תפריט עמוד
בערב הנסיעה לצ'יצ'ן איצה (Chichen Itza) קיפלנו בעצב את מזרון הים הצבעוני ששירת אותנו נאמנה במהלך בילוי בחופיה המזרחיים של מקסיקו. בג'ונגל לא צריך מזרון ים, אלא דוחה יתושים. למחרת העמסנו אותו ואת שאר המיטלטלין ושמנו פעמינו למלון אסיינדה צ'יצ'ן (Hacienda Chichen Resort).

במשך כל שלוש שעות הנסיעה תהינו איך עזבנו את הטורקיז-טורקיז של פלאיה דל כרמן (Playa del Carmen), אבל עם הכניסה למתחם האחוזה הקולוניאלית שהוסבה למלון בוטיק זנחנו את ההרהורים. המלון–אחוזה משתרע על שטח רחב ידיים, מטופח וירוק. בין גניו הטרופיים מסתתרים כשלושים קוטג'ים קטנים וצהבהבים. לחדרים מצורפת מרפסת עם פינת ישיבה ועם המפנק הלאומי – ערסל. המקום מפואר אבל במובן העניו של המילה. הוא משתלב בטבע ואף מכריז על עצמו כאתר אקולוגי. מה שהכי מפנק פה זה חופש הבחירה: אפשר לרבוץ כל היום חסרי מעש בערסל או על שפת הבריכה, ואפשר לעבור מאטרקציה לאטרקציה.

כמו שאמרו חכמים, מיקום הוא הדבר החשוב ביותר, ואכן האחוזה שהקימו הכובשים הספרדים ב-1523 כחוות בקר נמצאת חמש דקות הליכה מאתר העתיקות של המאיה – צ'יצ'ן איצה – שנחשב לאחד המתוירים במקסיקו. רק עוד שני בתי מלון נהנים מקרבה כזו, השאר במרחק נסיעה.

עיסוי מעורר תיאבון
החדרים מושקעים אבל לא באנו כדי לשרוץ בהם.כדי להתרענן מהלחות הסוב-טרופית קפצנו מיד לבריכה הצוננת. הבריכה טובלת בירק, מעוטרת בעצי קוקוס אדירי ממדים, וברקע תשמעו רק ציוץ ציפורים. נחנו על שפת הבריכה ואגרנו כוחות לערב, כי בניגוד לאתרי נופש מבודדים שאין מה לעשות בהם בערבים, הקִרבה לשרידי הפולחן של בני המאיה מציעה בילוי לילי מיוחד במינו: מופע אורקולי מרשים על גבי הפירמידות והעתיקות (הסברים מועברים בכמה שפות באמצעות אוזניות).

אבל עוד לפני המופע אפשר ומומלץ לבקר בספא של המלון, שמציע טיפולים המבוססים על סודות הטיפוח של בני המאיה. בתפריט עיסוי לשחרור לחצים, עיסוי באבנים חמות, עיסוי הוליסטי לכל היסודות (אדמה, אוויר, אש ומים) ומגוון עיסויים בקקאו, שוקולד, צמחים טרופיים, שמנים ומי מעיין טהורים (110-70 דולר לעיסוי של תשעים דקות, 220 דולר לאוברול כולל שנמשך שעתיים, 65-45 דולר לטיפול פנים). לא זול, אבל מאוד מיוחד.

אחרי העיסוי, בייחוד אם נעשה בו שימוש בשוקולד, בטח תפתחו רעב. צוות המלון ממליץ בחום לאכול במרפסת המפוארת של האחוזה. לא מדובר בעוד ארוחה מקסיקנית טיפוסית, אלא בארוחת גורמה יוקרתית, עם מָריאצ'י לבושים בקפידה המנעימים את זמנכם במוזיקה מסורתית, מלצרים הנענים לכל גחמה והרבה ירוק. סביר להניח שתשמעו איטלקית מתגלגלת שתוסיף לאווירה הרומנטית. איטלקים, שמבינים משהו ברומנטיקה ובתענוגות החיים, מאכלסים את רוב החדרים במלון.

טיול בגני האחוזה, בין אלפי הצמחים שממלאים כל חלקה ופינה, יהיה סיום נאה ליום הזה. אפשר לראות את הבאר העתיקה ששימשה את תושבי האחוזה כשבאזור שררה בעיקר קדחת, ולעלות לכנסייה קתולית קטנה על גבעה סמוכה. במחשבה שנייה, אפשר סתם לרבוץ על הערסל ולהקשיב ל-150מיני הציפורים שמכנות את האזור "בית".

בערב צעדנו בשבילי אתר צ'יצ'ן איצה, צפינו במופע המרהיב ולמדנו דבר או שניים על העיר הקדומה שנטייל בה למחרת. דרך אגב, אין דבר נפלא יותר מלסיים את הטיול המיוזע בין העתיקות בקפיצה לבריכה להתרעננות. וכך היה.

מחול הקקאו, אגם אטיטלן, גואטמלה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות ממקסיקו

קנקון: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קנקון: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

קנקון, ששוכנת על שפת הים הקריבי, היא עיר הנופש והמסיבות של מקסיקו, אבל יש בה הרבה יותר מזה – חופים מדהימים. אתרים ארכאולוגיים מרתקים, אתרי טבע מרגשים ואטרקציות לכל המשפחה. הנה כמה מהחוויות שלא כדאי להחמיץ בקנקון

מבוא לנדודים 58: לצלול עם כרישים ומנטות
מבוא לנדודים 58: לצלול עם כרישים ומנטות

מקסיקו. לעת ערב יצאנו מנמל קאבו סן לוקאס בדרום באחה קליפורניה, אל האוקיינוס הפתוח, להפלגה ארוכה בת 28 שעות אל איי סוקורו, הנחשבים לאחד האתרים המובילים בעולם התת ימי. עלינו לספינת הצוללים 'נאוטילוס' יחד עם עוד שלושים צוללים ...

מבוא לנדודים 57: באחה קליפורניה – משפחתי וחיות אחרות
מבוא לנדודים 57: באחה קליפורניה – משפחתי וחיות אחרות

בסוף מאי כאשר העשב ברמת הגולן הצהיב והקוצים חידדו את להביהם, נסעתי עם ילדי הגדולים ענבל ונדב לצפון מקסיקו, אל דרום חצי האי באחה קליפורניה וחופי האוקיינוס השקט וים קורטז. בגיל צעיר התאהבתי בעולם התת ימי, שנירקלתי ובהמשך ...