תפריט עמוד

מלונות מפנקים בישראל: שינה מתוקה

רוצים לישון כמו מלכים, להתפנק בספא, לשתות קפה מול נופים מרהיבים ולסגור את היום בארוחה מצוינת? הנה כמה מהמלונות הטובים והמפנקים שבהם תוכלו לעשות את כל אלה, והרבה יותר

מלון מצפה הימים
את מלון מצפה הימים אין צורך להציג. כבר שנים שהוא נמצא בליגת העל של המלונות בישראל. למרות זאת, המלון הוותיק לא מפסיק לחדש ולהפתיע, והשנה החדשה היא הזדמנות מצוינת לעשות לעצמם משהו טוב ולהגיע לשם. המלון שוכן בשיפוליו המזרחיים של הר כנען ומשקיף על נוף נפלא של הגליל והכנרת, וזו כבר נקודת פתיחה מצוינת. זהו לא עוד מלון סטנדרטי אלא חוות בריאות ומשק אורגני שמשתרעים על שטח של 150 דונם שכולל הפתעות לרוב. כיאה למלון ספא, רבים מהאורחים מסתובבים כל היום בחלוקים לבנים ובין טיפול לטיפול עסוקים בשתיית חליטות תה בפינת התה המפורסמת של המלון. אבל מי שירצה לעשות יותר מזה לא ישתעמם.

מצפה הימים. חורש טבעי, בוסתנים, גינות תבלין ובריכות נוי עם ברווזים וברבורים

טיול בשטח החווה הוא כמו טיול בארץ הפלאות: שבילי ההליכה עוברים בחורש טבעי, בין בוסתנים, גינות תבלין וירק, בריכות נוי בהן שטים בשלווה ברווזים וברבורים ותעלות מים, שהפכפוך שלהן נשמע בכל פינה. מי שרוצה להכיר את המקום קצת יותר לעומק מוזמן לבקר במשק החי ובמחלבה בה מייצרים את הגבינות שתפגשו בארוחת הבוקר. אחרי שיטוט כזה הגיע הזמן לטיפול בספא המצוין, לשחייה בבריכה המקורה שמוקפת חלונות גדולים שמשקיפים לנוף או לטבול בג'קוזי החיצוני ממנו נשקפת הכנרת במלוא הדרה. לא רק טבע יש כאן, אלא גם תרבות: גלריה לאמנות בה ניתן לצפות באמנים בעבודתם ובתערוכות אמנות מתחלפות, ספריה בה ניתן לקרוא ולשאול ספרים, ומגוון הרצאות ואירועי תרבות. החדרים נעימים, נוחים ומפנקים, והאוכל הוא חגיגה בפני עצמה עם ארוחות בוקר וערב המוגשות במזנון שמציע שפע בלתי ייאמן של סלטים רעננים ותבשילים ייחודיים, כולל דגים, וגורם לקרניבורים להרהר מחדש באפשרות להפוך לצמחונים. למרות שמדובר במלון יוקרתי לא מדובר במלון עם פאר מנקר עיניים
אלא במלון שמציע אווירה שלווה ומיוחדת וחיבור לטבע, וזה סוד קסמו.

מלון מצפה הימים
כתובת: הר כנען, בכביש בין ראש פינה לצפת
טלפון: 04-6994555
מחיר: מ-1490 ש"ח לזוג, כולל ארוחת בוקר וארוחת ערב
אתר אינטרנט

החורשה הרומנטית שמקיפה את מלון כנען ספא. קריר בקיץ, מושלג בחורף

כנען ספא
פעם, לפני שהמזגנים כבשו את ארצנו, צפת היתה מוקד עלייה לרגל למחפשים קרירות בעיצומו של הקיץ הלוהט. הר כנען נותר גם כיום מקום נפלא לחמוק אליו כשחם – אפילו באמצע הקיץ הלילות פה קרירים באופן מפתיע – וכמובן גם בחורף, במיוחד כשפתיתי השלג מכסים את פסגות ההרים ואת הרובע העתיק בצפת. במיקום המצוין הזה נמצא מלון כנען ספא, שמוקף בחורשה רומנטית וצופה על העיר העתיקה של צפת, הרי מירון והכנרת. במלון 120 חדרים בגדלים שונים, כולל סוויטות רחבות ידיים ומאובזרות להפליא, לובי עם פינת תה, ספרייה ומרפסת נוף מקסימה. לתחושת השקט והשלווה תורמים הגבלת גיל האירוח לבני 14 ומעלה והאיסור על עישון ועל טלפונים ניידים.

מלבד המיקום הנפלא, זהו מקום אידיאלי למי שרוצה חופש אמיתי, גם ממגבלות השעון. הקונספט הקולינארי מוצלח במיוחד: משעת בוקר מוקדמת ועד אחר הצהריים יש בראנץ' חופשי, ואפשר להגיע מתי שרוצים וכמה פעמים שמתחשק, ללא הגבלה; בערב מוגשת ארוחת ערב טעימה ובריאה. התפריט מבוסס על בישול גלילי ועושה שימוש במצרכים טריים, ללא חומרים משמרים ועם הרבה עשבי תיבול ומיצי פירות טבעיים. העובדה שאין הגבלה או לחץ מתי לאכול במשך היום, מרגיעה מאוד. אפשר, למשל, לשתות קפה של בוקר, לגשת לספא לטיפול מפנק, לשבת בחמאם התורכי, לחזור לארוחה קלה, לצאת לשחייה בבריכה שצופה על נוף גלילי מרהיב או להשתתף באחת מהסדנאות, כמו יוגה, טאי צ'אי או פלדנקרייז, לחזור לחדר האוכל לעוד סיבוב, לצאת לשחק טניס או להתאמן בחדר הכושר וכן הלאה. דרך נהדרת להעביר את היום בנעימים ובתחושת שחרור מוחלטת.

כנען ספא
כתובת: הר כנען
טלפון: 04-6993000
מחיר: מ-1,750 שקל ללילה לזוג, כולל בראנץ' חופשי וארוחת ערב. למזמינים שני לילות באמצע השבוע – טיפול ספא במתנה
אתר אינטרנט

חדר באחוזת יערות הכרמל. הנוף מהחדרים תורם לרוגע ולתחושת הניתוק

יערות הכרמל
יערות הכרמל היא אחוזת הבריאות המושלמת. המיקום מרכזי ונוח, מהחדרים נשקף נוף יפהפה, הספא המטופח מציע טיפולים משובחים, בגנים הרחבים פזורות פינות חמד לרוב והאוכל יצירתי וטעים להפליא. הניתוק מחיי היום יום, שמתבטא בין השאר בדממת טלפונים סלולריים ובהגבלת האירוח לגיל 16 ומעלה, עוזר להשכיח שאתם נמצאים במרחק של דקות נסיעה מכביש החוף. השהות פה כוללת שלוש ארוחות ביום, שמורכבות ממוצרים טריים, ללא חומרים משמרים ועם הרבה עשבי תיבול אורגניים מגינת המטבח. החפצים בתפריט מיוחד, יכולים להיפגש עם דיאטנית האחוזה, שתרכיב עבורם תפריט אישי בהתאם לדרישות הבריאותיות או הדיאטטיות – דל קלוריות, ללא גלוטן, ללא סוכר וכדומה.

מי שלא הצליח להתאפק ואכל מאפה טרי אחד יותר מדי יכול להוריד את הקלוריות המיותרות בשחייה באחת משתי בריכות, להשתתף בסדנאות המתקיימות לאורך כל היום, למשל יוגה או טאי צ'אי, לצאת לטיולים רגליים עצמאיים או קבוצתיים – בכל בוקר יוצאת קבוצה להליכה ביער מסביב לאחוזה. ואם כל זה נשמע לכם מתיש מדי, אפשר פשוט לשקוע בכיסא נוח בגן היפה או לשבת במרפסת מול הנוף הכי ירוק שאפשר לתאר. כשמתעייפים מהמנוחה, תמיד אפשר לקפוץ לספא הנפלא, שהמגזין "ספא פיינדר" הכתיר כטוב ביותר בכל המזרח התיכון, לטיפול מרגיע או ממריץ, על פי ההעדפות האישיות. לפני או אחרי הטיפול אפשר ליהנות מסאונה יבשה או רטובה ולהתרענן בבריכת הטבילה. עכשיו הגיע הזמן לעוד ארוחה נפלאה, ואחריה רביצה מול הנוף, טיול בגינה או ביער, שחייה, עוד ארוחה נפלאה  וכן הלאה וכן הלאה. לכל הרוגע הזה זה יש כמובן מחיר, והוא לא זול במיוחד, אבל אם לצטט את הסופר והמשורר סמואל ג'ונסון – החיים קצרים, ולכן כדאי למהר וליהנות מהם.

אחוזת יערות הכרמל
כתובת: רכס הר הכרמל, ליד בית אורן
טלפון: 04-8307888
מחיר: מ-1,900 שקל ללילה לחדר זוגי, פנסיון מלא
אתר אינטרנט

חדר במלון ממילא. עיצוב שמביא לנו כבוד עולמי

מלון ממילא
אם עד 2010 ישראל הופיעה בעיתונות הזרה בעיקר בהקשרים צבאיים, באופן מפתיע בשנה הנוכחית תפסנו מקום של כבוד גם במדורי העיצוב בעיתונות העולמית. שוב ושוב הוזכרו יצירות מקומיות מרשימות כמו מוזיאון העיצוב בחולון, גשר המיתרים בכניסה לירושלים ומלון ממילא הירושלמי. המלון, שזכה לשבחים בינלאומיים, בין השאר במוסף הסגנון של הניו יורק טיימס, במגזין ווג ובטיים מגזין, כיכב השנה גם ברשימת It הנחשבת של טרוול אנד ליזר – רשימה שנתית שסוקרת את המלונות הטובים בעולם.

אין ספק שחלק מההצלחה של המלון היפה הזה נובעת ממיקומו הדרמטי, ממש מול חומות העיר העתיקה, בלב מתחם קניות חדש ואקסקלוסיבי. אבל גם תוכו מספק סיבות רבות להתפעלות – החל בלובי המרהיב ובחדרים המעוצבים להפליא, דרך מסעדת הגג שמשקיפה אל נופים עוצרי נשימה וכלה ברמת השירות הגבוהה. כל אלה חוברים להפוך את ממילא למלון בוטיק ברמה שקשה למצוא כמותה בארץ. אין ספק שנחמד להיות אור לגויים, לפחות בתחום המלונאות.

מלון ממילא
כתובת: המלך שלמה 11, ירושלים
טלפון: 02-5482222
מחיר: מ-1,200 שקל ללילה לחדר זוגי וארוחת בוקר
אתר אינטרנט

הבריכה בהרודס ויטאליס. אי של שקט מבורך בעיר המלונות ההומים

הרודס ויטאליס
מלון הרודס ויטאליס הוא האנטי-תיזה למלונות אילת הרועשים וההומים. מלון הספא השוכן בקצה הטיילת הצפונית הוא אי של שקט ושלווה בלב ההמולה. במלון חלים כמה חוקים שמאפשרים את השלווה הזו: בלי עישון, בלי טלפונים ובלי ילדים. זוהי רק ההתחלה. יש עוד כמה דברים שהופכים את הרודס ויטאליס למקום אידיאלי לחופשה. בראש ובראשונה, הספא.

בהרודס ויטאליס מודעים לכוחם המרפא של המים, ובהתאם, יש במקום מגוון מסחרר של מתקני מים. לצד בריכת השחייה היפהפייה, שחציה מקורה ומחלקה נשקף נוף של מפרץ אילת, יש במקום בריכות זרמים ובריכת מפלי מים, מענגת להפליא, ממנה ניתכים מפלי מים חמים וקרים שעושים טוב לגב, לכתפיים ולשכמות. בנוסף לאלה יש במקום סאונה רטובה ויבשה וחדר כושר משוכלל שמהחלונות הפנורמיים שלו נשקף הים האדום. דבר נוסף שמייחד את הרודס ויטאליס הוא טרקלין העסקים שנמצא בגשר העילי שמחבר בין בין הרודס פאלאס להרודס ויטאליס, והכניסה אליו חופשית לכל אורחי הויטאליס. בטרקלין אפשר ליהנות ממזנון מתחלף שכולל פירות, מאפים מתוקים ומלוחים, גבינות וממרחים, יין, משקאות קלים, בירה וקפה. כל מה שצריך כשהבטן עדיין מלאה מארוחת הבוקר העשירה שמוגשת במלון, ורוצים רק לנשנש משהו קל. ויש עוד מה פרטים קטנים שמשלימים את החוויה: החדרים המרווחים במיוחד, שבכולם יש ג'קוזי, שרות ההסעות הפרטי למלון משדה התעופה ואליו, שניתן בחינם לכל האורחים, העיתון היומי שמגיע לחדר מדי בוקר, למי שלא יכול להתנתק, וכמובן, הנוף של מפרץ אילת שנשקף כמעט מכל פינה במלון.

הרודס ויטאליס
כתובת: החוף הצפוני, אילת
טלפון: 08-6380000
מחיר: מ-1,390 ש"ח ללילה לחדר זוגי וארוחת בוקר
אתר אינטרנט

עוד מלונות בוטיק בישראל

 

צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו

מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון
מבוא לנדודים 64: הגברת של הטאבון

רונן רז חונה על הכרמל הגשום והסוער, ומרגיש בבית. הוא מזדהה עם הקדמונים הפרהיסטוריים שאהבו לחיות בהר ובחוף הכרמל, אשר להם שפע מכל טוב - אדמה פוריה וגשם רב שהניבו צמחי מאכל, פירות ופטריות, יערות שהזינו את האש, ...

עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר
עין קינייא: כפר המעיינות הנסתר

מבין ארבעת הכפרים הדרוזיים בגולן, עין קנייא הוא הפחות מוכר. יואב יעקובי ממליץ לא לוותר, ולהתרשם מזרימת נחל סער (בחורף), מהטראסות החקלאיות (בזמן הפריחה), מהגראפיטי הצבעוניים ופסלי האבן, ומהאתרים הרבים סביב הכפר. בתכנון בקרוב: שביל המעיינות, בין התצפיות ...