תפריט עמוד

היעדים החסכוניים הכי שווים

למי שמעדיף לא לשבור תכנית חיסכון כדי לטייל בעולם, יש לנו כמה הצעות ליעדים חסכוניים - חלקם קרובים ואחרים רחוקים, וכולם מציעים תמורה טובה עבור הכסף. מבוליביה ההררית ועד לפורטוגל הנעימה, הנה כמה יעדים מלאי עניין ומשתלמים במיוחד

בשנים האחרונות משתלם לנסוע לחו"ל יותר מתמיד.  כניסתן של טיסות לואו קוסט לשוק המקומי הוזילה משמעותית את מחירי הטיסות, ויש לא מעט יעדים באירופה בהם אפשר ליהנות מחופשה קצרה במחירים זולים במיוחד. אבל גם כשרוצים לצאת לטיול ארוך יותר, לא חייבים לשבור תוכנית חיסכון. בחרנו כאן כמה טיולים משתלמים במיוחד ברחבי העולם – חלקם זולים באופן אבסולוטי, כמו בוליביה או לאוס, אחרים זולים בהשוואה ליעדים הסובבים אותם. ארצות הברית, למשל, אינה זולה, אבל גם בה אפשר למצוא יעדים שמשתלם לטייל בהם וכך גם במערב אירופה.

אחד הכללים להוזלת את הטיול, בכל מקום לא רק ביעדים המוזכרים בכתבה, הוא לחיות כמו מקומי. כשנוסעים בתחבורה הציבורית, מטיילים באופן עצמאי, ישנים בבתי הארחה קטנים  ואוכלים בדוכני אוכל רחוב או אפילו מבשלים לבד, עלויות הטיול מצטמצמות באופן משמעותי. הבונוס הוא שעל הדרך מכירים את המקומיים ואת אורח החיים שלהם.

אוכל רחוב בבנגקוק

הנה כמה יעדים בהם תוכלו ליהנות מטיול משתלם במיוחד:

בוליביה

בוליביה היא אחת המדינות הכי זולות באמריקה הדרומית, אבל זו בהחלט לא הסיבה העיקרית להגיע לכאן. בבוליביה יש הרים ויערות, מדבר מלח עצום וערים קולוניאליות מקסימות. והכל זול, החל מהאטרקציות, דרך האוכל ועד למקומות הלינה. כמה זול? לינה בהוסטל בלה פאס עולה בסביבות 50-20 שקלים בחדר מעונות, וכ-120-70 שקלים לאדם בחדר פרטי. הלינה בבתי הארחה משפחתיים פשוטים באזורים הכפריים זולה עוד יותר. מחירה של ארוחה במסעדה עממית הוא כ-25 בוליבאנו (כ-13 שקלים) ואם תרצו ללוות את הארוחה בבקבוק של בירה מקומית תוסיפו עוד 15 בוליבאנו (כשמונה שקלים). כרטיס נסיעה באוטובוס עירוני עולה כ-2 בוליבאנו, שהם כשקל אחד בלבד.

האיים הצפים באגם טיטיקקה שבבוליביה

האיים הצפים באגם טיטיקקה שבבוליביה | צילומים: שאטרסטוק

על אף שבוליביה נתפסת כיעד לתרמילאים, בהחלט אפשר לטייל בה גם בתנאים יותר מפנקים. בלה פאס, בירת בוליביה, יש בשנים האחרונות סצנת מסעדת תוססת עם מסעדות שף, דוגמת מסעדת Gustu של קלאוס מאייר, הבעלים של מסעדת נומה הנחשבת מדנמרק. ארוחה מלאה כאן תעלה כ-280-200 שקלים לאדם, עדיין זול משמעותית מארוחה במסעדה ברמה דומה באירופה או ארצות הברית. בעיר נפתחו גם לא מעט מלונות בוטיק טרנדיים ועל אף שאינם זולים, הם מספקים תמורה טובה יותר למחיר בהשוואה למלונות מקבילים ביעדים אחרים.

מקומיות בלבוש מסורתי בלה פאס בירת בוליביה | צילום: Peek Creative Collective / Shutterstock.com

מקומיות בלבוש מסורתי בלה פאס בירת בוליביה | צילום: Peek Creative Collective / Shutterstock.com

חמשת הגדולים של בוליביה

סלאר דה אויוני (Salar de Uyuni) – מדבר המלח הגדול בעולם משתרע על שטח של יותר מ-10,000 ק"מ. הנופים פה כוללים מישורי מלח לבנים עצומים, אגמים בצבע אדום וירוק, הרי געש, בריכות בוץ ולהקות עצומות של פלמינגו.
• לה פאס (La Paz) – בירתה המנהלית של בוליביה מציעה שילוב של גורדי שחקים מודרניים, כנסיות קולוניאליות, מקומיות בלבוש אינדיאני מסורתי, שווקים ססגוניים כמו שוק המכשפות וחיי לילה תוססים.
• אגם טיטיקקה (Titikaka) – האגם השני בגודלו באמריקה הדרומית ממוקם גבוה ברכס הרי האנדים ומנוקד בעשרות איים. לצד איים טבעיים תראו פה איים מלאכותיים צפים שעליהם מתגוררים בני האורו ששומרים על אורח חיים מסורתי.
• הפארק הלאומי מדידי ((Madidi) – הפארק ממוקם באגן האמזונס ובו יער גשם סבוך עם מגוון ביולוגי עצום והמון מינים של צמחים ובעלי חיים, חלקם אנדמיים.
• פוטוסי (Potosi) – העיר הקולוניאלית היפהפייה היא אחת מהגבוהות בעולם, והיא גדושה בכנסיות, מנזרים ופנינים ארכיטקטוניות. בקרבת העיר יש מכרות כסף שמושכים תיירים רבים.

ג'יפ בסלאר דה אויוני, מדבר המלח הגדול בעולם

ג'יפ בסלאר דה אויוני, מדבר המלח הגדול בעולם

הונדורס

הונדורס נשארה קצת מחוץ למסלול ביחס למדינות אחרות במרכז אמריקה, דוגמת קוסטה ריקה או גאוטמלה, אבל כאן בדיוק טמון סוד הקסם שלה, וזה גם מה שהופך אותה ליעד משתלם במיוחד. יש בה חופים טרופיים, אתרי צלילה מצוינים, אתרים ארכיאולוגיים מרתקים וערים קולוניאליות יפות. אם אתם רוצים להרגיש את האווירה והנופים של קריביים במחירים של דרום-מזרח אסיה, הונדורס היא המקום בשבילכם.

בהונדורס אפשר ליהנות מארוחת צהריים במסעדה עממית ב-20 שקל וארוחת ערב זוגית בת שלוש מנות תעלה כ-80 שקל. בקבוק של בירה מקומית עולה כחמישה שקלים. מיטה בחדר משותף בהוסטל עולה כ-200 למפירה (כ-30 שקל), חדר זוגי במלון שלושה כוכבים יעלה בסביבות 120 שקל ללילה. ואם תרצו לנצל את העולם התת הימי הססגוני של הונדורס לקורס צלילה, תיאלצו להיפרד מאלף שקלים לערך.

חוף באי רואטן בהונדורס

חוף באי רואטן בהונדורס

חמשת הגדולים של הונדורס

רואטן (Roatán) – אחת משלושת איי המפרץ של הונדורס בים הקריבי. האי מצטיין בחופים יפהפיים ושוניות אלמוגים מרהיבות, ויש פה אטרקציות נוספות כמו חוות איגואנות וגן פרפרים.
• קופאן (Copan) – אתר המאיה החשוב בהונדורס עם שרידי פירמידות, מקדשים, פסלים ומצבות אבן מהמאה החמישית עד המאה העשירית.
• אגם יוחואה (Lago de Yojoa) – האגם הטבעי הגדול ביותר במדינה. בקרבתו יש מעיינות חמים, מערות, מפלים ומטעי קפה.
• פונטה סאל (Punta Sal) – שמורת טבע יפהפייה עם יערות גשם, חופים וביצות מנגרובים. זהו מקום טוב לראות בו דולפינים, צבי ים ופרות ים.
• שמורת ריו פלטאנו (Rio Platano) – שמורת טבע ביוספרית עם יערות גשם טרופיים שמשמשים בית לקופים, יגוארים, תנינים וציפורים טרופיות.

ראש אבן בקופאן, אתר המאיה החשוב בהונדורס | צילום: mundosemfim / Shutterstock.com

ראש אבן בקופאן, אתר המאיה החשוב בהונדורס | צילום: mundosemfim / Shutterstock.com

פלורידה

פלורידה אמנם אינה יעד זול, אבל היא בהחלט יעד משתלם, ודאי בהתחשב בכך שזהו אחד המקומות המתוירים ביותר בארצות הברית. מחירי השכרת רכב בפלורידה זולים יותר בהשוואה למדינות אחרות בארצות הברית (מחירו של רכב שכור לשבוע מתחיל בכ-160 דולר) וגם מחירי הלינה והאוכל זולים יותר.

שייט בביצות אברגליידס בפלורידה

שייט בביצות אברגליידס בפלורידה

מובן שחופשה של שבוע בפארקי השעשועים באורלנדו בתוספת כמה ימים במיאמי ונופש בפלורידה קיז היא לא הזולה ביותר שתמצאו. אבל אם תתכננו בקפידה תוכלו ליהנות מחופשה שמשלבת טבע, ים, ערים גדולות ופארק שעשועים אחד או שניים במחיר סביר בהחלט. הכלל הוא להתרחק מעט ממרכזי התיירות הבולטים. בפלורידה נמצאות כמה מהערים הזולות ביותר בארצות הברית, דוגמת דייטונה ופורט לודרדייל, המציעות חופים נפלאים, אטרקציות לכל המשפחה ואתרי טבע יפים במרחק נסיעה קצרה. אפילו אורלנדו, אם שמים בצד את מחירי הכניסה היקרים מאוד לפארקי השעשועים, היא עיר זולה יחסית והיא מציעה תמורה גבוהה לכסף. זה מתבטא, בין היתר, במקומות הלינה. באורלנדו יש הרבה מתחמים של דירות נופש מרווחות ומצוידות היטב, עם בריכה משותפת, שבהם משפחה יכולה ללון תמורת 150 דולר ללילה, וילת נופש עם בריכה פרטית תעלה פחות מ-200 דולר ללילה לכל בני המשפחה.  גם סעיף האוכל באורלנדו מספק תמורה טובה למחיר, עם שפע של מסעדות שמגישות מזנון עשיר בסגנון "אכול כפי יכולתך" במחירים משתלמים.

למרות הפופולריות הרבה של אורלנדו, באופן מפתיע היא אחת הערים הזולות בארצות הברית

למרות הפופולריות הרבה של אורלנדו, באופן מפתיע היא אחת הערים הזולות בארצות הברית

חמשת הגדולים של פלורידה

• אורלנדו (Orlando) – בירת פארקי השעשועים של העולם מציעה מגוון מסחרר הכולל, בין השאר, את הפארקים של דיסני וורלד, הפארקים של יוניברסל, עולם הים, לגולנד ועוד ועוד.
• הפארק הלאומי אוורגליידס (Everglades) – הפארק הלאומי השני בגודלו בארצות הברית, ובו ביצות עצומות, תעלות מים, שפע של צמחייה, תנינים ועופות מים.
• מיאמי ביץ' (Miami Beach) – העיר שמשתייכת למטרופולין של מיאמי מציעה בתים היסטוריים צבעוניים בסגנון האר-דקו, חיי לילה סוערים וגם את אחד החופים המפורסמים בעולם – חוף  סאות' ביץ'.
• פלורידה קיז (Florida Keys) – שרשרת של 1,700 איים מדרום לפלורידה, המקושרים ליבשת בסדרת גשרים ארוכים. לכל אי אופיו המיוחד. בחלקם יש שוניות אלמוגים ססגוניות וחופים נפלאים, אחרים, כמו קי ווסט, מפורסמים בארכיטקטורה ובחיי הלילה שלהם.
• מפרץ טמפה (Tampa) – כאן תמצאו חופים יפים ופחות מתוירים וגם ערים נהדרות. העיר טמפה גדושה באטרקציות משפחתיות כמו בוש גרדנס ואילו בסנט פטרסבורג נמצאים כמה מהחופים היפים בפלורידה לצד מוזיאון נהדר המוקדש לסלבדור דאלי.

חוף טרופי בפלורידה קיז

חוף טרופי בפלורידה קיז

לאוס

לאוס היא אחת מאותן מדינות בודדות שהצליחו, למרות התיירים, לשמור על קצב חיים איטי ורגוע ואווירה שלווה ובתולית. יש בלאוס המון מוקדי עניין למטיילים: מקדשים מרהיבים, ערים ססגוניות ואתרי טבע יפהפיים, בהם יערות, מפלים ומערות. התחושה בלאוס היא של מסע בזמן, כמו שהרגישו המטיילים שהגיעו לתאילנד השכנה לפני כמה עשורים, טרם הפיתוח התיירותי.

לאווירה הלא ממוסחרת יש השלכות חיוביות גם על עלויות הטיול. גם בדרום-מזרח אסיה, אזור שידוע בעלויות הטיול הנמוכות שלו, לאוס נחשבת לזולה במיוחד. ארוחה במסעדה עממית או בדוכן רחוב תעלה בסביבות 10 שקלים, לילה בבית הארחה פשוט יעלה כ-35-20 שקלים, ותמורת 50-40 שקלים תיהנו מבונגלו זוגי על שפת הנהר עם מקלחת פרטית. מחירו של חדר זוגי ממוזג במלון מתחיל בסביבות 40 שקלים ונסיעה באוטובוס למרחק של כמאה ק"מ תעלה כ-10-7 שקלים.

מקדש בלואנג פרבאנג בלאוס

מקדש בלואנג פרבאנג בלאוס

חמשת הגדולים של לאוס

• לואנג פרבנג (Luang Prabang) – עיר קטנה ומקסימה בצפון לאוס עם בתים קולוניאליים, שווקים ססגוניים ומקדשים מרשימים, ובראשם מקדש סיאנג ת'ונג מהמאה ה-16. בקרבת העיר יש אתרי טבע מקסימים כמו מפלי קואנג סי (Kuang Si Falls) ו-מערות פאק או (Pak Ou Caves).
• ואנג ויאנג (Vang Vieng) – עיירה ציורית השוכנת לגדות נהר נאם סונג (Nam Song) ומוקפת בהרים, צוקי אבן גיר, מערות קרסטיות ושדות אורז.
• מקדש תאט לואנג (That Luang) – הסמל הלאומי והאתר הדתי החשוב בלאוס. המבנה המרכזי הוא חרוט מוזהב בגובה 45 מטר הנראה למרחוק.
• רמת בולוואן (Bolaven) – הרמה שבדרום המדינה מציעה נופים בתוליים, כפרים ציוריים, מטעי תה וקפה, יערות צפופים והמון מסלולי הליכה. כאן נמצאים גם כמה מהמפלים היפים באסיה.
• מישור הכדים (Plain of Jars) – אתר מסתורי שבו פזורים מאות כדי אבן עתיקים ועצומים בגודלם שלא ברור מי ייצר אותם ולשם מה.

נוף טיפוסי בוואנג ויאנג בלאוס

נוף טיפוסי בוואנג ויאנג בלאוס

גאורגיה

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים מגלים את סוד קסמה של גאורגיה. יש הרבה סיבות טובות לבקר במדינה היפה הזאת: נופים הרריים עוצרי נשימה, אתרים היסטוריים, כפרים מסורתיים, תושבים מאירי פנים ואוכל משובח. למרות שהטיסה מישראל אורכת רק שעתיים וחצי, התחושה היא של מסע לארץ רחוקה עם נופים ואווירה שונים לחלוטין ממה שאנחנו מכירים. העובדה שאפשר ליהנות מכל אלה במחירים ממש נוחים, הן של השהות והן של הטיסות, היא סיבה טובה נוספת להגיע לגאורגיה.

טביליסי, בירת גאורגיה

טביליסי, בירת גאורגיה

אפשר ליהנות מהאוכל הגאורגי המצוין ומהיינות המקומיים במחירים נוחים במיוחד: ארוחה זוגית מלאה, כולל יין, במסעדה טובה (שמגישה אוכל מקומי), עולה פחות ממאה שקלים. גם מחירי הלינה בגאורגיה זולים להפליא. מיטה בחדר מעונות בהוסטל בטביליסי תעלה 30-15 שקלים, חדר פרטי בהוסטל עולה 100-80 שקלים. חדר במלון חמישה כוכבים מצוין בעיירת הנופש בטומי עולה בסביבות 80 אירו לזוג. למי שמעדיף לא לטייל באופן עצמאי, סיורים מאורגנים זולים בהרבה מאשר במדינות אחרות. סיור של יום שלם מטביליסי ליקבים של חבל קחאתי עולה כמאה שקלים, יום טיול לווארדזיה ובורג'ומי עולה כ-160 שקלים.

שלחן עמוס בכל טוב בגאורגיה

שלחן עמוס בכל טוב בגאורגיה

חמשת הגדולים של גאורגיה

• טביליסי (Tbilisi) – בירת גאורגיה היא עיר תוססת ומודרנית עם עיר עתיקה יפה שבה כנסיות מרשימות כמו קתדרלת סיאוני וכנסיית השילוש הקדוש. בעיר יש גם שווקים ססגוניים ומדרחוב מלא חיים העמוס בגלריות, חנויות מזכרות, בתי קפה ומסעדות.
• קזבגי (Kazbegi) – עיירה הררית ששוכנת למרגלות פסגת הקאזבק, ההר הגבוה בגאורגיה (5,48 מטר). מוקד העניין המרכזי הוא כנסיית ששוכנת בודדה במיקום דרמטי כשההר המושלג משמש לה כתפאורה. באזור יש מסלולי הליכה רבים ומעיינות חמים.
• חבל קאחתי (Kakheti) – חבל היין של גאורגיה, המוקף בנופים הררים יפים. בנוסף לכרמים ויקבים יש פה ערים היסטוריות מרשימות. גולת הכותרת של החבל היא מנזר דוד גארג'ה (David Gareja) שבו 19 מנזרים ומערות התבודדות מהמאה השישית.
• וארדזיה (Vardezia) – מכלול של כ-6,000 מערות חצובות בסלע שנבנו במאות ה-13-12.
• חבל סוואנטי (Svaneti) – חבל ארץ מבודד בהרי הקווקז בצפון-מערב גאורגיה, עם פסגות מושלגות, יערות, מרבדי פריחה וכפרים ציוריים. החבל מפורסם במגדלי אבן שנבנו במאות ה-13-9 ונועדו להגנה.

כנסיית צמינדה סמבה בקזבגי

כנסיית צמינדה סמבה בקזבגי

פורטוגל

פורטוגל מציעה את כל מה שדרוש לטיול נינוח ומענג. יש פה מזג אוויר מצוין, רצועת חוף יפהפייה, טירות עתיקות ומנזרים, גבעות מכוסות כרמים, עיירות ציוריות, ערים קוסמופוליטיות, תושבים ידידותיים ואוכל משובח. הודות למיקומה בקצה הדרום-מערבי של יבשת אירופה, פורטוגל אינה עמוסה בתיירים כמו השכנה ספרד, למשל, נתון שמשפיע גם הוא לטובה על המחירים. למעשה, פורטוגל היא היעד המשתלם ביותר במערב אירופה.

פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל

פורטו, העיר השנייה בגודלה בפורטוגל

ארוחה במסעדה עממית תעלה כשבעה אירו לאדם, ואילו בחמישה אירו תוכלו ליהנות מבקבוק של יין מקומי.  המעדן המסורתי של ליסבון, פשטייש דה נאטה, מאפה של בצק עלים, קרם פטיסייר ואבקת סוכר, נמכר באירו עד שניים במאפיות הכי נחשבות בעיר. ב-30 אירו תוכלו ליהנות מארוחת ערב זוגית בת שלוש מנות עם יין. ומה בנוגע ללינה? עבור 12 אירו תקבלו מיטה בחדר מעונות בהוסטל טוב, תמורת כ-150 אירו תוכלו להתפנק בחדר זוגי במלון בוטיק ברמת ארבעה-חמישה כוכבים במיקום מרכזי. באזורים הכפריים, למשל בעמק הדואורו בצפון המדינה, אפשר ללון בבתי הארחה מצוינים בסביבות 60 אירו לזוג ואף פחות מכך. גם התחבורה הציבורית לא יקרה. נסיעה ברכבת מליסבון לפורטו, מרחק של 310 ק"מ, תעלה 30-24 אירו. מוניות, לעומת זאת, יקרות להחריד, ורצוי להימנע מהן ככל הניתן. כמובן שבשיא העונה, ביולי-אוגוסט, המחירים עולים וכדי ליהנות ממחירי לינה זולים מומלץ להגיע מחוץ לעונת השיא.

עמק נהר הדואורו הסמוך לפורטו

עמק נהר הדואורו הסמוך לפורטו

חמשת הגדולים של פורטוגל

• ליסבון (Lisbon) – בירת פורטוגל הבנויה על שבע גבעות בשפך נהר הטז'ו, לחוך האוקיינוס האטלנטי, היא עיר מלאת קסם עם אדריכלות מגוונת, שכונות ססגוניות וחיי לילה תוססים. אל תוותרו על הרובע העתיק אלפאמה על סמטאותיו הציוריות, על העיר התחתונה באישה, על טירת סנט ג'ורג', על מגדל בלם, על מנזר ז'רונימוש ועל אנדרטת המגלים
• החופים של אלגרבה (Algarve) – מחוז אלגרבה שבדרום פורטוגל מפורסם בחופים שטופי שמש, כפרים לבנים, צוקים תלולים ואוכל משובח. בירת האזור היא פארו, ואילו העיר לאגוס מפורסמת כמוקד חיי הלילה של האזור.
• פורטו (Porto) ועמק הדואורו –פורטו שבצפון פורטוגל היא עיר נמל רומנטית ומלאת אווירה עם כנסיות בארוקיות, ארכיטקטורת אר-נובו צבעונית ורובע עתיק ע סמטאות מפותלות שבהן בתי יין וחנויות ספרים ועתיקות. העיר שוכנת בעמק הדואורו שמפורסם ביין הפורט המיוצר בו, ואין להחמיץ שייט בנהר הדואורו וביקור ביקבי האזור.
• סינטרה (Sintra) – העיר שוכנת בין גבעות ירוקות בסמוך לליסבון ומשובצת בטירות, ארמונות ומבצרים. גולת הכותרת היא ארמון פנה הפנטסטי.
• מדיירה (Madeira) – האי ששייך לפורטוגל מפורסם בנופים געשיים, יערות ושפע של צמחייה, גנים פורחים, מצוקים תלולים וגם ביין מדיירה המשובח שמיוצר בו.

ארמון פנה בסינטרה

ארמון פנה בסינטרה

פולין

פולין היא אולי היעד המשתלם ביותר לתייר הישראלי ברשימה הזאת. לא רק שמחירי השהות זולים מאוד בהשוואה למערב אירופה, ואפילו בהשוואה ליעדים אחרים במזרח אירופה, גם ההגעה אליה זולה מאוד. חברות לואו קוסט, דוגמת ויזאייר ורינאייר, מציעות טיסות לוורשה, קרקוב ויעדים נוספים, כמו קטוביץ ולובלין, במחירים זולים במיוחד – כרטיס טיסה מתחיל ב-89 שקל לכיוון.

העיר העתיקה של ורשה. אל מחירי הטיסות המוזלות מצטרפים גם המחירים הנוחים בבירת פולין

העיר העתיקה של ורשה. אל מחירי הטיסות המוזלות מצטרפים גם המחירים הנוחים בבירת פולין

אם בעבר פולין היתה בעיקר יעד לטיולי שורשים, כיום  יש עוד המון סיבות טובות להגיע, גם בלי קשר למחירים הזולים. ורשה היא אחת הערים הטרנדיות באירופה בשנים האחרונות, עם המון ברים, מועדונים ומסעדות שף מצוינות. העיר העתיקה של קרקוב יפהפייה והרובע היהודי שלה הפך למוקד של חיי תרבות. גם הטבע הפולני מושך במיוחד, עם הרים, אגמים ויערות. כמובן שגם העבר היהודי מהווה חלק בלתי נפרד מהטיול, עם ביקורים במחנות השמדה. כדי להוסיף רובד נוסף של ידע על יהדות פולין מומלץ לבקר במוזיאון POLIN לתולדות יהודי פולין בוורשה.

העיר העתיקה של קראקוב

העיר העתיקה של קראקוב

אז כמה עולה השהות בפולין? ארוחה במסעדה עממית תעלה לכם כ-20 זלוטי (בסביבות 20 שקל), ארוחת ערב זוגית בת שלוש מנות במסעדה נעימה עולה כ-100 זלוטי. בקבוק של בירה מקומית עולה כשבעה שקלים, וכך יעלה גם ספל קפוצ'ינו. מיטה בהוסטל עולה כ-50 שקלים ללילה, חדר זוגי במלון ברמה בינונית עולה כ-250 שקלים. מחיר נסיעה ברכבת במחלקה ראשונה מוורשה לקרקוב מתחיל בכ-80 שקלים, ואילו נסיעה מקומית בתוך העיר עולה החל מ-3.5 שקלים (יש סוגים שונים של כרטיסים בהתאם לאזור ולמרחק).

חמשת הגדולים של פולין

• ורשה (Warsaw) – בירת פולין מציעה למבקרים בה רובע עתיק קטן אך מרשים, ארמונות בארוקיים, פארקים רחבי ידיים, מוזיאונים מצוינים ואפשרויות שופינג מוצלחות. ברובע פראגה הטרנדי תמצאו פאבים, מועדונים, גלריות וחנויות וינטג'.
• קראקוב (Krakow) – עיר עתיקה ויפהפייה עם כיכרות מרשימות, ארמונות וכנסיות גותיות מפוארות. אל תחמיצו את מצודת וואבל, את כיכר העיר ואת רובע קאז'ימייז', הרובע היהודי שהפך לרובע טרנדי עם אופי מחתרתי. בסמוך לעיר נמצא מכרה המלח וייליצ'קה, שבו עיר תת קרקעית מרתקת.

נוף הרים ואגמים באזור זקופנה

נוף הרים ואגמים באזור זקופנה

• האגמים המזוריים – אזור של כאלפיים אגמים בצפון פולין המקושרים ביניהם ברשת של תעלות. יחד עם היערות שמסביב מדובר בגן עדן לאוהבי טבע.
• זאקופנה (Zakopane) – עיירת נופש וסקי בדרום פולין בעמק גדול למרגלות הרי הטטרה. העיירה מהווה בסיס לטיולים רגליים בהרי הטטרה.

בתמונה הפותחת: מנופי בוליביה, אחת המדינות הזולות בדרום אמריקה ויעד טיולים נהדר
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.