תפריט עמוד

ניו זילנד ארץ הטרקים

ניו זילנד היא גן עדן לאוהבי הליכה. יש בה מגוון רחב של מסלולי הליכה, באורכים שונים ובדרגות קושי שונות. כולם מציעים נופים מהסוג שבשבילו שווה להרחיק עד ניו זילנד: קרחונים עצומים, הרים נישאים, יערות ירוקים, אגמים צלולים ומפלים שוצפים

מעט מאוד מקומות בעולם יכולים להתחרות בטבע הפראי ובנופים המרהיבים של ניו זילנד. המבקרים במדינה יכולים ליהנות מיופיים של הרים מושלגים, אגמי טורקיז, פיורדים יפהפיים, חופים פראיים, יערות עד בהם זורמים מפלים, ואפילו הרי געש, גייזרים ומעיינות מבעבעים. אפשר ליהנות ממרבית הנופי האלו בלי להתאמץ יותר מדי (אם הטיסה הארוכה לניו זילנד לא נחשבת למאמץ), אבל כדאי עוד יותר לחוות את הטבע הניו זילנדי דרך הרגלים. במדינה יש מגוון עצום של מסלולי טיול באורכים משתנים, משך זמן משתנה ודרגת קושי משתנה. גם מי שמעולם לא יצא לטרק יתקשה לוותר על טיול הליכה בניו זילנד, בה נמצאים כמה מהטרקים המוצלחים בעולם.

רשימת "המסלולים הגדולים" (Great Walks) מכילה כמה מהטרקים הטובים ביותר בניו זילנד, ודאי את הפופולריים שבהם. יש, כמובן, לא מעט טרקים מומלצים שאינם נכללים ברשימה הזאת, אבל באלה שכן מופיעים בה מובטח שהתוואי שלהם ברור והמסלול מתוחזק היטב ונוח להליכה. הבקתות במסלולים אלו יכילו לרוב מזרונים, מים, חימום, שירותים וחשמל, ולעיתים גם כיריים וכלי מטבח. אבל לפופולריות של הטרקים המפורסמים ביותר יש מחיר: לחלקם צריך להירשם זמן רב מראש, לעיתים אפילו שנה מראש. גם הזמנת מקומות לינה לאורך הדרך מחייבת הרשמה מוקדמת. כלומר, ספונטניים לא תוכלו להיות במקרה של טרקים מתוך רשימת המסלולים הגדולים, אבל ההנאה מובטחת. פרטים על הטרקים, פירוט מסלולים, הרשמה והזמנת מקומות לינה – באתר האינטרנט.


הליכה בגבהים בטרק רוטבורן

הנה כמה מהטרקים המפורסמים בניו זילנד, שכל אחד מאפשר להכיר את הטבע היפהפה מקרוב מאוד:

טרק מילפורד: הכי מבוקש
טרק מילפורד (Milford Track) נחשב בעיני רבים למסלול ההליכה היפה ביותר בניו זילנד, ויש אף הסבורים שהוא היפה בעולם. זהו גם הטרק המפורסם ביותר בניו זילנד, ועל כן ההליכה בו עולה לא מעט כסף ומצריכה הרשמה לפחות חצי שנה מראש. המסלול פתוח מסוף אוקטובר עד סוף אפריל (בחורף הניו זילנדי, חודשים מאי עד אוקטובר המסלול פתוח אבל השירותים לאורכו מוגבלים) וכמות המטיילים בו מוגבלת למאה ביום.


השתקפויות במפרץ מילפורד, ממראות הדרך בטרק מילפורד

מי שהלך בטרק מילפורד יעיד כי ההכנות המוקדמות והתשלום משתלמים. במשך ארבעה ימים הולכים 53.5 ק"מ – המסלול נפתח בהפלגה על אגם טה אנאו, בסירה שמביאה את המטיילים לתחילת המסלול. המסלול עובר ברובו דרך יער גשם ובדרך עוברים לצד אגמים, בריכות ומפלים. בין נקודות השיא במסלול אפשר למנות את מקינון פאס, הנקודה הגבוהה ביותר בטרק, ממנה נשקף נוף מרהיב, ואת מפלי מקאיי.

נקודת יציאה: טה אנאו
משך הטרק: ארבעה ימים, 53.5 ק"מ
דרגת קושי: קלה – בינונית

טרק רוטברן: אוויר פסגות
טרק רוטבורן (Routeburn Track) הוא מסלול פופולרי נוסף, ואחד האהובים בקרב מטיילים ישראלים. המסלול, שאורכו 32 ק"מ, מחבר בין פארק הלאומי אספיירינג (Aspiring National Park) לפיורדלנד והוא מציע נופי הרים מפעימים. המסלול עובר ביער קסום המכוסה שרכים, ליד אגמים אלפינים בצבע טורקיז, והיום השני שלו, שכולל טיפוס להר האריס, יפה במיוחד. לאורך המסלול יש בקתות לינה וכן אפשרויות לקמפינג. בדומה לטרקים אחרים ברשימת Great Walks, גם המסלול הזה פתוח בחודשי החורף הניו זילנדי (מאי עד אוקטובר) אבל אז השירותים השונים שלאורכו מצומצמים מאוד. ביום השלישי של הטרק אפשר לשלב טיפוס לפסגת הר קיי (Key Summit). ההליכה, שאורכת בין שעה וחצי לשעתיים הלוך-חזור, כרוכה בטיפוס לא קל אבל המאמץ יותר ממשתלם, שכן מהפסגה יש תצפית נפלאה על הרי דארן (Darran Mountains) ואגם מאריאן (Marian Lake).

הפסגות המושלגות של האלפים הדרומיים מלוות את ההולכים בטרק רוטבורן

נקודת יציאה: טה אנאו, קווינסטאון או גלנורצ'י
משך הטרק: שלושה ימים, 32 ק"מ
דרגת קושי: קלה – בינונית

טרק קפלר: אל ראש ההר
טרק קפלר (Kepler Track) נחשב לקשה יותר מהאחרים, בעיקר  היום הראשון שדורש הליכה מאומצת בעלייה, אבל מי שעשה אותו טוען שהמאמץ משתלם והדרך יפהפייה. זהו מסלול מעגלי, 60 ק"מ אורכו, העובר בין פסגות ואגמים. היום השני כולל הליכה על קו רכס, מה שעלול להתגלות כבעייתי בשל הרוחות העזות הנושבות בגבהים, אך מנגד – ההליכה מלווה בנוף פנורמי יפהפה הכולל פיורדים המתעקלים בין ההרים. אפשר לשלב במסלול ביקור במערות לקשמור, מערות נטיפים יפות ועמוקות. הזמן המקובל לטייל פה הוא בקיץ הדרומי, כלומר מסוף אוקטובר ועד סוף אפריל. בחודשי החורף (מאי-אוקטובר) השירותים לאורך המסלול מצומצמים והסכנות הטבעיות מרובות.


קפלר טרק. הליכה לא קלה, אבל הנופים יותר ממפצים על המאמץ | צילום: אייסטוק

נקודת יציאה: טה אנאו
משך הטרק: שלושה-ארבעה ימים, 60 ק"מ
דרגת קושי: בינונית – קשה


טרק קמפלרמציע מראות של אגמים ועמקים קרחוניים

טרק אייבל טסמן
אייבל טסמן (Abel Tasman Coastal Track) נחשב לאחד הפופולריים במדינה וגם אליו כדאי להזמין מקום מראש. הפופולריות שלו נובעת מהעובדה שבנוסף להיותו טרק קל, מרבית המסלול עובר לאורך קו החוף, מה שמאפשר לעשות הפסקות לטבילה בים ואפילו לשלב חתירה בקייאק בחלקים מהמסלול. המסלול עובר בפארק הלאומי אייבל טסמן, שנמצא בצפון האי הדרומי, ולא חייבים לעשות את כולו ברצף – אפשר גם ללכת בקטעים ממנו. לאורך המסלול יש בקתות לינה ואתרי קמפינג, מי שבוחר ללכת במסלול מקוצר, יכול ללון באחת העיירות המשמשות נקודות יציאה (ראו בהמשך) ולצאת ממנה לטיול של כמה שעות לאורך חלק מהטרק.


טרק אבל טסמן עובר במרביתו על קו החוף ואפשר לשלב בו שייט בקיאקים | צילום: אייסטוק

נקודת יציאה: מוטואקה (Motueka), טקאקה (Takaka) או נלסון
משך הטרק: הליכה לאורך המסלול כולו, 54.4 ק"מ, אורכת שלושה עד חמישה ימים; אפשר ללכת בקטעים מהמסלול, כטיול של כמה שעות או טיול יום
דרגת קושי: קלה

טונגרירו נורת'רן סירקט
האי הדרומי נחשב למעוזם של הטרקים היפים, אבל גם לאי הצפוני יש לא מעט להציע בתחום. אחד המסלולים המפורסמים באי הצפוני הוא הטונגרירו נורת'רן סירקט (Tongariro Northern Circuit), בפארק הלאומי טונגרירו. בניגוד לנופי היערות והאגמים במאפיינים את הטרקים באי הדרומי, הנוף במסלול הזה הוא געשי וירחי, עם אגמים וולקניים, מעיינות חמים ומכתשים. מטיילים רבים בוחרים לעשות רק מקטע של יום אחד מן המסלול, הנקרא טונגרירו קרוסינג, ועובר במקומות היפים ביותר בטרק.

אגמים תכולים ונוף ירחי לאורך המסלול טונגרירו נורת'רן סירקט

נקודת יציאה: טורנגי
משך המסלול: שלושה-ארבעה ימים, 43.1 ק"מ
דרגת קושי: בינונית – קשה

בתמונה הפותחת: טרק אבל טסמן. חלקים ניכרים מההליכה עוברים לאורך קו החוף

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.