תפריט עמוד

ירוק בעיניים: עגלות קפה במשתלות

לטבע יש כוח מרפא, אבל לא תמיד חייבים לצאת לטיול בשביל ליהנות ממנו. במיוחד בימים גשומים, אפשר לשבת בבית קפה בתוך משתלה, וליהנות מהצמחים והירוק שמסביב מבלי להירטב. הנה כמה המלצות משמחות לעגלות קפה בתוך משתלות

ברחבי הארץ נפתחו בשנים האחרונות לא מעט עגלות קפה בתוך משתלות, לצד בתי קפה, קונדיטוריות ופוד טראקס. השילוב הזה כל כך מתבקש, במיוחד בימים אלה, שבהם כולנו משוועים לקצת יופי ולכוחו המרפא של הטבע. זהו גם יופי של בילוי בחורף, כשרוצים להיות בפנים ולהרגיש בחוץ. הנה כמה עגלות קפה ואוכל בתוך משתלות, מצפון לדרום, בכולן תוכלו ליהנות מקפה ואוכל טוב כשמסביב ירוק בעיניים, ועל הדרך לחזק עסקים מקומיים:

הקרון בעמק – משתלת יזרעאלה, קיבוץ גבת

בקיבוץ גבת שבעמק יזרעאל נמצאת משתלת יזרעאלה המקסימה, אשר לצד צמחים היא גדושה בדברים יפים לבית ולגינה. אחת ההפתעות הנעימות במשתלה היא קרון האוכל של השף אייל גימשי. גימשי מתמחה בכריכים משובחים ולא שגרתיים – כריך סרדינים פיקנטי עם ממרח שום, אריסה מתוקה ולימון כבוש, טוסט אבוקדו עם לאבנה ושקדים קלויים, כריך טופו עם אריסה, שום ופסטו או כריך קורנביף עם ממרח שום, בצל סגול וגבינת צ'דר. גם הקפה מצוין וכן מאפי הבוקר שמוגשים לצדו. השולחנות פזורים בחוץ וגם בפנים, בתוך המשתלה. תנורי חימום הופכים את קרון האוכל לאידאלי ליום חורפי ובכל מקום בו תבחרו לשבת מובטחת אווירה פסטורלית.

מה בסביבה? מוזיאון העמק, שביל הרקפות במגדל העמק, יער מסריק, גן לאומי בית שערים

כריכים, מאפים וסלטים מפתים של השף אייל ג'ימשי במשתלת יזרעאלה | צילום: הקרון בעמק במשתלת יזרעאלה בקיבוץ גבת | צילום: Dar HealthyWay

כריכים, מאפים וסלטים מפתים של השף אייל ג'ימשי במשתלת יזרעאלה | צילום: הקרון בעמק במשתלת יזרעאלה בקיבוץ גבת | צילום: Dar HealthyWay

דשא גן מתחם גינון ועגלת קפה, כפר יונה

משתלת דשא גן שנפתחה לפני כשנה בכפר יונה שבשרון היא מקום שכולו אנרגיות טובות. את המשתלה פתח מור סרוסי, ששירת ביחידה מובחרת ונחשב לפצוע טראומה. מור ראה שהעיסוק בגינון עושה לו טוב, והחליט לחלוק את הטוב הזה עם כולם. במשתלה המקסימה שלו בכפר יונה הוא הוא מעסיק פגועי נפש, אסירים בשיקום, בני נוער שעברו חרם ועוד אנשים שלדבריו נחשבים לשקופים בעיני החברה. בתוך המשתלה יש עגלת קפה, כדי שכולם יוכלו ליהנות מצמחים וירוק בעיניים בזמן שהם שותים את הקפה של הבוקר.

ארוחת בוקר בין הצמחים ב"דשא-גן" | צילום: מור סרוסי

ארוחת בוקר בין הצמחים ב"דשא-גן" | צילום: מור סרוסי

לא פעם מגיעים למקום חיילים ומקבלים פינוקים ברוחב לב על חשבון הבית, וכמה משפחות מעוטות יכולת כבר זכו לארח במקום אירועים כמו בר/בת מצווה. בתפריט תמצאו כריכים, מאפים מלוחים, טוסטים וסלטים. אחת המנות המיוחדות והמומלצות של המקום היא שקשוקה שמוגשת בתוך כיכר לחם עגולה, ויש גם פוקצ'ה מצוינת מהטאבון עם מגוון תוספות כמו ירקות וגבינות.

מה בסביבה? יער אילנות, נחל אלכסנדר, מצפור ויקר ואגמון חפר

פינת חמד ב"דשא-גן" | צילום: מור סרוסי

פינת חמד ב"דשא-גן" | צילום: מור סרוסי

חדווה בגן, אבן יהודה

חדווה בגן היא לא עוד משתלה. מדובר בחווה אורגנית שמשתרעת על שטח של 15 דונם, בשטח שהיה מזבלה עד לפני כמה שנים. בחווה יש עצי פרי וערוגות ירק, ביניהן תוכלו לשוטט וליהנות מחוויית קטיף עצמי. בשטח החווה יש גם משתלה רחבת ידיים ובה מגוון עצום של צמחים לבית ולגינה, חנות פרחים ואביזרי נוי. כל השבוע אפשר להגיע, לטייל בין הערוגות, לקטוף וליהנות מהטבע ומהשקט. בימי שישי פועלת במקום קרון אוכל פארם טו טייבל. השף חיים שסטל (שאולי מוכר לכם ממסעדת מקום בלב הוותיקה) מלקט ירקות ועשבי תיבול – מה שהאדמה נתנה באותו יום, ומהם הוא יוצר מטעמים מופלאים. תפוח אדמה מהמדורה, קציצות חוביזה ועוד. זהו מקום נהדר ליהנות בו מבוקר שישי קרוב לטבע.

מה בסביבה? יער אילנות, נחל אלכסנדר, מצפור ויקר


ילדתי שלי, משתלת שתילי הר, אבו גוש

אם מאסתם בקרואסון פיסטוק ואתם חושקים במאפים לא שגרתיים לצד הקפה שלכם, צפוי לכם בוקר מהנה בעגלת הקפה "ילדתי שלי" שממוקמת במשתלת שתילי הר שבכניסה לאבו גוש. מיכל ברהום ממסעדת מאג'דה בעין רפא אחראית על התפריט, שכולל מנות יצירתיות (וטעימות להפליא!) כמו קרואסון שקדים ותותים, קראנץ מרציפן קוקוס, קרואסון פסטו, זעתר וגבינת תום או בורקס דלורית וגאודה. לצד אלה יש מאפים טבעוניים וכאלה שמתאימים לנמנעים מגלוטן.

 

ויטרינת המאפים המפתה ב"ילדתי שלי" | צילום: סימי שאואר

ויטרינת המאפים המפתה ב"ילדתי שלי" | צילום: סימי שאואר

על הקפה משובח אחראית לארה, הבת של מיכל. השולחנות פזורים בתוך המשתלה, בין צמחים, פרחים ומזרקות, מה שמבטיח התחלה רגועה במיוחד ליום, ואחרי האוכל תוכלו לרכוש צמחים ופריטי עיצוב לבית.

מה בסביבה? גן לאומי עין חמד, הקסטל, הסטף

בילדתי שלי במשתלת שתילי הר תוכלו לשבת לקפה בין הצמחים והמזרקות | צילום: סימי שאואר

בילדתי שלי במשתלת שתילי הר תוכלו לשבת לקפה בין הצמחים והמזרקות | צילום: סימי שאואר

ברנר קפה במשתלה, גבעת ברנר

עגלת קפה שכבר הפכה לסוג של מושג היא "ברנר קפה במשתלה" שבמשתלה המיתולוגית של קיבוץ גבעת ברנר. לא במקרה היא נקראת "בייקרי טראק" – הבעלים, אסף כהן, הוא שף קונדיטור עם ניסיון של 18 שנה בתחום וזה ניכר היטב במנות, שמשתנות מדי יום – מאפים מתוקים ומלוחים, קישים, כריכים, סלטים וקינוחים משובחים. מכל אלה תוכלו ליהנות בזמן שאתם יושבים בין הצמחים והעציצים, או על מחצלת במדשאה הצמודה.

העגלה של ברנר קפה במשתלה | צילום: אנה תם

העגלה של ברנר קפה במשתלה | צילום: אנה תם

האוכל שתאכלו פה ייקח אתכם משדות גבעת ברנר לפריז הרחוקה – באיזו עוד עגלת קפה תוכלו להתענג על מרק בצל צרפתי או קיש בצלים מקורמלים, ולקנח בעוגת מון בלאן – בצק ברטון פריך, קרם וניל, קרמו דה קסיס וערמונים מסוכרים? אגף המתוקים כולל פינוקים נוספים כמו ברד פודינג, קרואסון פיסטוק וקרואסון פקאנים ושקדים.

מה בסביבה? שמורת עינות גבתון, גבעת הרקפות בטל שחר, יער חולדה, תל גזר, יער צרעה

עוגת מון בלאן במשתלה. פריז בגבעת ברנר | צילום: באדיבות ברנר קפה במשתלה

עוגת מון בלאן במשתלה. פריז בגבעת ברנר | צילום: באדיבות ברנר קפה במשתלה

קפה פלורה משתלת מרמלשטיין, גני טל

קורן ואדווה אשר, איש פיננסים ומנהלת רווחה בחברת הייטק, הקימו את עגלת הקפה "קפה פלורה" שבמשתלת מרמלשטיין בגני טל, במטרה לסייע לאחותו הצעירה שלה תסמונת דאון ופיגור שכלי, כשהשאיפה היא לתרום להעביר חלק גדול מהרווחים לטובת בעלי מוגבלויות. אבל קפה פלורה הוא לא רק סיפור של אנשים טובים – זהו קודם כל בית קפה שתיהנו לבקר בו בגלל האווירה הנעימה והפסטורלית ובגלל הקפה המשובח שלא תמצאו בשום מקום אחר. את קפה פלורה קפוצ'ינו ניתן להזמין עם תוספת של טעמים מיוחדים, כמו קוקוס או ליצ'י, ולא משנה איך תרמו את הקפה שלכם, הוא מוגש בעיטור של פרח אכיל שמוסיף לו הרבה צבע.

קפה עם פרח בקפה פלורה | צילום: הילה דפנה

קפה עם פרח בקפה פלורה | צילום: הילה דפנה

בתפריט יש כריכים (נסו את קלאב פלורה, כריך בן שלוש קומות המוגש בלחם בריוש. בקומה הראשונה גבינת שמנת, מיקס עלים ירוקים ופרוסות עגבניות. בקומה השנייה פסטו אורגנו, עיגולי בצל סגול ופלפל חריף. בקומה השלישית: שלישיית סלמון גרבלקס, צ'ימיצ'ורי וסגירה של גבינה חרוכה). יש גם סלטים, קינוחים והרבה מנות ללא גלוטן. המקום פועל רק בימי שישי.

מה בסביבה? גת גדעון (במרחק 220 מ' מהעגלה), גבעת הרקפות בטל שחר,  יער חולדה, יער חרובית.

אחרי הקפה של פלורה תוכלו להתחדש בצמחים לבית במשתלת מרמלשטיין | צילום: קורן אשר

אחרי הקפה של פלורה תוכלו להתחדש בצמחים לבית במשתלת מרמלשטיין | צילום: קורן אשר

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. כיף שיש כתבות עם המלצות על מקומות של אוכל טוב.
    נשמח אם ליד כל המלצה תכתבו אם המקום כשר לטובת שומרי הכשרות

  2. ניסינו את יזרעאלה אז ככה: זו לא משתלה אלא חנות מתנות. המקום בינוני ומטה. לקחתי קרואסון שוקולד חיממו ושרפו אותו ואפילו לא שמו לב כי באמת רואים את זה שזה שרוף. אז תבינו לבד מה הרמה.

  3. יש קפה חדש במשתלת ירוק ישראלי השרף 6 רמת השרון .מרווח חדש מקסים ורוגע .הרבה ירוק בעיניים וקרוב לבית. אוכל טעים וקפה מעולה .חנייה בשפע. ממליץ

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מישראל

סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי
סופשבוע בשדה בוקר: גן עדן מדברי

שדה בוקר ומדרשת בן גוריון מציעים כל מה שצריך לסופשבוע מדברי גדוש בנופים, טבע, הרפתקאות ואפילו קצת היסטוריה. הצעה לסופשבוע קצר עם תצפיות נוף, טיולים רגליים, טיםוס קירות, ספארי לילה, אוכל טוב והמון יעלים

טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים
טעם מקומי – חופשה קולינרית בהרי ירושלים

החופשה הקולינרית "טעם מקומי" מתקיימת בסוף השבוע האחרון של כל חודש (ימי רביעי וחמישי). היא מתחילה בארוחת שף מופלאה בערב רביעי, ששמה על הבמה חומרי גלם של היצרנים המקומיים, בכל ארוחה במה ליצרן אחר, ולמחרת ממשיכה בבראנץ' עשיר ...

חוזרים לאילת: להירגע מול הים
חוזרים לאילת: להירגע מול הים

אחרי שאירחה מפונים בכמות הזהה למספר תושביה, אילת מנסה לחזור לשגרה ומייחלת לשובם של הנופשים. עם מיזם תיירותי חדש, שנקרא לוקאלס, ומקומות מושלמים להירגע, לאכול טוב ולמלא מצברים, העיר הדרומית היא המקום הנכון בימים אלו