תפריט עמוד

איה נאפה: אטרקציות, בילויים, חופים ואתרי טבע

איה נאפה מוכרת בעיקר כעיירת צעירים תוססת, עם מסיבות ומועדונים שפתוחים עד אור הבוקר. אבל זה רק צד אחד שלה: באיה נאפה יש חופים מקסימים, כולל כאלה שמתאימים מאוד למשפחות, אטרקציות משפחתיות מוצלחות, אתרי טבע יפים, מנזר עתיק ומוזיאון מרתק. הנה כמה אטרקציות מובילות באיה נאפה

איה נאפה, בעבר כפר דייגים נידח במחוז פמגוסטה שבדרום-מזרח קפריסין, הפכה עם השנים לעיירה תיירותית ממדרגה ראשונה, עם הרבה מאוד מועדונים, ברים ומסיבות המושכות למקום צעירים מכל אירופה, וגם מישראל. אבל איה נאפה היא לא רק עיר של מסיבות, אלא גם יעד מוביל למשפחות הנהנות מהחופים היפים, בתי המלון המצוינים שחלקם כוללים הרבה פעילויות גם לילדים, המסעדות והאטרקציות המתאימות לכל הגילים.

רחוב באיה נאפה

רחוב באיה נאפה | צילום: Ksenija Toyechkina / Shutterstock.com

אזור איה נאפה מאופיין בחופים מרהיבים, מזג אוויר חמים עם הרבה שמש ואווירה של נופש. וגם אם הגעתם לקפריסין במהלך הפלגת נופש ים תיכונית ואתם עוגנים באי לזמן קצר, כדאי להגיע לכאן ולו כדי ליהנות מהחופים הנהדרים או מטיול רגלי בשמורת הטבע קייפ גרקו שממזרח לעיירה. וכיוון שמתחמי הבילוי במרכז העיירה מתחילים לפעול רק לאחר חצות, משפחות הנופשות באיה נאפה יכולות לבלות יום נהדר בחופים ובאטרקציות אחרות, מבלי להיתקל בבני הנוער החוגגים שסוגרים את הלילה במועדונים.

לא רק מועדונים ומסיבות - מערה ימית ליד איה נאפה

לא רק מועדונים ומסיבות – מערה ימית ליד איה נאפה | צילומים: שאטרסטוק

הנה כמה דברים שתוכלו לעשות באזור איה נאפה, בין אם אתם צעירים חובבי מסיבות, זוג אוהב טבע או משפחה עם ילדים צעירים:

אטרקציות משפחתיות

עולם המים – פארק המים עולם המים (WaterWorld Waterpark) מהווה בילוי נהדר לכל מי שחובב מגלשות ואקשן רטוב, מבני נוער ועד משפחות עם ילדים בגילאים שונים. זהו אחד מפארקי המים  הגדולים באירופה, ויש בו שפע של בריכות, מגלשות, מתקנים ושעשועי מים שונים. בין השאר תמצאו כאן בריכות פעילות לפעוטות, מתקני שעשועים במים, בריכת גלים, מגלשות קמיקזה ועוד. אפשר בקלות לבלות כאן יום שלם. שעות פתיחה ומחירים באתר הפארק.

פארק המים עולם המים. אפשר בקלות לבלות כאן יום שלם | צילום: WaterWorld

פארק המים עולם המים. אפשר בקלות לבלות כאן יום שלם | צילום: WaterWorld ©

שייט בים – פעילות מתבקשת כששוהים בעיירת נופש על חוף הים. אפשר לבחור בין הפלגות קצרות (מתאים יותר לילדים צעירים) או הפלגות של יום שלם. האפשרויות כמעט אינסופיות: אפשר להפליג לאורך החופים בספינה העוצרת מדי פעם כדי לאפשר לנוסעים לרדת למים לשחייה מרעננת או לצפייה בדגים בעזרת מסכה ושנורקל; סירה עם רצפה שקועה בתוך המים וחלונות זכוכית המאפשרים  להשקיף על החיים מתחת למים בלי להירטב כלל (אידיאלי למשפחות עם פעוטות); שייט באניית פיראטים, המכונה הפנינה השחורה (Black Perl), המשחזרת את הספינה מהסרט "שודדי הקריביים" ועוד. אחת מאפשרויות השייט הנעימות ביותר, שמתאימות מאוד גם לזוגות, תיקח אתכם מאיה נאפה אל קייפ גרקו (ראו בהמשך) עם נופים רומנטיים של מצוקים, גשר טבעי ומפרצים חבויים.

שייט בספינת הפיראטים "הפנינה השחורה"

שייט בספינת הפיראטים "הפנינה השחורה" | צילום: Crazy nook / Shutterstock.com

חופים: לצעירים ולמשפחות

איה נאפה מצטיינת בחופים חוליים רחבים. יש חופים החביבים על צעירים, עם מסיבות חוף והרבה פעילויות של ספורט ימי, וחופים שקטים ורגועים יותר המתאימים למשפחות. האזור בין איה נאפה לעיירת הנופש הסמוכה פרוטארס (Protaras) רצוף במפרצים קטנים ומערות ימיות – אזור מקסים לרחצה, שיזוף, צלילה או שנורקלינג.

המים ברוב חופי האזור רדודים וצלולים, וברובם תמצאו מיטות שיזוף להשכרה, מתקני הצללה, טברנות, בתי קפה ועוד. חובבי אקסטרים יוכלו למצוא בחלק מהחופים מתחמי קפיצת בנג'י ומצנחי ים.

חוף ניסי (Nissi Beach) הוא החוף הפופולרי ביותר באיה נאפה. בקיץ כדאי להקדים להגיע אל החוף על מנת למצוא מקום פנוי. בחוף ניסי מתקיימות מסיבות חוף מוצלחות והבר שבו הוא אחד ממקומות הבילוי המבוקשים באזור.

חוף קונוס (Konnos Beach) הוא אחד החופים היפים בקפריסין, דבר שהופך אותו לחביב על המקומיים והתיירים כאחד. ההרים הסמוכים יחד עם המים התכולים הצלולים יוצרים תמונת נוף מרהיבה.

חוף קונוס, מהחופים היפים בקפריסין, נמצא במפרץ מקסים

חוף קונוס, מהחופים היפים בקפריסין, נמצא במפרץ מקסים

חוף מקרוניסוס (Makronissos) דומה לחוף ניסי, אך כיוון שהוא מרוחק מעט מהמרכז הוא פחות עמוס, דבר ההופך אותו אידיאלי למשפחות.

חוף סנדי ביי (Sandy bay beach), הממוקם בין שתי לשונות יבשה, זוכה לפופולריות רבה בקרב משפחות בשל היותו שקט ורגוע יותר בהשוואה לשאר החופים.

טבע: קייפ גרקו

אחד האתרים היפים ביותר לטיול באזור איה נאפה הוא רצועת החוף הפראית והסלעית של קייפ גרקו (Cape Greco).זוהי שמורת טבע, הנמצאת על לשון יבשה בפינה הדרומית-מזרחית ביותר של האי, ויש בה מסלולי הליכה שעוברים בנופים מקסימים ביותר, אידיאלי לחובבי טבע ולצלמים. להשלמת החוויה כדאי לצלול בקרבת החוף (אפשר עם שנורקל). נצלו את ההזדמנות לבקר גם במפרץ קונוס הסמוך, המרהיב כמעט באותה מידה ופחות עמוס במטיילים.

קייפ גרקו, שמורת טבע יפה בפינה הדרומית מזרחית של קפריסין

קייפ גרקו, שמורת טבע יפה בפינה הדרומית מזרחית של קפריסין

אמנות: פארק הפסלים

פארק יחיד מסוגו שבו מוצגים, לאורך שביל הליכה יפה, פסלים  של אמנים מקומיים ובינלאומיים. הכניסה לפארק היא ללא עלות והוא פתוח בכל שעות היממה. כדאי להגיע לכאן בשעות הבוקר או אחר הצהריים, כשפחות חם, ולטייל בין הפסלים היפים.

היסטוריה: בים וביבשה

למרות שאיה נאפה היא עיירת נופש תוססת, שחיה לגמרי בהווה, במהלך החופשה כדאי להקדיש קצת זמן גם לעבר המרתק של האזור. במרכז העיירה תמצאו מנזר עתיק, במערבה נמצאים קברי מקרוניסוס (Makronissos Tombs), אתר קבורה עם קברים החצובים בסלע ומקדש עתיק.

המנזר העתיק במרכז איה נאפה

המנזר העתיק במרכז איה נאפה | צילום: Kirsanov Yury / Shutterstock.com

מוזיאון תלסה (Thalassa Museum) מציג את ההיסטוריה של קפריסין מהזווית של הים התיכון. במוזיאון המצוין מוצגים מאובנים, אביזרים וחפצים מתקופת האבן, תכשיטים מתקופות שונות, שחזור של ספינות עתיקות ועוד. כמו כן מתקיימות במקום תערוכות מתחלפות הקשורות באי ובים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.