תפריט עמוד

טיול סובב ברצלונה – איפה כדאי לבקר

במרחק נסיעה מברצלונה אפשר לבקר בכמה משכיות החמדה של קטלוניה, משמורות הטבע הירוקות של הפירנאים, דרך עיירות חוף מלאות חן ועד לערים שבהן נותרו רבעים יהודיים מרגשים

העיר ברצלונה, בירתה של קטלוניה, מושכת אליה מידי שנה אלפי תיירים. ברצלונה מציעה למבקריה שלל אטרקציות ומקומות בילוי קסומים, היא יעד מושלם לחופשה אירופאית מדהימה. סביבה תוכלו למצוא פנינות טבע קסומות, מלונות מצוינים, אוכל מעולה, מוזיקה ספרדית טובה, אתרים גדושי אומנות והיסטוריה מהטובים בעולם וכנסיות מיוחדות במינן. אם חשקה נפשכם בחופשה אירופאית קסומה זהו היעד עבורכם. תחילה, בררו לגבי טיסות לברצלונה, אולי תמצאו גם איזה מלון מצוין הממוקם בדיוק ליד האטרקציות שבחרתם וממנו תוכלו לצאת ולסייר בין האתרים והאטרקציות השונות. אספנו עבורכם נקודות עניין מומלצות שכדאי לכם לבקר בהם בחופשתכם.

הטבע בצפון קטלוניה

אם אתם אוהבים כפרים ונוף ירוק קסום, כארבע שעות נסיעה מברצלונה נמצא רכס הפירנאים המציע נופים הרריים נפלאים, יערות, נהרות וכפרים קטנים ופסטורליים. בין השאר, תוכלו לבקר מסביב יש נוף של ים, הרים והמון עצים ירוקים גבוהים. בין שמורות הטבע המדהימות של הפירנאים נמנה את הפארק הלאומי אורדסה, שמורת אייגואסטורטס ואת עמק נוריה המוקף בפסגות גבוהות.

בהמשך תוכלו לנסוע אל עיירה  קטנה ומקסימה ריפול (Ripolles) שבה נמצא מנזר סנטה מריה מהמאה התשיעית, עם חזית מרהיבה. משם ניתן להמשיך אל בסאלו (Besalu). גשר עתיק מימי הביניים חוצה את הנהר ומוביל היישר אל העיר העתיקה, המוקפת חומה. בין החומות אפשר לטייל ברחובות הצרים ולהתרשם מהמבנים העתיקים. יש כאן הרבה חנויות שמוכרות מזכרות ומלאכות יד עממיות, כיכרות נחמדות, כנסייה רומנסקית יפה וזכר לקהילה היהודית שחיתה פה לפני גירוש ספרד – בין השאר התגלה לפני שנים אחדות מקווה טהרה חצוב בתוך האדמה ואפשר לבקר בו. , מצאו חנויות קטנות למזכרות, חוף ים, כנסיה רומנסקית ומקווה מים עתיק.

אם אתם חובבי אקסטרים, תוכלו לעסוק בפעילויות שונות כמו טיולי רכיבה על סוסים, רפטינג, קאנו ועוד בקיץ וסקי וסנוברד בחורף.

עיירות חוף ייחודיות

במהלך חופשה בברצלונה אל תוותרו על בילוי באחד החופים היפים של קטלוניה. במרחק של כ-40 דקות נסיעה דרומה מברצלונה תמצאו את עיירת החוף המקסימה סיטג'ס (Sitges), שבקיץ תיירים רבים גודשים אותה. העיירה מציעה למבקריה חופים מקסימים, טיילת תוססת שנמתחת לאורך קו החוף, מסעדות נחמדות, רובע עתיק עם סמטאות צרות וציוריות, מוזיאונים וגלריות, כנסייה מרשימה, בוטיקים וחנויות ייחודיות ושלל בתי קפה נעימים. כך שאפשר בהחלט לבלות כאן יום שלם, שכולל רחצה באחד מחופי העיר, שיטוט בעיר העתיקה, קניות וארוחה טובה.

קוסטה בראווה

אם מתחשק לכם להגיע לרצועת חוף נוספת פופולרית ומדהימה, קוסטה בראווה נמצאת במרחק של כשעה נסיעה צפונית מברצלונה. ביקור בקוסטה בראווה יחשוף בפניכם חופים ונופים מדהימים ועיירות מקומיות דוגמת בלאנס (Blanes) ויורט דה מאר (Lloret De Mar) – שם תמצאו פארק מים המתאים מאוד למשפחות. לאחר מכן, תוכלו לנסוע גם אל העיירה טוסה דה מאר (Tossa De Mar), שבה מומלץ ללון כמה ימים כדי ליהנות מהחופים היפים. הנה כמה מלונות מומלצים:  Hotel Turissa, Delfín, ו-Gran Hotel Reymar & Spa Superior.

מקומות שאסור לפספס

מנזר מונסראט (Montserrat). המנזר, הנמצא במרחק של שעה נסיעה מברצלונה, נמצא בראשו של הר מונסראט שפסגתו המשוננת נראית למרחוק. על פי המסורת, הוא נבנה במקום שבו נמצא פסל של המדונה השחורה שהתגלה במקום על ידי רועה צאן. מלבד הביקור בכנסייה והתרשמות משירת נערי המקהלה, כדאי לשוטט בסביבת המנזר ולהתרשם מהפסגה הדרמטית של ההר, המצוקים המרשימים והנופים המדהימים. אפשר להגיע את המנזר בכביש הררי או ברכבל. באזור מתקיים מדי פעם שוק איכרים שמציע גבינות מקומיות בייצור עצמי. שווה טעימה!

יקבי קאווה. לצרפתים יש שמפניה, לספרדים – קאווה. אם אתם חובבי היין המבעבע (ואיך אפשר שלא), מומלץ לבקר בעיירה סנט סדאורני ד'נויה (Sant Sadurni d'Anoia), הנמצאת במרחק כ-40 דקות נסיעה מברלצונה. בעיירה יש עשרות יקבים, בהם יקב קורדוניה, שם יוצר לראשונה המשקה המבעבע. ניתן לצאת לסיור מודרך ביקב, שבמהלכו תלמדו על תהליכי ההכנה של היין ונסיעה חווייתית ברכבת קטנטנה שעוברת בין המנהרות של היקב. חוויה מעניינת.

ג'ירונה (Girona). העיר העתיקה ג'ירונה, שנקראת גם חירונה (תלוי אם אתם ספרדים או קטלונים), נמצאת במרחק של כשעה נסיעה מברצלונה והיא אחת הערים הציוריות ביותר בחבל קטלוניה. בעיר שכנה קהילה יהודית משגשגת וגדולה מאוד, עד לגירוש ספרד. טיול ברובע היהודי, ששופץ ושוחזר, מרגש מאוד, וכולל עצירה בבית הכנסת הראשי ובמוזיאון המוקדש ליהדות העיר. עוד תראו כאן סמטאות צרות יפהפיות, חומות מרשימות, גשרים יפים מעל הנהר, בתים ססגוניים, כנסיות מרשימות ושרידים מהתקופה הרומית.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.