תפריט עמוד

טנריף: טיול וקרנבל

טנריף, הגדול באיים הקנריים, הוא אי נהדר שמתאים לא רק לחופשה על החוף אלא גם לטיולים בין בנופים געשיים ובמעלה צוקים תלולים, הליכה ביערות וביקור בעיירות קטנות. כדאי במיוחד להגיע לטנריף בחודש פברואר, אז מתקיים באי אחד הקרנבלים הגדולים והעליזים בעולם

טנריף הוא האי הגדול באיים הקנריים, הנמצאים באוקיינוס האטלנטי מול חופי צפון אפריקה. זהו אי יפהפה עם נופים מגוונים מאוד. הרבה תיירים מגיעים לכאן כדי לנפוש בחופים הנהדרים, אבל לטנריף יש עוד המון מה להציע: הרי געש, יערות צפופים, נקיקים עמוקים, עיירות מקסימות, כרמים ויקבים, אתרי נופש תוססים ואוכל משובח.

מזג האוויר הנוח לאורך כל השנה מאפשר לטייל וליהנות בטנריף בכל עונה, אבל אם אתם רוצים להעשיר את הטיול בחוויה בלתי נשכחת, מומלץ להגיע בתקופת הקרנבל. הקרנבל של טנריף, שמתקיים כל שנה בחודש פברואר, הוא אחד הקרנבלים הגדולים בעולם. במשך כעשרה ימים החגיגות לא נגמרות, עם תהלוכות ססגוניות, ריקודים, תלבושות נוצצות ומסיבות עליזות. אבל לפני שנגיע לקרנבל, הנה כמה מקומות שכדאי לבקר במהלך טיול בטנריף:

מנופי טנריף. חופים מקסימים, צוקים שגולשים אל הים והרבה אפשרויות לטיולים

מנופי טנריף. חופים מקסימים, צוקים שגולשים אל הים והרבה אפשרויות לטיולים | צילומים: שאטרסטוק

הפארק הלאומי טיידה

האתר מפורסם ביותר בטנריף הוא הר הגעש טיידה (Teide). ההר, הגבוה בהרי ספרד, מזדקר לגובה 3,718 מטר ופסגתו מושלגת כל השנה. ההר חולש על הפארק הלאומי, הנושא את אותו שם, ואשר ש בו נופים געשיים, סלעי בזלת ותצורות נוף ייחודיות. רכבל מוביל כמעט עד לפסגת ההר, לגובה 3,555 מטר. משם יש תצפית מדהימה על האי. מדרונות ההר אמנם מכוסים ביערות של אורן קנרי, אבל ככל שמצפינים הנופים מתחלפים והופכים צחיחים וירחיים. בפארק הסלעים הירחי (Roques De Garcia) יש סלעים געשיים בשלל צורות והוא שימש כאתר צילומים לסרטים שונים.

נופים געשיים בפארק הלאומי טיידה

נופים געשיים בפארק הלאומי טיידה

פוארטו דה לה קרוז

פוארטו דה לה קרוז (Puerto de la Cruz), עיר הנופש המרכזית בחוף הצפוני, היא עיר נעימה שמציעה המון אטרקציות לכל המשפחה. אחת האטרקציות המרכזיות כאן היא קוסטה מרטינז (Costa Martinez), מתחם הכולל אגם מלאכותי, חוף עטור דקלים, בריכות ופסלי חוצות. אטרקציה נוספת היא פארק לורו (Loro Parque), גן חיות המעוצב בסגנון טרופי, שבו בין היתר תוכלו לראות תצוגת תוכים ססגונית, אקווריום  ומופעי דולפינים. לא כדאי לוותר על ביקור בגן הבוטני המרשים עם צמחים מכל העולם.

בתים צבעוניים ברחוב בפוארטו דה לה קרוז

בתים צבעוניים ברחוב בפוארטו דה לה קרוז

סנטה קרוז דה טנריפה

בירת טנריף, סנטה קרוז זה טנריפה (Santa Cruz de Tenerife), הממוקמת בצפון האי, גדושה במוזיאונים ובמונומנטים מרשימים של אדריכלים בעלי שם עולמי. הבולט מכולם, שגם הפך לאחד מסמלי האי, הוא האודיטוריום של טנריף, שעוצב על ידי סנטיאגו קלטרווה בדמות גל ענק. יש כאן עוד מרכזי אמנות ותרבות, כמו תיאטרון גוימרה, העתיק ביותר בקנריים; מרכז האמנות של טנריף שתוכנן על ידי האדריכלים השוויצרים הנודעים הרצוג ודה מרון, מוזיאון האמנות והמוזיאון הארכיאולוגי.

האודיטוריום של סנטה קרוז בתכנונו של סנטיאגו קלטרווה

האודיטוריום של סנטה קרוז בתכנונו של סנטיאגו קלטרווה

עמק האורוטבה

עמק האורוטבה (Valle de la Orotava) הוא עמק ירוק יפהפה המשובץ במטעי בננות, יערות אורנים וסלעי בזלת מרשימים. גולת הכותרת של העמק היא העיירה המקסימה לה אורוטובה. בתים צבעוניים הבנויים בסגנון קולוניאלי מנקדים את סמטאות העיירה, חלקם הוסבו לחנויות לממכר עבודות אמנות ועבודות יד, בעיקר עבודות רקמה ותחרה. בעיירה יש כמה בתי אחוזה, בהם בית המרפסות, שמתאפיין במרפסת עץ מעוצבות, ובית התייר, שמציע תצפית נהדרת על העמק.

עמק האורוטבה הירוק, כשברקע פסגתו המושלגת של הר טיידה

עמק האורוטבה הירוק, כשברקע פסגתו המושלגת של הר טיידה

רכס הרי האנגה

רכס האנגה (Anaga), בצפון-מזרח האי, הוא גן עדן לאוהבי טבע ונוף. ברכס יש פסגות בגובה של כאלף מטר, נקיקים עמוקים, יערות גשם עתיקים, עם עצי דפנה מכוסי טחב, ותצפיות מדהימות על האוקיינוס האטלנטי. האזור מתאים במיוחד לחובבי הליכה, עם מסלולים יפים שעוברים דרך היער ומטפסים לנקודות נופיות מקסימות.

הרים מיוערים ותצפיות לים ברכס הרי האנגה

הרים מיוערים ותצפיות לים ברכס הרי האנגה

איקוד דה לוס וינוס

העיירה איקוד דה לוס וינוס (Icod De Los Vinos) מפורסמת בשני דברים. בראש ובראשונה, בעץ הדרקון שצומח בה, העתיק מסוגו בעולם (גילו מוערך בכ-3,000-2,000 שנה), ודבר נוסף, בתעשיית היין שלה. סביב העיירה נטועים כרמים רבים וביקבים המקומיים תוכלו ליהנות מטעימות של יינות וליקרים. במקום יש גם מוזיאון קטן, שמוקדש למלווזיה, יין לבן שמיוצר באזור.

עץ הדרקון המפורסם בעיירה איקוד דה לוס וינוס

עץ הדרקון המפורסם בעיירה איקוד דה לוס וינוס

מסקה וצוקי הענקים

בטנריף יש לא מעט כפרים מקסימים, ואחד הנעימים שבהם הוא הכפר הזעיר מסקה (Masca), המכונה "הכפר האבוד" בשל בידודו. הדרך לכפר היא חלק מהחוויה: הוא נמצא באזור של נקיקים עמוקים וצוקים תלולים, והנסיעה אליו עוברת בדרך הררית צרה ומפותלת. במסקה תמצאו כמה בתי מגורים, כמה בתי קפה, מסעדה ותצפית עוצרת נשימה על טרסות חקלאיות ועל הים. סמוך לכפר נמצאים צוקי הענקים (Los Gigantes), הצונחים בתלילות אל הים.

הכפר הזעיר מסקה. כדאי להגיע עד כאן ולו בשביל התצפית הנשקפת מפה

הכפר הזעיר מסקה. כדאי להגיע עד כאן ולו בשביל התצפית הנשקפת מפה

הקרנבל

טנריף הוא אי נהדר לכל עונה, אבל אם אתם יכולים, עשו לעצמכם טובה ובואו לפה בזמן הקרנבל. הקרנבל של טנריף, שמתקיים כל שנה בחודש פברואר בצפון האי, הוא אחד הגדולים והמוצלחים בעולם. החגיגות נערכות בעיקר בערים סנטה קרוז דה טנריפה ופוארטו דה לה קרוז והן כוללות תהלוכות ססגוניות ומסיבות רחוב עליזות והמוני משתתפים בתלבושות נוצצות ותחפושות הומוריסטיות. הקרנבל כולל אירועים מיוחדים, בהם טקס בחירת מלכת הקרנבל, שבו הדגש מושם בעיקר על ההופעה – ככל שהשמלה יותר גרנדיוזית, כך גדלים סיכויי המועמדת לזכות. עוד אירוע ססגוני במיוחד הוא מצעד פתיחת הקרנבל, שנערך בסנטה קרוז, עם רקדנים בתלבושות פנטסטיות.

תהלוכה בקרנבל של טנריף, אחד הקרנבלים הגדולים בעולם

תהלוכה בקרנבל של טנריף, אחד הקרנבלים הגדולים בעולם | צילום: CANARYLUC / Shutterstock.com

חבורה של ליצני קרנבל צועדת בתהלוכה הסוגרת את החגיגות

חבורה של ליצני קרנבל צועדת בתהלוכה הסוגרת את החגיגות | צילום: Ninafotoart / Shutterstock.com

הקרנבל כולל אירועים נוספים, חלקם משעשעים, כמו מרוץ של גברים בנעלי עקב, חלקם סוראליסטיים, כמו טקס קבורת הסרדין, שבו מלווים המשתתפים המקוננים למנוחה אחרונה בובת ענק של סרדין. התהלוכה מסתיימת בשריפת הסרדין ומהווה את האירוע שחותם את הקרנבל. האווירה ברחובות טנריף בימי הקרנבל היא של מסיבת רחוב ענקית והמונית, ופשוט אי אפשר לעמוד בשקט מהצד מבלי להישאב לשמחה.

מלכת הקרנבל נבחרת על פי התלבושת הגרנדיוזית שלה | צילום: Salvador Aznar / Shutterstock.com

מלכת הקרנבל נבחרת על פי התלבושת הגרנדיוזית שלה | צילום: Salvador Aznar / Shutterstock.com

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.