תפריט עמוד

לינה על המים בישראל

מהו המיקום האידאלי לחופשה בשבילכם? בשביל הרבה מאוד אנשים, מדובר במיקום ליד המים, ולא משנה אם מדובר בנחל, באגם או בחוף הים. בקיץ יש למיקום ליד המים יתרונות ברורים, אבל למעשה, בכל מזג אוויר אין כמו לראות ים או אגם מהמרפסת וללכת לישון כשברקע נשמע פכפוך המים או רחש הגלים. ישראל אמנם לא התברכה במקורות מים בשפע, ויש בה רק מעט מקומות לינה בהם לא מפריד כביש בינכם לבין המים, אבל למרות זאת, הצלחנו לאסוף כמה מלונות וצימרים, מצפון לדרום, בהם תוכלו להיות ממש קרובים למים, לפעמים במרחק הליכה קצרצרה (ובלי לחצות כבישים!) ולפעמים במרחק כמה צעדים מהחדר.

שימו לב: בכתבה הזו מוזכרים רק מלונות וצימרים. אתרי קמפינג וגלמפינג על המים יופיעו בכתבה נפרדת.

צימר הבית, מסעדה, רמת הגולן

אגם כחול וצלול, המוקף בשדות ובוסתנים ופסגות הרריות המכוסות בשלג בחורף, בקתות עץ ואבן, בוסתן עם דובדבנים ופטל – לא, אנחנו לא בשוויץ או בסלובניה, אנחנו בצימר הבית ביישוב הדרוזי מסעדה שבצפון הגולן. אבא של עומר חלבי בנה את מתחם האירוח הקסום במו ידיו, ממש על שפת ברכת רם. בחורף הכל מכוסה בשלג, בקיץ אפשר לראות ברבורים וברווזים שחים במי האגם ואפשר גם לדוג. השחייה אמנם לא מומלצת, כי המים עמוקים מאוד ואין מציל, אבל בגובה 970 מ' נעים גם בקיץ, בערבים אפילו קריר, כך שהשחייה אינה הכרחית. בחופשת קיץ במקום יש בונוס נוסף – אפשר לקטוף פירות בבוסתן הצמוד, שבו לא פחות מ-17 סוגי פרי. יש גם גינת ירק, ממנה הבעלים קוטפים את מרבית המרכיבים של ארוחת הבוקר המצוינת. החדרים יפים  ונעימים ומתאימים לאירוח של זוגות ומשפחות. יש גם דיוואן, מעין לובי שמשותף לארבע יחידות האירוח, שבחורף בוערת בו האח. מה עוד צריך לחופשה רגועה ומושלמת? יחס אישי, שאותו מקבלים כאן בשפע. הבעלים הם גם המארחים והם עושים הכל כדי שהאורחים ירגישו בבית. זוהי הזדמנות מצוינת למפגש מקרוב עם התרבות הדרוזית.

מה עוד בסביבה? אתרי קטיף עצמי, שמורת החרמון, יער אודם והג'ובה הגדולה, הר בנטל

פרטים נוספים בטלפון 050-6497575 ובאתר האינטרנט

בצימר הבית אפשר לתפוס שלווה מול האגם בו שטים בנחת ברבורים | צילום: עומר חלבי

בצימר הבית אפשר לתפוס שלווה מול האגם בו שטים בנחת ברבורים | צילום: עומר חלבי

מלון מטיילים דפנה

קיבוץ דפנה הוא אחד היישובים הקסומים בארץ, בין היתר הודות לפלגי המים שעוברים בין בתי הקיבוץ, מחזה נדיר בארצנו. הלינה במלון מטיילים דפנה הופכת את התענוג לכזה שגם מי שלא מתגורר בקיבוץ יכול ליהנות ממנו. 53 החדרים של המלון פזורים בין מדשאות, עצים עתיקים והכי חשוב: בין הפלגים הצוננים של נחל דן. אם תרצו לשחות ולא רק לשכשך רגליים, תמצאו במרחק הליכה מהמלון, בלב מטעי האבוקדו של הקיבוץ, את אתר המחלק. מדובר במתקן בטון שמחלק את מי נחל דן לשני יובלים, שאחד מהם נשפך לנחל שניר והשני זורם בתוך קיבוץ דפנה. הרחצה במקום היא תענוג גדול בימים חמים.

אורחי המלון נהנים גם מכניסה לבריכת הקיבוץ – בריכה חצי אולימפית שלצדה בריכת פעוטות. מלבד זאת יש בשטח המלון והקיבוץ מגרש משחקים לילדים, מגרש כדורגל, מעדנייה ומיני מרקט. החדרים עצמם מאובזרים בכל מה שמשפחה מטיילת זקוקה לו בחופשה – פינת ישיבה עם ספה נפתחת, טלוויזיית LCD, חדר רחצה מעוצב ומטבחון מאובזר עם כלי אוכל, מיני מקרר, מיקרוגל וערכת קפה.

מה עוד בסביבה? בתוך הקיבוץ תמצאו את טיולי הדן – השכרת אופניים וטרקטורונים, וגם את מוזיאון השוקולד שולמן. במרחק פחות מעשר דקות נסיעה תגיעו לשמורת דן, שמורת נחל שניר ושמורת נחל חרמון.

פלגי מים במלון מטיילים ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

פלגי מים במלון מטיילים ארץ דפנה | צילום: איה בן עזרי

פרטים נוספים בטלפון 04-6883040 ובאתר האינטרנט

מכחול ורוח, הגושרים

גם קיבוץ הגושרים התברך בפלגי מים של נחל דן שזורמים בתחומו. לצד מלון הגושרים הוותיק, פועלים בקיבוץ כמה צימרים וחדרי אירוח. אחד המוצלחים שבהם הוא "מכחול ורוח" שמאפשר קרבה בלתי אמצעית למים, הודות לפלג מים שעובר ממש בחצר הצימר.  את התחושה של צימר בכפר קטן באירופה משלימה החצר המטופחת, עם הדשא והערסלים והעציצים הפורחים. במתחם יש שתי יחידות מרווחות שמתאימות לאירוח משפחות – האחת מתאימה לעד חמישה אורחים והשנייה לשישה. כל אחת מהן היא למעשה בית קטן עם כל מה שצריך לחופשה, כולל מטבחון מאובזר היטב, כך שמהר מאוד תרצו לעבור ולהשתקע במקום. היחידה התחתונה כוללת מרפסת עם פינת ברביקיו ממש על הנחל, אבל בשתי היחידות אפשר ליהנות מגישה לנחל ומהצליל של פכפוך המים.

מה עוד בסביבה? עמק הנהר הנעלם, המפל הסודי, חורשת טל וחורשת היחמורים – כל אלה במרחק הליכה  מהצימר.

פרטים נוספים בטלפון 054-5226000

פלג מים ממש מתחת לחדר ב"מכחול ורוח" | צילום: באדיבות המקום

פלג מים ממש מתחת לחדר ב"מכחול ורוח" | צילום: באדיבות המקום

הווילג' – מלון מטיילים על הירדן, שדה נחמיה

מלון נוסף מרשת מלונות מטיילים נמצא ממש על גדות הירדן, בצמוד לטיילת עמי שנמתחת בין קיבוץ כפר בלום לשדה נחמיה ולטיילת מפגש הנחלים בה נפגשים נחל חרמון, נחל שניר ונחל דן. המלון נראה יותר כמתחם צימרים, עם בקתות עץ זוגיות ומשפחתיות הפזורות על המדשאות בין העצים במרחק נגיעה מן הנהר. להשלמת התמונה הפסטורלית הר החרמון נשקף מרחוק. בבקתות שמתאימות לזוג עד זוג +שלושה ילדים, יש חדר ושינה וסלון עם ספה נפתחת לילדים (בכל אחד מהם החדרים יש טלוויזיה), חדר רחצה עם מקלחון, וכן מטבחון מאובזר, כולל מיקרוגל. מסביב יש נדנדות, מתקני שעשועים לילדים ומגרשי ספורט, ויש גם בריכת שחייה למי שלא מסתפק בטבילה בירדן.

מה עוד בסביבה? שייט קיאקים ורפטינג (רפטינג נהר הירדן וקיאקי כפר בלום), סכר כפר בלום והירדן ההיסטורי, חורשת טל, שמורת נחל שניר

פרטים נוספים בטלפון 04-6883040 ובאתר האינטרנט

מלון מטיילים הוילג' - כמה פסיעות מהירדן | צילום: איה בן עזרי

מלון מטיילים הווילג' – כמה פסיעות מהירדן | צילום: איה בן עזרי

 

כפר הנופש עין גב

יש הרבה אפשרויות לינה על שפת הכנרת, אבל המוצלחת מתוכן היא ללא ספק כפר הנופש עין גב שממוקם על החוף הטוב ביותר בכנרת, הכי קרוב למים, כשהכנרת נמצאת, וזו לא הגזמה, במרחק כמה פסיעות מחלק מהחדרים. כפר הנופש הוותיק לא מפסיק לחדש ולהפתיע, והוא מציע את השילוב המנצח בין הפשטות הקיבוצית הנוסטלגית והקסם של פעם, לצד פינוקים, שירות והקפדה על הפרטים הקטנים ברמה של מלון בוטיק. לצד מתקני הכושר, גינת השעשועים והמשחקייה של כפר הנופש, הוא התחדש לאחרונה גם באופניים שניתן לשאול בקבלה ולרכב איתם במרחבי כפר הנופש והסביבה, במעדניית בוטיק עם מצרכים שישדרגו לכם את הארוחות וחדר יין, בו מתקיימות טעימות וסדנאות.

חוף כפר הנופש עין גב | צילום: תיירות עין גב

חוף כפר הנופש עין גב | צילום: תיירות עין גב

במלון חדרים למשפחות ולזוגות ברמות מחיר שונות בהתאם לגודל, לעיצוב ולמיקום בכפר הנופש, כשגולת הכותרת הן הווילות המשפחתיות היוקרתיות והמרווחות שנמצאות בקו הראשון למים. הווילות מאובזרות בקפידה, עם פינוקים קטנים כמו שתי טלוויזיות חכמות, מכונת אספרסו (שכמוה אפשר למצוא בכל חדרי המלון), חלוקי רחצה, מקרר ומיקרוגל, ואפשר לראות בהן את הכנרת כמעט מכל פינה, גם מהמיטה (אם רק תסיטו את הווילון). במרפסת רחבת הידיים של כל וילה יש פינת ישיבה, שולחן אוכל, מתקן ברביקיו, מקרר ומקפיא וערסל ישיבה, ותוכלו להשקיף ממנה על הילדים שנמצאים במים. וזה מה שבאמת נחמד בכפר הנופש עין גב – הווילות אמנם מעוצבות ומשדרות יוקרה ופינוק, אבל זהו לא מלון מפונפן אלא כפר נופש שמשדר תחושה של חופש – כזה שאפשר להרגיש נוח להתרוצץ בו יחפים על הדשא, לעשות מנגל ליד החדר ולרוץ מהחדר ישר למים. תחושת החופש מתבטאת גם בגמישות של המקום – אפשר לבטל את ההזמנה עד יומיים לפני החופשה, אפשר לעשות צ'ק אין בבית והכי חשוב – ארוחת הבוקר מוגשת עד השעה 12:00. בנמל עין גב הסמוך תמצאו את מסעדת הדגים המצוינת מפגש הדייגים, פוד טראק של פלאפל והמבורגרים ומרכז ספורט ימי שמציע מגוון פעילויות, כך שתוכלו לבלות את כל החופשה במקום מבלי להרחיק.

מה בסביבה? גן לאומי סוסיתא, גן לאומי כורסי, פארק הירדן, שמורת הטבע מג'רסה

פרטים נוספים במס' הטלפון 04-6659800 ובאתר האינטרנט

כפר הנופש עין גב. וילות מפנקות עם תצפית ללא הפרעה על הכנרת | צילום: איה בן עזרי

כפר הנופש עין גב. וילות מפנקות עם תצפית ללא הפרעה על הכנרת | צילום: איה בן עזרי

מלון סטאי כנרת

מבין המלונות שעל הכנרת, היוקרתי מכולם הוא מלון סטאי כנרת ששוכן על חוף צאלון. אין כאן בנייה לגובה – 136 הווילות ו-22 החדרים פזורים על שטח של מאה דונם עם מדשאות, עצי הדר וזית ושבילי אופניים שמקשרים בין הווילות ובין מתקני המלון, שכוללים ספא (עם בריכת זרמים מחוממת, חדר כושר, סאונות וחדרי טיפולים), מסעדה, לאונג' בר ובריכה. הווילות המרווחות שמתאימות לזוגות ולמשפחות הן גולת הכותרת של המקום. יש בהן מיטת קינג סייז, חדר רחצה מפנק, מכונת אספרסו, מיני בר, טלויזיה בגודל 55 אינץ', חלוקי רחצה ונעלי בית. לכל וילה יש מרפסת פרטית עם מיטות שיזוף, בחלק מהמרפסות יש ג'קוזי ובחלקן בריכה פרטית, חלקן משקיפות להרי גולן ואחרות משקיפות לכנרת.

מה עוד בסביבה? חופי הכנרת, גן לאומי כורסי, פארק הירדן, שמורת הטבע מג'רסה

פרטים נוספים בטלפון 03-5263332 ובאתר האינטרנט

מבט על הכנרת מהבריכה של מלון סטאי כנרת | צילום: אסף פינצ'וק

מבט על הכנרת מהבריכה של מלון סטאי כנרת | צילום: אסף פינצ'וק

מלון חוף נחשולים

למרות שיש בישראל הרבה מלונות שממוקמים ממש קרוב לים התיכון ומציעים נוף לים, כמעט ואין מלונות שממוקמים ממש על חוף, כמו מלון נחשולים. ועוד איזה חוף! מלון חוף נחשולים ממוקם על אחת מרצועות החוף היפות בארץ, עם חול לבן ומים צלולים, מפרץ טבעי יפהפה, לגונות ואיים קטנים הסמוכים לחוף – כל הטוב הזה במרחק כמה פסיעות מהחדר. למעשה, יש במלון נחשולים כמה סוגי חדרים ברמות אירוח שונות. חלק מהיחידות ממוקמות במרחק כמה דקות הליכה מהחוף. יחידות הבוטיק המשפחתיות אמנם לא ממוקמות בקו הראשון למים, אבל ממוקמות במרחק הליכה קצרצרה מהחוף ומציעות אווירת חופש יוונית – הן צבועות בחול ולבן, כמו כפר ביוון, פזורות על המדשאות הירוקות ולצדן ערסלים. היחידות המפנקות ביותר במלון הן הסוויטות המעוצבות והמאובזרות עד אחרון הפרטים, שנמצאות במרחק נגיעה מהמים ומציעות נוף עוצר נשימה לים. בחלקן יש גם בריכת אינסוף פרטית. אבל גולת הכותרת עבור אלה שרוצים להרגיש שהם בחופשה על הים היא חדרי ים בוטיק שממוקמים במרחק כמה פסיעות מהחוף. דלתות הזכוכית הגדולות מכניסות את הים לחדר  ומאפשרות לראות את הים גם מהמיטה. לאלה יש להוסיף אלמנטים מהים כמו מנורות לילה דמויות חלוקי נחל, שידות  בצורת סירות מפרש  וצילומים אומנותיים של עולם הים. אם זה לא מספיק, מלבד חדר האמבטיה שבחדר, יש מקלחת נוספת בעם ראש גשם בחצר פנימית מוקפת חומה המרוצפת בחלוקי נחל.

מה עוד בסביבה? כמה דקות הליכה על החוף לכיוון צפון יובילו אתכם לשמורת תל דור, אחת משמורות הטבע היפות בארץ שמשלבת את שרידי עיר הנמל דור עם מפרצים קסומים, לגונות ונקודות תצפית מרהיבות. במרחק נסיעה קצרה תגיעו לזיכרון יעקב, לשמורת טבע נחל מערות, לכפר האמנים עין הוד ולהר הכרמל.

פרטים נוספים בטלפון 04-6399533

סוויטה במרחק נגיעה מהים במלון נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק

סוויטה במרחק נגיעה מהים במלון נחשולים | צילום: אסף פינצ'וק

הרברט סמואל מילוס, ים המלח

מבין מלונות ים המלח, אחד המלונות הקרובים ביותר לים הוא מלון מילוס שנמצא במרחק נגיעה מקו החוף. בשונה ממלונות האזור, המלון לא בנוי לגובה אלא במבנים נמוכים הפזורים בין גנים פורחים. המבנים, הצבועים בכחול-לבן, מקנים תחושה של שיטוט בכפר דייגים יווני, ואכן, המלון ממתג את עצמו כמלון באווירת יוון. זה ניכר לא רק בעיצוב אלא גם במוזיקה היוונית שמושמעת ברקע ובטברנה היוונית שפועלת במלון, בה אפשר לאכול בצלו של עץ פיקוס ענק. מלבד חוף צמוד, יש גם בריכת שחייה גדולה ומתחם ספא עם חמאם תורכי, סאונה יבשה, ג'קוזי, בריכת מי מלח, בריכת גופרית, חדר כושר וחדרי טיפולים. במלון חדרים המתאימים לזוג או זוג + ילד, כולם נעימים, מעוצבים בקווים נקיים ומאובזרים בפרטים קטנים שמשדרגים את החופשה כמו חדר רחצה מפנק, טלוויזיה חכמה ומכונת אספרסו. חלק מהחדרים פונים לחצר הפנימית המקסימה, אחרים משקיפים למדבר וחלקם פונים לבריכה, אבל גולת הכותרת היא החדרים שלהם בריכה פרטית צמודה, חלקם משקיפים למדבר ולהרים, חלקם לים וכולם מהווים תענוג גדול ביום חם.

מה עוד בסביבה? טיילת ים המלח, גן לאומי מצדה, גן לאומי עין גדי

פרטים נוספים באתר 08-6688100 ובאתר האינטרנט

חדר עם בריכה צמודה מול ים המלח במלון מילוס | צילום: אסף פינצ'וק

חדר עם בריכה צמודה מול ים המלח במלון מילוס | צילום: אסף פינצ'וק

הרברט סמואל ריף, אילת

באילת יש מלונות רבים שמתהדרים בחוף צמוד. אבל למרות זאת, מרבית המלונות באילת מצריכים חציה של כביש או מעבר דרך הטיילת ההומה בשביל להגיע לחוף. מלון הרברט סמואל ריף אילת, לעומת זאת, ממוקם ממש על החוף, באחד האזורים היפים באילת, בחוף אלמוג על שוניות האלמוגים הססגוניות שבו. המיקום לא יכול להיות יותר טוב – על ים סוף, כשברקע נמצאת התפאורה המדהימה של הרי אילת. המלון עצמו הוא מלון בוטיק שמציע שקט ושלווה שאי אפשר למצוא במלונות הגדולים. יש בו 70 חדרים וסוויטות, ממרביתם אפשר להשקיף על הים. חלק מהחדרים מוקפים בריכה צמודה או שהם מציעים יציאה לבריכת השחייה שגם ממנה אפשר לראות את הכחול הגדול.

חוף הים של מלון הרברט סמואל הריף באילת | צילום: אסף פינצ'וק

חוף הים של מלון הרברט סמואל הריף באילת | צילום: אסף פינצ'וק

מה עוד בסביבה? מרכזי צלילה וספורט ימי ממש בצמוד למלון, שמורת האלמוגים, ריף הדולפינים, המצפה התת ימי. כל אלה במרחק נסיעה קצרצרה או הליכה, ואפשר להגיע אליהם גם באופניים אותם ניתן לשכור במלון ללא תשלום.

פרטים נוספים בטלפון 08-6344444 או באתר האינטרנט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו