תפריט עמוד

קפריסין עם ילדים

קפריסין היא יעד נהדר לחופשה משפחתית. היא קרובה – פחות משעה ואתם שם, מזג האוויר נעים, דומה לזה של ישראל, חופים שטופי שמש והמון אטרקציות משפחתיות. לאלה נוספות הטיסות הזולות לאי שהופכות את קפריסין ליעד משתלם מתמיד. למרות התדמית של מקום אידיאלי לחופשה על החוף, מומלץ לזנוח מדי פעם את מיטת השיזוף ולצאת לגלות את האי עם הילדים. פארקי מים, גני חיות, פעילויות של ספורט ימי, מוזיאונים ידידותיים לילדים – כל אלה מחכים לכם באזורי הנופש הפופולריים בקפריסין. לפניכם כמה אטרקציות משפחתיות בכל אחד מיעדי התיירות המובילים של קפריסין:

ילדה משתעשעת בחוף בקפריסין

ילדה משתעשעת בחוף בקפריסין | צילומים: שאטרסטוק

פאפוס

פאפוס (Paphos) היא היעד הידידותי ביותר למשפחות בקפריסין, עם חופים נהדרים ומגוון גדול של אטרקציות. אחת האטרקציות הבולטות למשפחות היא פארק המים אפרודיטה (Aphrodite), עם מגלשות מסוגים שונים, מסלולי אבובים, בריכת גלים, בועת טיפוס רטובה ואטרקציות נוספות. אוהבי הים ייהנו מאוד בחופי פאפוס, שרבים מהם הוכתרו בתואר דגל כחול, שהאיחוד האירופי מעניק לחופים מסודרים ונקיים במיוחד. במרבית החופים תמצאו מרכזי ספורט ימי עם פעילויות כמו סקי מים ובננה. מהנמל של פאפוס יוצאים סיורי שייט באטלנטיס, סירה דמוית צוללת שמחלונותיה ניתן לראות דגים, צבי ים ושאר יצורים ימיים.

סלע אפרודיטה ליד פאפוס. רבים מהחופים באזור הם חופי דגל כחול, תואר המעיד על ניקיונם ואיכותם

סלע אפרודיטה ליד פאפוס. רבים מהחופים באזור הם חופי דגל כחול, תואר המעיד על ניקיונם ואיכותם

בקרבת העיר יש כמה אטרקציות שילהיבו כל ילד, כמו גן חיות עם ג'ירפות, קופים, אריות, נמרים, קנגורו ותצוגת נחשים. בכפרים הסמוכים יש כמה חוות סוסים, כמו Horse Riding Paphos ו-Eagle mountain Ranch, שמהן ניתן לצאת לטיול רכיבה בנופים השלווים שמסביב.

פארק המים אפרודיטה בפאפוס | הצילום באדיבות Aphrodite Water Park, Paphos

פארק המים אפרודיטה בפאפוס | הצילום באדיבות Aphrodite Water Park, Paphos

לרנקה

לרנקה (Larnaca), בדרום-מזרח קפריסין, היא עיר מודרנית המציעה מגוון רב של אטרקציות משפחתיות ובסביבתה יש חופים יפים. אחד המקומות המוצלחים לבילוי בלרנקה הם הגנים העירוניים, גנים גדולים וירוקים הגדושים באטרקציות – התיאטרון העירוני, הספרייה העירונית, מתקני משחק לילדים ומוזיאון טבע. אטרקציה פופולרית נוספת היא Lucky Star Park, פארק שעשועים שמשלב מתקני לונה פארק וקרטינג. אם תעדיפו בילוי במתחם מקורה, שווה לנסות את פארק השעשועים המקורה Fun Factory שמתאים לילדים עד גיל 12 או את Wow Action Park, משחקייה מקורה עם טרמפולינות ומתקני ג'ימבורי. בכפר מזטוס (Mezatos), הסמוך ללרנקה,יש חוות גמלים שממנה יוצאים טיולי רכיבה. בחופי לרנקה תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות של ספורט ימי.

חוות הגמלים ליד לרנקה, אחת מהאטרקציות המשפחתיות הפופולריות באזור

חוות הגמלים ליד לרנקה, אחת מהאטרקציות המשפחתיות הפופולריות באזור

לימסול

לימסול (Limassol), העיר השנייה בגודלה בקפריסין, מציעה חופים יפים עם מים רדודים, אידיאלי לילדים צעירים. בפארק המים Watermania תוכלו ליהנות מבריכת גלים, מגלשות, מסלולי אבובים, תותחי מים, קירות טיפוס ואומגות בתוך המים ואטרקציות נוספות. בלב העיר נמצא הפארק העירוני עם מדשאות ושבילים מוצלים, מזרקות, גן ורדים ומתקני שעשועים לילדים. בגן החיות העירוני, הגדול בקפריסין, תוכלו לפגוש אריות, נמרים, דובים, קופים, ציפורים. בגן יש פינת חי שבה אפשר ללטף חיות משק ולהאכיל אותן.

פלמינגו בגן החיות של לימסול

פלמינגו בגן החיות של לימסול

בקרבת העיר נמצא פארק ההרפתקאות Sayious park שמציע למשפחות עם ילדים מגיל 8 ומעלה פעילות אקטיבית בטבע – טיולים ברכבי באגי וטרקטורונים, קרטינג, פיינטבול וחץ בקשת. ילדים צעירים יותר ייהנו בלונה פארק אואזיס (Oasis) שממוקם במרכז העיר וכולל מתקני שעשועים קלאסיים כמו גלגל ענק וקרוסלות. אם אתם אוהבים שופינג קפצו לקניון MyMall. הקניון הגדול בקפריסין מציע חנויות רבות של מותגים בינלאומיים, מסעדות, זירת החלקה על הקרח, באולינג ומשחקייה לילדים עם מתנפחים ואטרקציות נוספות.

ילדים על קורקינט בפארק העירוני של לימסול

ילדים על קורקינט בפארק העירוני של לימסול | צילום: Vladimir Zhoga / Shutterstock.com

איה נאפה ופרוטארס

שתי עיירות הנופש הסמוכות זו לזו, איה נאפה (Ayia Napa) ופרוטארס (Protaras), שונות באופיין זו מזו – פרוטארס חביבה מאוד על משפחות בעוד ששכנתה מפורסמת בחיי הלילה שלה. עם זאת, בשתי העיירות יש הרבה אטרקציות משפחתיות כך שניתן להתמקם באחת וליהנות ממגוון האטרקציות של השנייה.

פרוטארס היא מקום נהדר לפעילויות ספורט ימי

פרוטארס היא מקום נהדר לפעילויות ספורט ימי

האטרקציה המובילה בפרוטארס היא האקווריום (Protaras Ocean Aquarium) שבו כאלף מינים של דגים, צבי ים, פינגווינים ועוד. בחופים של פרוטארס, שהם מהיפים בקפריסין, תמצאו מרכזי ספורט ימי בהם תוכלו לשכור קאנו, ללמוד סקי מים ולרחף במצנח ים. בשעות הערב מתקיים בפרוטארס מופע אור קולי מרהיב בשם Magic Dancing Waters עם  מזרקות מים הרוקדות לצלילי מוזיקה ביחד עם אפקטים מיוחדים, כמו עשן וקרני לייזר. באיה נאפה יש פארק מים פופולרי בשם Waterworld ובו בריכות שחייה ובריכות גלים, מגלשות מים, שעשועי מים לקטנטנים ועוד. בעיירה פועל גם לונה פארק חביב בשם The Palliatso.

ניקוסיה

ניקוסיה (Nicosia), בירת קפריסין, אינה ממוקמת לחוף הים כמו הערים האחרות המוזכרות כאן, והיא מציעה אטרקציות משפחתיות מסוג אחר. עצם השיטוט בעיר העתיקה, עם סמטאות צרות וחנויות ייחודיות, מהנה. ואחרי שטיילתם ברגל, תוכלו לקפוץ לאחד מהמוזיאונים הידידותיים לילדים, למשל מוזיאון הילדים ROTA שממוקם בעיר העתיקה ויש בו תצוגות אינטראקטיביות העוסקות בנושאים מעולמם של הילדים כמו רגשות. מוזיאון מרתק נוסף, שאף הוא נמצא בעיר העתיקה, מוקדש לתיאטרון צלליות, והילדים יכולים לכתוב מחזה, ליצור דמויות ולהציג.

רחוב בעיר העתיקה של ניקוסיה. תענוג להסתובב בסמטאות הצרות ולהציץ בחנויות הייחודיות

רחוב בעיר העתיקה של ניקוסיה. תענוג להסתובב בסמטאות הצרות ולהציץ בחנויות הייחודיות | צילום: kirill_makarov / Shutterstock.com

בניקוסיה תמצאו גם אטרקציות משפחתיות קלאסיות, כמו גן חיות, פארק המתנפחים Loufa ופארק הרפתקאות Extreme Park שבו טרמפולינות, קיר טיפוס ואטרקציות אתגריות נוספות. משפחות אוהבות טבע ייהנו ב-Athalassa National Park‬, פארק ירוק בשולי ניקוסיה, שבו אגם יפה ומוקף צמחייה, שבילי הליכה ומתקני משחקים לילדים.

טבע ליד העיר: שקיעה באגם שבפארק Athalassa הסמוך לניקוסיה‬

טבע ליד העיר: שקיעה באגם שבפארק Athalassa הסמוך לניקוסיה‬

לינה למשפחות

קפריסין מציעה מגוון גדול של מקומות לינה למשפחות. לצד המלונות הגדולים, משפחות רבות מגלות שלפעמים הכי זול ונוח לשכור וילה או דירה (אפשר גם דרך Airbnb), ליהנות ממרחב גדול, לבשל ארוחות שמתאימות לטעמם של הילדים ולחסוך כסף בסעיף הלינה והאוכל. חלק מהדירות נמצאות סמוך לחוף הים או שהן שוכנות במתחם נופש שכולל בריכה, משפחה שרוצה לבלות את מרבית הזמן בטיולים ברחבי האי ברכב שכור תיהנה מאוד גם בבית כפרי.

מתחם דירות נופש בקפריסין. אפשרות מצוינת למשפחות

מתחם דירות נופש בקפריסין. אפשרות מצוינת למשפחות

אם אתם מעדיפים לבלות את החופשה במלון עתיר פינוקים, הנה כמה המלצות למלונות ידידותיים למשפחות:

• Holiday Village Aliathon – כפר נופש ממוקם על החוף בפאפוס ומציע המון אטרקציות ופעילויות, בהן בריכת שחייה הגדולה בקפריסין, פארק מים, מועדוני ילדים, שכירת אופניים ושכירת קיאקים, גן שעשועים ועוד. אתר אינטרנט
• Louis Phaethon Beach – מלון הכל כלול על חוף יפה בפאפוס עם פארק מים, מועדון ילדים, מתקני שעשועים לילדים  והפעלות לכל המשפחה. אתר אינטרנט
• Golden Coast Beach Hotel – מלון ארבעה כוכבים על רצועת חוף חולי בפרוטארס. במלון סוויטות משפחתיות עם מיטות קומתיים לילדים והפרדה מחדר השינה של ההורים, בריכה חיצונית ובריכה מקורה, מועדון ילדים והפעלות לכל המשפחה. אתר אינטרנט

עוד טיולים עם ילדים בעולם

מפת קפריסין

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

  1. קפריסין אי מדהים וממש כיף לטייל או סתם להיזרק על איזה חוף. זה עדיף על אילת במיליון אחוז. קל להגיע ואפשר להישאר סופש או שבועיים. בקיצור אחלה מקום לחופש.

  2. בין היעדים היותר מועדפים עליי. שווה לשכור גם רכב ולהתרחק טיפה מהמלון, יש המון מה לראות. אנחנו עשינו את זה דרך אלבר, אבל אפשר גם דרך אחת חברה מקומית (פחות מומלץ לדעתי).

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.