תפריט עמוד

האיים הקנריים: עשרת הגדולים

הרי געש, חופים יפהפיים, ערים קולוניאליות, תצפית על לווייתנים וקרנבל ססגוני - המקומות והחוויות שאסור להחמיץ באיים הקנריים

ארכיפלג האיים הקנריים, ששוכן בין חופי ספרד לחופי מרוקו ומשתייך באופן רשמי לספרד, מונה 13 איים, שבעה גדולים ושישה קטנים. האיים הם אתר נופש פופולרי, הודות לחופים הנפלאים שלהם ולמזג האוויר הנהדר ששורר בהם לאורך כל השנה, אבל הם מציעים הרבה יותר מחופשת בטן-גב. יש בהם נופים געשיים מהפנטים והרי געש פעילים, יערות עבותים, כפרים מלאי קסם, ערים קולוניאליות ואטרקציות לכל המשפחה. הנה עשרה מקומות וחוויות שלא תרצו  להחמיץ במהלך חופשה באיים הקנריים:

1. לאס פלמס דה גראן קנאריה, גראן קנריה
בירת האי גראן קנאריה, Las Palmas de Gran Canaria, היא העיר הגדולה ביותר באיים הקנריים, ואם אתם מחפשים חוויה עירונית – זה המקום. ההשפעה הקולוניאלית הספרדית ניכרת בארכיטקטורה של עיר החוף היפה הזו. המרכז העתיק של לאס פלמס, Vegueta, מלא אווירה, עם רחובות מרוצפי אבן וסמטאות צרות גדושות בטאפאס ברים, חנויות וגלריות. בין המקומות המעניינים בעיר ניתן למנות את מוזיאון האיים הקנריים עם תצוגות ארכיאולוגיות ואתנוגרפיות, את ביתו של כריסטופר קולומבוס עם אוסף מרשים של מפות וחפצי ניווט ואת המרכז האטלנטי לאמנות מודרנית. מעניינת גם הקתדרלה מהמאה ה-16, עם מוטיבים נאו-קלאסיים ועיצוב גותי. אל תחמיצו את השוק הססגוני שבו דוכני מזון ואווירה מיוחדת. בסמוך לרובע העתיק נמצא אזור הקניות של העיר, טריאנה (Triana), שרחובותיו גדושים בחנויות, בוטיקים והרבה מסעדות מצוינות.


בתים קולוניאליים צבעוניים במרכז העתיק של לאס פלמס דה גראן קנאריה

2. הר טיידה, טנריף
טיידה
 (Teide) הוא הר געש פעיל, המתנשא לגובה 3,718 מטר, מה שהופך אותו להר הגבוה ביותר בספרד ולאחד מהרי הגעש הגבוהים בעולם. הילידים המקוריים של האיים הקנריים, הגואנצ'ים, התייחסו להר כקדוש, והאמינו שהוא מחזיק את השמיים. ההר, עם הפסגה החרוטית המושלגת, שוכן בפארק הלאומי טיידה, אשר מציע נופים געשיים מהפנטים, עם מכתשים דרמטיים וסלעי בזלת בשלל צבעים.


סלעים בשלל תצורות בפארק הלאומי טיידה

נסיעה ברכבל טיידה תביא אתכם, מקץ שמונה דקות, לגובה של 3,555 מ'. מתחנת הרכבל העליונה יוצאים שלושה מסלולי הליכה: שביל מס' 10 מוביל לפסגה, משם יש תצפית יוצאת מן הכלל, ובימים בהירים אפשר להשקיף לא רק על טנריף אלא גם על האיים השכנים. שביל מס' 11 מוביל ל-La Fortaleza, נקודת תצפית נהדרת המשקיפה לצד הצפוני של טנריף, ושביל מס' 12 מוביל ל-Pico Viejo, לתצפית על הקלדרה ועל הנופים הגעשיים של הפארק הלאומי.           


הפסגה החרוטית המושלגת של הר הגעש טיידה   

3. פארק קלדרה דה טבוריינטה, לה פלמה
גם בפארק הלאומי קלדרה דה טבוריינטה (Caldera de Taburiente) שבאי לה פלמה יש נופים געשיים, אבל בשונה מפארק טיידה בטנריף, כאן חוברים לנופים הצחיחים ולפסגות הוולקניות גם נופים מיוערים ושופעי מים, מהסוג שהעניק לאי את הכינוי "האי הירוק", או "האי היפה". מוקד הפארק הוא במכתש הגעשי טבוריינטה, הגדול מסוגו בעולם. הפארק מפורסם גם ביערות אורן קנרי, בהם זורמים פלגי מים צלולים. אתר מפורסם נוסף בפארק הוא מצפה הכוכבים רוקה דה לוס מוצ'אצ'וס, השוכן בראש ההר הגבוה בלה פלמה, בגובה 2,432 מטר, ונחשב לאחד החשובים באירופה.


נופים ירוקים ושופעי מים בפארק קלדרה דה טבוריינטה שבאי לה פלמה

4. פארק טימאנפאיה, לנזרוטה
מבין האיים הקנריים, הגעשי ביותר הוא האי לנזרוטה, המאופיין בנופי ירח מהפנטים. נופים געשיים יש בכל רחבי האי, אבל המרשימים מכולם נמצאים בפארק הלאומי טימאנפאיה (Timanfaya) שבדרום-מערב לנזרוטה. בפארק יש הר געש פעיל הנושא את אותו שם. ניתן להצטרף לסיורים מודרכים על ההר, במהלכם ניתן לראות גייזרים מקיטור, הדגמות של שריפת שיחים יבשים מחומה של האדמה (הטמפרטורות בעומק של 13 מטר מתחת לאדמה מגיעות לכ-600 צלזיוס!) ועוד. אחת הדרכים המעניינות לתור את ההר היא בסיור על גבו של גמל.


נופי הירח בפארק טימאנפאיה בלנזרוטה          

5. החופים של פוארטוונטורה
האיים הקנריים מפורסמים בחופים הנפלאים שלהם, שהופכים אותם ליעד מושלם לנופש. אבל אם צריך לבחור אי אחד לחופשה על החוף הרי שזהו פוארטוונטורה, שחופיו הם היפים ביותר באיים. הנופים המדבריים של האי תורמים לכך במידה רבה, הודות לניגוד שנוצר בין החול המדברי האדמדם או הלבן למי האוקיינוס האטלנטי שגונם טורקיז וכחול עמוק. חלק מהחופים באי הם חופים מוסדרים עם תשתיות תיירות מפותחות, מסעדות, מלונות ומרכזי ספורט מים, ואחרים הם חופים מבודדים שרבים הסיכויים להיות בהם לגמרי לבד.

את החופים היפים ביותר בפורטאוונטורה אפשר למצוא ליד כפר הדייגים קורלחו (Corralejo) שבצפון האי, במוקף בדיונות חול מרהיבות. הכפר עצמו הוא פנינה מקסימה, עם טיילת יפה גדושה במסעדות ובבתי קפה, וסמוך לו יש חופים יפהפיים כמו חוף אל מורו (El Moro) עם חול לבן רק ומים צלולים-צלולים או חוף אל ריו (El Rio) עם דיונות נהדרות ומגדלור רומנטי. חופים יפים נוספים ברחבי האי הם חוף סוטוונטו (Sotavento) רחב הידיים והחופים שמדרום לכפר אל קוסטילו (El Cotillo) המושכים אליהם גולשים רבים הודות לגלים הגבוהים שבהם.


חוף סמוך לכפר הדייגים קורלחו בפוארטוונטורה

6. דיונות מספלומס, גראן קנאריה
גם באי גראן קנאריה יש דיונות חול נהדרות, בסמוך לעיירה מספלומס (Maspalomas) שבדרום האי. הדיונות הפוטוגניות להפליא, אשר הוכרזו כשמורת טבע, שוכנות סמוך לרצועת חוף רחבה ויפה, שאורכה באורך 12 ק"מ, עם מים צלולים. בסמוך אפשר לראות את מגדלור אל פארו דה מספלומס המתנשא לגובה 56 מטרים. הדיונות הקסומות הפכו את העיירה לאחד מאתרי הנופש הפופולריים בגראן קנאריה.


דיונות מספלומס בגראן קנאריה


7. פארק המים סיאם, טנריף
טנריף פופולרי בקרב משפחות הודות לריכוז גבוה של אטרקציות לכל המשפחה. אחת האטרקציות המשפחתיות המוצלחות באי היא פארק המים סיאם (Siam), הנחשב לאחד מפארק המים הטובים ביותר באירופה. הפארק מעוצב בסגנון תאילנדי, והאטרקציה המובילה בו היא מגלשת מים בשם Tower of Power, עם נפילה תלולה במיוחד מגובה 28 מטר, שמסתיימת בתעלה שקופה העוברת בתוך אקווריום מלא כרישים. בפארק יש עוד כמה וכמה מגלשות מסעירות, מסלול אבובים מהארוכים בעולם ובריכת גלים עם חוף חולי צמוד. אתר אינטרנט

8. תצפית על דולפינים ולווייתנים בטנריף
האי טנריף נחשב לאחד מהמקומות הטובים באירופה לצפייה בדולפינים ובלווייתנים. לאורך כל השנה אפשר לראות במים שמקיפים את האי דולפיני אף בקבוק, לווייתני זרע (מין המכונה גם ראשתן גדול ראש) ולווייתני פיילוט. לצד אלה אפשר לראות מינים נוספים בהתאם לעונה. הלווייתנים והדולפינים שוחים בסמוך לחוף, מה שמבטיח סיכויי צפייה גבוהים במיוחד. סיורים לצפייה בלווייתנים ובדולפינים יוצאים לרוב מדרום-מערב האי, בעיקר מקוסטה אדג'ה (Costa Adeje), ארונה (Arona) וסנטיאגו דל טיידה (Santiago del Tiede).


דולפינים מול חופי טנריף         
            

9. הפארק הלאומי גאראחונאי, לה גומרה
האי לה גומרה מתאפיין בנופים ירוקים ומיוערים, שיפה במיוחד לראותם בפארק הלאומי גאראחונאי (Garajonay) המשתרע במרכז האי ובצפונו. הפארק מכוסה ביער סובטרופי לח ועבות של עצי דפנה ושרכים והוא מכוסה תמידית בערפילים, דבר המקנה תחושה של טיול ביער קסום מהאגדות. ביער יש שבילי טיול רבים, אשר חלקם עוברים בסמוך לפלגי מים ומפלים יפים. בנוסף, יש בפארק סלעים געשיים מסיביים בשלל תצורות. כל אלה העניקו אותו בתואר אתר מורשת עולמית של אונסק"ו.


הפארק הלאומי גאראחונאי נראה כמו יער שיצא מסיפורי אגדה



10. הקרנבל בטנריף
המגיעים לאיים הקנריים בחודש פברואר ייהנו מבונוס מיוחד – הקרנבל. כמו במדינות רבות אחרות, מברזיל ועד שווייץ, גם באיים הקנריים מתקיים קרנבל חורפי סוער, וזה של טנריף נחשב למוצלח במיוחד. לקרנבל, שמתקיים בבירה סנטה קרוז דה טנריף, יש את המוטיבים הנדרשים: מוזיקה סוערת, רקדניות בלבוש חושפני, תהלוכות ססגוניות עם עגלות ועליהן בובות ענק, תזמורות והרבה אלכוהול, אבל לקרנבל של טנריף יש שתי מסורת ייחודיות רק לו. 
האחת מהן היא ערב שבו כל הקהל המשתתף בקרנבל לובש את בגדי המין השני, והשנייה היא טקס קבורת הסרדין, שמתקיים בסוף הקרנבל, ובמהלכו צועדים המשתתפים לבושים שחורים בתהלוכת לוויה בעקבות בובת ענק של סרדין, אשר שריפתה מבשרת את תום החגיגות. 


תהלוכה ססגונית בקרנבל של טנריף
           
בנוסף לקרנבל המוצלח של טנריף, מתקיימים בחורף קרנבלים נוספים, פחות מפורסמים אך לא פחות שמחים, ברחבי האיים הקנריים.

לקריאה נוספת:

האיים הקנריים - משהו לכל אחד 
האיים הקנריים – משהו לכל אחד

באיים הקנריים, ששייכים לספרד ושוכנים מול חופי אפריקה, כל אחד ימצא את מבוקשו. עיירות חוף הומות, כפרי דייגים ציוריים, הרי געש, מכתשים וולקניים, יערות עבותים – כל אי ואופיו המיוחד



 



קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.