תפריט עמוד

לראשונה בספרד: קטלוניה אסרה מלחמות שוורים

ארגונים לזכויות בעלי חיים מברכים על ההחלטה שעברה ברוב קולות בפרלמנט של קטלוניה לאסור על מלחמות שוורים; המתנגדים טוענים שזוהי החלטה פוליטית

שנים של מסורת עקובה מדם הסתיימו השבוע בקטלוניה עם ההחלטה להוציא את מלחמות השוורים אל מחוץ לחוק. ההחלטה עברה ברוב של 68 קולות מול 55 מתנגדים ותשעה נמנעים. ארגונים להגנת בעלי חיים בקטלוניה וברחבי ספרד בירכו על ההצבעה ההיסטורית וקראו לשאר מחוזות המדינה להצטרף ולהוציא את מלחמות השוורים אל מחוץ לחוק. "אנחנו מאושרים, זהו הצעד הראשון לקראת הסוף", אמר יו"ר Refuge, עמותה למען זכויות בעלי חיים, "כעת אנחנו פועלים  למען הצבעה דומה במדריד". הוא הוסיף כי ארגונו אסף עד כה 50,000 חתימות של מתנגדים למלחמות שוורים.

הסרטון המצורף הוא חלק מקמפיין של עמותה הפועלת נגד מלחמות שוורים לקראת ההצבעה בפרלמנט של קטלוניה. למרות שהוא בקטלאנית, המסר ברור – יש לנו המון מה להציע לתושבים ולתיירים גם בלי מלחמות השוורים האכזריות.

אלא שכמו הרבה דברים בקטלוניה, גם להצבעה שנערכה השבוע בפרלמנט המקומי יש היבטים פוליטיים: המתנגדים לחוק החדש טוענים שהוא אינו נובע ממניעים הומניטאריים אלא נועד ליצור חיץ נוסף בין קטלוניה לשאר ספרד, שם מלחמות שוורים הם חלק ממסורת בת מאות שנים הנטועה עמוק בלב הוויה המקומית. בין המתנגדים לאיסור על מלחמות שוורים היו חברי המפלגה הפופולרית, מפלגת מרכז-ימין הפועלת נגד הבדלנות של קטלוניה וקוראת לה לשוב ולהתאחד עם השלטון המרכזי במדריד. המתנגדים לאיסור קראו לממשלת ספרד להעביר חוק שיישמר את מלחמות השוורים כחלק מהתרבות הספרדית.

להחלטה לאסור מלחמות שוורים בקטלוניה יש בעיקר משמעות סמלית, שכן במחוז האוטונומי יש רק זירה אחת – בברצלונה – ומתקיימים בה 15 קרבות בשנה, לרוב מול יציעים ריקים למחצה. ברחבי ספרד נערכים כאלף קרבות מדי עונה, וסביר להניח שיעברו עוד שנים רבות בטרם איסור דומה ישבית כליל את הענף הזה.

 

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.