תפריט עמוד

טיול עם ילדים בווייטנאם

וייטנאם היא כבר מזמן לא יעד רק לתרמילאים. המדינה היפהפייה ומסבירת הפנים היא מקום נהדר למשפחות שמחפשות טיול מיוחד וחווייתי בנופים בלתי נשכחים, עם טבע ירוק ושופע והרבה פעילויות נהדרות לכל המשפחה - מרכיבה על אופניים, דרך שייט בסירות מסורתית ועד סדנאות יצירה ייחודיות

אם פעם וייטנאם נחשבה יעד שמתאים רק לתרמילאים, הרי שהיום היא מקבלת בזרועות פתוחות מטיילים מכל הגילים והיא בהחלט מתאימה מאוד גם למשפחות שמחפשות טיול מסוג אחר, שונה מאוד מהנוף וההוויה באירופה. וייטנאם היא ארץ ידידותית ובטוחה, יש בה אפשרויות לינה מגוונות, ממלונות פאר מצוחצחים ועד לינה בבתי מקומיים (חוויה מרגשת לילדים, שיכולים לפגוש את בני גילם ולראות כיצד הם חיים), תחבורה נוחה ומחירים נמוכים. מעבר לכך, יש אפשרויות לשלב בטיול שלל פעילויות מיוחדות, מרכיבה על אופניים בין שדות האורז, דרך שייט בסירות עץ מסורתיות ועד השתתפות בסדנאות מיוחדות, שמוסיפות לחוויית הטיול. גם העובדה שווייטנאם נותרה ברובה אותנטית ולא ממוסחרת תורמת לעניין ולהנאה.

ליקטנו עבורכם מהמומחים של אסיה טיקה, חברת טיולים מקומית שאנשיה דוברים אנגלית שוטפת, המלצות והצעות לפעילויות וחוויות שיעשירו את הטיול המשפחתי שלכם בווייטנאם:

שייט במפרץ האלונג

מפרץ האלונג (Halong), הנמצא כשעתיים וחצי נסיעה ממזרח להאנוי, הוא אולי האתר המפורסם ביותר בווייטנאם (ולמען האמת, באסיה כולה), ואם אתם נוחתים בהאנוי או מגיעים אליה במהלך הטיול, אל תוותרו על הביקור בו. המראה של המפרץ מהפנט: אלפי איים קרסטיים מזדקרים מתוך המים הופכים את השייט לחוויה יוצאת דופן. הדרך המומלצת לטייל כאן היא בספינה עם תאי שינה, השטה במפרץ (יש סיורים של יממה וסיורים ארוכים יותר, עם ילדים צעירים שייט של 24 שעות יספיק בהחלט).

מבלים על הסיפון במהלך שייט במפרץ האלונג

מבלים על הסיפון במהלך שייט במפרץ האלונג

ומה עושים במהלך השייט? יושבים על הסיפון העליון ומתפעלים מהנוף, נהנים ממראה החדר הקטן וספון העץ שבו לנים בלילה, עם מקלחת זעירה וחלונות שמשקיפים על המים, משתתפים בפעילויות השונות שמארגן צוות הספינה (למשל סדנה להכנת ספרינג רולס או דייג תמנונים לילי), יורדים למים לחתירה בקיאקים, שטים בסירת דייגים מסורתית למפרצונים נחבאים ועוד ועוד.

טבע ונופים בטאם קוק

אזור נוסף שכיף לטייל בו עם ילדים הוא טאם קוק (Tam Coc), במחוז נין בין בצפון וייטנאם. העיירה, שפירוש שמה הוא "שלוש המערות", שוכנת בעמק שליו מוקף בגבעות גיר, שדות אורז וכמובן מערות. אפשר לצאת כאן לשייט בסירת משוטים בנהר או לשכור אופניים ולצאת לטיול רכיבה בין שדות, מקדשים וגנים יפים.

שייט בסירה קטנה (שימו לב לחתירה בעזרת הרגלים!) בטאם קוק

שייט בסירה קטנה (שימו לב לחתירה בעזרת הרגלים!) בטאם קוק

סדנת בישול בכפר אקולוגי

הכפר האקולוגי טואי ביאו (Thuy Bieu), הסמוך לעיר הואה (Hue) במרכז וייטנאם, הוא אטרקציה נהדרת למשפחות. הכפר, ששוכן על גדות נהר הבושם, מוקף במטעי פרי ובשדות תה. אפשר לשכור כאן אופניים ולצאת לטיול בין המטעים והגנים הפורחים ולהתרשם מהבתים המסורתיים. כדאי מאוד להשתתף בסדנת בישול בכפר, שבסופה לא רק תיהנו ממטעמים מעשי ידיכם, אלא גם לקחת אתכם הביתה מתכונים מהמטבח הווייטנאמי המופלא.

טיול אופניים וסדנת בישול בטואי ביאו

פנסים ומסכות בהוי אן

הוי אן (Hoi An), שהיתה בעבר עיר נמל מהחשובות בווייטנאם, כיום היא עיר שלווה ומלאת אווירה עם רובע עתיק ציורי במיוחד. כל המשפחה תיהנה מטיול רגלי לאורך הנהר, בין הגשרים והבתים העתיקים, ועצירה לקניות בשוק המקומי ובחנויות המתמחות בעבודות יד. מומלץ במיוחד לתזמן את הביקור בעיר לפסטיבל הפנסים, אשר מתקיים בכל מחצית החודש של לוח השנה הווייטנאמי (בדומה ללוח השנה העברי, גם בווייטנאם החודשים הם ירחיים, כלומר מזריחת הירח ועד שקיעתו). בערב הפסטיבל העיר העתיקה מוארת במאות פנסים צבעוניים, שמשווים לה מראה קסום. ילדים ייהנו להשתתף בסדנה להכנת פנס מסורתי – מזכרת נהדרת מהטיול.

סדנה להכנת מסכות בהוי אן. מזכרת נהדרת מהטיול

סדנה להכנת מסכות בהוי אן. מזכרת נהדרת מהטיול

סדנה ייחודית נוספת שמוצעת בעיר היא סדנה להכנת מסכות. בהוי אן יש חנויות מזכרות רבות שבהן אפשר לרכוש מסכות בעבודת יד, אבל הרבה יותר כיף  להכין מסכה בעצמכם. Timing Masks הוא השם של סדנאות שמעביר אחד מאמני המסכות הידועים בעיר. בסדנאות, שמתאימות לילדים ולמבוגרים, לומדים איך מכינים מסכה ולבסוף צובעים אותה – מזכרת מקורית מהטיול, שהייתם שותפים להכנתה.

ואם כבר הזכרנו סדנאות, במקומות שונים בווייטנאם אפשר להשתתף בסדנאות להכנת צעצועי To He – פסלונים קטנטנים שעשויים מבצק אורז צבוע ומתארים בעלי חיים, פרחים, גיבורים ואלמנטים נוספים מעולם האגדות והטבע. הדמויות הללו נועדו לשעשע ילדים בפסטיבלים ואירועים שונים. אפשר לקנות אותם בחנויות מזכרות, אבל נחמד יותר ללמוד איך מכינים אותם.

מוזיאון לרפואה מסורתית

למרות מה שנהוג לחשוב, הרבה ילדים דווקא אוהבים מוזיאונים, בעיקר מוזיאוני נישה קטנים שמתמקדים בנושא מסוים. מוזיאון Fito בהו צ'י מין סיטי (Ho Chi Minh City), העיר הגדולה ביותר בווייטנאם, הוא בדיוק מוזיאון כזה. הוא מוקדש לרפואה וייטנאמית מסורתית ומוצגים בו אלפי פריטים הקשורים לתחום: כלים ששימשו לפרוצדורות רפואיות, כלים שבהם רקחו את התרופות, כדים ובקבוקים ששימשו לאחסון תמציות רפואיות, ספרים, תמונות ומסמכים.

Fito, המוזיאון לרפואה מסורתית בהו צ'י מין סיטי

Fito, המוזיאון לרפואה מסורתית בהו צ'י מין סיטי

ילדים ייהנו במיוחד בחדר בו מוצגים צמחי מרפא ומינרלים ששימשו לרפואה וכן בחדר שמציג כלים ששימשו להכנת תרופות, שבו אפשר להצטלם בתלבושת של רופא מסורתי.

המוזיאון לרפואה מסורתית

שייט בדלתת המקונג (ובונוס מתוק)

דלתת המקונג, הדלתא שבה נהר המקונג האדיר מתפצל ליובלים רבים לפני שהוא נשפך לים סין הדרומי, היא אחד האזורים הפוריים לא רק בווייטנאם, אלא בעולם. זהו אזור מקסים של תעלות ולגונות, איים קטנים וכפרים מסורתיים.

שייט בסירת עץ בדלתת המקונג

שייט בסירת עץ בדלתת המקונג

במקום הזה כדאי לשוט בנהר הבן צ'ה, בין שדות אורז ומטעי קוקוס. לאורך הנהר יש מוקדי עניין רבים שמאפשרים מפגש עם החיים המקומיים – בתי מלאכה, מפעלים קטנים, חוות חקלאיות. אפשר לבקר במפעל שבו מייצרים לבנים בעבודת יד, בחוות דבש ובמפעל לממתקי קוקוס, שם צופים בתהליך הייצור וכמובן טועמים מהממתקים הטעימים. לצד השייט בספינת נהר, כדאי גם לשוט בסירות קטנות בתעלות ובנתיבי המים הצרים, שספינות הנהר לא יכולות לעבור בהם.

טיול אופניים ב-Vam Xang

בווייטנאם האופניים מהווים עדיין כלי תחבורה מרכזי, גם בערים אך במיוחד באזורים הכפריים. אחת הדרכים המהנות לטייל בווייטנאם היא ברכיבה על אופניים, פעילות שעבור הילדים היא כיף גדול ועבור המבוגרים היא מאפשרת להאט ולהתחבר לקצב החיים הווייטנאמי (וגם לעשות קצת כושר, פעילות מבורכת בהתחשב באוכל המשובח).

רכיבה על אופניים בין המטעים של Vam Xang

רכיבה על אופניים בין המטעים של Vam Xang

עם ילדים מומלץ במיוחד לטייל עם אופניים באזורים הכפריים, שבהם אפשר לרכוב בבטחה, ללא תנועה סואנת, וליהנות מהנופים הפסטורליים. אחד האתרים שמומלצים במיוחד לרכיבה הוא Vam Xang, בדלתת המקונג. באתר, שבו ניתן גם ללון, יש תעלות, גשרים קטנים, מטעי פרי, ערוגות ירק, שדות אורז ובתים מסורתיים שממחישים איך חיו בווייטנאם לפני הרבה שנים. הרכיבה, לאורך הנהר, מציעה לא רק נופים ירוקים ושלווים, אלא גם אפשרות לעצור ולבקר בבתי מלאכה מסורתיים (למשל, בסדנה של חרש ברזל).

ספארי באי פוקוק

האי פוקוק (Phú Quốc) הוא אחד האיים הגדולים והיפים בווייטנאם, ויש בו חופים נהדרים, כפרי דייגים, חוות חקלאיות ואטרקציות משפחתיות קלאסיות. אחת הבולטות שבהן היא פארק הספארי הראשון (והיחיד עד כה) בווייטנאם – Vinpearl Safari and conservation park. בפארק, שמשתרע על שטח של 3,800 דונם, מתגוררים כ-3,000 בעלי חיים מ-150 מינים שונים מכל רחבי העולם, חלקם נדירים.

ספארי Vinpearl, הראשון מסוגו בווייטנאם

ספארי Vinpearl, הראשון מסוגו בווייטנאם

הפארק מחולק לשני אזורים: הראשון הוא גן חיות שבו בעלי החיים נמצאים לא בכלובים אלא במתחמים מטופחים המדמים את סביבת המחיה הטבעית שלהם. בין השאר, תוכלו לראות פה מינים שונים של קופים, פילים, נמרים, דובים, אנטילופות ועד. החלק השני הוא ספארי, בו המבקרים נוסעים בין בעלי חיים, בהם ג'ירפות ואריות, שמסתובבים חופשי.

בילוי בחופים של מוי נה

לא חייבים להרחיק לאיים בשביל ליהנות מחופים טרופיים נהדרים. אחת מעיירות החוף הידידותיות למשפחות היא מוי נה (Mui Ne) בדרום וייטנאם. מי שיגיע לכאן יגלה דיונות חול עצומות בצבעי אדום ולבן, מים צלולים וכפרי דייגים שלווים.

גלישה על דיונה במוי נה. היש כיף מזה?

גלישה על דיונה במוי נה. היש כיף מזה?

באזור מוצעות אטרקציות רבות למשפחות, כמו גלישה, שייט מפרשיות, גלישה בדיונות ועוד ועוד. וכמובן אפשר פשוט ליהנות ולבלות בחופים היפים – סיום רגוע לחופשה מלאה בפעיליות, ריגושים וחוויות.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מוייטנאם

נסיעות עסקים לוייטנאם
נסיעות עסקים לוייטנאם

את וייטנאם מכנים לא פעם בשם "סין החדשה". זה לא במקרה. היא צועדת בנתיב בו צמחה בשעתו כלכלת סין והופכת בהדרגה למרכז עולמי של יצור תעשייתי. הזדמנויות יש בה המון, והן מתרחבות. יש גם צרכים של וייטנאם והחברות ...

טיול בווייטנאם בתקופת החגים
טיול בווייטנאם בתקופת החגים

מחפשים יעד מקסים, עם נופים דרמטיים, כפרים מסורתיים, אוכל מצוין והמון אפשרויות טיול - מטיולי הליכה בהרים, דרך שייט במפרץ חלומי ועד מנוחה מושלמת באיים טרופיים? וייטנאם מציעה את כל אלה ויותר, ובסתיו גם מזג האוויר מאיר פנים. ...

מה אוכלים בהאנוי – סיור קולינרי ותרבותי
מה אוכלים בהאנוי – סיור קולינרי ותרבותי

ברחובות האנוי אוכלים כל הזמן: במסעדות ובדוכני רחוב עושים שימוש נרחב בירקות ירוקים, אורז המבושל בדרכים שונות, דגי ים ודגי נהרות ובשר של חיות משק. במסעדות העילית אמנם תשלמו יותר, ועדיין הרבה פחות מאשר בארץ או באירופה. מסע ...