תפריט עמוד

משאיות אוכל ועגלות קפה באזור השרון

אזור השרון הוא מעצמה של עגלות קפה. אלה שוכנות בדרך כלל בפינות פסטורליות ומציעות לא רק אווירה שלווה אלא גם קפה משובח ואוכל טוב. הנה כמה עגלות קפה ומשאיות אוכל ששוות ביקור

משאיות האוכל ועגלות הקפה נמצאות בפריחה בשנים האחרונות, בעולם וגם בארץ. הקורונה, שהביאה אותנו לחפש אלטרנטיבה לישיבה במקומות סגורים, תרמה לכך תרומה משמעותית, אבל האמת היא שעגלות הקפה ומשאיות האוכל הפכו לחלק בלתי נפרד מהתרבות הקולינרית שלנו והם כאן כדי להישאר. כבר לא מדובר במקומות שעוצרים בהם לקפה ונשנוש על הדרך, אלא במקומות שקובעים להיפגש בהם, מבלים שעות ארוכות ונהנים מאווירה נעימה ולא פורמלית, מקרבה לטבע, מאוכל וקפה משובחים וממחירים סבירים – איזה עוד בית קפה תל אביבי יכול לספק את החוויה הזו?

כבר כתבנו כאן על עגלות הקפה הטובות בארץ ועל משאיות האוכל הטובות בצפון, והפעם אנחנו כאן כדי לספר לכם על כמה משאיות מזון ועגלות קפה מצוינות באור המרכז והשרון.

קפה MAMA, חופית

עגלת הקפה של איילת ומור, שנפתחה רגע לפני שהקורונה נכנסה לחיינו, בינואר 2020, היא מופת של טעם טוב. זה ניכר קודם כל בעיצוב, עם הרבה פרטי נוי, עציצים והקפדה על הפרטים הקטנים, ומשיך באוכל. התפריט אמנם מצומצם למדי, אבל יש בו הרבה הקפדה על בריאות וטעם.

קפה Mama. דגש על עיצוב ואסתטיקה | צילום: איילת בן חיים גת

קפה Mama. דגש על עיצוב ואסתטיקה | צילום: איילת בן חיים גת

בתפריט – לצד משקאות מפנקים, חמים וקרים, ההתמחות של המקום היא בקערות בריאות שמגיעות כסמוז'י או ביחד עם גרנולה, קוקוס ופירות. הקערה הכתומה, למשל. כוללת מנגו, אננס, בננה, ג'וג'י ברי ומיץ תפוסים טבעי, ובקערת הקקאו תמצאו קשיו, תמרים, בננה, צ'יה, קקאו נא וחלב שקדים. יש עוד הרבה, ויש גם פודינג צ'יה ומוזלי שמבוסס על יוגורט יווני. יש גם כריכים, טוסטים משובחים וסלט בריא משתנה. העגלה ממוקמת במושב חופית, במרחק סטייה קצרצרה ממחלף בית ינאי ואם אתם מתלבטים אם לעצור בקניון אם הדרך או פה, ההמלצה שלנו ברורה.

מתי? א'-ו' 14:00-7:00
פרטים נוספים בטלפון 054-4999575

מנות בריאות, טעימות ומזמינות בקפה Mama | צילום: איילת בן חיים גת

מנות בריאות, טעימות ומזמינות בקפה Mama | צילום: איילת בן חיים גת

פטיט קפה, צור משה

בחורשה אלונים נעימה בצור משה נמצאת עגלת הקפה של ענת ואייל שנפתחה לפני שנתיים. המקום, שנפתח כדי לתת מענה לתושבי היישוב שחשקה נפשם בקפה, הפך עד מהרה לאבן שואבת לתושבים מהאזור כולו ולמטיילים שעוצרים במקום בדרך לצפון או מצטיידים לפיקניק ביער אילנות הסמוך. המרחב הנעים, ובו עצים מצלים, בריזה והרבה פינות ישיבה תורם לאטרקטיביות של המקום.

פטיט קפה. המיקום בתוך חורשה נעימה תורם לאטרקטיביות של המקום | צילום: באדיבות פטיט קפה

פטיט קפה. המיקום בתוך חורשה נעימה תורם לאטרקטיביות של המקום | צילום: באדיבות פטיט קפה

העגלה מעוצבת ואסתטית והתפריט פשוט טבריא וכולל קערות אסאי ומוזלי שנחשבות למנת הדגל של המקום, מאפים בעבודת יד, כריכים, טוסטים וסלטים מושקעים שמוכנים במקום מדי יום קינוחים שמכינה קונדיטורית מקומית.  בימי חמישי מתקיים במקום ערב פיצות.
מתי? א'-ה' 14:00-8:00, ה' 20:00-17:00, ו' 13:30-8:00
פרטים נוספים בטלפון 050-3551355

קערת אסאי בפטיט קפה | צילום: באדיבות פטיט קפה

קערת אסאי בפטיט קפה | צילום: באדיבות פטיט קפה

צ'ופצ'יק, בית יהושע

אם במרבית עגלות הקפה באזור הדגש הוא על אוכל, הרי שבצ'ופצ'יק קפה שבבית יהושע הקפה הוא העיקר. אור, הבעלים, קולה את הקפה בעצמו, אפשר לקנות קפה הביתה ואפשר גם לטעום דברים מיוחדים שנטחנים במטחנה נוספת מלבד תערובת הבית. למרות זאת, תמצאו כאן גם סלטים, כריכים, טוסטים, לחוח עם ביצה, ארטיקים בעבודת יד ועוגיות משובחות, כשהכל מגיע מיצרנים וספקים מקומיים וקטנים. החיבור הזה למקומיות לא מפתיע – העגלה קרויה על שם סבא של אור שכונה צ'ופציק והיה ממקימי בית יהושע, והיא משמשת כבית הקפה השכונתי של תושבי מושבי האזור. גינת המשחקים הצמודה הופכת את המקום למתאים במיוחד למשפחות.

מתי? א'-ה' 13:00-7:00, 19:00-16:00, ו' 15:00-7:00
פרטים נוספים בטלפון 054-6824258

צ'ופצ'יק בבית יהושע. בית הקפה השכונתי של מושבי האזור | צילום: עמית הדר

צ'ופצ'יק בבית יהושע. בית הקפה השכונתי של מושבי האזור | צילום: עמית הדר

הקבינה, כפר הס ומיקומם נוספים בשרון

את אחת ההוכחות לכך שעגלות הקפה ומשאיות האוכל הן הרבה מעבר למקום לאכול בו על הדרך אלא מקום לאכול בו טוב, מספקים השפים שהחליטו לפתוח משאית אוכל. כאלה הם למשל החבר'ה שעומדים מאחורי הקבינה. שלושה שפים, שחלקם עבדו במקומות נחשבים כמו הקיטשן מרקט ומשייה, החליטו זמן קצר לפני הקורונה לפתוח משאית אוכל. המשאית עוברת בין מיקומים שונים ברחבי הארץ, בעיקר בכפר הס אבל גם במקומות נוספים כמו ארסוף, ולפעמים עושה שיתופי פעולה עם אוטו יין. התפריט כולל בעיקר המבורגרים מצוינים (כולל אחד של ביונד מיט לטבעונים), שניצלונים ונקניקיות.

הקבינה בכפר הס. העגלה של השפים | צילום: שני בריל

הקבינה בכפר הס. העגלה של השפים | צילום: שני בריל

לפני שנה השלישייה החליטה לפתוח גם עגלת קפה בכפר הס. העגלה ממוקמת ליד מדשאה וגן שעשועים גדול, באזור נעים ומוצל, ומציעה לא רק אווירה טובה אלא גם קפה משובח ואוכל מוקפד, עם הקפדה על חומרי גלם טריים, מקומיים ואיכותיים. בימי רביעי וחמישי, בהם פתוחים גם בשעות אחר הצהריים, מכינים במקום בעיקר פיצות מצוינות. בשאר השבוע מגישים כריכים ומאפים מיוחדים, כמו כריך קלאב עוף, סלמי גאודה או קרואסון סלמון. אל תחמיצו את טוסט בורו, בהשראת שוק האוכל בורו בלונדון, עם המון גבינת צ'דר נמסה ובצל ירוק. בימי שישי מגישים קובנה, ולפעמים יש גם הופעות.

מתי? א'-ג' 16:00-7:00, ד'-ה' – 13:00-7:00, 19:30-16:00, ו' 14:00-7:00
פרטים נוספים בטלפון 054-4942695

קרואסון סלמון, אחת ממנות הדגל של הקבינה | צילום: שני בריל

קרואסון סלמון, אחת ממנות הדגל של הקבינה | צילום: שני בריל

שושה, צופית

אחת מעגלות הקפה הפופולריות באזור השרון ממוקמת על המדשאות מול בית העם במושב צופית. זהו לא עוד קפה וכריך על הדרך כי אם מקום מפגש אהוב על תושבי האזור, ומיש שמגיע לכאן נשאר בדרך כלל שעות ארוכות ולא ממהר לעזוב. אפשר להבין למה – האווירה פסטורלית, עם דשא ירוק, עצים מצלים ונוף לשדות, הישיבה מזמינה וכוללת שולחנות, כסאות נוח, ערסלים ונדנדות, לצד מתקני משחק לילדים, וגם התפריט איכותי ולא סטנדרטי.

שושה בצופית. אוכל טוב ואווירה פסטורלית | צילום: שני כהן

שושה בצופית. אוכל טוב ואווירה פסטורלית | צילום: שני כהן

לצד קפה טוב, אייסים ומיצים טבעיים, יש גם כריכים מצוינים ולא שגרתיים (כמו תום עזים עם אגסים מקורמלים ופקאן סיני), סלטים טובים, פודינג צ'יה וגולת הכותרת – ויטרינת קינוחים מפתה עם מבחר עוגות, אקלרים ומקרונים צבעוניים, את מרביתם מכינה הקונדיטורית של המקום. בקיץ המקום פתוח עד 22:00 בלילה והאווירה הנעימה מושכת קהל מגוון.

מתי? א'-ה' 22:00-7:30, ו' 14:30-7:30
פרטים נוספים בטלפון 058-5894000

ערב קיץ בשושה | צילום: שני כהן

ערב קיץ בשושה | צילום: שני כהן

רמותה, רמות השבים

עגלת הקפה רמותה ממוקמת בגינה ציבורית קטנה ומטופחת בסמוך לבית העם של רמות השבים, בצלם של עצי פיקוס גדולים ומצלים. אחד הבונוסים שלה (בנוסף לקרבתה לגן השעשועים כך שההורים יכולים לשבת בנחת בזמן שהילדים משתעשעים), היא שהיא פתוחה גם בשעות אחר הצהריים, עד 20:00 בערב, כך שגם בקיץ אפשר ליהנות מישיבה בשעות הנעימות של היום.

גם בימים חמים נעים לשבת במרחבים המוצלים של רמותה | צילום: בן קושלביץ

גם בימים חמים נעים לשבת במרחבים המוצלים של רמותה | צילום: בן קושלביץ

התפריט מותאם גם הוא למזג האוויר – קפה, אייסים ושייקים, קערות אסאי עם הרבה פירות טריים וגרנולה (ואהובות במיוחד על יושבי המקום), כריכים טובים (כמו כריך טבעוני עם טחינה ירוקה, פלפל וחצילים קלויים ובצל סגול, או כריך עם קממבר, אגס, אגוזי מלך ודבש), סלטים (נסו את הקפרזה) ומתוקים, כשהכל טרי ונעשה במקום.

מתי? א-ה' 20:00-8:00, ו' 15:00-8:00
פרטים נוספים בטלפון 050-9367863

התפריט של רמותה כולל סלטים מושקעים וטעימים | צילום: בן קושלביץ

התפריט של רמותה כולל סלטים מושקעים וטעימים | צילום: בן קושלביץ

ללי קפה וחברים, הוד השרון

זוהי ללא ספק ההפתעה הגדולה של הרשימה הזו. כי מי היה מאמין שבמרחק דקה נסיעה מקניון שרונים ומאזור התעשייה נווה נאמן נמצאת אחת מפינות החמד הפסטורליות במרכז הארץ? הפארק האקולוגי של הוד השרון, עם האגם שבמרכזו, הוא פנינת טבע אמתית. על דק העץ, בסמוך לאגם, נמצאת משאית האוכל "ללי קפה וחברים" שמתמחה בפיצות דקיקות ומשובחות עליהן אחראי השף דניאל זך (השף של כרמלה בנחלה ואסיה מוניקה, שגם הקים ביחד עם אורי בורי את הלנה בנמל קיסריה).

זה הנוף שתראו מעגלת הפיצות ללי בהוד השרון | צילום: מיטל סולומון

זה הנוף שתראו מעגלת הפיצות ללי בהוד השרון | צילום: מיטל סולומון

המבחר כולל  פיצות נהדרות כמו פיצה 4 גבינות, פיצה פסטו בצלים ופיצה ביאנקה עם שמפיניון, ממרח כמהין ובייבי תרד. מלבד זאת תמצאו כאן קפה, מאפים, שייקים ומילקשייקים – בדיוק מה שצריך אחרי הליכה ספורטיבית בפארק. המקום משנה את אופיו בהתאם לשעה ביום  – בבוקר זהו בית קפה, בצהריים פיצריה, בשעות אחר הצהריים המקום גדוש במשפחות שנהנות מהשקיעה היפה בפארק ובערב זהו מוקד משיכה לצעירים, שמלווים את הפיצות בבירה ואלכוהול, מנגנים בגיטרות ונהנים מהאווירה.

בערבי הקיץ אפשר ליהנות בללי גם מבילוי לילי | צילום: דוד ששון

בערבי הקיץ אפשר ליהנות בללי גם מבילוי לילי | צילום: דוד ששון

מתי? א'-ה' ושבת – 22:00-8:00 (ביולי-אוגוסט, השעות עשויות להשתנות, כדי להתעדכן בדף הפייסבוק), שישי 16:00-8:00. כדאי לקחת בחשבון שבשבתות, בשל העומס, התפריט מצומצם יותר.

 

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהשרון

יודע חקלאי פיקח: טיול ירוק ומפתיע מזרחית לחדרה
יודע חקלאי פיקח: טיול ירוק ומפתיע מזרחית לחדרה

במרכז הארץ, בין עמק חפר למגידו, נמצאת המועצה האזורית מנשה, שמציעה שלל אטרקציות חקלאיות מרתקות, מסלולי טיול יפים ונופים ירוקים. הצעה לטיול בין שדות, חממות וישובים שלווים ומטופחים, בלי להיתקע שעות בפקקים. ויש גם עצירת אוכל במקום לא ...

פינוקים נוסח נתניה
פינוקים נוסח נתניה

לרגל חמש שנים להיווסדו, מלון דיוויד טאוור שעל שפת הים של נתניה מציע שלל פינוקים למתארחים בו, בין השאר חבילת ספא שתשאיר אתכם רגועים ומחייכים. ואם כבר הגעתם לנתניה, יש לנו המלצות לכמה דברים נחמדים שאפשר לעשות בעיר

מלון רמדה חדרה: חופשה על הים, קרוב לבית
מלון רמדה חדרה: חופשה על הים, קרוב לבית

לא צריך להרחיק בשביל ליהנות מחופשה על חוף ים מדהים, עם המון אטרקציות לכל המשפחה בקרבת מקום. מלון רמדה חדרה ממוקם על אחד החופים היפים בארץ, ומציע בריכה, ספא, אוכל טוב ונוף נפלא במרחק נסיעה קצרצרה ממרכז הארץ