תפריט עמוד

מלון עין גדי – חופשה בין ים למדבר

יש לא מעט מלונות יפים ומלונות מיוחדים בארץ, אבל מתי בפעם האחרונה מלון גרם לכם להתרגש? מלון עין גדי, ששוכן בליבו של הגן הבוטני בקיבוץ עין גדי, במיקום מושלם בין ים למדבר, מספק אינספור אפשרויות לריגושים ולרגעים שנשארים אתכם הרבה אחרי שהחופשה מסתיימת.

זה מרגש לשבת בבוקר בדשא ליד החדר, הסמוך לעץ הפיקוס הגדול, ולשמוע את קול ציוציהן של מאות ציפורים עד שקל להאמין שאנחנו לא באמצע מדבר יהודה אלא בליבו של ג'ונגל טרופי. זה מרגש עוד יותר להציץ מהחלון ולראות קבוצה של חמישה יעלים במפתן החדר. מי שמגיע לפה בחורף, בוודאי יתרגש עד מאוד לשבת במרפסת החדר ולראות את השיטפון בנחל ערוגות, כשהנחל עולה על גדותיו. וגם בקיץ הטבע מספק ריגושים. בכל שנה, בתחילת יוני, אפשר לראות בגן הבוטני של הקיבוץ פריחה של מלכת הלילה – פרח הסלניצראוס, פרח ממשפחת הקקטוסים שפורח רק לילה אחד בשנה. ברחבי הגן הבוטני יש מאות פרחים כך שמדי לילה פורחים בגן כמה עשרות פרחים והמחזה מרהיב. הגן הבוטני של הקיבוץ יפהפה בכל עונה, כמובן, ולא רק בלילות יוני. בגן הבוטני, היחידי מסוגו בעולם שאנשים חיים בו, יש כאלף מיני צמחים ועצים מכל העולם, אשר הודות לשמש ולמינרלים שמצויים בקרקע ובאוויר הם מגיעים לממדים מרשימים. יש פה מינים רבים של קקטוסים, דקלים טרופיים, עצי באובב, צאלונים, עצי בושם כמו מור ולבונה ועוד ועוד.


יעל במרחק צעדים ספורים מהחדר | צילום: יניב שאואר

עם כזו קרבה לטבע, כאמור, לא צריך להתאמץ הרבה, וגם אכסניה פשוטה היתה עושה את העבודה. וככה באמת היה פה פעם. בתחילה הקימו פה צריפים לטובת המטיילים שהגיעו מרחוק, באוטובוס אגד ורצו ליהנות מהסוגולות המיוחדות של ים המלח. עם הזמן הביקוש הלך וגדל, את צריפי העץ החליפו מבני בטון והמקום הפך לבית הארחה פופולרי. במהלך השנים הדרישות של הקהל עלו, ורבים מהמטיילים רוצים ליהנות מהטבע בתנאים מפנקים, אז בשנים האחרונות התווספו לחדרי האירוח הקיבוצי חדרי בוטיק ברמות שונות. כל חדרי הבוטיק מעוצבים,מוקפדים ומציעים פינוקים שפעם אפשר היה רק לחלום עליהם, כמו חדרי רחצה מעוצבים, מכונת אספרסו ומרפסת פרטית או דק עץ פרטי מול הנוף. חלק מחדרי הבוטיק ממוקמים בלב הגן הבוטני, אחרים (חדרי ערוגות וחדרי דלקס המפנקים במיוחד) מציעים תצפית ישירה לנחל ערוגות, ואילו המיני סוויטות ממוקמות בגן הבוטני כשהבריכה והספא נמצאים במרחק צעדים ספורים מהחדר.



בריכת המלון המוקפת במדשאות ומשקיפה לנוף. תענוג בימים החמים

הפינוק מתבטא, כמובן, גם בספא. פעם אורחי המלון הסתפקו בחמי עין גדי, אתר המרחצאות שלחוף עין גדי שכולל בריכות גופרית תרמו-מינרליות, בריכת מים מתוקים, מרכז טיפולים וחוף ים פרטי. היום הם יכולים ליהנות מספא סינרגיה, שממוקם בנקודה היפה ביותר בקיבוץ. יש פה חמאם וסאונות, אבל הבריכות הן גולת הכותרת. בריכה אחת היא בריכה מקורה ומחוממת של מי ים המלח, שברגע שנכנסים אליה מתחילים לצוף ומשילים כמה קילוגרמים של דאגות ומתחים.  בבריכה השנייה יש מים מתוקים, והתענוג הגדול ביותר הוא פשוט לעמוד בקצה הבריכה, כשהגוף בתוך המים, ולהשקיף לעבר ים המלח ומצוק ההעתקים. הכניסה לספא היא מגיל 16 ומעלה, בעוד שילדים מוזמנים לבריכת המלון הגדולה, המוקפת במדשאות ופונה גם היא לנוף. הילדים ייהנו הנאה מרובה גם בפארק האקולוגי של הקיבוץ, שבו פינת חי עם תנינים, סוריקטות, צבי ענק, קופים ועוד.


בריכת ים המלח בספא סינרגיה. אפשר לצוף ולהשאיר מאחור את כל הדאגות

מה אוכלים פה? אזור ים המלח הוא, למרבה הצער, שממה קולינרית, אבל מי שנמצא במלון לא מרגיש את זה. ארוחת הבוקר המוגשת בחדר האוכל עשירה ומגוונת, וכולל שני סוגי שקשוקה, לזניה, פשטידות, מאפים, ג'חנון, סלטים, גבינות, בלינצ'ס, קינוחים ועוד ועוד, הכל טעים טעים. גם בארוחת הערב יש מגוון גדול במיוחד שיספק כל טעם – כמה סוגי בשרים, ממולאים, בר פסטות עם כמה סוגי רטבים, מנות טבעוניות שמבוססות על קטניות וירקות, המון תוספות וגם מזנון ילדים מגוון שהותיר את בת ה-8 הבררנית שלנו שבעה ומסופקת. מגוון הקינוחים גדול והטעם מצליח להתגבר על מגבלות הכשרות. מלבד זאת, יש בלובי המלון בר-קפה, הבאובר (כשתראו את שני עצי הבאובב המרשימים שבחוץ תבינו מדוע), שמציע תפריט של משקאות, סלטים, פסטות, קישים ופיצות שמהצד נראות מבטיחות ביותר. בימי שישי בערב מתקיימת במקום הופעה מוזיקלית של הרכבים מקומיים, והאווירה סוחפת ושמחה, עם קהל גדול של תיירים (ויש כאן המון כאלה) ומקומיים.


מפל דוד בשמורת עין גדי | צילום: שאטרסטוק
           
למרות שהפיתוי לא לצאת מהמלון גדול, לעין גדי באים בשביל הטבע שמסביב, ויש המון מה לעשות במרחק נסיעה קצרצרה מהמלון. אסור להחמיץ את שמורת עין גדי השופעת מים הסמוכה לקיבוץ, שבה כמה מסלולי טיול. הקליל מכולם, שמתאים גם לקטנטנים, הוא המסלול הקצר בנחל דוד, שלאורכו שלושה מפלים, כשבדרך רואים המון יעלים ושפני סלע שלא חוששים מקרבה אנושית (הסיכויים לראות יעלים ושפני סלע גדלים ככל שמקדימים להגיע). הבריכות והמפלים שלאורך הדרך יהפכו את הביקור פה למרענן גם ביום קיץ חם. הדרך עד למפל הראשון נגישה גם לעגלת נכים. יפה לא פחות הוא המסלול בנחל ערוגות על שלל הבריכות והמפלים שבו. זהו מסלול מעט יותר מאתגר וארוך אך עדיין מדובר במסלול נוח שמתאים גם למשפחות. בסמוך לשמורת עין גדי נמצא הגן הלאומי עתיקות עי גדי ובו שרידיו של בית כנסת עתיק מהתקופה הביזנטית עם רצפת פסיפס מרהיבה.

האזור כולו מציע עוד המון מסלולי טיול ואתרים מרתקים, ובהם עין בוקק, עינות צוקים, הר סדום, קומראן, מצדה ועוד. במלון מציעים תכנית טיולים חינמית לאורחי המלון שכוללת, בין היתר, סיורים מודרכים בנחל דוד ובבית הכנסת העתיק ואחת לחודש, בלילות ירח מלא, טיול בין סלעי החוואר שליד מצדה.




 



צמחי המדבר - הצמחים הכי מתוחכמים בארץ

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.