תפריט עמוד

טיולים בטנריף: שבוע ברחבי האי

האי טנריף מציע נופים מגוונים להפליא ואינספור אפשרויות טיול מהנות בין עמקים ויערות, הרי געש, מערות, אתרים ארכאולוגיים, כפרים הרריים ועיירות דייגים. הצעה לשבעה טיולי יום ברחבי טנריף וקפיצה קטנה לאי שכן

האי טנריף מצטיין בחופים יפים ובאטרקציות משפחתיות מוצלחות, אבל לא כולם יודעים שבטנריף יש הרבה מעבר לכך. הנופים באי, הגדול באיים הקנריים, מגוונים מאוד: יש בו שמורות טבע מרתקות, מערות מסתוריות, צוקים דרמטיים, עמקים ירוקים וכפרי דייגים שלווים. אז במקום להישאר במהלך החופשה לצד הבריכה במלון או בחוף הקרוב, למה שלא תשכרו רכב ותצאו לטיולים ברחבי האי? יש לנו הצעות לשבעה טיולי יום נפלאים בטנריף (כולל קפיצה לאי שכן) – אפשר להיצמד לתכנית המוצעת כאן או לבחור כמה טיולים מתוכה ולשלב אותם עם נופש ובילויים אחרים בטנריף.

נקודת המוצא לכל הטיולים היא פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz), עיירת נופש מקסימה בצפון האי, אבל כיוון שהמרחקים בטנריף אינם גדולים במיוחד, גם אם המלון שלכם נמצא באזור אחר תוכלו להגיע למקומות המוזכרים כאן בקלות.

יום 1: הפארק הלאומי טיידה

את היום הראשון של הטיול נקדיש לאתר הטבע המפורסם ביותר בטנריף, הפארק הלאומי טיידה (Parque Nacional del Teide). זהו הפארק הלאומי הגדול ביותר באיים הקנריים ובשל ייחודו הוא הוכרז כאתר מורשת לאומית של אונסק"ו. כדי להגיע אל הפארק, נוסעים מפוארטו דה לה קרוז בכביש TF-5 לכיוון סנטה קרוז, באזור Tacoronte פונים מערבה לכביש T-226 עד La Esperanza ושם נוסעים דרומה על כביש TF-24 עד הכניסה. הנסיעה אורכת כ-70 דקות.

נופיו המהפנטים של פארק טיידה

נופיו המהפנטים של פארק טיידה | צילומים בכתבה: שאטרסטוק

נופי הפארק כוללים מכתשים, הרי געש חרוטיים, שדות לבה, סלעים שחורים ואדומים ומצוקים תלולים. לתחושה שהגעתם לעולם שונה ומיוחד תורמת גם הצמחייה הייחודית – בקרקע הוולקנית העשירה במינרלים גדלים עשרות מינים של צמחים אנדמיים, שאפשר למצוא רק בטנריף.

הצמחייה הייחודית, הכוללת עשרות מינים של צמחים אנדמיים, תורמת למראה המיוחד של השמורה

הצמחייה הייחודית, הכוללת עשרות מינים של צמחים אנדמיים, תורמת למראה המיוחד של השמורה

בלבה של השמורה ניצב הר הגעש טיידה, אשר פסגתו המושלגת מתנשאת לגובה 3,718 מטר. זהו ההר הגבוה ביותר באיים הקנריים ולמעשה בספרד כולה, והר הגעש השלישי בגובהו בעולם. רכבל מטפס על ההר, לנקודת תצפית בגובה של 3,600 מ'. הנוף המהפנט, הנגלה מחלונות הרכבל, מגיע לשיאו בנקודת הסיום, עם תצפית מופלאה על הפארק, האזור מסביבו והחופים הדרמטיים של צפון האי. בימים בהירים אפשר לראות מכאן את האיים השכנים. מנקודת התצפית אפשר לטפס ברגל אל הפסגה (בתיאום מראש, כמות מוגבלת של מטיילים מורשים לטפס בכל יום לפסגה) או לצאת לטיולים רגליים קצרים בסביבה. עוד אתר שלא כדאי להחמיץ הוא מכתש לאס קניאדס (Las Cañadas), הנמצא בגובה של 2,000 מ' ואשר קירותיו התלולים יוצרים מראה כובש לב.

הר הגעש טיידה, ההר הגבוה ביותר באיים הקנריים (ובספרד כולה)

הר הגעש טיידה, ההר הגבוה ביותר באיים הקנריים (ובספרד כולה)

יום 2: החוף המערבי – מאיקוד דה לוס וינוס לגרצ'יקו

היום השני מוקדש לטיול נינוח בחוף המערבי של האי. נקודת העצירה הראשונה היא בכפר איקוד דה לוס וינוס (Icod de los Vinos), שאליו מגיעים בנסיעה של כחצי שעה דרומה על כביש TF-5. הכפר מוקף בכרמים והוא משמש מרכז לייצור יין. תמצאו בו יקבים קטנים וחנויות יין וכן מוזיאון מלווסיה (Malvasia), המוקדש ליין המלווסיה המקומי, שם תוכלו ללמוד על תהליך הייצור וליהנות מטעימות. בכפר נמצא גם אחד הסמלים של טנריף – עץ דרקון עתיק שגובהו 22 מטר וגילו נאמד בכאלף שנה.

עץ הדרקון העתיק של איקוד דה לוס וינוס

עץ הדרקון העתיק של איקוד דה לוס וינוס

לא רחוק מהכפר נמצאת אטרקציה מלהיבה ויוצאת דופן – מערת הרוחות (Cueva del Viento), אחת ממערות הלבה הגדולות בעולם. כדי להגיע למערה, נוסעים מאיקוד דה לוס וינוס כעשר דקות דרומה על כביש TF-366. המערה נוצרה בעקבות התפרצות געשית  וזרמי הלבה יצרו בה שלל צורות מעניינות. הכניסה אליה אפשרית רק במסגרת סיור מודרך, האורך כשעתיים, כשאת הדרך החשוכה מאירים פנסי ראש על קסדות המבקרים.

בית העירייה של איקוד דה לוס וינוס

בית העירייה של איקוד דה לוס וינוס

אחרי הסיור במערה ממשיכים בנסיעה מערבה במשך כעשרים דקות על כביש TF-42 עד גרצ'יקו (Garachico), עיר נמל שחרבה בתחילת המאה ה-18 מהתפרצות של הר הגעש טיידה ונבנתה מחדש. מעל העיירה מתנשא מצוק מרשים ובתיה הלבנים גולשים אל חופי הים הסלעיים, שצבעם שחור. אפשר להתרשם משרידי טירה עתיקה מהמאה ה-16, לטבול בבריכות סלע טבעיות, לשוטט בין החנויות הייחודיות ולסיים את היום באחד מבתי הקפה הרבים.

תצפית על בתי העיירה גרצ'יקו הגולשים אל הים

תצפית על בתי העיירה גרצ'יקו הגולשים אל הים

יום 3: סנטה קרוז והחוף המזרחי

ביום הזה נתמקד בחוף המזרחי של טנריף. נתחיל בצפון, בבירת טנריף סנטה קרוז דה טנריף (Santa cruz de Tenerife), אליה מגיעים בנסיעה של כחמישים דקות לכיוון צפון-מזרח על כביש TF-5. הקדישו כמה שעות לביקור במוקדי העניין הבולטים של העיר, בהם האודיטוריום המרשים בעיצובו של סנטיאגו קלטרווה, מוזיאון הטבע והאדם, פארק גרסייה סנבריה ומוזיאון האמנות TEA.

סנטה קרוז דה טנריף, בירת האי

סנטה קרוז דה טנריף, בירת האי

התחנה הבאה היא הפירמידות של גוימאר (Guimar), אשר מגיעים אליהן בנסיעה של כ-25 דקות לכיוון דרום על כביש TF-1. הפירמידות, הבנויות מאבני לבה על בסיס מלבני, מכילות חמש מדרגות והן מזכירות במידה רבה את הפירמידות של האצטקים במקסיקו. לא ידוע מי בנה את הפירמידות הללו, באיזו תקופה ולאיזו מטרה, ההשערה הרווחת היא שהן נבנו על ידי הגואנצ'ים, תושביהם המקוריים של האיים הקנריים, ושימשו למטרות אסטרונומיות.

הפירמידות של גימאר. רב הנסתר על הגלוי

הפירמידות של גימאר. רב הנסתר על הגלוי

מגוימאר נוסעים דרומה במשך כ-25 דקות על כביש TF-1 אל פוריס דה אבונה (Porís de Abona), כפר דייגים קטן ומנומנם עם בתים לבנים, מגדלור, כנסייה וטיילת לא ארוכה. סמוך לכפר יש כמה חופים חוליים יפים. נסיעה של כעשרים דקות דרומה תביא אתכם אל חוף אל מדאנו, אחד החופים היפים בטנריף, עם חול זהוב ומים צלולים. הרוחות החזקות הנושבות כאן הופכות את החוף הזה לחביב על גולשים ויש בו אפשרויות נוספות לספורט ימי.

חוף אל מדאנו, החביב במיוחד על גולשים

חוף אל מדאנו, החביב במיוחד על גולשים

יום 4: צפון האי – אורוטבה וסן כריסטובל

את היום הזה נקדיש לטיול בכמה מהאתרים היפים בצפון האי. לפני שנצא לדרך, נבקר את הגנים הבוטניים של פוארטו דה לה קרוז, אשר הוקמו במאה ה-17 ביוזמת המלך קרלוס השלישי. הגנים, מהחשובים באירופה, משתרעים של שטח של 20,000 מ"ר ויש בהם מינים רבים של עצים, שיחים ופרחים טרופיים וסוב-טרופיים. אחרי הביקור בגנים, המשיכו בנסיעה של כעשר דקות על כביש TF-31, דרך עמק אורוטבה המשובץ במטעי בננות, עד העיירה אורוטבה (Orotava). בתי העיירה ההיסטורית צבועים בשלל צבעים ובסמטאות אפשר למצוא חנויות נחמדות המוכרות עבודות יד מסורתיות, מסעדות ובתי קפה.

בתים צבעוניים בעיירה לה אורוטבה

בתים צבעוניים בעיירה לה אורוטבה

התחנה האחרונה היא סן קריסטובל דה לה לגונה (San Cristobal de la Laguna), אליה מגיעים בנסיעה של כ-45 דקות צפונה על כביש TF-5. זוהי אחת הערים היפות בטנריף ואתר מורשת עולמית של אונסק"ו. סמלה של העיר הוא  הקתדרלה המרשימה. בתוכה נמצא המזבח הגדול ביותר באיים הקנריים, הבנוי בסגנון הבארוק וכן אוסף מרשים של צלמיות מהתקופה הביזנטית ואחד מאוספי התכשיטים הגדולים באיים הקנריים. אחרי הביקור בקתדרלה כדאי לשוטט ברחובות היפים, בין הבתים המפוארים מהמאות ה-17 וה-18, ולבקר בחנויות הקטנות והייחודיות.

רחוב בסן כריסטובל דה לה לגונה, אחת הערים היפות בטנריף

רחוב בסן כריסטובל דה לה לגונה, אחת הערים היפות בטנריף

יום 5: יער אנגה והסביבה

הטיול היומי ייקח אותנו לאחד מאתרי הטבע היפים בטנריף, פארק אנגה (Anaga), שנופיו הירוקים מהווים ניגוד מוחלט לנופים הצחיחים של פארק טיידה. כדי להגיע לאנגה, סעו צפונה כשעה על כביש TF-5. גולת הכותרת של הפארק ההררי היא יער צפוף של עצי דפנה עתיקים, שגזעיהם המפותלים מכוסים בטחב. מומלץ לא להסתפק בנסיעה ברכב, אלא לשלב טיול הליכה בפארק, למשל בשביל הנקרא Vueltas de Taganana. האזור כולו מנוקד בכפרים קטנים, בהם טאגננה (Taganana), אחד הכפרים העתיקים בטנריף המוקף בתפאורה מושלמת של הרים, יער גשם ותצפיות מרהיבות לים.

שביל הליכה ביער אנגה

שביל הליכה ביער אנגה

בתום הביקור ביער ובכפר, סעו מזרחה על כביש TF-12 עד העיירה סן אנדרס (San Andres), בחוף הצפוני-מזרחי של האי. זוהי עיירת דייגים ציורית עם רצועת חוף יפה של חול שחור ושרידים של מבצר מראשית המאה ה-18. כ-28 ק"מ מדרום לשם, על כביש TF-1, נמצאת עיירת דייגים נוספת, קנדלריה (Candelaria), שבתיה הצבועים בלבן מהווים ניגוד מרשים לחוף השחור. הכנסייה של קנדלריה נחשבת לאחת הקדושות בנצרות הקתולית של ספרד. אפשר לסיים את היום באחת ממסעדות הדגים המצוינות שבעיירה.

הבתים הלבנים והכנסייה של העיירה קנדלריה

הבתים הלבנים והכנסייה של העיירה קנדלריה

יום 6: שייט לאי גראן קנאריה

כדאי לנצל את החופשה בטנריף לביקור באחד האיים השכנים. אל גראן קנאריה, האי השני בגודלו באיים הקנריים, אפשר להגיע במעבורת היוצאת מסנטה קרוז, בירת טנריף. סעו מפוארטו דל לה קרוז  מזרחה בכביש TF5 עד סנטה קרוז (כ-40 דקות נסיעה), משם קחו את אחת המעבורות השטות לקראן קנאריה. רוב המעבורות עוגנות בלאס פאלמס, הנמצאת בצפון-מזרח האי, ויש גם כאלה העוגנות בעיירה אגאטה, הממוקמת בצפון-מערב האי. אם תרצו לשלב בין שני היעדים הללו, צאו מטנריף במעבורת ללאס פאלמס וחזרו בסוף היום מאגאטה, או להיפך.

לאס פאלמס, בירת גראן קנאריה

לאס פאלמס, בירת גראן קנאריה

לאס פאלמס (Las Palmas), בירת האי, היא עיר יפה, עם גנים ירוקים ומרכז עתיק ססגוני ומקסים, שהוכרז כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. ב-1492 כריסטופר קולומבוס עצר בלאס פאלמס במהלך מסעו הראשון ליבשת אמריקה ולציון המאורע הוקם בעיר מוזיאון לכבודו, Casa Museo de Colón, העוסק במסעות קולומבוס ובגילוי אמריקה. בלאס פאלמס יש עוד כמה מוזיאונים מעניינים, בהם המוזיאון הקנרי (Museo Canario), המכיל אוסף של ממצאים ארכאולוגיים מהאיים.

כרבע שעה מלאס פאלמס נמצאת ארוקאס (Arucas), עיירה היסטורית נעימה, שגולת הכותרת שלה היא כנסיית סן חואן באוטיסטה (San Juan Bautista) המרהיבה, הבנויה בסגנון ניאו-גותי. בתוכה תגלו ויטראז'ים יפהפיים של האמן הספרדי בן המאה ה-17 שחי באי, כריסטובל הרננדז דה קווינטנה. חובבי הרום ישמחו לבקר במזקקה המקומית הנקראת Arehucas.

כנסיית סן חואן בטיסטה בעיירה ארוקאס

כנסיית סן חואן בטיסטה בעיירה ארוקאס

כחצי שעה נסיעה מארוקאס נמצאת עיירת הדייגים אגאטה (Agaete), שבתיה המסוידים בלבן עם הדלתות הכחולות יזכירו לכם את איי יוון. התחילו את הביקור בכיכר המרכזית, בה נמצאת כנסיית ההתעברות (Iglesia de la Concepción). מומלץ לבקר בגנים הבוטניים Huerto de las Flores (שני עד שבת בין 10:00 ל-16:00, הכניסה חופשית), ואם נשאר לכם זמן, בקרו בפארק הארכיאולוגי המרתק, Parque Arqueológico del Maipés, שנמצא סמוך לעיירה, בעמק מוקף בהרים חשופים.

נגיעות ים תיכוניות: רחוב באגאטה

נגיעות ים תיכוניות: רחוב באגאטה | צילום: CTatiana / Shutterstock.com

יום  7: טרק בעמק מסקה

היום הזה טומן בחובו אתגר מסוים, אבל כפיצוי תזכו לנופים עוצרי נשימה. נקודת המוצא לטרק היא הכפר מסקה (Masca), אשר הנסיעה אליו מפוארטו דה לה קרוז נמשכת קצת יותר משעה בדרך תלולה ומפותלת עם הרבה תצפיות נוף מרהיבות על הצוקים והיערות מסביב. לפני שיוצאים לטרק כדאי להקדיש זמן לשיטוט בסמטאות הכפר הקטן, הנחבא בין ההרים. במשך שנים ארוכות מסקה היה מנותק משאר חלקי האי ורק ב-1978 נסלל אליו כביש. למרות שהיום פרנסת התושבים נשענת במידה רבה על תיירות, הכפר שומר על אווירה מסורתית אותנטית. תענוג לשוטט בין בתי האבן העתיקים וכדאי לעצור לביקור במוזיאון האתנוגרפי הקטן.

נופים עוצרי נשימה בכפר ההררי מסקה | צילום: BBA Photography / Shutterstock.com

נופים עוצרי נשימה בכפר ההררי מסקה | צילום: BBA Photography / Shutterstock.com

מהכפר יוצא מסלול הליכה יפהפה, היורד בתלילות אל הים דרך ערוץ קניוני. ההליכה אורכת כשלוש עד ארבע שעות, כשאת הדרך מלווים נופים מדהימים של סלעים, צוקים ויערות וברקע מנצנץ הים הכחול. מפעם לפעם לאורך הדרך מגיעים למפל או לבריכה טבעית ואפשר להתרענן במימיהם.

צוקי לוס ג'יגאנטס העצומים

לוס ג'יגאנטס, צוקים ענקים היורדים אל הים

המסלול מסתיים בחוף קטן, אשר בו אפשר לסיים את היום. אבל אם יש לכם כוח, מומלץ בחום לעלות על מעבורת שתיקח אתכם אל צוקי הענקים, Los Gigantes, שכשמם כן הם – צוקים עצומים, הצונחים בתלילות אל הים. באזור יש כמה חופים יפים של חול וולקני שחור. אפשר לשכור סירה או קיאק ולשוט בים או להצטרף לשייט צפייה בלווייתנים ודולפינים, סיום מרגש ליום עמוס בחוויות.

מפת טנריף:

>

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.