בשוק המרכזי של העיר מוכרים הכל, ממאכלים אקזוטיים ועד בגדים, אקססוריז ומזכרות.

קתדרלת נוטרדאם בהו צ'י מין סיטי

קתדרלת נוטרדאם בהו צ'י מין סיטי

דלתת המקונג

נסיעה קצרה מהו צ'י מין נמצאת הדלתא של המקונג (Mekong Delta), המקום בו נהר המקונג העצום, שזורם לאורך אלפי קילומטרים, נשפך לים סין הדרומי. זהו אזור מרהיב ביופיו עם נהרות, תעלות מים, שדות אורז, מטעים, שווקים צפים וכפרים ציוריים. הדרך הטובה ביותר לטייל כאן היא בשייט, עם עצירות באיים שבנהר. כדאי לשוט על נהר הבן טרה, שלוחה המקונג, לטייל בכפרים המקומיים ולבקר בשווקים הצפים.

הדרך הטובה ביותר לטייל בדלתת המקונג היא בשייט

הדרך הטובה ביותר לטייל בדלתת המקונג היא בשייט

פו קווק

פו קווק (Phú Quốc), האי הגדול ביותר בווייטנאם, ממוקם במפרץ תאילנד, והנופים שהוא מציע מתאימים לפנטזיה הטרופית: חופים לבנים, מהנקיים בעולם, מי טורקיז צלולים, מפלים ויערות עבותים. זוהי אלטרנטיבה שלווה ולא ממוסחרת לאיים הפופולריים של תאילנד. תשתיות התייירות באי מפותחות למדי ויש כאן מגוון מלונות וריזורטים מפנקים, מסעדות, מרכזי קניות, פארק מים ואטרקציות נוספות.

חוף טרופי חלומי בפו קווק

חוף טרופי חלומי בפו קווק | צילום: שאטאסטוק

האי פו קווק הוא מקום נהדר לנפוש כסיום לטיול החוצה את וייטנאם לאורכה, אבל אם יש לכם עוד קצת זמן – למה שלא תקפצו לקמבודיה, השכנה שמעבר לגבול?

ממשיכים לקמבודיה

טיול בקמבודיה מתחיל בעיר הבירה, פנום פן (Phnom Penh), הנמצאת במפגש הנהרות מקונג, טונלה ובאסאק. פנום פן גדושה בארמונות ומקדשים, אם כי ניכר בה גם ההרס הרב שהותירה מלחמת האזרחים. כדאי מאוד לבקר בארמון המלכותי, שבו נמצאת פגודת הכסף המרשימה שתקרתה מצופה בכסף, במוזיאון הלאומי, שבו אלפי פריטי אמנות של התרבות הקמרית ובמוזיאון המרתק המוקדש לרצח העם. מפנום פן ממשיכים לעיר סיאם ריפ (Siam Reap), המהווה בסיס לטיול במקדשי אנגקור הסמוכים.

אנגקור ואט, המקדש המרכזי בעיר המקדשים העתיקה אנגקור

אנגקור ואט, המקדש המרכזי בעיר המקדשים העתיקה אנגקור

אנגקור היה מקום מושבה של הממלכה הקמרית בין המאה התשיעית למאה ה-15, ובשיאו היה המתחם העירוני הגדול בעולם. היום ניתן לבקר בשרידי המקדשים החבויים בצמחיית הגו'נגל. בין המקדשים המרשימים שלא תרצו להחמיץ ניתן למנות את אנגקור ואט (Angkor Wat), המקדש המרכזי והשמור מכולם שהפך לסמלה האיקוני של אנגקור; מקדש באיון (Bayon), שממנו מזדקרים עשרות מגדלים, ומקדש טה פרום (Ta Prohm) שעצי הג'ונגל כיסו אותו והמראה שלהם גדלים דרך חרכי המקדש מרשים ביותר.

מפת וייטנאם וקמבודיה:

וידאו

סרטון שיווקי

מידע עבור הנוסע העצמאי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.