תפריט עמוד

ראס אל ח'ימה: המקום בו המדבר, הים וההרים נפגשים

ראס אל ח'ימה, האמירות הכי צפונית באיחוד האמירויות, מציעה חוויות אותנטיות, שונות מאוד מגורדי השחקים הנוצצים או האטרקציות מנקרות העיניים של דובאי ואבו דאבי. במקום שבו הים, המדבר וההרים נפגשים תוכלו לנפוש בחוף עם חול לבן ומים צלולים, לחפש (ולמצוא) הרפתקאות מדבריות ולרחף מעל פסגות הרים מרהיבות. ויש גם מלונות מצוינים ואוכל טעים

שלושה נופים משמחים אותי במיוחד, ואני מניחה שגם אתכם: הרים, מדבר וים. פגישה עם כל אחד מהם במהלך טיול משדרגת את החוויה, וכשההר נושק לים או למדבר – השמחה כפולה. אבל יש מקומות שבהם כל השלושה נפגשים, וכשמוסיפים לאלה לינה במלון שהיה פעם ארמון ליד הים, מה עוד אפשר לבקש?

אז איפה תראו נוף של הרים, מדבר וים? בראס אל ח'ימה, אחת משבע האמירויות שמרכיבות את איחוד האמירויות הערביות, והצפונית שבהן. ראס אל ח'ימה (Ras Al Khaimah, "קודקוד האוהל" בערבית) או כפי שהיא מכונה בקיצור RAK, נמצאת במרחק של כשעה נסיעה צפונה משדה התעופה הבינלאומי של דובאי. בשונה מדובאי ואבו דאבי, אין כאן  גורדי שחקים אולטרה מודרניים, אטרקציות חדשניות ומנקרות עיניים, קניונים בגודל של עיירה ממוצעת או כבישים מהירים עם שישה מסלולים שחוצים את העיר. באמירות הצפונית, ששטחה כעשירית משטח מדינת ישראל, חיים בסביבות 350 אלף תושבים, כשליש מהם אמירתים. אם משווים את הנתון הזה עם פחות מ-17% אמירתים שחיים בדובאי ואפילו פחות מכך באבו דאבי, מבינים שמצפות כאן חוויות אותנטיות יותר.

חוף בתולי בראס אל ח'ימה | צילום: רותם בר כהן

חוף בתולי בראס אל ח'ימה | צילום: רותם בר כהן

ים: חופים, סירות וחוות פנינים

הכביש המחבר בין דובאי לראס אל ח'ימה עובר בנוף מדברי, עם חול חום-כתמתם מנוקד בעצים נמוכי קומה. הסיבה הרשמית שהביאה אותנו לכאן היא כנס התעופה הערבית, שהתקיים בראס אל ח'ימה בתחילת מרץ והיה הפעם הראשונה שמשלחת מישראל הוזמנה להשתתף בו באופן רשמי. מעבר להתרגשות במפגש עם אנשים ממדינות שלא בדיוק מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל, זאת היתה גם הזדמנות מצוינת להכיר מקום חדש, שרוב המטיילים שמגיעים לאיחוד האמירויות מדלגים עליו, וחבל.

העיירה אל ראמס למרגלות רכס ההרים בגבול עם עומאן

העיירה אל ראמס למרגלות רכס ההרים בגבול עם עומאן | צילום: רותם בר כהן

אז מה יש בראס אל ח'ימה ולמי חופשה כאן מתאימה? נתחיל בדבר שמושך מטיילים ונופשים רבים – הים. בשונה מדובאי, שם רוב הסיכויים שתשהו במלון בלב העיר, רוב המלונות בראס אל ח'ימה נמצאים ממש ליד הים, לאורך החוף או באי המלאכותי אל מרג'ואן. לרובם יש חוף פרטי מטופח ומסודר, עם חול לבן ומים בצבע טורקיז. בין המלונות של ראס אל ח'ימה יש כאלה שמתאימים מאוד למשפחות, אופציה טובה לחופשות "הכל כלול", מלונות אחרים אידיאלים למבוגרים ולזוגות, בין אם תעדיפו מלון בסגנון ארמון אוריינטלי או מקום חדיש ומודרני שמעוצב בקווים נקיים ומינימליסטיים. כך או כך, לא תתקשו למצוא כאן מלון כלבבכם. אל המלונות נחזור בהמשך, בינתיים נתמקד בים.

שייט בסירת עץ מסורתית בדרך לחוות הפנינים סוואידי

שייט בבסירת עץ מסורתית בדרך לחוות הפנינים סוואידי | צילום: רותם בר כהן

לראס אל ח'ימה יש היסטוריה בת אלפי שנים שקשורה לים, בעיקר לשליית פנינים. לאורך השנים ראס אל חי'מה היתה אחד מנמלי הסחר הפעילים באזור המפרץ הפרסי בזכות הפנינים שנשלו ממעמקי הים שלה. ביקור בחוות הפנינים סוואידי (Suwaidi Pearls Farm) מחזיר אל אותם ימים רחוקים, וגם לזמנים קרובים יותר, שכן פנינים הן עדיין ענף חשוב כאן. את החווה הקים עבדאללה אל סוואידי לזכר סבו מוחמד, שהיה שולה פנינים כל חייו. היא נמצאת באל ראמס (Al Rams), למרגלות רכס הררי ומגיעים אליה בסירת עץ מסורתית, ששטה לצד מנגרובים ולהקת פלמינגו במים הרדודים.

חוות הפנינים סוואידי. כל מה שרציתם לדעת על שליית פנינים, בעבר ובימינו

חוות הפנינים סוואידי. כל מה שרציתם לדעת על פנינים, בעבר ובימינו

חוות הפנינים סוואידי. כל מה שרציתם לדעת על פנינים, בעבר ובימינו | צילומים: (למעלה) רותם בר כהן, (למטה) שאטרסטוק

החווה של סוואידי נמצאת על רפסודה בים, והביקור בה שופך אור על הימים בהם שליית פנינים נעשתה באופן ידני וללא כל ציוד צלילה. שולי הפנינים היו יורדים אל קרקעית הים, כשרק אטב סותם את האף, אוספים לתוך סל רשת את הצדפות, בתקווה שבתוך כמה מהן יתחבאו פנינים, ועולים מעל המים כדי לשאוף אוויר, לפני שירדו שוב למעמקי הים. המדריך שמוביל את הסיור מספר על שיטות הצלילה לאורך השנים, מראה את הכלים השונים שבהם השתמשו בעבר כדי למשות את הצדפות ומסביר כיצד עושים זאת בימינו. לקראת סוף הסיור תכולתם של שקיקי בד נפרסת על בד אדום מול המבקרים, שלומדים על סוגים שונים של פנינים. לבסוף, המבקרים מוזמנים לבחור צדפה מתוך אקווריום כדי לגלות אם יש בה פנינה. הסיור מלווה בקפה עם הל ועוגיית תמרים.

• פרטים נוספים על סיור בחוות הפנינים תמצאו באתר הבא >>

הרים: תצפיות, נופים ואקשן ללא הפסקה

הרים הם לא משהו שתראו בדובאי או אבו דאבי, שם המדבר שולט מחוץ לעיר. בראס אל ח'ימה יש הרים, ולא סתם הרים – הפסגה הגבוהה ביותר של איחוד האמירויות נמצאת כאן. ג'בל ג'איס (Jebel Jais), חלק מרכס הרי החג'אר בגבול בין איחוד האמירויות לעומאן, מתנשא לגובה של 1,892 מ' והוא מספק אפשרויות מלהיבות לחובבי הרפתקאות. בתחילת הדרך מבירת האמירות, שאף היא נקראת ראס אל ח'ימה, אל לב ההרים הנוף יזכיר לכם את זה של הרי אילת, ככל שמטפסים בכביש שמתפתל מעלה-מעלה, הדרמה מתעצמת.

הכביש המוביל אל לב ההרים | צילום: שאטרסטוק

הכביש המוביל אל לב ההרים | צילום: שאטרסטוק

אפשר להמשיך ישר עד לפסגה, שם תמצאו אטרקציות מקפיצות אדרנלין, אבל כדאי לעצור בדרך, בגובה של 1,200 מ', בנקודת התצפית Jais Viewing Deck Park. הנוף הנשקף ממרפסת הצפייה עוצר נשימה, ולא כקלישאה. מולכם עד קצה האופק נפרשות פסגות מחודדות בצבע חום-אדמדם, חשופות מצמחייה. יש כאן כמה מרפסות תצפיות מהן יוצאים מסלולי טיול ברגל ובאופני הרים (אפשר לשכור אופניים במקום), חלקם מתאימים למשפחות, אחרים למטיבי לכת.

הנוף מאחת ממרפסות התצפית בדרך לפסגת ג'בל ג'איס. עוצר נשימה ולא כקלישאה

הנוף מאחת ממרפסות התצפית בדרך לפסגת ג'בל ג'איס. עוצר נשימה ולא כקלישאה | צילום: רותם בר כהן

כאמור, האקשן האמיתי מצפה בפסגה. Jais Flight הוא שמה של האומגה (זיפליין) הארוכה בעולם. במשך כשלוש דקות אתם חולפים במהירות של עד 150 קמ"ש לאורך כמעט שלושה קילומטרים מעל פסגות משוננות ונקיקים עמוקים. חוויה מסמרת שיער לאמיצים שאינם סובלים מפחד גבהים.

אמיצים בלבד: האומגה הארוכה בעולם בג'בל ג'איס. לרחף מעל פסגות ונקיקים

אמיצים בלבד: האומגה הארוכה בעולם בג'בל ג'איס. לרחף מעל פסגות ונקיקים | הצילום באדיבות לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה

אטרקציה נוספת שנפתחה לאחרונה בפסגת ההר נקראת Jais Sledder – זוהי מגלשת הרים, מהסוג שאפשר למצוא באזורים הרריים באוסטריה או בגרמניה. הרוכבים יושבים בקרון לבד או עם מישהו נוסף וגולשים לאורך 1,840 מ' במסלול מתפתל קרוב אל הקרקע. יש אפשרות לשלוט במהירות הנסיעה בעזרת מעצורים, כשבשיא הקרונית יכולה להגיע למהירות של 40 קמ"ש. אם לא שבעתם מהאקשן, אפשר לצאת למה שנקרא Jais Sky Tour, מסלול שמורכב משש תחנות שונות, שבמהלכו גולשים בישיבה לאורך חבלים המתוחים מעל התהום. הסיור הזה אורך יותר משעה.

מגלשת ההרים החדשה. 40 קמ"ש מול פסגות חשופות

מגלשת ההרים החדשה. 40 קמ"ש מול הפסגות החשופות | הצילום באדיבות לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה

ואחרי פרץ האדרנלין הזה, אין כמו לשבת עם כוס יין, בירה או קפה ולהירגע במרפסת הנוף של מסעדת 1484 עם תפריט בינלאומי ונוף שאין שני לו.

עוד בהרים של ראס אל ח'ימה: מחנה הישרדות של בר גיליס, כוכב טלוויזיה בריטי שהקים בעמק קטן בלב ההרים מחנה שבו אפשר להתנסות בסדנאות הישרדות שונות – משעה ועד כמה ימים, כולל לינה בבקתות נחמדות בלב השקט ההררי.

לחובבי הרפתקאות, מחנה ההישרדות של בר גיליס בלב ההרים

לחובבי הרפתקאות, מחנה ההישרדות של בר גיליס בלב ההרים | התמונה באדיבות לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה

מדבר: גמלים, סוסים ודיונות בשקיעה

לבסוף, איך אפשר בלי חוויות מדבריות? בראס אל ח'ימה גמלים הם עדיין חלק משמעותי בחייהם של הבדואים דרי המדבר. מעבר למראה היפה של הגמלים על רקע דיונות החול, תוכלו לחוות את המסורות המדבריות במרוצי הגמלים המתקיימים בכל יום שישי במהלך החורף. מירוצי הגמלים מתקיימים באזור דיגדה (Digdaga), לא רחוק משדה התעופה הבינלאומי של ראס אל ח'ימה. הם נפתחים ב-6:30 בבוקר, מה שמצריך השכמה מוקדמת מאוד, אבל שווה להתאמץ כדי לחוות את האנרגיה וההתרגשות של המאמנים ובעלי הגמלים, שמתחרים על גביעים ופרסים שווים מאוד, בהם מכוניות יוקרה וסכומי כסף גבוהים. החוק האמירתי אוסר על רוכבים לשבת על הגמלים בזמן המרוץ ולכן משתמשים ברובוטים שממריצים את המתחרים להגביר את הקצב, מראה סוריאליסטי למדי.

הגמלים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של דרי המדבר

הגמלים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של דרי המדבר | צילום: שאטרסטוק

דרך נוספת לחוות את המדבר היא במרכז הסוסים של אל ואדי (Al Wadi Equestrian Adventure Centre), משם יוצאים טיולי סוסים אל לב הדיונות היפות.

אם אתם פשוט רוצים ליהנות מקוקטייל או ארוחה טובה בלב הדיונות המדבריות, תשמחו לגלות שבשמורת אל ואדי נפתח לאחרונה מחנה סונרה (Sonara Camp). זהו מתחם אוהלים מקסים שמציע שתי אופציות לשעות השקיעה: קוקטיילים וחטיפים בשקיעה או ארוחה מדברית מלאה, בלוויית מופע אש. לפרטים לחצו כאן >>

מה אוכלים ואיפה ישנים?

היצע המסעדות בראס אל ח'ימה גדול מאוד, בין אם אתם בוחרים לאכול באחד המלונות הגדולים או בעיר עצמה. בתפריט תמצאו בדרך כלל הרבה מנות של דגים ומאכלי ים, לצד בשרים על האש או בתנור, סלטים מצוינים מהמטבח המזרח תיכוני ולקינוח גלידות, עוגות ועוגיות מזרחיות לצד קינוחים אירופאים אהובים. במלונות אין הגבלה על שתיית אלכוהול, ובסוף הארוחה כדאי להזמין קנקן של תה או קפה עם הל. אם אתם מעדיפים קפה בסגנון מערבי, לא תתקשו למצוא קפוצ'ינו, אספרסו או לאטה.

מנה במסעדה במלון אינטרקונטיננטל. הרבה דגים ומאכלי ים, בשרים על האש ומגוון גדול של סלטים

מנה במסעדה תורכית במלון אינטרקונטיננטל. הרבה דגים ומאכלי ים, בשרים על האש ומגוון גדול של סלטים | צילום: רותם בר כהן

באשר ללינה, בראס אל ח'ימה יש ייצוג גדול ומגוון לרשתות בינלאומיות כמו הילטון, שרתון, ריץ קרלטון, אינטרקונטיננטל ועוד. אם אתם מגיעים בהרכב משפחתי עם ילדים צעירים תוכלו לבחור באחד המלונות שמציעים כמה בריכות, מגלשות מים, מועדוני משחקים לילדים, הפעלות שונות ועוד. כזה הוא, למשל, דאבל טרי באי מרג'אן (DoubleTree by Hilton Resort & Spa Marjan Island) שמציע חמש בריכות, פארק פיראטים וחוף פרטי. מלון נוסף שמתאים מאוד למשפחות הוא Rixos Bab Al Bahr שמציע אירוח "הכל כלול" עם שמונה מסעדות ושישה ברים, ארבע בריכות, בהן בריכת אינסוף למבוגרים בלבד, פארק מים ופעילויות של ספורט ימי.

מלון וודורלף אסטוריה בראס אל ח'ימה

מלון וולדורף אסטוריה. ארמון האמיר הפך למלון מפואר

מלון וולדורף אסטוריה. ארמונו של האמיר הפך למלון מפואר | צילומים: רותם בר כהן

אם אתם מחפשים שלווה ורוגע, לא חסרים מלונות שמתאימים לאורחים ללא ילדים. אנחנו התארחנו בוורלדוף אסטוריה הבנוי בסגנון ארמון מזרחי (ואכן לפני שהפך למלון הוא שימש כארמונו של שליט האמירות), עם חדרים ענקיים מפנקים במיוחד ולובי שכמו יצא מתוך סיפורי אלף לילה ולילה. מלון בסגנון אחר לגמרי הוא אינטרקונטינטל החדש, שמשתרע על שטח גדול, עם בריכות אינסוף מוקפות בדקלים, מסעדות מצוינות ונוף חלומי לים. כמובן שלמלונות האלה יש חופים פרטיים, מה שמוסיף להנאה מהחופש.

• לפרטים נוספים על אפשרויות לינה בראס אל ח'ימה לחצו כאן >>

אינטרקונטיננטל רזורט. מלון חדש בעיצוב עדכני

אינטרקונטיננטל רזורט. מלון חדש בעיצוב עדכני | צילום: רותם בר כהן

• מידע על אטרקציות ופעילויות תוכלו למצוא באתר של לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה – לחצו כאן >>

צילום תמונה פותחת באדיבות לשכת התיירות של ראס אל ח'ימה

The Best of Georgia - 4K

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מאיחוד האמירויות

מדינות המפרץ לנוסע העסקי
מדינות המפרץ לנוסע העסקי

במסגרת ההסכמים הידועים כהסכמי אברהם שנחתמו ב-2020 עם איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודאן, ההזדמנות המרכזית הייתה ונשארה איחוד האמירויות. זאת מדינה קטנה אבל עשירה, המהווה גם  צוהר לקשר כלכלי עם שורה של מדינות באזור: עם סעודיה, כווית וקטאר. ...

דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו
דובאי – ההמלצות הכי שוות שחווינו

לימוד שדה-חן צדוק ביקרה בדובאי ונשבתה בקסמה. המלצותיה כוללות את המבנה האליפטי המיוחד של מוזיאון העתיד, המסגרת של דובאי עם הרצפה התלויה באוויר המעבירה את האתוס של דובאי, התצפית על איי התמרים המלאכותיים, סיור בדובאי העתיקה, שכונת אל ...

דובאי והעיר הגדולה
דובאי והעיר הגדולה

"על גלי ה"הכי בעולם", התנסיתי בחיים של הביוקר כפי שדובאי רצתה שאחווה. אכלתי כאן את הארוחות הכי טעימות ומסעירות בחיי. עברתי מסאז' של הלייף שאנשים מוכנים לשלם עליו כאן 650 ש"ח. שפשפתי את עיני אל מול האי הפרטי ...