תפריט עמוד

גרמניה: ערים נהדרות שכדאי להכיר

כולם אוהבים את ברלין, אבל בגרמניה יש עוד המון ערים גדולות, ומרתקות, עם ארכיטקטורה ימי ביניימית או מודרנית, חיי לילה סוערים, מוזיאונים מצוינים, קניות ופארקים ירוקים. משטוטגרט ועד המבורג, הנה כמה ערים שווה להכיר בגרמניה

מינכן וברלין הן שתי הערים הפופולריות ביותר בקרב מטיילים ישראלים, אבל יש בגרמניה עוד הרבה ערים יפות ונהדרות, שמציעות ארכיטקטורה מיוחדת וחיי תרבות עשירים, וגם הן מתאימות מאוד לחופשה של כמה ימים. לאילו ערים כדאי לנסוע בגרמניה, אם אתם רוצים להרחיב את האופקים מעבר לברלין ולמינכן? הנה חמש ערים גרמניות מרתקות ששווה מאוד להכיר יותר לעומק:

דיסלדורף

דיסלדורף (Düsseldorf), בירת מדינת נורדריין-וסטפאליה, היא אחת הערים העשירות, האלגנטיות והנעימות בגרמניה. למרות שפירוש שמה הוא "הכפר על הנהר דיסל", היא רחוקה מאוד מלהיות כפרית. זוהי עיר מודרנית, עם שדרות רחבות וארכיטקטורה חדשנית, אשר נבנתה ברובה מחדש אחרי מלחמת העולם השנייה. חובבי אדריכלות ייהנו מהנוייר זולהוף (Neuer Zollhof), מתחם של שלושה בניינים נטויים בעיצובו של פרנק גרי. הבניינים נמצאים בנמל של דיסלדורף, שם יש מבנים חדשניים ונועזים נוספים. מכל פינה בעיר ניתן לראות את מגדל התקשורת של דיסלדורף, הריינטורם (Rheinturm), שמראשו יש תצפית נהדרת על העיר.

בניינים בתכנונו של פרנק גקי בדיסלדורף | צילום: Heinrichs H. P, Düsseldorf Tourismus

רחוב הקניות האלגנטי של העיר הוא Königsallee. במרכזו של הרחוב הרחב עוברת תעלת מים מוצלת בעצים, ומשני צדי הרחוב יש בוטיקים יוקרתיים, גלריות לאמנות, מסעדות ובתי קפה. העיר העתיקה של דיסלדורף מציעה סמטאות אבן צרות עם חנויות ייחודיות, מוזיאונים ומסעדות. בליבה של העיר העתיקה נמצאת כיכר השוק (Marktplatz) שבה עומד בית העירייה המרשים. בעיר העתיקה נמצא גם מגדל המצודה של דיסלדורף, השריד היחידי למצודה שחלשה על העיר. ריכוז של מאות פאבים ומועדונים העניק לעיר העתיקה את ככינוי "הפאב הארוך בעולם". בין הרובע עתיק לעיר החדשה מחברת טיילת יפהפייה באורך קילומטר וחצי, שנמתחת לאורך נהר הריין ותענוג לטייל בה או לשבת באחת מבתי הקפה המצויים בה.

התעלה שחוצה את רחוב הקניות Königsallee | צילום: שאטרסטוק

התעלה שחוצה את רחוב הקניות Königsallee | צילום: שאטרסטוק

דיסלדורף היא מרכז של אמנות ותרבות, ויש בה עשרות מוזיאונים ולמעלה ממאה גלריות. אל תוותרו על מוזיאון האמנות, Kunstpalast, שמציג ציורים, פסלים, צילומים ואמנות שימושית מהמאה השלישית לפנה"ס ועד ימינו. בין היתר יש פה אוסף מרשים של עבודות זכוכית ואוסף של אמנות מודרנית עם יצירות של אנדי וורהול, דאלי ואחרים.

דיסלדורף היא גם עיר ירוקה להפליא, עם הרבה פארקים וגנים. הריאה הירוקה של מרכז העיר היא Hofgarten, פארק גדול וותיק המעוצב בסגנון אנגלי, שנמתח מהעיר העתיקה ועד שפת הריין. אל תחמיצו גם את Nordpark, פארק רחב ידיים המחולק לגנים נושאיים, כמו גן חבצלות מים וגן יפני יפהפה.

מגדל התקשורת והנמל של דיסלדורף, אחת הערים המודרניות בגרמניה | צילום: שאטרסטוק

מגדל התקשורת והנמל של דיסלדורף, אחת הערים המודרניות בגרמניה | צילום: שאטרסטוק

נירנברג

נירנברג (Nürnberg),העיר השנייה בגודלה בבוואריה, היא אחת הערים היפות בגרמניה. על אף שניזוקה קשה במלחמת העולם השנייה, המרכז העתיק והמבוצר שוחזר בקפידה והיום הוא משובץ במבנים מרשימים כמו טירת נירנברג, כנסיית סנט לורנץ וכנסיית גבירתנו הבנויות בסגנון גותי. לצד אלה נעים לטייל ברחובות מרוצפי האבן שבתיהם בנויים בארכיטקטורה בווארית טיפוסית עם קורות עץ ואדניות פורחות. מאמצע נובמבר ועד חג המולד מתקיים בכיכר העיר העתיקה שוק חג מולד מהגדולים והיפים בגרמניה.

בתים בסגנון בווארי טיפוסי בנירנברג

בתים בסגנון בווארי טיפוסי בנירנברג | צילום: Cowin, Andrew, DZT

נירנברג מתהדרת גם במוזיאונים מצוינים,דוגמת המוזיאון הגרמני הלאומי, שמציג את האוסף הגדול בגרמניה של אמנות ותרבות גרמנית, והוא כולל ציורים, פסלים, מטבעות, מוצגים ארכאולוגיים, כלי נגינה ובתי בובות. עוד מוזיאונים מעניינים: מוזיאון התחבורה ומוזיאון הצעצועים, שניהם מתאימים גם לביקור עם ילדים.

כנסיית סנט לורנץ חולשת על קו הרקיע של נירנברג

כנסיית סנט לורנץ חולשת על קו הרקיע של נירנברג | צילום: Niklas Uwe, Tourismus Zentrale Nürnberg

המבורג

המבורג (Hamburg), העיר השנייה בגודלה בגרמניה, שוכנת על נהר האלבה בצפון גרמניה. זוהי אחת הערים המעניינות והטרנדיות בגרמניה והמוני התיירים שפוקדים אותה מדי שנה (רק מעטים מהם ישראלים) הם הוכחה לכך. המבורג מרושתת בתעלות מים, שחוצות אותה לאורכה ולרוחבה – אורכן הכולל של התעלות עולה על זה של תעלות ונציה ואמסטרדם גם יחד! מעל תעלות העיר עוברים גשרים ציוריים.

סיבה נוספת שבגללה כדאי להגיע להמבורג היא המרכז העתיק היפהפה שלה. למעשה, המרכז אינו עתיק כל כך – העיר נהרסה כמעט כליל בהפצצות במלחמת העולם השנייה, אך שוחזרה ונבנתה מחדש. השריד האותנטי היחיד לתקופה שקדמה למלחמה הוא קתדרלת סנט מיכאליס.

אורכן של תעלות המים של המבורג עולה על אלה של ונציה ואמסטרדם גם יחד

אורכן של תעלות המים של המבורג עולה על אלה של ונציה ואמסטרדם גם יחד | צילום: שאטרסטוק

הנמל של המבורג הוא הגדול בגרמניה והשלישי בגודלו באירופה. כדאי לבקר בשוק הדגים שבנמל, לצאת לשייט או פשוט לבלות באחד מעשרות בתי הקפה והפאבים בסביבה. הנמל הוא לא אזור הבילויים היחידי בעיר. בהמבורג יש ארבע אוניברסיטאות, וכיאה לעיר סטודנטיאלית עם אוכלוסייה צעירה, היא מתאפיינת בחיי לילה סוערים והמון בתי קפה, מועדונים ופאבים. אחד מאזורי הבילוי הבולטים של העיר הוא רחוב Reeperbahn שברובע סנט פאולי (St. Pauli ). האזור גדוש במועדוני לילה, מועדוני חשפנות, ברים ומסעדות.

הנמל של המבורג הוא אחד ממוקדי העניין הבולטים בעיר

הנמל של המבורג הוא אחד ממוקדי העניין הבולטים בעיר | צילום: Merten, Hans Peter, DZT

בחופשה עם ילדים, אל תוותרו על גן החיות Tierpark Hagenbeck ועל ארץ הפלאות המיניאטורית (Miniatur Wunderland), פארק מיניאטורות עם דגמים של ערים ומבנים מארצות הברית ואירופה שדרכם מתוחות מסילות ברזל עם רכבות מיניאטוריות מקסימות. ואם תרצו לנוח בפינה ירוקה ושלווה המבורג משובצת בהרבה פארקים וגנים, דוגמת Planten un Blomen שבמרכז העיר.

פארק Planten un Blomen בהמבורג

פארק Planten un Blomen בהמבורג | צילום: Pasdzior Michael, DZT/Planten un Blomen

לייפציג

לייפציג (Leipzig) שבמדינת סקסוניה היא אחת הערים הכי תרבותיות בגרמניה. בשנת 2015 לייפציג חגגה יום הולדת עגול במיוחד – 1,000 – וההיסטוריה המפוארת ניכרת בכל פינה. על אף שהיא נפגעה קשה במלחמת העולם השנייה, לייפציג שופצה ושוחזרה, וכיף גדול לשוטט בה ברגל. לייפציג אינה גדולה כמו ברלין או המבורג, ומרבית מוקדי העניין מרוכזים בעיר העתיקה וממוקמים במרחק הליכה קצרה זה מזה. העיר העתיקה גדושה בפנינים ארכיטקטוניות, כמו בית העירייה הישן, כנסיית סנט תומס שמשלבת אלמנטים רומנסקיים, בארוקיים וגותיים, וכנסיית סנט תומס שבה נהג באך לנגן ובה הוא גם קבור.

באך הוא לא המוזיקאי המפורסם שהקריירה שלו פרחה כאן. לייפציג היתה מרכז של השכלה ותרבות ושימשה אבן שואבת למוזיקאים גדולים נוספים, בהם פליקס מנדלסון, רוברט שומן וריכארד ואגנר. מומלץ בחום לקנות כרטיס לבית האופרה או לקונצרט של תזמורת הגוונדהאוס המפורסמת. אל תוותרו גם על מוזיאון באך, שממוקם בביתה ההיסטורי של המשפחה, ועל מוזיאון מנדלסון, שממוקם גם הוא בבית בו התגורר המלחין.

בית העירייה הישן בעיר העתיקה של לייפציג | צילום: שאטרסטוק

בית העירייה הישן בעיר העתיקה של לייפציג | צילום: שאטרסטוק

בלייפציג יש מוזיאונים נוספים ששווה לבקר בהם, כמו המוזיאון לאמנות יפה (Museum der Bildenden Künste) ששוכן במבנה זכוכית ומציג אסף מרשים של אמנות מהמאה ה-15 ועד ימינו, מוזיאון Grassi שמורכב משלושה מוזיאונים לאמנות ולמוזיקה, ומוזיאון מסוג אחר לגמרי – Runde Ecke ששוכן במטה המשטרה החשאית של מזרח גרמניה ומוקדש להיסטוריה של השאטזי. לייפציג, על אף ההיסטוריה שלה, היא עיר צעירה ומתחדשת, וחלק גדול מהכיף זה פשוט לשוטט ברגל, לבקר בגלריות ובחנויות מעוצבות, לאכול טוב ולבלות במועדוני הלילה המחתרתיים של העיר.

בית האופרה של לייפציג. לייצפיג היא עיר של מוזיקה | צילום: Schmidt, Andreas, Leipzig Tourismus und Marketing GmbH

בית האופרה של לייפציג. לייצפיג היא עיר של מוזיקה | צילום: Schmidt, Andreas, Leipzig Tourismus und Marketing GmbH

שטוטגרט

שטוטגרט (Stutgart), בירת מדינת באדן וירטמברג, שבדרום-מערב גרמניה, היא עיר מלאת סתירות וניגודים. למרות שהיא מהווה את המרכז של תעשיית הרכב הגרמנית, שטוטגרט היא לא עיר תעשייה אפרורית. היא מוקפת בנופים פסטורליים של גבעות וכרמים ומתאפיינת בבנייה נמוכה. שטוטגרט היא גם עיר של מסורת ותרבות, עם עשרות מוזיאונים ובית אופרה מהטובים בגרמניה, ועם זאת היא אחת הערים הכי רב תרבותיות בגרמניה, שכמעט 40% מתושביה הם מהגרים. כל אלה הופכים את שטוטגרט ליעד מרתק לביקור.

הכיכר המרכזית של שטוטגרט | צילום: שאטרסטוק

הכיכר המרכזית של שטוטגרט | צילום: שאטרסטוק

כאמור, שטוטגרט מפורסמת בתעשיית הרכב שלה, וגם מי שלא מתעניין במכוניות ייצא נפעם מהביקור במוזיאון מרצדס-בנץ ובמוזיאון פורשה. בשטוטגרט יש גם מוזיאונים מסוגים אחרים, כמו מוזיאון Staatsgalerie Stuttgart השוכן במבנה מרשים ומציג את אחד מאוספי האמנות העשירים בגרמניה. הכיכר המרכזית היפהפייה, Schlossplatz, מוקפת במבני ציבור ויש בה מדשאות ומזרקות. על הכיכר חולש הארמון החדש (Neues Schloss) הבנוי בסגנון הבארוק והמשמש כמשכנה של ממשלת באדן וירטמברג.

פסטיבל הבירה של שטוטגרט

פסטיבל הבירה של שטוטגרט | צילום: Niedermüller Thomas, Stuttgart Veranstaltungsgesellschaft

לקניות, בקרו ב- Königstrasse, מדרחוב הקניות הגדוש בבוטיקים אלגנטיים, בתי כלבו, גלריות ובתי קפה. עם הילדים כדאי לבלות בגן הבוטני והזואולוגי הייחודי, Wilhelma, שבו אלפי בעלי חיים לצד גנים מטופחים וחממות עם שלל צמחים. מדי שנה, בסוף ספטמבר, מתקיים בשטוטגרט פסטיבל הבירה, Canstatter Wasen, אחד מפסטיבלי הבירה הגדולים בגרמניה אחרי האוקטוברפסט של מינכן.

בתמונה הפותחת: העיר העתיקה של נירנברג | צילום: שאטרסטוק
לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מגרמניה

מסע עסקי – גרמניה
מסע עסקי – גרמניה

לאן נסיעת העסקים שלכם? המבורג? מינכן? ברלין? פרנקפורט? זה השוק הרביעי בגדלו בעולם מבחינת תוצר משק גלמי. הוא לא יתאים את עצמו אליכם ויש לפעול בו בתאימות לדרך המקומית, הדרך הגרמנית. לשם כך יש להבין אותה ולהכיר אותה ...

טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה
טיול בשטוטגרט: בין גבעות, יקבים ומכוניות יוקרה

הגבעות שמקיפות אותה מכל עבר, הכרמים שגולשים אל העמק והבנייה הנמוכה ברובה, כל אלה הופכים את שטוטגרט לעיר ירוקה ואטרקטיבית מאוד. במרחק קצר מהכיכר המרכזית השוקקת ומדרחוב הקניות הארוך בגרמניה, תגלו טבע שופע, עם מסלולי הליכה ביער, תצפיות ...

טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים
טיול בבאדן-באדן: מרחצאות, ארמונות וגנים פורחים

העיירה באדן-באדן, בדרום-מערב גרמניה, היא הרבה יותר מנקודת מעבר בטיול ביער השחור. ההוד וההדר של העבר ניכרים בה גם היום בכל פינה - מבתי המידות הנאים והגנים המטופחים ועד למרחצאות והקזינו המפורסם שאירח את כל המי ומי של ...