תפריט עמוד

1. בגלל החופים. ריו ידועה בחופיה היפהפיים. לעיר יש כ-50 ק"מ של חופים, כל אחד והאופי המיוחד שלו. קופקבנה, המכונה בפשטות קופה, מושך אליו קהל מגוון של משפחות, זוגות אוהבים, נערים ונערות, מקבצי נדבות וחסרי בית, וכמובן המוני תיירים שבאים לראות ולצלם את המשתזפים התוססים; חוף איפנמה מושך אליו בעיקר צעירים וצעירות אופנתיים לבושים בבבגדי ים מעוצבים ומעודכנים בסצינת המועדונים המקומית, ויש גם נציגות בולטת של הקהילה הגאה; חוף ארפואדור, שגליו סוערים, מושך אליו גולשים רבים.

2. בגלל הנופים. למרות היותה אחת מהערים הגדולות והצפופות בעולם, ריו נהנית ממיקום נפלא בין הרים לים ומהרבה טבע ירוק. שני ההרים המפורסמים ביותר בריו הם הר קורקובדו, שעל פסגתו (710 מ') נמצא הפסל המפורסם שנשקף כמעט מכל פינה בעיר: ישו הגואל Cristo Redentor שפורש את ידיו לצדדים, והר הסוכר, שצורתו החרוטית מזדקרת מתוך מי האוקיינוס. מפסגתו (396 מ') נשקפים נופים מקסימים של העיר והאוקיינוס.

3. בגלל הקרנבל. הקרנבל של ריו הוא כנראה הקרנבל המפורסם ביותר בעולם. מדי שנה נוהרים לעיר עשרות אלפי תיירים כדי להשתתף בחגיגה. האירוע מתקיים בסביבות חודש פברואר, בתקופה שלפני צום הלנט, ונמשך ארבעה ימים של שכרון חושים. ריקודי סמבה סוערים, מוזיקה קצבית, תלבושות גרנדיוזיות וצבעוניות, גופות חשופים ובעיקר הרבה התלהבות ושמחת חיים הם חלק בלתי נפרד מהחגיגה. את אירועי הקרנבל סוגר מצעד המנצחות, בו משתתפים בתי הספר שהצטיינו במצעדים בתקופת הקרנבל.

4. בגלל הכדורגל. גם אם אתם לא נמנים על חובבי ענף הספורט הזה, צפייה במשחק כדורגל בריו הוא חוויה שאין להחמיצה. מריו יצאו כמה מהכדורגלנים הגדולים בעולם, וקבוצת הכדורגל של ברזיל נחשבת לאחת מהקבוצות הטובות בעולם, אבל משחק יפה הוא רק חלק מהעניין. הקהל הוא חלק לא פחות חשוב. האוהדים צובעים את פניהם בהתאם לצבעי הקבוצה שהם אוהדים, שרים בקולי קולות, זורקים חזיזים, הולמים בתופים ומחבקים זה את זה, הכל בעצמת רגשות שקשה לתארה במילים. כדאי לראות משחק באיצטדיון המרקאנה, שהוא האיצטדיון הגדול, היפה והחשוב ביותר בברזיל, אבל אפשר לראות כדורגל בכל מקום בריו: במגרשים, בחופים ואפילו בברים.

5. בגלל האוכל. לאוכל הברזילאי אין את התדמית של האוכל הצרפתי, האיטלקי או היפני, אבל יש בו תערובת נפלאה של חומרי גלם משובחים וטעמים מכל העולם שמתמזגים בצלחת. מפורטוגל הגיעו היין והקינוחים, האינדיאנים הביאו את מסורת האוכל ששומרת על טעמו הטבעי של המזון ומאפריקה הגיע השימוש בחלב קוקוס, פירות ים פלפלים. המאכל הלאומי הוא פז'ואדה קומפלטה, אורז לבן עם שעועית שחורה, המוגש לעיתים עם נתחי בשר אדום. כוכבים נוספים במטבח הברזילאי הם דגים ופירות ים, בשרים, מרקי ירקות עשירים וסמיכים וקינוחים מתוקים – מתוקים.

ריו דה ז'ניירו – העמוד הראשי>>

אוהד הנווד בריו דה ז'יינרו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.