תפריט עמוד

האיים הקנריים – משהו לכל אחד

באיים הקנריים, ששייכים לספרד ושוכנים מול חופי אפריקה, כל אחד ימצא את מבוקשו. עיירות חוף הומות, כפרי דייגים ציוריים, הרי געש, מכתשים וולקניים, יערות עבותים – כל אי ואופיו המיוחד

האיים הקנריים, שכוללים שבעה איים גדולים ועוד שישה איים קטנים, שייכים לספרד, אבל קרובים יותר למרוקו. הקרבה הזו לאפריקה מתבטאת במזג אוויר נוח ואביבי – השמש זורחת באיים כל השנה, והגשמים מעטים. העובדה הזו הופכת את הקנריים למוקד משיכה עבור המוני תיירים מאירופה, שרוצים ליהנות מחופשה על חוף הים תחת קרני השמש החמימות.

אבל לאיים הקנריים יש עוד הרבה מה להציע, מעבר לחופים יפים ועיירות חוף שוקקות. יש בהם איים צחיחים ואיים ירוקים עם יערות עבותים, איים עם נופים געשיים וכאלה עם דיונות חול עצומות. יש איים בהם מוקד העניין העיקרי הוא סצנת חוף תוססת עם הרבה ברים ומסיבות, בעוד שבאחרים עדיין אפשר להתרשם ממסורות עתיקות. הנה מדריך מקוצר למה שיש לכל אחד משבעת האיים הקנריים הגדולים להציע:

טנריף
טנריף (Tenerife, שהספרדים מבטאים טנריפה) הוא הגדול והמתוייר באיים הקנריים. זהו גם אחד האיים המגוונים ביותר – יש בו חופים יפים, עיירות חוף הומות, ערים תוססות, אתרי טבע מעניינים ואטרקציות משפחתיות. בירת האי היא סנטה קרוז דה טנריף (Santa Cruz de Tenerife), שלמרות הנמל הסואן שבה, היא עיר נעימה ושקטה למדי, עם הרבה פארקים וגנים, כנסיות יפות וכמה מוזיאונים מעניינים. בחוף הצפוני נמצאת העיר התוססת פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz), ובה טיילת עטורת דקלים, גן בוטני ואטרקציות משפחתיות כמו פארק התוכים לורו (Loro Park). במרכז האי נמצא הפארק הלאומי טיידה (El Teide), אתר מורשת עולמית של אונסק"ו. בפארק הגעשי המרשים נמצא הר הגעש הגבוה ביותר בקנריים ולמעשה בספרד כולה, שגובהו מעל 3,700 מטר ופסגתו מושלגת רוב ימות השנה.


הפארק הלאומי טיידה בטנריף

אתר מעניין נוסף נמצא בכפר גוימאר שבחוף המזרחי – הפירמידות של גוימאר, סדרה של מבנים מסתוריים המזכירים את הפירמידות של המאיה במקסיקו. כדאי גם להגיע לעיירה איקוד דה לוס וינוס כדי לראות את עץ הדרקון, אחד העצים העתיקים ביותר בעולם, שגילו נאמד ביותר מאלף שנה. בכל שנה בסוף חודש פברואר (התאריך המדויק משתנה משנה לשנה) מתקיים באי קרנבל טנריף, קרנבל גדול ופרוע שכולל תהלוכות, תחפושות מוזיקה וריקודים.


עץ הדרקון, בעיירה איקוד דה לוס וינוס שבטנריף, נחשב לאחד העצים העתיקים בעולם

גראן קנאריה
האי גראן קנאריה (Gran Canaria) מאופיין בדרום צחיח עם חופים נפלאים וצפון ירוק ופורה, מה שהופך אותו אידיאלי עבור מי שרוצה לשלב חופשה בחוף עם טיולים בטבע. עיר הבירה, לאס פלמאס דה גראן קאנאריה (Las Palmas), ששוכנת בצפון-מזרח האי, היא הגדולה באיים הקנריים, ויש בה מרכז עתיק ומלא אווירה, מוזיאונים מצוינים, בהם ביתו של קולומבוס שבו יש אוסף של מפות ניווט וחפצי אמנות לפני גילוי אמריקה, פארקים וגנים יפים וגם שפע של חנויות למי שלא יכול בלי שופינג.


דיונות חול קסומות בגראן קנריה

בדרום האי יש כמה עיירות נופש תוססות והומות, עם רצועות חוף חוליות ויפות והרבה מסעדות וחנויות. למחפשים שלווה ורוצים להתרחק מהמולת החופים מומלץ לבקר בעיירה טרור (Teror), שלמרות שמה המעורר אסוציאציות לא נעימות, היא שלווה ומקסימה עד מאוד, ובעיירה ארוקס, שבה ניצבת קתדרלה ייחודית, פרי תכנונו של תלמיד של האדריכל הקטלוני הנפלא אנטוניו גאודי. חובבי הטבע ייהנו מביקור ביער האורנים טמאדאבה (Tamadaba), במכתש הוולקני בנדמה (Caldera de Bandama), ברוקה נובלו (Roque Nublo), סלע געשי שגובהו 80 מ'. נוף מרהיב של האי נשקף מפיקו דה לאס נייבס (Pico de las Nieves), הפסגה הגבוהה ביותר באי, שמתנשאת לגובה של 1,949 מטר. בקניון פטאגה (Pataga) אפשר להתרשם ממטע דקלים ענקי ובו יותר מאלף עצים.


ירח עולה מעל רוקו נובלו, סלע געשי שמזדקר לגובה של 80 מ' באי גראן קנריה

לה פלמה
לה פלמה (La Palma) הוא הירוק והפורה מכל האיים הקנריים, והוא נושא בתואר מכובד נוסף – זהו האי הגבוה ביותר בעולם. בניגוד לאיים אחרים באזור מרבית התיירים מגיעים לאי בשביל לערוך טיולים רגליים ולא בשביל להשתזף בחוף. יש באי יערות עבותים, פסגות נישאות ומטעי בננות. בין אתרי הטבע  נזכיר את הפארק הלאומי קלדרה דה טאבורינטה (La Caldera de Taburiente) שבו נמצא המכתש הוולקני הגדול בעולם, ומצפה הכוכבים Roque de los Muchachos ששוכן בראש ההר הגבוה בלה פלמה, בגובה 2,432 מטר, ומשקיף על נופים נפלאים.


הפארק הלאומי קלדרה דה טבוריינטה באי לה פלמה

לנזרוטה
האיים הקנריים כולם מתאפיינים בנופים געשיים, אבל הגעשי מכולם הוא האי לנזרוטה (Lanzarote), שהוכרז כשמורת טבע ביוספרית. בפארק הלאומי טימאנפאיה יש נוף ירחי והרים אדומים ושחורים, כתוצאה מהתפרצות געשית שאירעה ב-1730 ונמשכה שש שנים. גם את הביקור במערת ורדס (Cueva de Los verdes), ששוכנת בצפון האי וכוללת שני קילומטרים של מעברים תת קרקעיים שנוצרו כתוצאה מהתפרצות געשית לא כדאי להחמיץ. ואפילו אגמים יש בלנזרוטה. בחאמאוס דל אגואה (Jameos de Agua) יש אגם תכול יפהפה, ובמפרץ El Golfo תמצאו את Laguna de los Coclos, אגם בצבע ירוק בוהק.


נופיו המהפנטים של לנזרוטה, האי הגעשי ביותר בין האיים הקנריים

פורטאוונטורה
מבין כל האיים הקנריים, האי פורטאוונטורה (Fuerteventura), ששוכן במרחק של 95 ק"מ בלבד מחופי מרוקו, הוא הקרוב ביותר לאפריקה. הקרבה הזאת ניכרת באווירה המדברית ובנופים המרהיבים המשלבים בין מדבר וים. מוקד המשיכה העיקרי של האי הצחיח הוא חופיו היפים. זהו אי אידיאלי למי שמעוניין בחופשה על החוף ולא רוצה להצטופף עם המוני התיירים בטנריף. זהו גם יעד מועדף על גולשים. מומלץ במיוחד אזור קוראלחו (Corralejo), כפר דייגים הממוקם בצפון האי שמאופיין בדיונות חול לבן ענקיות ובמים צלולים בצבע טורקיז. גם בחצי האי ג'נדיה (Peninsula de Jandia) יש דיונות חול יפות וחופים נהדרים. למרות הפיתוי להישאר באזור החוף, כדאי לבקר בכפרים שבמרכז האי, הבנויים בצורה מסורתית מאבני גיר לבנות וחול אדום, וחלקם מוקפים דקלים וטחנות רוח.


חוף בפורטאוונטורה, האי הקרוב ביותר לאפריקה

לה גומרה
האי הקטן והעגול לה גומרה (La Gomera) הוא אחד המיוחדים שבאיים הקנריים. מרבית המטיילים מבקרים בלה גומרה במסגרת טיולי יום מהאיים השכנים, ורק מעטים נשארים לישון באי. נ
ופי לה גומרה כוללים הרים מיוערים, עמקים ירוקים וקניונים עמוקים. האטרקציה המרכזית באי היא הפארק הלאומי גאראחונאי (Parque Nacional de Garajonay), שהוכרז גם כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו. הפארק מכוסה ביער עבות של עצי דפנה ונושבות בו רוחות תמידיות שיוצרות מעליו ערפילים. האי זכה לעיקר פרסומו בשל מסורת עתיקה שנשתמרה בו: הסילבו – צורת תקשורת עתיקה, שפה שלא מועברת בדיבור אלא באמצעות שריקות. שפת הסילבו הוכרזה על ידי אונסק"ו כמסורת הראויה לשימור.


כפר קטן בהרים באי לה גומרה

אל היירו
אל היירו (El Hierro) הוא הקטן מבין האיים הקנריים וגם המרוחק שבהם. הוא מצוי בפינה הדרום-מערבית של הארכיפלג, ותיירים מעטים בלבד מגיעים אליו, מה שהופך אותו לשליו ולרגוע במיוחד. זהו אי אידיאלי לטיולים רגליים וניתוק אמיתי מטרדות העולם. הבירה, ואלוורדה (Valverde), היא עיירה מקסימה המונה בסך הכל 1,600 תושבים.


יער מהאגדות באי אל היירו

נופיו של אל היירו יוצאי דופן בין הקנריים. יש בו צוקים תלולים, חופים סלעיים, יערות אורן קנרי ועצי ערער ושדות לבה שחורים. הנופים הירוקים ועדרי הכבשים הרועים בשדות האי מזכירים לעיתים קרובות את נופי אירלנד יותר מאשר את נופי האיים השכנים.

מפת האיים הקנריים:

לחצו להגדלה

לטיול באיים הקנריים

צילומים בכתבה: Tourismo de Canarias, אייסטוק, Doug888, Pedro Szekely, Tom de Mulder, Daniele Paccaloni

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.