תפריט עמוד

איפה הכי נוח לטייל לבד

לטיול לבד יש המון יתרונות: אפשר לעשות בדיוק מה שאוהבים, להיות ספונטניים, להכיר אנשים חדשים, לחוות חוויות מיוחדות. אבל איך תדעו לאן כדאי לנסוע? ליקטנו כאן המלצות לכמה יעדים ברחבי העולם שמתאים מאוד לטייל בהם לבד

לא כולם מרגישים נוח לטייל לבד, בלי בן זוג או כמה חברים. אבל גם מי שנרתע בתחילה מהרעיון, יגלה שלטיול לבד יש המון יתרונות. כשאתם מטיילים לבד אתם יכולים לעשות בדיוק מה שתרצו, בלי להתחשב ברצונות של אחרים או לדאוג אם הם נהנים או לא. תוכלו לאכול מתי ואיפה שאתם רוצים, להתעכב בחנות ספרים קטנה, לשבת על גדת נהר שעה ארוכה בשקט מבורך, להקדיש למוזיאון רק חצי שעה ולהמשיך הלאה. כשמטיילים לבד אפשר להיות ספונטניים, בלי להיצמד לתכניות שנקבעו מראש, להכיר מטיילים אחרים ולהתיידד עם מקומיים שפגשתם בדרך. זוהי גם הזמנות מצוינת לעבור חוויות מיוחדות שתמיד חלמתם עליהן, כמו התנדבות בבית ספר מקומי או במקלט לבעלי חיים, להשתתף בקורס בישול או צילום, להתארח אצל משפחה מקומית. באופן כללי, זאת הזדמנות מצוינת להתנתק מהכל, לנקות את הראש ופשוט ליהנות.

כשמטיילים לבד אפשר לעשות את הדברים בדיוק בקצב שלכם | צילומים: שאטרסטוק

כשמטיילים לבד אפשר לעשות את הדברים בדיוק בקצב שלכם | צילומים: שאטרסטוק

איפה לטייל לבד?

כמעט כל מדינה מתוירת מתאימה לטיול סולו. יחד עם זאת, יש יעדים שמתאימים לכך במיוחד. כשמטיילים לבד הביטחון האישי הוא סוגיה חשובה, כמו גם תחבורה ציבורית טובה, כדי שלא תצטרכו לנהוג לבד בנסיעות ארוכות. שיקול נוסף הוא יעד שיש בו תרבות תרמילאים מפותחת. לאו דווקא מקומות שצעירים ישראלים נוהרים אליהם בטיול אחרי צבא, אלא מדינות עם אפשרויות לינה מגוונות (הוסטלים, אירוח ביתי וכדומה), תשתית טרקים טובה, אוטובוסים שעוברים בנקודות מרכזיות וכדומה. גם אם אתם כבר מזמן לא בני 20 ומשהו, הטיול במקומות כאלו קל ונוח ורבים הסיכויים שתמצאו בקלות פרטנרים לטרקים ומקומות בילוי שבהם תוכלו להתיידד עם מטיילים אחרים.

מטיילת מול הנוף של הר קוק בניו זילנד

מטיילת מול הנוף של הר קוק בניו זילנד

מתוך כל המקומות הנהדרים ברחבי העולם, בחרנו כמה יעדים שמתאימים במיוחד לטיול לבד. לצד כל יעד כזה הוספנו המלצות, על קצה המזלג, לאתרים שכדאי לבקר בהם:

שווייץ

כאחת המדינות הבטוחות באירופה, שווייץ היא יעד מושלם לטייל בו לבד. שיעור הפשיעה נמוך מאוד ואפשר להגיע בקלות ובנוחות לכל מקום, גם לכפרים הנידחים ביותר. התחבורה הציבורית בשווייץ אמנם אינה זולה, אבל היא יעילה ומדויקת כמו שעון שווייצרי, עם רשת מסועפת של רכבות, אוטובוסים, רכבלים וספינות ששטות נהרות ובאגמים. באופן כללי, כל תשתיות התיירות מפותחות מאוד, הכל נקי ומתוקתק ושבילי הטיול מסומנים היטב, כך שאין חשש שתלכו לאיבוד. השווייצרים נוטים לכבד את פרטיותו של האחר והם לא יטרידו אתכם בשאלות, ויחד עם זאת הם אדיבים ותמיד יעזרו לכם אם תיתקלו בבעיה.
מה כדאי לראות: לוצרן, אינטרלקן, יונגפראויוך, עמק לאוטרברונן, צרמאט והמטרהורן, אגם ז'נבה.

נוף בעמק לאוטרברונן בשווייץ התשתיות הנוחות הופכות את שווייץ לאידיאלית למי שמטייל לבד

נוף בעמק לאוטרברונן בשווייץ. התשתיות הנוחות הופכות את שווייץ לאידיאלית למי שמטייל לבד

איסלנד

איסלנד נחשבת למדינה הבטוחה באירופה, מה שהופך אותה אידיאלית לטיול לבד. בקיץ, כשיש אור לאורך כל שעות היממה, תרגישו נוח גם בטיול לילי. רייקיאוויק, בירת איסלנד, היא עיר ידידותית מאוד ובברים ובמסעדות קל להכיר את תושבי המקום ומטיילים אחרים. אבל עיקר העניין נמצא מחוץ לעיר – הרי געש, קרחונים, גייזרים ומעיינות חמים, אגמים ומפלים. תוכלו לטייל בטבע האיסלנדי בתחבורה הציבורית (בעיקר בדרום האי, המרכז והצפון פחות נגישים) או להצטרף לסיורי יום היוצאים מרייקיאוויק.
מה כדאי לראות: לפחות מפל או שניים – גולפוס, סליילנדספוס, סקוגפוס ואינספור מפלים נוספים; הלגונה הכחולה, לגונת הקרחונים יוקולסרלון, מערת הקרח סקאפטאפל, הפארק הלאומי ת'ינגווליר.

הנופים של איסלנד יגרמו לכם להחזיר פעימה

הנופים של איסלנד יגרמו לכם להחזיר פעימה

אירלנד

אירלנד היא אחת המדינות הנוחות למטיילי סולו, בעיקר בזכות התושבים הידידותיים שיגרמו לכם להרגיש שאתם אף פעם לא לבד. שיטת הלינה המקובלת ביותר היא בבד אנד ברקפסט בבתי התושבים, וזוהי הזדמנות נהדרת ללון בזול במקום נעים ואינטימי, להתיידד עם המארחים והאורחים האחרים ולקבל המלצות להמשך הטיול. הפאבים האיריים, שאליהם מקובל מאוד להגיע לבד, הם לא רק מקום לשתות בו אלא גם לאכול, ליהנות מהופעות מוזיקליות ולהכיר אנשים  חדשים, כי האירים מאוד אוהבים לפתוח בשיחה. התחבורה הציבורית הנוחה, עם אוטובוסים שעוברים בכל חלקי האי, מאפשרת לצאת מדבלין ולטייל בטבע היפה.
מה כדאי לראות: דבלין, צוקי מוהר, הפארק הלאומי קילארני, חצי האי דינגל, איי אראן.

צוקי מוהר, מהאתרים שלא כדאי להחמיץ באירלנד

צוקי מוהר, מהאתרים שלא כדאי להחמיץ באירלנד

נורווגיה

נורווגיה מתחרה בקלות על תואר אחת המדינות היפות בעולם וגם אחת השלוות ביותר. שיעור הפשיעה הנמוך הופך אותה ליעד מצוין לטיול עצמאי וכך גם תשתיות התיירותיות המפותחות. דרך מהנה במיוחד ליהנות מנופי הפיורדים במערב המדינה היא לשוט בספינת הורטיגרוטן, ששטה מברגן לעיירה קירקנס שבצפון. הספינה מציעה תצפית נפלאה על הפיורדים, ואפשר לרדת בכל אחת מ-34 הערים והעיירות שבהן היא עוגנת. השייט הוא הזדמנות מצוינת להתיידד עם מטיילים נוספים, ואם לא תפגשו אותם בשייט, תוכלו לפגוש אותם באחד מההוסטלים המצוינים שפזורים ברחבי נורווגיה.
מה כדאי לראות: פיורד גיירנגר, ברגן, איי לופוטן, פלאם, טרומסו.

איי לופוטן בנורווגיה, אחת המדינות היפות והשלוות באירופה

איי לופוטן בנורווגיה, אחת המדינות היפות והשלוות באירופה

וינה, אוסטריה

וינה היא עיר נעימה להפליא ובטוחה מאוד, שנוח לבלות בה לבד. זוהי עיר קלה להתמצאות – רבים מהאתרים המרכזיים נמצאים באותו אזור ואפשר להגיע אליהם ברגל. וכשהגעתם לארמון או למוזיאון תוכלו להקדיש לו כמה זמן שמתחשק לכם – להתעכב על כל פרט ופרט או לחלוף במהירות על פני החדרים העמוסים באוצרות אמנות. בערב אפשר ללכת לקונצרט או לאופרה, האולמות כמעט תמיד מלאים עד אפס מקום כך שלא תרגישו בודדים, וכמובן אל תוותרו על קפה ועוגה מסורתית, כמו זאכר טורט או שטרודל תפוחים עם קצפת, באחד מבתי הקפה הרבים, בהם לגמרי מקובל לשבת לבד ולא להרגיש חריגים בנוף.
מה כדאי לראות: קתדרלת סנט סטפן, בית האופרה, ארמון שונברון, ארמון הופבורג, פארק הפראטר.

בית קפה וינאי. גם אם תשבו לבד לא תהיו חריגים בנוף | צילום: Radiokafka / Shutterstock.com

בית קפה וינאי. גם אם תשבו לבד לא תהיו חריגים בנוף | צילום: Radiokafka / Shutterstock.com

אמסטרדם, הולנד

אמסטרדם היא אחת הערים הידידותיות באירופה וגם מי שמטייל בגפו ירגיש בה בנוח. המקומיים חברותיים מאוד, פתוחים ומקבלים, וגם אם תיכנסו לבית קפה או לבר לבד, יש סיכוי לא רע שתצאו ממנו עם חברים חדשים. הרחובות הציוריים והתעלות מזמינים לטיול רגלי נינוח, בדיוק בקצב שלכם, ותמיד אפשר להתעכב באחד השווקים המקומיים בלי שאיש יאיץ בכם להמשיך. בדוכני ההרינג והצ'יפס תוכלו לאכול ארוחה מהירה בעמידה יחד עם העובדים שיצאו להפסקת צהריים, בלי להרגיש מוזר שאתם לבד. אמסטרדם ידידותית מאוד גם לרוכבי אופניים ואפשר לשכור אופניים ולדווש ברחבי העיר או בשבילי הוונדלפארק ולהרגיש חלק מהדופק הפועם של העיר. אם תלונו באחד ההוסטלים שבעיר או במלון קטן שבו אוכלים ארוחת בוקר בגינה או בחדר אינטימי, תוכלו להתיידד עם מטיילים אחרים מכל העולם.
מה כדאי לראות: רובע יורדן, מוזיאון ואן גוך, רייקסמוזיאום, בית אנה פרנק, לשוט בתעלות.

תעלות אמסטרדם ורחובותיה הציוריים מזמינים לטיול רגלי נינוח

תעלות אמסטרדם ורחובותיה הציוריים מזמינים לטיול רגלי נינוח

יפן

אם אתם רוצים טיול שיש בו ניחוח של הרפתקה, ועם זאת לטייל בבטחה ולא לוותר על נוחות, יפן היא המקום בשבילכם. זוהי אחת המדינות הטובות בעולם לטיול סולו. ראשית, זוהי מדינה בטוחה, עם שיעורי פשיעה נמוכים מאוד, וגם נשים המטיילות לבד לא יוטרדו או יסבלו משאלות מציקות. היפנים ידידותיים ותמיד תתקלו במישהו שישמח לתרגל את האנגלית שלו, מה שיאפשר לכם להתיידד עם המקומיים ולהיחשף לתרבות היפנית. התחבורה הציבורית היא מהמתקדמות והיעילות בעולם, והיא תאפשר לכם להגיע בקלות לכל מקום.

שלכת בפארק בקיוטו. הגנים היפניים הם מקום מושלם לתפוס בו שלווה

שלכת בפארק בקיוטו. הגנים היפניים הם מקום מושלם לתפוס בו שלווה

טוקיו, בירת יפן, כאילו נתפרה עבור אלה שמטיילים בגפם. במסעדות הסושי תמצאו המון יפנים שיושבים לבד, ויש פה גם המצאה ייחודית ליפן: מלונות קפסולה, שתאי השינה בהם מותאמים ללינה של אדם אחד בלבד. אם תעדיפו משהו מרווח יותר תוכלו ללון, בעיקר מחוץ לערים הגדולות, בריוקנים – בתי הארחה מסורתיים שבהם תוכלו להתוודע לתרבות המקומית. אם תרצו להרגיש ביחד, בקרו באחד האונסנים – המרחצאות היפנים שבהם הרחצה משותפת. ואם תרצו להתבודד, גני הזן היפניים הם מקום מושלם למחשבות והרהורים.
מה כדאי לראות: טוקיו, קיוטו, הר פוג'י, טירת הימג'י, נארה.

טייוואן

עוד מדינה אסייתית שנוח וקל לטייל בה לבד היא טייוואן. האי היפה והירוק הזה, שעולה לאחרונה על מפת התיירות הישראלית, מציע נופים נפלאים, טבע מרהיב, תרבות מרתקת, אוכל מצוין ואירוח נדיב, והכל בסטנדרטים נוחים מאוד למטייל המערבי. זוהי מדינה בטוחה ונקייה עם תחבורה ציבורית נוחה. הבירה, טייפה, היא מטרופולין עצום ומודרני. מעבר לקניות וביקור באתרים המרכזיים של טייפה, גם בלילה לא תרגישו לבד – בעיר יש שוקי לילה רבים שבהם אפשר לחוות בבטחה את התרבות המקומית, לקנות פיצ'פקס בזול ולטעום מאכלים מוקפצים, מאודים וצלויים בדוכני האוכל. בתחנות המטרו, כמו גם בתחנות הרכבת ברחבי טייוואן, יש מקומות מיוחדים שבהם מטיילים שנמצאים לבד יכולים לחכות לרכבת מבלי חשש מהטרדות או הצקות. בטייוואן יש הוסטלים מצוינים ואפשרויות לאירוח ביתי במחירים משתלמים במיוחד – בחירה מוצלחת עבור מי שמטייל בגפו.
מה כדאי לראות: טייפה, ערוץ טארוקו, פארק יאנגמינגשאן, אגם השמש והירח, הכפר שיופן.

טייפה בירת טייואן משלבת ישן וחדש

טייפה, בירת טייואן, משלבת ישן וחדש

ניו זילנד

ניו זילנד היא אחד היעדים המוצלחים לטיול עצמאי. מעבר להיותה בטוחה מאוד, היא מושכת אליה קהל רחב של תרמילאים מכל הגילים, כך שקל מאוד למצוא פרטנר ליום טיול או להתיידד עם מטיילים אחרים בערב בבר. ניו זילנד היא גן עדן לאוהבי הליכה ויש בה הרבה מאוד טרקים נופיים נהדרים באורכים משתנים ובדרגות קושי שונות. למרבית הטרקים ניתן להצטרף במסגרת מאורגנת אם אתם מעדיפים ללכת בחברת מטיילים נוספים. ואם אתם רוצים לראות את הנוף דרך חלון האוטובוס, תגלו שהתחבורה הציבורית מפותחת ויש גם אוטובוסים שמיועדים לתיירים ועוצרים במוקדי התיירות הבולטים באי הצפוני והדרומי.

צניחה מעל קווינסטאון, בירת הספורט האתגרי של ניו זילנד

צניחה מעל קווינסטאון, בירת הספורט האתגרי של ניו זילנד

אם אתם מחפשים ריגושים אקסטרימיים, ניו זילנד היא המקום בשבילכם, עם פעילויות שיקפיצו לכם את האדרנלין, כמו בנג'י, זורבינג, רפטינג, צניחה חופשית ועוד. ולסיום, העובדה שבניו זילנד מדברים אנגלית והתושבים ידידותיים ונדיבים מאוד, תורמת גם היא לנוחות הטיול והקלות להכיר אנשים חדשים.
מה כדאי לראות: טרק מילפורד, ספורט אתגרי בקוווינסטאון, רוטורואה, קרחון פוקס וקרחון פרנץ יוזף, פארק אייבל טסמן.

בליז

בליז היא המדינה דוברת האנגלית היחידה במרכז אמריקה מה שמקל מאוד על התקשורת עם המקומיים. אמנם יש כמה אזורים שאינם מאוד בטוחים, כמו הבירה בליז סיטי שבה שעורי הפשיעה גבוהים, אבל אם מדלגים על העיר (שלא מציעה מוקדי עניין מיוחדים) אפשר לטייל בנחת ובשלווה ברחבי המדינה. ויש המון מה לראות פה: אתרי מאיה, מערות מסתוריות, יערות ואיים חלומיים שבהם אפשר ליהנות מחופשה נינוחה. איים פופולריים במיוחד הם אמברגריס קי (Ambergris Caye) וקי קולקר (Caye Caulker), שבשניהם חופים לבנים עטורי דקלים, אתרי צלילה מעולים, אווירה קריבית והרבה מטיילים מכל העולם. אם תמיד חלמתם על חופשה טרופית לבד, זה המקום בשבילכם.
מה כדאי לראות: אמברגיס קי, קיי קולקר, אתר המאיה קרקול, שמורת היגוארים קוקסקומב, פלסנסיה.

חוף טרופי חלומי ב-Caye Caulker

חוף טרופי חלומי ב-Caye Caulker

צ'ילה

צ'ילה נחשבת למדינה הבטוחה ביותר בדרום אמריקה, וזה כולל את הבירה סנטיאגו, שבשונה מערים אחרות בדרום אמריקה היא שלווה, בטוחה וקלה להתמצאות. סנטיאגו היא רק נקודת המוצא לטיול במדינה היפה, שבצפונה נמצא מדבר אטקמה, הצחיח בעולם, ובדרומה משתרע חבל פטגוניה העצום שבו אגמים, קרחונים, פסגות מושלגות ויערות עד. בדרך סביר להניח שתפגשו עוד הרבה מטיילים כמוכם. וגם אם לא, הצ'יליאנים ידידותיים באופן יוצא דופן, בעיקר כלפי מטיילים, ואל תתפלאו אם האישה הנחמדה ששוחחתם איתה בסופרמרקט תזמין אתכם  להצטרף אליה ואל משפחותה לערב ברביקיו.
מה כדאי לראות: פארק טורס דל פיינה, לגונה סן רפאל, עמק הירח ומדבר אטקמה, אזור האגמים, ואלפריסו.

נוף בפארק הלאומי טורס גל פיינה

נוף בפארק הלאומי טורס דל פיינה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.